راهکارهای-افزایش-فروش

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۱ تیر, ۱۳۹۹
آخرین بروزرسانی: ۱۷ آبان, ۱۴۰۱

افزایش فروش و رسیدن به فروش بیشتر از موضوعات مهمی است که صاحبان مشاغل به آن توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند. چه راهکارهایی برای افزایش فروش وجود دارد؟ چه باید کرد و چه مسیری را برای این کار باید پیمود؟

پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

فروش بیشتر را تجربه کنید

افزایش فروش دغدغه‌تان است؟ آیا به فروش بیشتر محصولات و خدمات شرکت خود فکر می‌کنید؟ چه راهکارهای افزایش فروش وجود دارد؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا برخی شرکت‌ها و موسسات فروش خوبی را برای خود رقم می‌زنند و برخی دیگر نمی‌توانند به دوره فروش خوبی دست پیدا کنند؟

اگر به تازگی کسب و کاری را راه اندازی کرده باشید که قطعا به افزایش فروش فکر می‌کنید و برای رسیدن به فروش بیشتر برنامه‌هایی دارید. یادگیری استراتژی افزایش فروش و انتقال واضح یک پیام بسیار اهمیت دارد.

اگر هم از عمر کسب و کار شما چند سالی می‌گذرد، احتمالا با زیر و بم‌هایی از فروش دست و پنجه نرم کرده‌اید و قطعا برایتان مهم است که بتوانید فروش بیشتر و موثرتری را برای مجموعه خود رقم بزنید.

راهکارهای طلایی برای افزایش فروش

تاکنون چه راهکارهایی را برای افزایش فروش در پیش گرفته‌اید؟ کاغذ و قلم بردارید وفهرستی از همه‌ روش‌هایی که تاکنون استفاده کرده‌اید تهیه کنید.

شاید لازم باشد وضعیت فروش خود را مورد بازنگری و بررسی قرار دهید. حتما گزارش‌هایی از فروش محصولات خود دارید و مدیر فروش قطعا گزارش‌های دقیقی از فروش خود در فصل‌های مختلف سال تهیه کرده است.

ولی لازم است بار دیگر مجددا همه چیز را به قلم خودتان مکتوب است تیترهای اصلی و کلی را بزنید روش‌هایی که تاکنون رفته‌اید را مشخص کنید و به روش مربوطه نمره بدهید.

حالا نوبت آن است که به راهکارهای دیگری برای فروش بیشتر فکر کنید. دراینجا فهرستی از روش‌های مختلف برای فروش بیشتر معرفی می‌شود.

شبکه بازاریابی تلفنی خود را تقویت کنید

یکی از راهکارهایی خوب برای افزایش فروش، بازاریابی تلفنی و در واقع فروش تلفنی است. این روزها فروش تلفنی بسیار نسبت به قبل رونق گرفته است.

اگر بتوانید شبکه‌ی بازاریابی تلفنی را تقویت کنید، می‌توانید محصولات خود را به مشتریان بیشتری معرفی کرده و به فروش برسانید.

شبکه بازاریابی تلفنی شما اگر به درستی تقویت شود، می‌تواند تغییرات خوبی در فروش ایجاد کند. متاسفانه بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها فروش تلفنی دارند، ولی شبکه‌ی فروش تلفنی آنها به صورت بسیار ضعیفی عمل می‌‌کند و عملا فعالیت‌ها مکانیکی و صوری است.

با تربیت درست و دقیق بخش بازاریابی و فروش تلفنی، می‌توانید شبکه فروش خود را تقویت کرده و در نتیجه فروش بیشتری را از آن خود کنید.

فروشنده غیر حرفه‌ ای یعنی ضرر و زیان

اگر در سیستم فروش خود، اکثر فروشندگان غیر حرفه‌ای و تازه کار هستند، باید برای آنها فکری اساسی کنید. هر فروشنده‌ حرفه ای قبلا، مبتدی بوده است و به مرور با آموزش به چنین نقطه‌ای رسیده است تا بتواند مانند حرفه‌ای ها عمل کند.

برای تیم فروش خود برنامه ریزی داشته باشید. می‌توانید تیم فروش غیر حرفه‌ای را تحت آموزش قرار دهید تا به سرعت برای افزایش فروش حرفه ای آماده شوند.

استاد احمد محمدی

افراد موفق، جهش ناگهانی نکرده‌اند، بلکه بهبود کوچک ولی مستمر داشته‌اند. «هر روز یک قدم ، رو به جلو و به سمت هدف بردار»

استاد احمد محمدی

اگر با فروشندگان غیر حرفه ای کاری می‌کنید و برنامه‌ای نیز برای آموزش آنها ندارید، باید منتظر ضرر و زیان جدی باشید. داشتن فروشنده غیر حرفه‌ای در چرخه فروش که قرار هم نیست آموزش ببیند به معنی آن است که خود را برای شکست شغلی آماده کرده‌اید.

به راحتی می‌توانید از دوره‌‌های آموزشی مختلف برای آموزش تیم فروش و تقویت و حرفه ای تر شدن تیم خود کمک بگیرید. نگران نباشید، شرکت‌های بسیاری این مسیر را رفته‌اند.

گذشته را مرور کنید و درس بگیرید

یکی از راهکارهایی که می‌تواند به افزایش فروش کمک کند، مرور گذشته و روش‌هایی است که پیشتر در فروش آنها را مورد استفاده قرار داده‌اید.

همه روش‌هایی که برای فروش داشتید، مورد بررسی و بازنگری قرار دهید. آمارها را با دقت و توجه بررسی کنید.

خروجی بررسی و مرور شما باید به نتایج خوبی منتجه شود. باید بتوانید درس‌هایی را که از فروش های قبلی خود داشته اید فهرست کنید.

همه چیز را با دقت و با نگاه بیرونی مورد توجه قرار دهید. تصور کنید، فردی غریبه هستید و می‌خواهید بازنگری دقیقی روی عملکرد شرکت و مجموعه خودتان داشته باشید.

آینده را به درستی ترسیم کنید

وقتی گذشته را به درستی و با دقت مرور کنید، می‌توانید برای آینده نیز ترسیم درست‌ تر و بهتری داشته باشید. باید به راهکارهای جدیدتر و علمی تر بیندیشید.

شاید لازم باشد از مشورت مشاوران زبده کمک بگیرید. اگر همیشه همان مسیرهای قبلی را طی کنید، به همان نتایج هم خواهید رسید. پس سعی کنید، مسیرهای جدیدی ترسیم کنید تا به نتایج جدیدتری دست پیدا کنید.

باید دقیقا مشخص کنید چه راهکارهایی به چه نتایجی می‌رسد. اگر برای خودتان همه چیز روشن و شفاف باشد، شبیه به فردی که در جاده‌ای مه آلود رانندگی می‌کند، پیش نمی‌روید.

همه برنامه ها و طرح های خود را در بازاریابی و فروش مکتوب و به صورت برنامه‌ای مدون و مشخص، بنویسید. آینده را به شکل دقیق ترسیم کنید.

برای هر تصمیمی، از خودتان بپرسید : چرا؟

اگر می‌خواهید در بازاریابی و افزایش فروش به موفقیت‌‌های خوبی برسید، قدم به قدم از خودتان این سوال را بپرسید: «چرا؟»

چرا باید فلان مسیر یا فلان روش را برای بازاریابی و فروش در پیش بگیرید؟ چرا باید امروز این کارها انجام شود؟ چرا لازم نیست کارهای دیگری انجام دهیم؟

استاد احمد محمدی
فقر و ثروت نتیجه افکار و رفتار تو هستند و افکار و رفتارت قابل تغییر.
استاد احمد محمدی

چرا فلان فرد را استخدام کردیم؟ چرا مشتریان باید از محصولات و خدمات ما خریداری کنند؟ چرا نباید به سراغ رقبای ما بروند؟

هر چقدر سوالات مهم‌تر و دقیق‌تری داشته باشید، موفق تر خواهید بود. باید دقیقا معلوم کنید که چه مسیری را طی می‌کنید. برای سوالاتی که می‌سازید و می‌نویسید، پاسخ روشن داشته باشید.

نظم فکری شما به نظم فکری مشتریان کمک می‌کند

اگر برای فروش محصولات و خدمات خود برنامه‌ای مشخص نداشته باشید، این عدم نظم فکری را دقیقا به مشتریان خود نیز منتقل می‌کنید.

برخی شرکت‌ها، برای تولید محصولات و خدمات زحمت زیادی می‌کشند ولی وقتی زمان عرضه و پرزنت محصول می‌رسد دیگر توان و انرژی لازم را ندارند. به همین دلیل زمان کافی برای دوره برنامه ریزی بازاریابی و فروش گذاشته نمی‌شود.

منظم فکر کنید، منظم عمل کنید و با راهکارهای مشخص گام‌های بلندی به سوی افزایش فروش بردارید.

این حالت درهم ریختگی و بی نظمی فکری به مشتریان و مخاطبان منتقل می‌شود. مدیران موسسات و شرکت‌ها ابتدا لازم است خودشان نظم فکری داشته باشند و همین نظم فکری را نیز به پرسنل خود منتقل کرده و به تبع آن مشتریان نیز از سردرگمی خارج می‌شوند.

پادکست - ترفندهای عملی افزایش فروش

مشاوره تخصصی از راهکارهای افزایش فروش است

ممکن است با خودتان بگویید شرکت و سازمان، همه راهکارهای ارائه شده دراین مقاله را به علاوه راهکارهای دیگری پیموده است ولی هنوز به افزایش فروش باید برسد.

اگر این طور است به شما توصیه می‌کنم به مشاوره تخصصی با افراد ذیصلاح فکر کنید که می‌توانید تغییراتی اساسی در مسیر موفقیت شما در کسب و کار ایجاد کند.

مشاوره کسب و کار تخصصی با افرادی که کار بلد هستند می‌تواند به شما کمک کند، جهش فروش ایجاد کنید. تصور کنید راهکاری بتواند فروش شما را چند برابر کند، آیا ازاین روش و راهکاراستقبال نمی‌کنید؟

آکادمی بازار در کنار شما است تا بهترین مشاوره‌های تخصصی را در اختیارتان قرار دهد. برای دریافت مشاوره تخصصی در کسب و کار خود با ما درتماس باشید. همچنین می‌توانید با مطالعه‌ی محتوای آموزشی موجود درسایت که حکم مشاوری مکتوب دارد، به موفقیت بیشتر برسید.

روش های علمی و مطمئن را در پیش بگیرید

اگر می‌خواهید در بازار رقابتی حرفی برای گفتن داشته باشید باید بتوانید متناسب با شرایط بازار پیش بروید. بازر رقابتی می‌طلبد روش‌های علمی را در پیش بگیرید.

اگر از آخرین روش‌ها و متدهای علنی خبر ندارید، می‌توانید از کمک مشاوران زبده استفاده کنید. یا با حضور در کلاس‌های آموزشی و دوره‌های آموزشی مناسب، مسیرهای مطمئنی را در پیش بگیرید و به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنید.

اگر می‌خواهید در مسیر پیشرفت دائمی قرار بگیرید چاره‌ای جز طی کردن مسیر به شکل درست و منطقی ندارید. روش و مسیر حرفه‌ای را در پیش بگیرید و جلو بروید.

ببینید حرفه ای به چه شکل عمل می‌کنند و چه مسیری را طی می‌کنند؟ باید الگوهای موفق خوبی داشته باشید و همانند آنها حرکت کنید و پیش بروید برای موفقیت در مسیر کسب و کار آکادمی بازار بسته آموزشی «تکنیک‌های افزایش فروش» را فراهم کرده است.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی