تلاش همیشه به موفقیت می‌رسد اگر از آن خسته نشوی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۲ آذر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
فیلم «یونایتد» و تلاش و موفقیت

تلاش و موفقیت دو واژه هستند که پشت سر هم می‌آیند. در صورت تلاش مستمر رسیدن به موفقیت قطعی خواهد بود. تلاش و موفقیت دو موضوع جدا نشدنی هستند. تصور نمی‌کنم تا به‌حال با فردی موفق ملاقات کرده باشید که بدون پشتکار و تلاش به جایگاه فعلی‌اش رسیده باشد و بگوید من یک شبه به همه چیز رسیده‌ام.

البته ممکن است بگوئید افرادی هستند که با کمک ثروت خانواده خود به موفقیت رسیده‌اند. باید بگوئیم اینگونه افراد آنچنان فرد موفقی نیستند. البته باید یادآور شد که حتی با داشتن خانواده‌ای ثروتمند نیز فرد باید تلاش کند.

چه بسا افرادی که خانواده ثروتمندی ندارند ولی با پشتکار و تلاش توانسته‌اند به موفقیت برسند. در این مقاله به رابطه تلاش و موفقیت می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم که چه عاملی مانع موفقیت ما می‌شود.

کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

تلاش و موفقیت در زندگی یعنی چه؟

سازندگان فیلم‌های مستند و برگرفته از داستان‌های واقعی سعی دارند مفهومی طلایی را به مخاطب برسانند. در فیلم «یونایتد» که روایتگر داستانی واقعی از تیم منچستر یونایتد است سازنده فیلم سعی دارد به مخاطب امید را بعد از شکست و موفقیت را در پی تلاش به اثبات برساند.

اکثر مردم یک بار درهای رویاهای خود را می‌کوبند، سپس می‌روند قبل از اینکه کسی فرصتی برای باز کردن درب بگذارد. اما اگر به طور مداوم و بی‌وقفه بکوبید، سرانجام در باز می‌شود. ۹۵ درصد از مردم جهان هرگز موفقیت را تجربه نخواهند کرد. در واقع، آن‌ها به ندرت حتی به آن مرحله می‌رسند، زیرا آن‌ها حتی تلاشی نمی‌کنند. تلاش و موفقیت جدا از هم نیستند و بدون یکدیگر معنا و مفهوم ندارند.

چرا برای رسیدن به موفقیت باید تلاش کرد؟

دیدگاه‌ها و طرز فکرهای مختلفی در زمینه رشد شخصی وجود دارد اما کشف کارل دوک قدرتمندترین ایده نیم قرن گذشته است. او عنوان می‌کند که استعدادها و توانایی‌های یک فرد در بدو تولد ثابت نیست بلکه می‌تواند با تلاش، یادگیری و پشتکار تقویت شود.

استاد احمد محمدی
جایگاه موفقیت ملکی نیست، بلکه اجاره‌ای است، برای ماندن در آن جایگاه هرر وز باید بهای آن را که، تفکر مثبت و تلاش بی‌وقفه است را پرداخت کنیم.
استاد احمد محمدی

نتیجه ۴۰ سال تحقیق معتبر است که کشف دوکرا تایید می‌کند. برای دست یافتن به چیزی فوق‌العاده باید تلاشی خارق‌العاده داشته باشید. چرا موفق نمی‌شویم؟ جواب ساده است چون تلاشی نمی‌کنیم و با بهانه‌جویی خودمان را توجیه می‌کنیم. ما به اندازه کافی کار نمی‌کنیم اما از این بدتر این عدم تلاش، رفتار ضعیف و تنبلی ماست.

دلایل شکست در زندگی

دلایل شکست در زندگی با وجود تلاش

نمی‌دانم چه شده و چگونه به این مرحله رسیدیم، اما این همان چیزهایی است که باعث عدم موفقیت ما می‌شود:

  • ما قبل از شروع کار فقط در مورد کار صحبت می‌کنیم در حالی که عملا کاری نمی‌کنیم. فقط حرف می‌زنیم.
  • زمان را صرف انرژی ذهنی و احساسات می‌کنیم تا به جای رسیدن به نتیجه، فقط خوب به نظر برسیم.
  • ما در مورد طرح بحث می‌کنیم نه اینکه روی آن کار کنیم.
  • ما بهانه می‌آوریم که به دلایل بی‌شمار نمی‌توانیم موفق شویم بدون اینکه حتی یکبار تلاش کرده باشیم.
  • با دیدن اولین شکست میدان را خالی می‌کنیم.

سخن پایانی

آیا شما حاضر به تلاش برای تحقق پول، اعتبار و جایگاه هستید؟ اگر به نظر همه چیز بیش از حد خسته کننده است، اگر رویاها و اهداف شما خیلی دور از ذهن به نظر می‌رسند، بگذارید ساده‌ترین بینش‌ها را ارائه دهم: شما فقط قدم بعدی را بردارید. دوباره و دوباره و دوباره این مرحله را تکرار کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
قوانین عالم موفقیت

وقتی از نزدیک نگاه می‌کنید که چگونه مردم عادی به چیزهای شگفت انگیزی دست می‌یابند، شروع به این عمل کنید، یک پا در جلوی دیگری. یک قدم یک قدم پیش بروید. این همان تلاش است. تلاش و موفقیت قطعا حاصل خواهد شد. این تصمیم شما شگفت انگیز است. این یک تعهد است که قدم بعدی را بردارید. این یک نگرش است که زندگی شما چگونه باشد. بی‌رحمانه به جلو حرکت می‌کنیم.

جهان پر از افراد خوب است که کارهای خوب را به روش‌های خوب انجام می‌دهند. آنچه دنیا را تغییر خواهد داد، تلاش کافی برای انجام کارهای بزرگ است. هر بار یک قدم.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی