خودتان باشید و تصور مثبت از خود را گسترش دهید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۳ دی, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۸ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

خودتان باشید. بارها این عبارت را در کتاب، فیلم یا آهنگ‌ شنیده بودم و باید اعتراف کنم که تا چند وقت اخیر هنوز منظور آن را متوجه نشده بودم. این عبارت بیش از آنچه که فکر می‌کنید معنا دارد. مطمئناً شما خودتان را بیش از دیگران می‌شناسید. شما از احساسات، درک و علائق خود آگاهی دارید و می‌توان گفت بهترین دوست شما خودتان هستید. اما چرا زمانی‌که به آیینه نگاه می‌کنید، اخم می‌کنید؟ چرا خودتان را با دیگران مقایسه می‌کنید؟ چرا نقاط قوت خود را در نظر ندارید؟

در این لحظات شما واقعاً از خودتان دور شده‌اید. شما خودتان نیستید. شما آنچه که دیگران انتظار دارند، هستید و مطابق با میل و نظر آنها زندگی می‌کنید و بنابراین شما احساس ناخوشی،‌ نارضایتی و از نظر عاطفی احساس ضعف دارید.

خودتان باشید و علایقتان را دنبال کنید

در جامعه‌ای که پول و دوره ثروت معیار موفقیت باشد، سرسپردن به آرمان‌های تحمیل شده توسط پول و قدرت به راحتی امکانپذیر است. اکثر جوانان حرفه‌ای به دنبال شغل‌های با درآمد بالا هستند تا خودشان را اقناع کنند و والدینشان هم به آنها افتخار کنند. با انتخاب شغلی که دوست ندارند به طور ناخودآگاه زندگی خود را غمگین می‌سازند. آسان است که با گذاشتن پُست‌های خودنما در فیسبوک به خود دروغ بگوییم و تظاهر به شادی کنیم درحالی‌که زندگی کاملاً غم‌انگیزی داریم. مردم همیشه به عنوان شغلی و مقدار درآمد همدیگر توجه دارند مثل اینکه ارزش انسان به این چیزهاست. به جایِ این خودتان باشید، ذهن و روح و روان خود را تغذیه کنید. اشتیاق و علاقه‌تان را به کاری که انجام می‌دهید بیشتر کنید؛ هرچه از کارتان لذت ببرید، به شما معنا می‌بخشد.

 

خودتان باشید، مهم نیست که با چه کسی مواجه هستید

شخصیت خود را بپذیرید. مهم نیست که شما چقدر می‌توانید متفاوت باشید. اصلاً اهمیتی ندارد که دارای شخصیتی درون‌گرا و خجالتی، برون‌گرا و خودانگیخته یا معتدل و خونسرد باشید چراکه شما همانی هستید که تصور می‌کنید. نگران نباشید، از تظاهر کردن دست بردارید و خودتان را به گونه‌ای دیگر نشان ندهید. نقاط قوت خود را بیایید و خودتان باشید، مهم نیست که با چه کسی روبرو هستید. چراکه اگر مردم بااصالت باشند که با این موضوع مشکلی ندارند و شما در زندگی به چنین آدم‌هایی نیاز دارید.

خودتان باشید و به احساساتتان توجه کنید

آرامش داشتن شما با توجه داشتن به احساسات‌تان حاصل می‌‌شود. این باعث می‌شود شما حتی در مواجهه با ناسازگاری ها یا استرس قوی باشید. توجه به احساسات‌تان شامل درک خود در هنگام عصبانیت، غم، شادی یا ترس است. شما به تمام این احساسات با پذیرش کامل و بدون هیچ انکاری اذعان می‌کنید. وقتی شما عصبانی هستید، سعی می‌کنید به بهترین نحو آرام باشید و خونسردی خود را حفظ کنید. وقتی غمگین می‌شوید متوجه هستید که این احساس بخشی از زندگی است و قدردان لحظات شاد خواهید بود، باید از غم آگاه باشید و وقتی در ترس هستید، علت اصلی ترستان را می‌یابید و با تغییر ذهنیت خود با آن کنار می‌آیید.

خودتان باشید و به قوۀ شهود خود اعتماد کنید

مردم تصورشان این است که همیشه آن دسته از تصمیمات عاقلانه‌‌اند که کاربردی و هدفمندانه باشند. اما گاهی اینگونه نیست. اگر به جای تصمیم‌گیری مطابق با احساساتتان، براساس آنچه که فکر می‌کنید درست است تصمیم بگیرید، درواقع با خود واقعی‌تان هماهنگ نمی‌شوید. از قوۀ شهود خود پیروی کنید و تصمیماتی بگیرید که روحتان راضی باشد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
به دنبال خبرهای مثبت باش

در دنیای امروزی با پیشرفت ارتباطات و رسانه ها راه های مختلفی برای ترویج یک فرهنگ در بین جوامع مختلف به وجود می آید. شبکه های اجتماعی برنامه های تلویزیونی فیلم ها و … همه و همه در ترویج فرهنگ های مثبت یا منفی نقش دارند. شاید بگویید این ها چه ربطی به مقاله بالا دارد! اما باید دقت کنید که همه این موارد در تغییر زندگی ما نقش دارند. همه ما همه روزه ساعت های زیادی را در شبکه های اجتماعی به سر می بریم شاید صفحاتی در مورد مد یا صفحات افراد مشهور را نیز دنبال می کنیم. بعضی مواقع شاید دلمان بخواهد مانند آن ها باشیم و خودمان را شبیه آن ها کنیم. این عمل خیلی کوچک به معنای این است که ما برخی مواقع دوست نداریم خودمان باشیم یا از اینکه خودمان هستیم راضی نیستیم و دوست داریم تغییر کنیم. این شاید اولین قدم ما برای دور شدن از خود واقعیمان باشد. ممکن است در مرحله بعدی بخواهیم اخلاقمان و طرز تفکرمان را نیز شبیه کسی دیگر بکنیم. این را در نظر نداریم که هر فردی به یک شیوه ای منحصر بفرد است و هیچ انسان دیگری روی زمین پا نخواهد گذاشت که شبیه او باشد. هر کسی به شیوه ای کاملا متفاوت از دیگران زندگی می کند و برای موفق شدن نیز راه متفاوتی از دیگران دارد. همه به یک روش موفق نمی شوند پس تقلید از دیگران، شما را یک قدم عقبتر می راند. شما باید خودتان باشید و برای موفقیت راه خود را پیدا کنید.  یکی از هدف های مهم آکادمی بازار آموزش مهارت های ارتباطی و مورد نیاز جهت موفقیت و دستیابی به اهداف می باشد؛ از این رو در «سمینار موفقیت» استاد احمد محمدی مدرس و سخنران انگیزشی، ابزارها و مهارت های مورد نیاز برای موفقیت و برآورده ساختن آرزوها، از جمله اعتماد به نفس و خود باوری و همچنین ویژگی های منحصر به فرد انسان های موفق را به ما تدریس خواهند نمود. اگر می خواهید با انگیزه و اعتماد به نفس بالا برای محقق ساختن رویاهایتان قدم بردارید، کافی است با کلیک بر روی لینک زیر در این سمینار شاد و مهیج شرکت نمایید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی