دلسوزی و مهربانی در فیلم فهرست شیندلر Schindler’s List 1993

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۴ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

همراهان گرامی آکادمی بازار در این مقاله ما به شریح فیلم فهرست شیندلر ( Schindler’s List ) می پردازیم. با ما همراه باشید.

دلسوزی و مهربانی در زمانی که هر کس به فکر خود است مانند زمانی که در جنگ قرار دارد بسیار با ارزش است که این ارزش در فیلم فهرست شیندلر کاملا آشکار است. فیلم فهرست شیندلر با بودجه گذاری ۲۲ میلیون دلاری و درآمد ۲۲۰ میلیون دلاری توانست ۷ اسکار و ۸۹ جایزه . ۱۴۹ نامزدی به دست آورد. علاوه بر این فیلم فهرست شیندلر در بین ۷ فیلم برتر دنیا قرار دارد.

فیلم فهرست شیندلر

فیلم فهرست شیندلر

اسکار شیندلر که تاجری معمولی است که عضو حزب نازی می‌باشد، برای طبع خوش گذران و عیاش خود و با توجه به دوستی بین او و مقامات رده بالای ارتش که بیشتر به خاطر سخاوت وی است، موفق می‌شود کارخانه‌ای را با پول یهودیانی که در خفا با آنان شریک شده بخرد. سپس با توجه به همین روابط خود یهودیان را به عنوان کارگر در کارخانه اشتغال می‌دهد.

رفته رفته این راه فراری برای بعضی از یهودیان می‌شود که در قرنطینه مانده‌اند و خطر مرگ هر لحظه آنان را تهدید می‌کند. فیلم تغییر دیدگاه اسکار شیندلر را نشان می‌دهد که از صبر و قدردانی و مهربای یهودیان تاثیر گرفته و رفته رفته خود را وقف آسان کردن شرایط و زنده نگه داشتن آنان می‌کند.

محتوای فیلم فهرست شیندلر

این فیلم یکی از جنجال بر انگیزترین فیلم‌ های سینمایی است که در طول تاریخ پر فراز و نشیب سینما و با سرمایه آنان ساخته شده است. این اثر توانست در میان غوغا سالاری بین‌الملل، هفت جایزه اسکار را نصیب خود سازد. اما بد نیست کمی از سرگذشت استیون اسپیلبرگ کارگردان این فیلم جنجالی سخن بگوییم که در جای خود خواندنی است.

استیون اسپیلبرگ در سال ۱۹۴۷ میلادی در ایالت اوهایو آمریکا که عمده مهاجر اروپایی در آن ساکن بودند، به دنیا آمد. در سن ۱۸ سالگی اولین فیلم خود را با نام مبارزه به نمایش درآورد. داستان فیلم درباره یک مرد است که در تجارت شکست می‌خورد . یک توزیع‌ کننده آن را به انگلستان برده و در آن‌ جا به نمایش می‌گذارد، . با این حال توزیع‌کننده دست از حمایت از اسپیلبرگ برنمی‌دارد و از او می‌خواهد باز هم فیلم بسازد.

فیلم دوم اسپیلبرگ

اسپیلبرگ نیز با شور و شوقی عجیب، دومین فیلمش را با نام رهایی بر پرده می‌آورد و در آن، صحنه‌ های جدال خونین میان حیوانات درنده و مردم یک شهر آرام را با دلسوزی به تصویر می‌کشد. وی درباره این فیلم گفت :« مردم شهر آرام، مظلومان و مستضعفان زمین و حیوانات درنده، تروریست هستند که می‌خواهند آرامش را به هم بزنند !»

استیون اسپیلبرگ پس از ساخت تعدادی فیلم حادثه‌ ای و ماجراجویانه مثل آرواره‌ها ، ای تی و برخورد نزدیک از نوع سوم ، سرانجام با پیشنهاد یک دلال که آثار قبلی او را مورد حمایت قرار داده بود، سناریوی فیلم فهرست شیندلر را برای ساخت انتخاب کرد. به او گفته شد که اگر چنین فیلمی بسازد، تمام جهان متوجه او خواهند شد و فیلمش به بزرگترین و مهم ترین سند رنج‌ ها و محنت‌ های تبدیل می‌شود.

استیون اسپیلبرگ هم برای کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی ۱۲سال وقت صرف کرد تا این‌ که روز فیلمبرداری فرا رسید. روزنامه‌ های با تیتر بزرگ خبر آغاز ساخت فیلم را منتشر کردند و عزر وایزمن رئیس جمهور ، در فرودگاه بن گوریون شخصاً به استقبال اسپیلبرگ رفت تا حمایت کامل را از این فیلم، به وی ابلاغ کند.

اسپیلبرگ

محتوای فیلم فهرست شیندلر

فیلم فهرست شیندلر (به انگلیسی: Schindler’s List) فیلمی آمریکایی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، محصول سال ۱۹۹۳ است. فهرست شیندلر بر پایه زندگی واقعی اسکار شیندلر، صنعتگر آلمانی که با دلسوزی جان بیش از هزار لهستانی یهودی را در جریان هولوکاست نجات داد، می‌باشد.

فیلم بر پایهٔ کتاب شیندلرز آرک که برنده جایزه بوکر شده، ساخته شده است. این فیلم تا مدت‌ها در فهرست ۲۵۰ فیلم برتر سایت بانک اینترنتی اطلاعات فیلم‌ها رتبه ۵ را داشت. موسیقی این فیلم ساخته جان ویلیامز آهنگساز مشهور هالیوود است. در این موسیقی ایتزاک پرلمان یکی از مشهورترین ویولونیست‌های قرن بیستم هنر نمایی می‌کند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
راز محبوبیت

فهرست شیندلر یک موفقیت تجاری با فروش ۳۲۱ میلیون دلاری بود و در کنار آن توانست جوایز بسیاری از جمله جایزه اسکار بهترین فیلم و جایزه اسکار بهترین کارگردانی را به ارمغان بیارد. فهرست شیندلر اولین فیلم سیاه و سفیدی است که جایزه اسکار بهترین فیلم را بعد از سال ۱۹۶۰ برنده شده است؛ هرچند که در ابتدا و انتهای فیلم، صحنه‌هایی برای دلسوزی به صورت رنگی پخش می‌شود.

بنیاد فیلم آمریکا فهرست شیندلر را سومین فیلم برتر تاریخ سینما در گونه حماسی، در فهرست ۱۰ فیلم برتر در ۱۰ ژانر خود اعلام کرد.

محتوای فیلم فهرست شیندلر

انسان نیاز به مدیریت روان خود دارد و برای این کار باید تمریناتی را انجام داده و مهارت هایی را کسب کند .برای درک بهتر وقایع و احساسات فیلم ها و تصاویر کمک بزرگی می کنند. آکادمی بازار در این امر فعالیت بسیاری کرده است.

شما در صورت تمایل به آشنایی با سایر افراد موفق می توانید به صفحه زندگینامه افراد موفق مراجعه کنید.
 

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی