حفظ تعادل ، لازمۀ داشتن زندگی سالم و رضایت‌بخش

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۶ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

حفظ تعادل در زندگی و خصوصا در ورزش بسیار مهم است. نقض این موضوع را می‌توان در فیلم «جری مگوایر» مشاهده کرد. اگر کمی کفۀ ترازوی زندگی‌مان سبک و سنگین شود قطعا چرخه زندگی‌مان به درستی کار نمی‌کند و یک جای آن می‌لنگد.

لازمۀ اینکه بتوانیم در مسیر پیشرفت در زندگی شخصی و کاری قرار داشته باشیم و مسائلی که پیش می‌آیند را درست مدیریت کنیم، حفظ تعادل در امور شخصی و کاری است.

ما دریافته ایم که حفظ تعادل زندگی سالم تنها برای سعادت و بهزیستی ضروری نیست. همچنین می‌تواند باعث افزایش چشمگیر بهره‌وری و موفقیت شغلی شما شود. یک فرد متعادل توانایی به مراتب بیشتر برای استفاده از انرژی خود را برای رسیدن به اهداف خود، انجام اقدامات مولد و پیشرفت به روشی معنی‌دار دارد.

ده مرحله که برای حفظ تعادل در زندگی باید طی کنید

مراحلی وجود دارد که می‌توانید برای تغییر کارایی استفاده کنید و به کنترل و تعادل در زندگی خود بازگردید. و هنگامی که شما شروع به دیدن نتایج می کنید، بهتر می‌توانید برای حفظ آن تعادل یافت شده جدید مجهز شوید. نکته مهم این نیست که سعی نکنید همه چیز را به طور یکجا تغییر دهید بلکه تنظیمات کوچک را در طول زمان انجام دهید تا مشخص شود چه چیزی برای شما مفید است. سرانجام شما مجموعه کاملی از عادتهای مثبت زندگی را خواهید دید و هرگز به عقب نگاه نخواهید کرد!

خاموش کنید: آخر هفته را تعطیل کنید. بهانه‌ پر مشغله بودن را نیاورید، سعی کنید حداقل یک روز یا حتی چند ساعت در هر شب. تلفن را کنار گذاشته و رایانه را خاموش کنید. به مغز کار خود استراحت دهید.

جایزه: بیشتر وقت خود را صرف تعامل با خانواده و دوستان کنید. این واقعیت است که اگر زندگی شما سرریز شود و کار از کار بگذرد، هرگز نمی‌توانید به تعادل برسید و همه چیز مدیریت کنید. برای این حفظ تعادل بین کار و زندگی شخصی به خودتان جایزه دهید.

به سلامتی خود توجه کنید: بارها و بارها این را می‌شنویم، اما معمولاً فقط می‌شنویم و کاری نمی‌کنیم. ما می‌دانیم که چه کاری باید انجام دهیم، اما تا زمانی که یک بحران سلامتی نداشته باشیم، اولویت نیست. سلامتی ما واقعاً بر کیفیت زندگی و کار ما تأثیر می گذارد. ما وقتی خواب کافی داریم، بسیار سالم‌تر و شادتر هستیم، کمی سالم تر بخوریم و در نوعی فعالیت ورزشی قرار بگیریم.

سموم را به حداقل برسانید: منظورم مواد شیمیایی نیست. تأثیرات منفی را در اطراف خود به حداقل برسانید. اگر نمی‌توانید به طور کامل از آنها جلوگیری کنید، حداقل از تماس و به حداقل رساندن آنها تا حد امکان خودداری کنید و از افراد سمی (شکایت کنندگان، افراد منفی) جلوگیری کنید. هر زمان ممکن خود را با افراد مثبت، حمایتی و توانمند محاصره کنید.

حفظ تعادل
تعادل

برای تنها بودن‌تان وقت بگذارید: احتمالاً کار کردن برای شما سخت‌ترین کاری است که برای یک فرد معمولی بیش از حد کار و پرتلاش انجام می‌شود، اما برای کاهش استرس، افزایش شادی و تشویق خلاقیت بسیار مهم است. برخی از موارد را امتحان کنید. مدیتیشن کنید، بنویسید، طراحی کنید، یوگا انجام دهید یا به سادگی هر روز چند دقیقه بی سر و صدا بنشینید و مطلقاً هیچ کاری نکنید. شما می توانید آن را انجام دهید!

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
نقش باور و اعتقاد در زندگی ما

روابط مهم هستند: زمان با کیفیت را با خانواده و دوستان خود کنار بگذارید. نه فقط جلوی تلویزیون، واقعاً به کسانی که به آنها اهمیت می‌دهید متصل شوید و توجه کنید. با یکی دیگر از موارد مهم خود یک تاریخ درست کنید، با یک دوست قهوه بخورید، با یک کودک بازی کنید. واقعاً با افراد اطراف خود آشنا شوید.

به خودتان برسید:  بهتر است، برای ماساژ را برنامه‌ریزی کنید. نیازی به هزینه نیست؛ یک لیوان قهوه یا چای مورد علاقه شما، یک شمع با رایحه دلپذیر یا گلهای زیبا تأثیر بسیار خوبی خواهد گذاشت.

جهان را کاوش کنید: پیاده‌روی کنید و به آنچه در اطراف شما می‌گذرد توجه کنید. مسیری جدید را طی کنید، از یک شهر جدید دیدن کنید یا سعی کنید گردشگر باشید. در یک اجرای محلی شرکت کنید، عکاس آماتور باشید یا به پارک بروید و بازی کودکان را تماشا کنید. آنها واقعاً می‌دانند چگونه از زندگی لذت ببرند!

گسترش آگاهی خود: رفتن به یک کلاس و یادگیری یک چیز جدید یک راه عالی است. خواندن یک کتاب یا گوش دادن به موسیقی نشاط بخش. آنچه را که به آن علاقه‌مندید کشف کنید.

سرگرمی: بخندید، شوخی کنید ، بازی کنید، حس شوخ طبعی خود را حفظ کنید، در یک شوخی روزانه مشترک شوید. هیچ چیز مثل یک موضوع طنز و خنده‌دار روزتان را زیبا نمی‌کند.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی