خلاصه کتاب « ۴۸ قانون قدرت» نوشته رابرت گرین

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۸ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۳ آذر, ۱۴۰۱
خلاصه کتاب « ۴۸ قانون قدرت» نوشته رابرت گرین

خلاصه کتاب « ۴۸ قانون قدرت» نوشته رابرت گرین را در این مقاله مطالعه کنید. کتاب ۴۸ قانون قدرت پر فروش‌‌ترین اثر برای افرادی است که خواهان قدرت هستند یا می‌خواهند خود را در برابر قدرت دیگران مجهز کنند.

رابرت گرین در این کتاب به شما یاد می‌دهد چگونه در تمام عرصه‌های زندگی قدرتمند شوید. رابرت گرین کتاب ۴۸ قانون قدرت را در سال ۱۹۹۸ منتشر کرد که بعد از مدتی کوتاه جزء آثار پر فروش در عرصه بین‌ المللی شد.

او حدود بیست سال درباره قدرت، تحقیقات گسترده کرد و تمام نتایج آن را در قالب چندین کتاب منتشر کرد. گرین در تمام تحقیقات خود به دنبال پاسخ این سوال بود که چرا برخی افراد در طول تاریخ به قدرت دست پیدا می‌کنند و سرنوشت خود و دیگران را دگرگون می‌‌کنند. با آکادمی بازار برای مطالعه چند قانون از کتاب ۴۸ قانون قدرت همراه باشید

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

قانون شماره ۳۰ در کتاب 48 قانون قدرت

در کتاب 48 قانون قدرت آمده که فرض کنید که من به کشورم باز می‌گردم و می‌گویم: رفقا، شنیده‌ام که می‌خواهید اقتصاد را بهتر کنید، خب این برنامه من است، من وقتی رئیس جمهور شدم می‌خواهم این کار را انجام دهم.

برای اینکه اقتصاد بهتر باشد باید در جامعه ارزش بیشتری به وجود بیاید. برای اینکه ارزش بیشتری به وجود بیاید ما باید سخت‌تر و هوشمندانه‌تر کار کنیم. به این معنا که به جای اینکه همه روز در فیسبوک باشیم. باید کار واقعی بیشتری انجام بدهیم. باید مطالعه کنیم و باید به خودمان آموزش دهیم و در کوتاه مدت هیچ چیزی واقعا تغییر نمی‌کند و دو دوره طول می‌کشد تا شروع شود تا وقتی که رئیس جمهور بعدی می‌آید می‌توان نتایج را دید.

پس در بلند مدت می‌توان مزایای آن را دید. وقتی این جمله را می‌گویم در حال رقابت با چه کسی هستم؟ من می‌خواهم جان را شکست دهم و جان می‌خواهد بگوید؛ رفقا اگر من رئیس جمهور شوم درآمد شما را صد دلار بیشتر می‌کنم. جان ۹۹ درصد آرا را می‌آورد و من تنها یک درصد و به همین دلیل است که مردم سیاست‌مداران را نقد می‌کنند که چقدر سیاست‌مداران دروغگو هستند. چطور می‌توانند این را بگویند و به قول خود عمل نکنند.

 اما درمورد فراموشی شما چطور؟ او گفته می‌خواهد درآمد شما را صد دلار بالا ببرد، اما این صد دلار می‌خواهد از کجا بیاید؟ او ادعا می‌کند همه چیز همینطور می‌ماند و من درآمد شما را صد دلار بیشتر می‌کنم.

البته که او نمی‌تواند این وعده را عملی کند. هیچ سیاست مدار صادقی هیچگاه انتخاب نمی‌شود. سیاست‌مداران اینگونه هستند، چون به نیاز مردم نیاز دارند و آن نیاز این است که افرادی که با اطمینان خاطر زیاد این خلاف واقعیت را باور می‌کنند. به این دلیل که حقیقت خوب نیست، زشت است.

قانون شماره ۳۴ در 48 قانون قدرت

قانون شماره ۳۴ در 48 قانون قدرت

نسبت به رفتار خودتان وفادار باشید. مثل یک پادشاه رفتار کنید که با شما همان رفتار صورت بگیرد. به محض گفتن این جمله این فکر به ذهن بقیه می‌آید که یعنی تقلبی باشیم؟

نه اینطور نیست. در واقع باید از خود بپرسید چه چیزی شاه واقعی را شاه می‌کند؟ جواب احتمالا این است که او در یک خانواده خاص متولد می‌‎شود و یک تاج خوشگل روی سر خود دارد. این دلیل مناسبی نیست برای این که چرا کسی دیگر باید شاه باشد و شما شاه نباشید.

به یاد دارم وقتی یک دانشجوی بی پول کالج بودم و دوست داشتم بقیه را تحت تاثیر قرار دهم. مثل این که بگویند ما فرد متشخص یک و فرد متشخص دو را داریم و بعد یک دانشجوی بی‌پول، شما را جدی نمی‌گیرند، خب باید چکار کرد؟

خب باید به یک شکل خاصی لباس پوشید به شکلی که یک دانشجوی بی پول اینطور نیست. بنابراین در مرتبه دیگر به شکلی دیگر با شما برخورد می‌شود. ما می‌توانیم این تاثیر را داشته باشیم.

قانون شماره ۴۵ با 48 قانون قدرت

درمورد نیاز به تغییر نصیحت کنید اما هیچگاه یک مرتبه اصلاحات را انجام ندهید. این موضوع مرا یاد زمانی می‌اندازد که بچه بودم و راکی را می‌دیدم، او خیلی زود از خواب بیدار می‌شد و وقتی هنوز هوا تاریک بود تخم مرغ خام می‌خورد و می‌رفت که بدوئد.

استاد احمد محمدی
اگر انسان می‌دانست که چه قدرتی دارد، از نتایج زندگی‌اش شرمگین می‌شد.
استاد احمد محمدی

من تصمیم گرفتم این کارها را انجام دهم اما هیچکدام از آن‌ها را عملی نکردم. به همین دلیل است که بیشتر دولت‌هایی که احساسی برخورد می‌کنند، نمی‌توانند دوام بیاورند.

انسان‌ها پر از عادت هستند، آن‌ها عاشق صحبت کردن درمورد تغییر هستند اما وقتی زمان واقعی تغییر می‌رسد هیچکس نمی‌خواهد آن را عملی کند و فرآیند بسیار کند می‌شود.

معرفی رابرت گرین

معرفی رابرت گرین

رابرت گرین در ۱۴ می ۱۹۵۹ متولد شد. او اصالتا آمریکایی است. گرین در لس آنجلس بزرگ شد و در دانشگاه برکلی کالیفرنیا تحصیل کرد. او سپس تحصیلات خود را در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون ادامه داد.

گرین پیش از نویسنده شدن، شغل‌های زیادی را تجربه کرد. او در سال ۱۹۹۵ به شکلی جدی نویسندگی را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب کرد و اولین کتابش را سه سال بعد منتشر کرد. رابرت گرین به همراه نامزدش که یک فیلمساز است، در لس آنجلس روزگار می‌گذراند. او به پنج زبان مسلط است. گرین، عاشق شنا و دوچرخه سواری در کوهستان است.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - هدف

قدرت یک بازی اجتماعی است و برای آموختن و تسلط بر آن باید توانایی خود را در مطالعه و شناخت مردم تقویت کنید. انسان پیچیده‌‌ترین موجود است و می‌توان او را یک عمر نظاره کرد بدون آنکه به شناخت کاملی از او دست پیدا کرد.

پس بسیار مهم است که از همین حالا کسب مهارت در این زمینه را آغاز کنید. بنابراین آکادمی بازار به شما پیشنهاد می‌کند که کتاب 48 قانون قدرت را تهیه و مطالعه نمایید. همچنین شما می‌توانید از محصولات کاربردی کتاب صوتی برای افزایش مهارت‌های جهت دستیابی به موفقیت و اهدافتان بهره ببرید. در صورت تمایل به استفاده از این محصولات به آدرس اینترنتی زیر مراجعه کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

18 پاسخ

  1. یکی از بهترین کتابهایی بود که خواندم و زندگی ام را تحت تاثیر قرارداد. به همه پیشنهاد می کنم کتاب را بخوانند. حتی اگر طالب قدرت نیستید ولی می خواهید مرعوب قدرت نشوید و آزادانه زندگی کنید می توانید از این کتاب استفاده کنید.
    مسلما” تاثیر عمیقی بر افکار و رفتار شما خواهید داشت.
    قطعا” بعد از خواندن این کتاب انسان قبلی نخواهید بود.

    1. سلام بهرنگ عزیز
      ممنون از وقتی که گذاشتید و نظر بسیار تاثیرگذارتون. خوشحالیم که توی زندگی شما هم تاثیر خوبی داشته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی