امید به زندگی بهتر با دانستن راز موفقیت در کسب لذت

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۶ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

راز موفقیت در کسب لذت جهت امید به زندگی بهتر چیست؟ امیدواری به آینده؟ اما چگونه امیدواری خود را افزایش دهیم؟ با ما همراه باشید تا پاسخ را به شما بگوییم.

راز موفقیت و امیدواری به آینده در فردی که دائما احساس رضایت و خوشبختی می‌کند چیست؟ خوشبختی که به نظر می‌آید ریشه‌های عمیقی در خاک دوانده است؟ زمانی که سرپرستی گیاهی را می‌پذیریم، مسئول قطره‌های آبی که به خاک آن می‌رسد نیز می‌شویم. امیدواری ما برای رشد گیاه روز به روز در حال افزایش است. . گیاه نیز امید به زندگی دارد. می‌دانیم که حتی یک روز نور ندیدن و خشک شدن محل زندگی گیاه می‌تواند به آن صدمه برساند. به ما گفته‌اند که هر روز خاک را آبیاری کنیم، حتی با چند قطره‌ی کم. البته بعضی گیاهان هم هستند که یک یا دو هفته یک بار تشنه می‌شوند.


اما به شوق سیراب شدن زنده‌اند. روزهایی هم که نوبت آبیاریشان نرسیده، خاطره‌ی پیشین درون خاک زنده است. این یعنی که خاک هنوز رطوبت خود را حفظ کرده است. این یعنی امیدواری به آینده در گیاه. یعنی که گیاه هر روز از اینکه ریشه‌هایش را در خاک نمدار احساس می‌کند، لذت می‌برد. یعنی گیاه نیز امید به زندگی را در خود حس کرده و پرورش می دهد.

هر روزی که از آن لذت نبرده‌ای، مال تو نبوده است. فقط از آن گذشته‌ای. هر آن‌چه بی لذت‌بردن زندگی می‌کنی زندگی نکرده‌ای.

فرناندو پسو‌آ – فارسی احسان مهتدی

چند خط از شعری در کتاب “کمی بزرگتر از تمام کائنات” خواندید. این خطوط بیانگر اهمیت حال خوب در هر روز از زندگیمان هستند. همواره اگر خواهان یک زندگی شاد و آرامش پایدار هستیم، باید شعر امیدواری به زندگی را نیز بخوانیم. اما در ادامه موارد امیدواری به آینده را با هم دنبال می کنیم:

عدم امیدواری و تغییر از حال خوب به حال بد

به یاد بیاورید شب‌هایی را که با نوعی احساس نارضایتی به رختخوابتان می‌روید. شاید هم در آن شب امیدواری به خدا را فراموش کرده اید. به هر کجای روزی که گذشت سرک می‌کشید، سرخورده می شوید. سعی می‌کنید علت این احساس دوست‌ نداشتنی را در اتفاقی یا وجود شخصی دیگر بیابید. این شب‌ها حداقل یک بار برای هر کدام از ما پیش آمده‌اند. در این حالت شاید بهتر باشد دنبال مقصر یا موضوعی خاص برای از میان برداشتن نباشیم. دیگران مقصر نیستند. اما بزرگ‌ترین علت این نارضایتی، لذت نبردن از لحظات و عدم امیدواری است.

گاهی از حال خوب به حال بد تغییر می کنیم چرا که امیدواری به آینده را از دست داده ایم. از رفتن به مکان‌ها و ملاقات کردن آدم‌های تکراری خسته می‌شویم. از شبیه بودن تمام روزهایمان به هم و در واقع از یکنواختی گلایه می‌کنیم. آیا امید به آینده را از دست داده ایم؟ آیا نمی‌دانیم که هر چیزی می‌تواند پس از مدتی کسل‌ کننده باشد؟ آیا نمی دانید ما بدون ایجاد تفاوتی هر چند اندک، یکنواختی را تجربه‌ خواهیم کرد؟

برای موفقیت، خوشحالی و امیدواری های بزرگ حتما لازم نیست دنیا را تغییر داد. همواره باید کوچکترین تغییرات را بزرگ شمرد و امیدوار بود. این تغییرات کوچک را می‌توان از تغییر مسیر برای رسیدن به محل کار شروع کرد. یا حتی با تغییر محل قرارگیری میز در اتاقتان شروع کنید. می‌توان فنجان همیشگی را برای نوشیدن چای عصر از میان ظروف انتخاب نکرد. یا حتی می توان در زمان فراغت به جای پرسه های بی مورد در اینستاگرام و تلگرام، به دنبال عکس نوشته امیدواری برای دوستانتان بگردید. خلاصه از هر جا که می توانید تغییر را شروع کنید.

قدرت یک خبر خوش و امیدواری به آینده

یکنواختی از اجزای فراوانی تشکیل می‌شود. ناگهان قدرت می‌گیرد و سنگینی آن روی تمام کارهایتان سایه می‌اندازد. اما چگونه در موقعیت‌های منفی فکر مثبت داشته باشیم؟
اگر چیزی درونمان هیجان ایجاد نکند، نمی‌توانیم خود را مجبور به لذت‌ بردن از آن کنیم. اگر چیزی برای کشف کردن وجود نداشته باشد، امیدواری به زندگی را از دست می دهیم. ممکن است به اشتباه تصور کنیم که همه فرصت‌ها تمام شده‌اند. شایید فکر کنیم که از دست ذهنمان نیز هیچ کمکی بر نخواهد آمد. در این حال کافی است امیدواری به خدا و امیدواری به زندگی را تنها با هدیه دادن یک خبر خوش به خودتان، تقویت کنید.

روز‌هایی را به یاد آورید که از شنیدن یک خبر خوش با همه‌ی وجود خوشحالید. در این شرایط عمیقا احساس خوشبختی می‌کنید. حتی ممکن است روز قبل به مشکلی مالی یا اختلافی با یکی از همکارانتان مواجه شده باشید. اما این خبر خوب آنقدر قدرت ذهن ناخودآگاه شما را در دست گرفته است که از به یاد آوردن رویدادهای ناگوار آشفته نمی‌شوید.

مشکلات نه بزرگتر و نه کم‌ اهمیت‌تر در نظرتان می‌آیند. شما در حال لذت بردن از روزتان هستید. به آینده امیدوار هستید چون شما شوری هیجان‌انگیز در وجودتان یافته‌اید. این حالت در مواقعی که منتظر رخ دادن یک اتفاق نیک هستیم هم صدق می‌کند. اتفاقی که حال خوش به ارمغان می‌آورد. اتفاقی که مانند نفس‌کشیدن در یک هوای تازه برای ذهن خسته‌ی ما خوب است.

امید به زندگی و انتظار کشیدن

رمز موفقیت در انتظار کشیدن

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
امید و نقش آن در موفقیت زندگی

چه خبری خوش‌تر از اینکه عزیزانتان در شروع یک صبح جدید بیدار می‌شوند. هر روز امکان زندگی در جهانی را دارید که هرگز فرصت تجربه را از شما نمی‌گیرد. خوشحال نمیشود اگر بدانید که کائنات برای شما، افراد یا اتفاقاتی میان مسیر قرار می‌دهد؟ اما این دیدن چگونه میسر می‌شود؟

آگاهی از آداب انتظار کشیدن است. اولین قدم است. اولین قدم برای دیدن و جذب آن چیزی که برای هرکسی خوشایند است. باید از رنج‌ها بیاموزیم که تمام آن چه در مسیر با آن مواجه‌ایم برای موفقیت ما بوده‌اند. پس امیدواری به آینده را همواره تیتر اصلی ذهن خود قرار دهید. چرا می پنداریم شادی و خوشی دست نیافتنی هستند؟ با اعتماد به نفس و امیدواری، شادی را برای خود و اطرافیانتان جذب کند.

ما گمان می‌کنیم حال خوب تنها با اتفاقاتی میسر می‌شوند که در لحظه از آنها لذت می‌بریم. اما خوب است به یاد داشته باشیم که خداوند مشکلاتی را نیز با علت برای ما میفرستد. شاید برای اینکه از سربلندی در غلبه بر مشکلات نیز لذت ببریم. شاید برای اینکه امید به زندگی در ما افزایش یابد. یا با احساس آرامش بعد از طوفان، معنای لذت را بهتر درک کنیم. حتی مهمتر اینکه امیدواری به  خدا و امید به آینده را در خود تقویت کنیم.

خالق ما ذره ذره‌ی وجودمان را با دستهای خودش کنار هم قرار داده است. بنابراین تنها کسی‌ است که به زبان ساده می‌داند چه چیز برای ما خوب و چه بد است. بیایید باور کنیم خداوند مداوم نگاهمان می‌کند. باور کنیم که خدا تمام جهان را در خدمت سعادتمان به کار می‌گیرد. پس همیشه از یاد‌آوری چنین خبر خوشی مسروریم. پس آگاهانه از امید به زندگی خود لذت می‌بریم. برای موفقیت بیشتر امیدواری به خدا و امید به آینده را سرلوحه زندگی خود قرار دهید. با امید به زندگی  و امید به آینده تمام اتفاقات و موقعیتهای خوب در جهان را جذب کنید. شعار من هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب این است:

” من هر روز متولد می شوم. هر روز، روز من است. بنابراین برای خود و همه عزیزانم شعر امیدواری به زندگی می خوانم. تا اینگونه امید به زندگی و امید به آینده بهتر با دانستن راز موفقیت در کسب لذت را به کائنات القا کنم.”

آکادمی بازار در کنار شما است تا قدم به قدم به موفقیت نزدیک شوید. می‌‌توانید برای شروع بسته آموزشی موفقیت و ثروت در ۹۰ روز (‌معجزه ذهن قدرتمند) را تهیه کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

2 پاسخ

  1. “اولین قدم برای خوب دیدن و جذب آن چیزی که برای هر کسی خوشایند است آگاهی از آداب انتظار کشیدن است. اینکه از رنج‌ها بیاموزیم، اینکه باور کنیم تمام آن چه در مسیر با آن مواجه می‌شویم برای ماست.”

    تشبیه بسیار زیبایی کردید؛ قدرت یک خبر خوش و هر لحظه انتظارش، حقیقتن نیرومند است و شادی‎بخش، و هر طلوع به‎واقع خبری‎ست خوش که به گوش روح می رسد. پایدار باشید

    1. از اینکه عمق نگاهتان را به مطالب می‌بخشید بی اندازه خوش‌حال و ممنونم.. چنین خوانده شدن آرزوی هر نویسنده‌ای ست..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی