آیا خوش بینی می‌تواند در موفقیت و سلامت ما تاثیری داشته باشد؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۷ اسفند, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۶ آذر, ۱۴۰۰
آیا خوش بینی می‌تواند در موفقیت و سلامت ما تاثیری داشته باشد؟

نحوه نگرش ما نسبت به زندگی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی زندگی ما داشته باشد. نگاه ما تعیین کننده وضعیت ما است. اگر ناکامی، رنج، درد و هر چیزی در زندگی ما وجود دارد، باید ریشه آن را در خودمان و در ذهنیات و تفکرات خودمان جستجو کنیم.

برخی به اشتباه تصور می‌کنند علت همه مسائل و ناکامی‌ها دیگران یا جهان اطرافشان است. درصورتی که اینطور نیست و هر مسئله‌ای از خود ما و ذهنیات ما شروع می‌شود. به‌جای توقع داشتن از دیگران باید اول از خودمان توقع داشته باشیم.

باید اول از خودمان شروع کنیم. در این بین مثبت اندیشی می‌تواند مسیر حرکت را برای ما هموارتر کند. مثبت اندیشی به ما کمک می‌کند تا بهتر و سریع‌تر به خواسته‌های خودمان برسیم و خوش بینی یکی از جنبه‌های مثبت اندیشی است. افراد خوش بین زندگی را به خوبی می‌بینند و زاویه نگاه مثبتی به جهان پیرامون خودشان دارند.

کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

معنی خوش بینی

خوش‌ بینی چه تاثیری روی موفقیت و سلامت ما دارد؟ آیا این درست است که خوش بینی باعث می‌شود ما موفق‌تر و سالم‌تر باشیم؟ خوش بینی به چه معنا است؟ بد بینی چه معنایی دارد؟ اگر چه کارهایی را انجام بدهیم به ما می‌گویند خوش بین و اگر چه کارهایی را انجام بدهیم به ما برچسب بدبین می‌زنند؟ آیا خوش بینی و تفکر مثبت می‌تواند تاثیری روی موفقیت و سلامت ما داشته باشد؟ واقعا چگونه می‌توانیم زندگی را طور دیگری ببینیم؟

خوش بینی یعنی نگاه و نگرشی مثبت نسبت به زندگی و جهان پیرامون خودمان داشته باشیم. افراد خوش بین جهان را به شکل زیبا و بهتری می‌بینند. بی‌شک در این دنیا کسی نمی‌تواند ادعا کند که کامل و بی نقص است و در عین حال در زندگی هیچ مسئله‌ای ندارد و همه چیز عالی است. ولی وقتی خوش بینی را روال کار خودمان قرار دهیم جهان هم روی خوش خودش را به ما نشان می‌دهد.

برای توضیح تفاوت بین فرد خوش بین و بدبین معمولا مثالی می‌زنند. فرد خوش بین نیمه پر لیوان را می‌بیند و فرد بدبین نیمه خالی لیوان را می‌بیند. در هر حالت، لیوان نیمی پر است و نیمی خالی. ولی کسی که نیمه پر لیوان را می‌بیند، روی داشته‌های خودش متمرکز می‌شود و کمتر به نداشته‌ها و کاستی‌ها توجه می‌کند.

خوش بینی طول عمر را زیاد می کند

خوش بینی طول عمر را زیاد می کند

محققان با تحقیقات دانشگاهی و علمی به این نتیجه رسیده‌اند که خوش بینی می‌تواند طول عمر را زیاد کند. افراد خوش بین می‌توانند امیدوار باشند که بیشتر عمر می‌کنند و از عمر خود لذت می‌برند. یک تحقیق علمی توسط متخصصان دانشگاه بوستون نشان می‌دهد که وقتی خوش‌بین باشیم احتمال آنکه بتوانیم تولد ۸۵ سالگی خودمان را ببینیم بالا می‌رود.

در تحقیق دانشگاه بوستون، هفتادهزار خانم ۵۸ تا ۸۶ ساله برای ده سال مورد بررسی قرار گرفتند. در این آزمایش ۱۵۰۰ مرد ۴۱ تا ۹۰ ساله نیز به مدت سی سال مورد بررسی قرار گرفتند. از طریق پرسش‌نامه‌هایی وضعیت آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گرفت. 

نتایج بررسی و تحقیقات نشان داد افراد خوش‌بین در حدود یازده تا پانزده درصد طول عمر بیشتری نسبت به افراد بدبین دارند. قسمت جالب‌تر تحقیق این بود که خانم‌ها خوش‌بین‌تر از آقایان بودند و همین مسئله باعث شده بود طول عمر بیشتری داشته باشند.

تحقیقات دیگری نشان می‌دهد، خوش‌بینی احتمال مبتلا شدن به بیماری‌هایی مثل دیابت و افسردگی را کاهش می‌دهد. در نتیجه به طول عمر بیشتر سالمندان کمک می‌کند. در بخش دیگری از تحقیقات مشخص شد که عوامل بیماری‌زا و مرگ زودرس بیشتر به سراغ افراد بدبین می‌رود. بسیاری از مشکلات روحی و روانی، تنش‌های عصبی و عصبانیت برای افراد بدبین بیشتر رخ می‌‌دهد. درنتیجه این افراد بیشتر در معزض بیماری قرار می‌گیرند که همه منجر به کاهش طول عمر می‌شود.

اگر دوست دارید در دوران پیری از دردهای جسمانی رنج نبرید و از لحظه به لحظه‌ زندگی‌تان لذت ببرید، به جای بدبینی عینک خوش بینی بزنید. کار سختی نیست و هزینه‌ای هم ندارد.

خوش بینی باعث سلامتی می شود

افراد خوش بین معمولا سالم‌تر هستند. محققان در این زمینه نیز تحقیق کرده‌اند و متوجه شده‌‌اند که افراد خوشبین از سلامت بالاتر و بیشتری برخوردار هستند. شاید یکی از دلایل این موضوع آن باشد که افراد خوش بین کمتر به خود استرس وارد می‌کنند.

استرس معمولا صدمات جبران ناپذیری به جسم وارد می‌کند. ازسوی دیگر افراد خوشبین با خوش بینی اتفاقات و حوادث خوب را جذب می‌کنند و به همین دلیل بیماری کمتر جذب چنین افرادی می‌شود.

خوش بینی باعث غنی تر شدن و پولدارتر شدن می شود

خوش بینی باعث غنی تر شدن و پولدارتر شدن می شود

شاید باورش سخت باشد ولی خوش‌بینی به شما کمک می‌کند تا در کسب و کار خودتان موفق‌تر شوید. وقتی با خوشبینی کار را جلو می‌برید، فرصت‌های بیشتری را پیش روی کار خودتان می‌بینید و جهان هم روی خوش خودش را به شما نشان می‌دهد. تحقیقی آماری نشان داده است که افراد خوش بین معمولا کمتر با مشکلات مالی و اقتصادی درگیر هستند.

جهان غنی و ثروتمند است و ما باید بتوانیم این ثروت و فراوانی را جذب کنیم و از آن بهره ببریم. چرا برخی می‌توانند و برخی نمی‌توانند؟ گره‌ کار کجاست؟ خوش بینی و بدبینی یکی از موضوعات مهم در این حوزه محسوب می‌شود.

خوش بینی باعث بهبود روابط اجتماعی می شود

هیچ کس خوشش نمی‌آید با افراد بدبین با افکار منفی ارتباط برقرار کند. همه خواهان ارتباط با افرادی مثبت و با انرژی هستند. چون افراد خوش بین انرژی مثبت بالایی دارند، به همین دلیل معمولا روابط اجتماعی خوبی هم دارند و همین روابط اجتماعی خوب باعث می‌شود در زندگی موفقیت‌های بیشتری را جذب کنند.

به‌راستی، چگونه ارتباطات اجتماعی خوبی برقرار کنیم؟ چرا برخی می‌توانند روابط اجتماعی خوبی داشته باشند و برخی نمی‌توانند. وقتی بدبین باشیم نمی‌توانیم با دیگران به راحتی ارتباط برقرار کنیم. از آنجایی که ما موجوداتی اجتماعی هستیم، لازمه زندگی اجتماعی، داشتن روابط اجتماعی خوب است. وقتی با دیگران ارتباط خوبی برقرار کنیم، می‌توانیم از آن‌ها برای حل مسائل کمک بگیریم. تنها نباشیم و احساس خوشی و ناراحتی خودمان را با دیگران سهیم شویم.

استاد احمد محمدی
عالی شو، دنیا پر است از افراد معمولی و متوسط.
استاد احمد محمدی

انسان موجودی اجتماعی است و در اجتماع رشد می‌کند. اگر نمی‌توانید به‌راحتی با بقیه ارتباط برقرار کنید، بدانید که باید این مسئله را به‌زودی و به روش درستی حل کنید تا برایتان مشکلات بعدی ایجاد نکند.

در نظر داشته باشید که افراد بدبین نمی‌توانند روابط اجتماعی خوبی داشته باشند و تنها می‌مانند. افراد بدبین، گاهی دچار بددلی هم می‌شوند. بد‌دلی مشکل بزرگی در روابط اجتماعی محسوب می‌شود و می‌تواند بنیان خانواده را متزلزل کند.

خوش بینی باعث موفقیت بیشتر ما می شود

افراد خوش بین بیشتر در معرض موفق شدن و رسیدن به موفقیت قرار دارند. افراد خوش بین از امکانات و فرصت‌های زندگی بیشتر و بهتر استفاده می‌‌کنند. افراد مثبت اندیش با جنبه‌های مثبت و انرژی بخش زندگی رو به‌رو هستند و به همین دلیل بیشتر در مسیر موفقیت قرار می‌گیرند. اگر می‌خواهید به آرزوهایتان برسید و از زندگی لذت ببرید، باید خوش‌بینی را در زندگی پیش بگیرید و دست از بدبینی بردارید.

ما به برخی افراد می‌گوییم موفق هستند. یعنی از نظر ما در وضعیتی قرار دارند که به آن‌ها برچسب موفق بودن می‌زنیم. وقتی دقت کنیم می‌بینیم اکثر افراد موفق، افرادی مثبت و با انرژی خوب هستند که بدبینی را کنار گذاشته و به حال و آینده خوش‌بین هستند.

زدن عینک خوش‌بینی کار سختی نیست. فقط کافی است نقاط مثبت را ببینیم. هر وقت ندانستید خوش‌بینی چیست و چگونه باید خوش بین باشید یاد تصویر لیوان نیمه پر و نیمه خالی بیفتید. ببینید شما دارید نیمه خالی لیوان را می‌بینید یا نیمه پر لیوان را.

خوش بینی باعث ایجاد فضاها و امکانات بیشتری برای ما می شود

خوش بینی باعث ایجاد فضاها و امکانات بیشتری برای ما می شود

افراد خوش‌بین معمولا موضوعات و اتفاقات مثبت را جذب می‌کند. طبق قانون جذب این افراد بیشتر در معرض فرصت‌های جدید و خوب زندگی قرار می‌گیرند و به همین دلیل فضاها و امکانات بیشتری دراختیار دارند.

افراد خوش بین معمولا با زندگی برخورد خوبی دارند و به جهان اطراف خود لعن و نفرین نمی‌رستند، بلکه قدرشناس داشته‌های خود هستند. طبق قانون سپاسگزاری، شکر نعمت باعث افزایش بیشتر نعمت برای آن‌ها می‌شود.

خوش بینی به معنی ساده لوحی نیست 

اما نکته مهم این است که خوش‌بینی به معنی ساده لوحی نیست. برخی می‌گویند نباید در بازار و کسب و کار به شرایط خوش بین باشیم، بلکه باید به همه بدبین باشیم تا به مشکل برخورد نکنیم. فردی را می‌شناختم که می‌گفت تمام دارایی خودش را با خوش بینی از دست داده است. اما یادمان باشد که خوش‌بینی به معنی ساده لوحی نیست.

فرد خوش‌بین منتظر اتفاقات خوب است ولی بدین معنی نیست که قواعد و روال کسب و کار را رعایت نکند. کسب و کار قوانین خودش را دارد. مثلا وقتی قراردادی تنظیم می‌شود باید همه چیز مکتوب شود و این یک قاعده است. نباید بگوییم خب من خوش بینی را پیش می‌گیرم و قرارداد مکتوب نمی‌نویسم و همه پول را به طرف مقابل بدون نوشتن قرارداد می‌دهم. اسم این خوش بینی نیست، تنبلی و حماقت است.

قراردادهای مالی باید طبق سنت دیرین و همیشه به صورت مکتوب و مشخص بسته شوند. هر چیزی در جای خودش باید درست به انجام برسد. وقتی صحبت از خوش بینی می‌شود، بدین معنی است که منتظر اتفاقات بد و ورشکستگی نباشیم. هر چیزی باید دقیق و درست انجام شود. قراردادهای مالی به دقت تنظیم شود ولی با نگاهی مثبت به مردم نگاه کنیم.

همه‌ مردم دزد و قاتل نیستند و نباید توهم توطئه داشته باشیم. ولی خوش‌بینی به معنی ساده‌لوحی هم نیست. پس وقتی قراردادی می‌بندید اتفاقا با خوش بینی به نتیجه مثبت و ثمربخش ولی با دقت و هوشمندی این کار را به‌انجام برسانید.

چگونه می توانیم در زندگی خوش بین باشیم و از بدبینی دوری کنیم؟

چگونه می توانیم در زندگی خوش بین باشیم و از بدبینی دوری کنیم؟

شاید این سوال پیش بیاید که چگونه می‌توانیم خوش بین باشیم و خوشبینی را به جای بدبینی در زندگی پیشه کنیم. در ویدئوی استاد احمد محمدی، به این موارد اشاره شده است.

در این مقاله به صورت فهرست وار نکات مهم را برای شما ذکر میکنم ولی برای اطلاع از توضیحات هر کدام از این موارد لازم است ویدئوی انگیزشی مربوطه را مشاهده کنید. پس برای آنکه بتوانیم خوش بین باشیم باید کارهایی را انجام دهیم و ویژگی‌های مشترک افراد خوش بین چه ویژگی‌هایی است:

هدفگذاری

هدفگذاری باعث می‌شود که در زندگی نقطه تمرکزی به آینده داشته باشیم و بدانیم داریم به چه سمتی می‌رویم. معمولا افراد خوش بین برای آینده خود هدفگذاری می‌کنند و برعکس افراد بدبین اینطور نیستند. هدف‌گذاری معنی و مفهوم جدیدی به زندگی ما می‌دهد. آیا تا به حال برایتان پیش آمده با افرادی برخورد کنید که انگیزه‌ای برای زندگی ندارند؟

معمولا این افراد اهداف درست و واقعی برای خود ندارند. در نتیجه انگیزه‌ای نیز برای حرکت کردن و رسیدن به اهداف خودشان ندارند. اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای خودتان تعیین کنید. بعد با دوره برنامه ریزی صحیح به سمت اهداف واقعی خودتان حرکت کنید. در نظر بگیرید که اهداف شما باید واقعی باشند و از روی دیگران کپی نکرده باشید.

فردی را می‌شناختم که همیشه بی‌انگیزه و بی‌انرژی بود. می‌گفت من اهداف بزرگی برای خودم تعیین می‌کنم ولی نمی‌دانم چرا حوصله پرداختن به آن‌ها را ندارم. سال به سال می‌گذشت و هر سال برای خودش هدفگذاری می‌کرد ولی خبری از حتی یک قدم برداشتن به سمت آن اهداف نبود. بعد از مدتی گفتگو با یکدیگر متوجه شدم که اهدافی که برای خود می‌نویسد، در واقع اهداف واقعی‌اش نیستند و هدف‌هایی هستند که مربوط به افراد دیگر یا دوستانش است.

مثلا هدفگذاری می‌کرد در کلاس برنامه نویسی شرکت کرده و مدرک بگیرد تا بتواند برای ارائه‌ به محل کار بدهد. بعد می‌دیدم این هدفی بود که یکی از دوستانش برای خودش تعیین کرده بود. کار این فرد اصلا ارتباطی به برنامه نویسی نداشت و برای همین چون هدفگذاری‌اش واقعی نبود، انرژی لازم برای حرکت و رسیدن به آن‌ها نداشت.

اهداف شما باید واقعی و مطبق با شرایط و روحیات خودتان باشد. اگر می‌بینید هدفگذاری می‌کنید ولی بی‌نتیجه است باید به دنبال ریشه مشکل بگردید.

شکر گزاری

افراد خوش بین معمول شکرگزار هستند و قدر نعمت‌‌هایی که دارند را می‌دانند. شکرگزاری و قدرشناسی باعث می‌شود بتوانند در زندگی فرصت‌های بیشتری را ببینند.

وقتی خوش‌بین باشید، می‌توانید نعمت‌ها و برکت‌های زندگی‌تان را ببینید و قدرشناس و سپاس‌گزار آ‌ن‌ها باشید. باید یاد بگیریم که نعمت‌ها را ببینیم و قدر آن‌ها را بدانیم. فرصت زندگی کوتاه است؛ قدر آن را بدانیم.

دنبال جنبه های مثبت زندگی باشید

دنبال جنبه های مثبت زندگی باشید

اگر می‌خواهید فردی خوشبین باشید باید دنبال جنبه‌های مثبت زندگی بروید. نیمه پر لیوان را ببینید. نه اینکه فقط به کاستی‌ها فکر کنید. خوش‌بینی بدین معنی است که به‌جای دیدن قسمت خالی لیوان، قسمت پر آن را ببینیم.

روی جنبه‌های مثبت و موهبت‌ها و نعمت‌های زندگی متمرکز شوید. برخی افراد داشته‌های بسیاری دارند ولی روی نداشته‌ها و کاستی‌ها تمرکز می‌کنند و برای همین همیشه با حسرت زندگی می‌کنند. حسرت خوردن، انرژی شما را می‌خورد و در این صورت انرژی لازم برای به‌انجام رساندن کارهای خودتان را ندارید.

مثبت بیاندیشید، مثبت فکر کنید، مثبت حرف بزنید، با افراد مثبت ارتباط برقرار کنید و مثبت عمل کنید تا محصولات مثبت و خوبی از زندگی دریافت کنید. درست است که مسائل و مشکلات وجود دارند، ولی اگر فردی بی‌انرژی و خسته به جنگ مشکلات برود، قطعا نمی‌تواند پیروز از این میدان خارج شود. باید هر روز خود را قوی‌ و قوی‌تر کنیم.

استاد احمد محمدی

اصول موفقیت آن‌قدر ساده و قابل دسترس‌اند، که عموم افراد ناباورانه از آن‌ها چشم پوشی می‌کنند.

استاد احمد محمدی

افراد خوش‌بین، انرژی‌ موجود خود را از دست نمی‌دهند و با انرژی بیشتر می‌توانند مسائل را حل کنند. از نگاهی دیگر، شاید علت بروز مسائل نگاه منفی خود ما باشد که باعث شده این وضعیت را جذب کنیم. پس اکنون را دریابید. ببینید چه می‌کارید و قرار است چه برداشت کنید. اگر تخم یاس و ناامیدی بکارید، جز ناامیدی و یاس چیزی برداشت نخواهید کرد.

از شکست ها هم یاد بگیرید

افراد بد بین بیشتر شکست را تجربه می‌کنند و برعکس افراد خوشبین معمولا از شکست‌ها هم تجربه کسب کرده و یاد می‌گیرند. هر شکستی برای آن‌ها سکویی برای پرش به سمت موفقیتی بزرگتر است.

شکست، یکی از مراحل موفقیت است. نباید از شکست یا عدم موفقیت نگران و ناراحت شویم. هر کودکی برای آنکه راه رفتن بیاموزد ممکن است بارها زمین خورده باشد. ممکن است بارها گریه کرده باشد ولی هیچ کودکی با اولین به زمین خوردن، به این تصمیم نمی‌رسد که دیگر راه نرود.

هر زمان احساس کردید شکست خورده‌اید یا با شرایط عدم موفقیت روبه‌رو شدید، برای خودتان درس‌های آن موضوع و شرایط را یادداشت کنید و بنویسید. دفعه بعد سعی کنید آن خطاها را دیگر تکرار نکنید. باید از خطاها و اشتباهات درس بگیریم. از طرفی لازم نیست حتما خودمان خطا کنیم تا درس بگیریم. می‌توانیم از خطاهای دیگران نیز درس بگیریم.

هر کسی در اطراف ما می‌تواند درس‌های زیادی به ما بیاموزد. به وضعیت افرادی که در اطراف شما هستند دقت کنید. همه افراد اطراف شما می‌توانند چیزهای زیادی به شما بیاموزند. ما می‌توانیم به جای تجربه شکست، از مسائل و مشکلات دیگران و راه‌هایی که رفته‌اند درس بگیریم.

جملات مثبت بگویید

جملات مثبت بگویید

افراد خوش بین معمولا کلام مثبت دارند و از کلمات مثبت استفاده می‌کنند. برای انتخاب جملات تاکیدی ما به شما کمک می‌کنیم.

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

افراد بدبین دائما در حال مقایسه کردن خودشان با دیگران هستند. حال آنکه چنین کاری باعث می‌شود ضعیف شویم و احساس خود کم‌بینی در ما شدت بگیرد. هیچ‌گاه خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. بلکه تنها خودتان را با خودتان مقایسه کنید و ببینید چقدر پیشرفت داشته‌اید.

وقتی خودمان را با دیگران مقایسه می‌کنیم، معنی‌اش این است که به اندازه کافی خوب نیستیم و دچار خود کم‌بینی شده‌ایم. خود کم‌بینی انرژی ما را می‌خورد و باعث می‌شود اعتماد به نفس کودکان کافی برای انجام دادن کارهایمان نداشته باشیم.

خودتان را تنها با خودتان مقایسه کنید. امروز خودتان را با دیروز و امسال خودتان را با سال قبل مقایسه کنید. مقایسه‌ کردن خودمان با خودمان وقتی ارزش دارد که باعث حرکت و رشد در ما شود. مقایسه صرف کار خاصی برای ما انجام نمی‌دهد. وقتی خودتان را با خودتان مقایسه کردید بعد باید برنامه‌ای برای بهتر شدن خودتان داشته باشید.

کارهایی انجام بدهید که شما را خوشحال کند

برای زندگی خودتان برنامه ریزی داشته باشید و سعی کنید کارهایی انجام دهید که شما را خوشحال می‌کند. وقتی برای زندگی خودمان برنامه منظم و خوبی داریم، همه چیز به درستی و به خوبی پیش می‌رود. هر کسی براساس روحیه و استعدادهایی که دارد ممکن است از انجام کارها و فعالیت‌هایی انرژی بگیرد.

برخی افراد را دیده‌ام که اصلا نمی‌دانند، وقتی حالشان خوب نیست چه کاری انجام بدهند به آن‌ها آرامش می‌دهد. باید سعی کنیم خودمان را بیشتر بشناسیم و حداقل بدانیم وقتی حالمان زیاد خوش نیست چه کارهایی به ما کمک می‌کند سرحال‌تر شویم.

مثلا فردی را می‌شناختم که هر زمان شرایط زندگی به او فشار می‌آورد، نقاشی‌های زیبایی می‌کشید. نقاشی کردن احساس آرامش خوبی به او می‌داد و می‌توانست خود را و وضعیت روحی‌ و روانی‌اش را بازسازی کند. فرد دیگری را می‌شناسم که با خطاطی به چنین آرامشی می‌رسد و از خطاطی کردن انرژی مثبت خوبی دریافت می‌کند.

برخی با نواختن موسیقی احساس آرامش و امنیت به دست می‌آورند و برخی با پیاده‌روی و عد‌ه‌ای با ورزش کردن. برخی افراد با نوشتن و برخی نیز با حرف زدن با یک دوست صمیمی.

باید هر کسی خودش را بیشتر بشناسد و بداند در چه زمان‌هایی باید و لازم است چه کارهایی را انجام دهد. نمی‌‌توان برای همه افراد نسخه مشابهی پیچید. باید برای هر کسی متناسب را روحیات و علایق و سلایقش تصمیم گیری کرد. کاغذ و قلمی بردارید و فهرستی از کارهایی که دوست دارید انجام دهید روی آن بنویسید و برای انجام دادن‌شان برنامه ریزی کنید.

سبک زندگی درستی داشته باشید

سبک زندگی درستی داشته باشید

برخی از ما لازم است که خیلی زود سبک زندگی‌مان را تغییر دهیم. تغییر سبک زندگی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. هر کسی سبک زندگی خاص خودش را دارد. اول ببینید چه سبک زندگی را در پیش گرفته‌اید و بعد اگر لازم است تغییراتی در آن بدهید، حتما این کار را بکنید.

مثلا افراد بسیاری را می‌بینم که در خوردن و توجه به سلامتی سبک زندگی خوب و درستی ندارند و به همین دلیل از نظر جسمی سلامت نیستند. این وضعیت‌ها می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

مثلا سبک زندگی برخی افراد اینگونه است که در طول هفته بیشتر غذای فست فود می‌خورند، اصلا ورزش نمی‌‌کنند و تحرک بدنی ندارند. این سبک زندگی مشکلات جسمی حادی برای آن‌ها ایجاد می‌‌کند که می‌تواند خطرناک باشد. لذا باید سبک زندگی خودشان را در خوراک و ورزش و همچنین توجه به سلامتی تغییر بدهند.

با افراد مثبت در تماس باشید

به جمع‌های مثبت بپیوندید. افراد مثبت را به دوستی بگیرید. وقتی در محیط‌هایی هستیم که افرادی مثبت در اطراف ما هستند، ما با آن‌ها هم کلام می‌شویم و کم کم می‌توانیم تمرین کنیم به جای حرف زدن در مورد موضوعات منفی، فکر کردن در مورد موضوعات منفی و دادن انرژی مفی به یکدیگر، اتفاقات مثبت و خوب را به زندگی خودمان دعوت کنیم.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - خوش بینی

سعی کنید برای ارتباطات اجتماعی با جمع‌های مثبت و دوستان مثبت اندیش ارتباط برقرار کنید. افکار شما کم‌ کم شبیه به افکار پنج نفری می‌شود که بیشترین ارتباط را با آن‌ها دارید. پس ببینید پنج نفری که بسیار به شما نزدیک هستند، چه افکاری دارند؟ آیا مثبت اندیش هستند یا افکار منفی در سر می‌پرورانند؟

اگر به فکر خودتان و زندگی‌تان هستید، هر کسی را به دوستی و هم‌نشینی انتخاب نکنید. عمر دنیا کوتاه است و باید قدر لحظه به لحظه آن را بدانیم. پس مراقب باشید چه افرادی را با چه افکاری در اطراف خود به دوستی می‌گیرید.

هر روز به یادگیری ادامه دهید

هر روز به یادگیری ادامه دهید

سعی کنید برای مهارت آموزی برنامه‌ای داشته باشید و آن را در پیش بگیرید. وقتی مهارت‌های جدیدی را یاد می‌گیریم توانمندتر می‌شویم و همین توانمندتر شدن به ما کمک می‌کند تا زاویه‌ دید وسیع‌تری داشته باشیم. سعی کنید برای هر روز خود موضوعی برای آموختن داشته باشید. برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای آموزش و مهارت آموزی خودتان درنظر بگیرید.

آموزش‌هایی که هم برای زندگی و هم برای کسب و کار شما مفید هستند، می‌توانند برای شما بسیار کمک کننده باشند. افرادی که مهارت‌های خود را ارتقا می‌دهند، به مرور دوره اعتماد به نفس بالاتری خواهند داشت و می‌توانند کارهای بزرگ‌تری را با کیفیت بیشتری به‌انجام برسانند.

این خود شما هستید که باید دقیقا مشخص کنید به چه مهارت‌هایی نیاز دارید. کسی نمی‌تواند این موضوع را برای شما مشخص کند. پس از همین لحظه و هم اکنون به دنبال یادگیری باشید. من معتقدم که شما به فکر یادگیری هستید، چون همین الان هم در حال یادگیری بودید. به شما تبریک می‌گویم.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی