در اوج ناامیدی چه کنیم؟ برگزیده ای از فیلم اگه می تونی منو بگیر (Catch me if you can 2002)

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۸ مرداد, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۰ مرداد, ۱۴۰۰

فهرست مطالب

در اوج ناامیدی چه کنیم؟ – برگزیده ای از فیلم اگه می تونی منو بگیر (Catch me if you can 2002) را مطالعه کنید.

در اوج ناامیدی چه کنیم؟ در کلیپ فوق، با بیان موضوعی، اشاره به عدم ناامیدی در اوج بحران می گردد. به همین خاطر با توجه به اهمیت موضوع، راه هایی را که می توان در شرایط ناامیدی و بحران به کار برد و از شکست جلوگیری نمود را خدمت شما ارائه می نماییم.

۱- راه صحیح را بیابید

به هنگام سختی باید مسیری را بیابیم که ما را به موفقیت می رساند. به همین خاطر پرورش این توانایی بسیار مهم می باشد، اگر به طور منطقی مسیر انتخابی ما نتواند نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد، ما را ناامید می نماید. بنابراین قبل از انجام دادن هرکاری به خوبی مطالعه نمایید. برای رسیدن به هدف مراحلی را در نظر بگیرید و سپس هر مرحله را به درستی انجام دهید، حتی اگر برای عبور از یک مرحله زمان زیادی صرف گردد یا عبور از آن بسیار سخت به نظر برسد، باز هم نباید ناامید گردید، شاید مرحله ی بعدی سریع تر و ساده تر باشد. البته شاید هم نباشد، اما مهم این است که باید از تک تک این مراحل عبور نمایید.

استاد احمد محمدی
پادکست فکرانه – امید (برای شنیدن Play کنید )

۲- لامپ را مجدد اختراع نکنید

اشخاص موفق چگونه به موفقیت رسیده اند؟ در مورد این موضوع تحقیق نمایید. در حقیقت انسان های بسیاری وجود دارند، که با غلبه بر ناامیدی به موفقیت دست یافته اند. با مطالعه زندگی این گونه اشخاص، از تجربه های آن ها استفاده نمایید وگرنه مجبور می گردید، راه های اشتباهی را که آن ها رفته اند، را مجدد طی نمایید بسیاری از کارها را عده ای پیش از ما انجام داده اند و به نتیجه نرسیده اند و بسیاری دیگر کارهایی انجام داده اند و موفق گشته اند. از این تجربه ها استفاده نمایید، البته در عین حال راه های فراوان دیگری هم وجود دارند، که شما می توانید آن ها را کشف نمایید.

۳- برای توانایی های خود احترام قائل گردید

در اوج ناامیدی همچنان به کوشش خود ادامه دهید. در این شرایط حتی انجام دادن کارهای معمولی روزمره همانند برداشتن گامی رو به جلو می باشد. این کارها می تواند شامل درست نمودن غذایی جدید، ملاقات با دوستان یا حتی مرتب نمودن رختخواب باشد. انجام دادن این کارها تفاوت ایجاد می نماید. از سوی دیگر ادامه دادن آن ها و افزودن چند کار جدید دیگر، آغاز بسیار خوبی می باشد.
بنابراین برای رسیدن به موفقیت از استعداد های و توانایی های خود بهره بگیرید، حتی اگر دست دست فروش می باشید و فکر می نمایید این توانایی شما را ثروتمند نخواهد کرد، باز هم از آن بهره ببرید. اگر برای انجام دادن کارهای دیگر هم استعداد دارید تعطل نکنید و آن را فوری و صحیح بیاموزید و این راه را ادامه دهید، ولی از این شاخه به ان شاخه نپرید!

۴- یکی از انواع مهربانی را انجام دهید

مهربانی تأثیر بسیار زیادی بر حالت و دیدگاه شما دارد. مهربانی باعث آزاد گشتن هورمون سروتونین در بدن شما می گردد. این هورمون ضد ناامیدی می باشد و از استرس را می کاهد. به همین خاطر تکرار کارهای مهربانانه کوچک سبب ایجاد ارتباط و همکاری بیشتر می گردد. تماشای مهربانی دیگران هم می تواند، تأثیری بسیار مثبتی در روند بهبود داشته باشد.

در اوضاع اقتصادی و شرایطی که ما زندگی می کنیم، خیلی پیش می آید که ناامید شویم و دست از تلاش برداریم. ناامیدی انسان را از تمام اهداف وی باز می دارد. همه ما باید راه های غلبه بر ناامیدی را بیاموزیم و به هنگام رویارویی با شکست ها و ناامیدی آنان را به کار بندیم. استاد احمد محمدی در سمینار موفقیت از پیامدهای ناامید بودن و راه های غلبه بر آن برای شما خواهند گفت. راه هایی که موجب می شود همچنان به تلاش خود تا زمان دستیابی به موفقیت ادامه دهید. جهت بهره گیری از تدریس ایشان می توانید با مراجعه به لینک زیر از محتوای آموزشی این سمینار آگاه گردید و در آن ثبت نام نمایید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی