خلاقیت در فروش بیمه با جدیدترین ایده‌های سال 2021

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۴ بهمن, ۱۳۹۹
آخرین بروزرسانی: ۱۷ آبان, ۱۴۰۱
خلاقیت در فروش بیمه
پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

خلاقیت در فروش بیمه

خلاقیت در فروش بیمه برای رونق کسب و کار شما امری مهم و کارساز است. تمام آنچه شما نیاز دارید استراتژی بازاریابی است. ما ایده‌های خلاقانه بازاریابی و تبلیغات به همراه نکاتی مفید برای کمک به تولید بازده بیشتر و افزایش فروش ارائه می‌دهیم. با آموزش بیمه ما همراه باشید.

ایده‌های خلاقانه در فروش بیمه عبارتند از:

1. مشتری خود را بشناسید: نسبت به جزئیاتی که برای مشتری مهم است هوشیار باشید و در برخورد با هر مشتری متفاوت عمل کنید.

2. پیوند دادن مشتریان با پیشنهادات دوطرفه: از مشتریان تجاری خود بخواهید که تبلیغ شما و آدرس سایت شرکت بیمه‌تان را در وبسایت خود درج کنند.

در مقابل، پیشنهادات قابل توجهی به آن‌ها ارائه دهید. این امر به شما کمک می‌کند با مشتریان خود ارتباط طولانی مدت برقرار کنید.

3. مشکلات مشتریان را بررسی کنید: مشکل مشتری را مانند مشکل خود ببینید و حل مشکل آن‌ها را در اولویت قرار دهید.

4. اپلیکیشن برای موبایل طراحی کنید: علاوه بر وب سایت، اطلاعات و دسترسی به شرکت بیمه خود را به صورت اپلیکیشن برای موبایل سازگار کنید، تا مشتریانتان در حین مراجعه به راحتی به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند.

5. خودتان را جای مشتری بگذارید: خود را جای مشتری بگذارید و فکر کنید: “اگر من جای آن‌ها بودم، چه سوالاتی می‌پرسیدم؟” 

6. چک لیست فروش داشته باشید: برای افزایش فروش، از چک لیست‌های فروش استفاده کنید.

یک نماینده بیمه حرفه‌ای با انجام این کار علاوه بر بهبود فعالیت‌های فروش، اعتبار بزرگی نیز برای خود کسب خواهد کرد.

خلاقیت در فروش بیمه -آکادمی بازار

7. با بیمه شوندگان روابط دوستانه ایجاد کنید: محصول را به مشتری تحمیل نکنید و قیمت‌های غیرمعقول را کاهش دهید. با طرفین قرارداد دوست شوید تا آن‌ها بهترین مشتری شما شوند.

8. در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید: احساس مشتری را با رسانه‌های اجتماعی بسنجید. نظرات منفی و مثبت آن‌ها را بشنوید.

اگر مشتریان از خدمات شما رضایت دارند و از شما تمجید می‌کنند، از آن‌ها استفاده کنید و خدمات‌تان را بهبود ببخشید.

استاد احمد محمدی
افراد موفق به آینده فکر می‌کنند و افراد معمولی به گذشته.
استاد احمد محمدی

9. محدودیت را بردارید: در قراردادهای شخصی و کوچک تجاری محدودیت‌های قرارداد را از میان بردارید و هنگام تمدید قرارداد مبلغ موردنظری را به قرارداد اضافه کنید.

10. وب سایت خود را تبلیغ کنید: وب سایت خود را هنگام بازاریابی تبلیغ کنید. خدماتی مانند کارت ویزیت، بروشور، ایمیل و رسانه‌های اجتماعی به مشتریان و مخاطبان ارائه دهید.

هر کجا که تبلیغ می‌کنید باید آرم آژانس شما نیز وجود داشته باشد تا در ذهن مخاطب ماندگار شوید.

11. به انجمن استانی بیمه خود مراجعه کنید: اگر مشکل اعطای نمایندگی دارید، احتمال اینکه شخصی قبلا درخواست نمایندگی داده باشد و مشکل را حل کرده باشد، وجود دارد.

برای یافتن طیف وسیعی از راه‌حل‌ها و مشکلاتی که به عنوان نماینده فروش با آن‌ها روبه‌رو هستید، به انجمن نمایندگان استانی خود مراجعه کنید.

12. متن قراردادهای بیمه و موارد مورد نیاز را به صورت آنلاین با مخاطبان به اشتراک بگذارید: قرار ملاقات حضوری همیشه امکان‌پذیر نیست.

استفاده از فناوری اشتراک صفحه، روش خوبی برای به اشتراک گذاشتن یک ارائه، متن قرارداد یا مرور وب سایت است، در حالی که مشتریان خود را از طریق بازاریابی تلفنی جذب می‌کنید.

خلاقیت در فروش بیمه -آکادمی بازار

13. از خدمات بانکی از راه دور استفاده کنید: از سپرده از راه دور برای واریز الکترونیکی چک، بدون خروج از دفتر دوره آموزش بیمه استفاده کنید.

سپرده از راه دور تصاویر دو طرف چک را ضبط می‌کند، آن‌ها را از نظر کیفیت و اصالت تصویر تجزیه و تحلیل می‌کند و به طور خودکار ایرادات سپرده‌ها را قبل از ارسال برطرف می‌کند.

این باعث می‌شود بانک 24/7 شبانه روز در دسترس باشد. ضمن اینکه در هزینه و زمان صرفه جویی می‌کند و امنیت مالی‌تان را افزایش می‌دهد.

واریز از راه دور به نرم افزار کاربردی نیاز ندارد و با یک اسکنر (که معمولا توسط بانک ارائه می‌شود) و همچنین یک رایانه شخصی و اتصال به اینترنت می‌توان از آن استفاده کرد.

14. خدمات بدون نقصی به مشتریان‌تان ارائه دهید: این روش یک تاکتیک مخفی نیست، اما موثرترین روش برای جذب و افزایش اعتماد مشتری جهت بیمه شدن است.

وقتی نمایندگان بیمه خدمات برجسته‌ای را به مشتریان ارائه می‌دهند، آن‌ها قدردانی خود را از طریق تبلیغات و ابراز در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند که به نفع نمایندگان بیمه است.

پادکست - ترفندهای فروش حرفه ای بیمه

15. هنگام تغییر قوانین بیمه‌ای در بیمه نامه‌های مشتریان، بررسی پشیمانی خریدار را در اولویت کار خود قرار دهید: وقتی متوجه شدید سیاست‌های شخصی یا تجاری شما تازه تمدید شده یا تغییر کرده است، چه کاری انجام می‌دهید؟ ما به شما می‌گوییم.

دوره عدم اطمینان قبل از فروش برای مشتری را هدف قرار دهید و پیشنهاد “بررسی پشیمانی خریدار” پس از تغییرات را به آن‌ها دهید. پیشنهاد دوم می‌تواند حس اعتماد و اطمینان مشتری را افزایش دهد.

16. یک گروه کوچک برای مشتریان خود با اهداف مفید تشکیل دهید: به دنبال افرادی باشید که از خدمات بیمه‌ای شما راضی هستند و آن‌ها را برجسته کنید.

برای جلب مشارکت بیشتر افراد در یک گروه، یک برنامه گروهی ایجاد کنید، مثلا با نام نمایندگی بیمه آن‌ها را به انجام کارهای مفید و خیر تشویق کنید و غیره.

به طور ناگهانی خواهید دید که نام تجاری شما بیشتر شنیده می‌شود. در مکالمات، وبلاگ‌ها و لیست‌های بهترین شرکت‌های بیمه و شبکه‌های اجتماعی. این روش به تنهایی یک تبلیغات موثر و کم هزینه برای شما است.

خلاقیت در فروش بیمه -آکادمی بازار

17. از مشتریان نظرسنجی کنید: از مشتری بپرسید: بیمه شما چه مشکلی دارد؟ به جای قانع کردن مشتری، از “نظرسنجی نارضایتی” کسب و کار استفاده کنید تا خود را متمایز کنید و به خریدار اجازه نظردهی و انتقاد دهید.

وقتی دقیقا می‌دانید چه چیزی این مشکل را به وجود آورده، می‌توانید راه حل مناسبی ارائه دهید.

18. نمایندگی‌های خودتان را برجسته کنید: برخی از مشتریان را به نمایندگی‌های دیگر خود ارجاع دهید و شرکت‌های مشتریان‌تان را در صفحات مجازی به شرکای خود برای معرفی متقابل نشان دهید.

با تعامل دو طرفه با نمایندگان خود می‌توانید تعداد مشتریان‌تان را افزایش دهید.

گوش دادن به نگرانی‌های مشتریان و پاسخگویی کامل به سوالات بیمه‌ای آن‌ها در حفظ اعتماد متقابل بسیار مهم است. مشتری اعتماد دارد که شما به دنبال بهترین راه برای پاسخگویی به نیازهای او هستید و این روش به تنهایی تبلیغات مثبت و موثری برای معرفی نام تجاری نمایندگی بیمه شما است.

2/5 - (1 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی