ترک اعتیاد از غم و ناراحتی و زندگی به سبک یک فرد مثبت اندیش

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۸ فروردین, ۱۳۹۹
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

آیا شما نیز جزو افرادی هستید که به غم و ناراحتی، افسوس و نگرانی اعتیاد دارد یا مثبت اندیش هستید؟ با ما همراه شوید تا با روش‌های ترک اعتیاد از غم و ناراحتی آشنا شوید.

آیا شما جزو افراد غمگین، ناراحت و افسرده هستید یا معمولا با انرژی  هستید و شادی می‌کنید؟ آیا عکس پروفایل شما از تم‌های غمگین و افسرده است یا تم‌های انرژی‌ بخش و مثبت را برای عکس پروفایل خودتان انتخاب می‌کنید؟ در صحبت کردن چطور، آیا روی کلماتی که بر زبان می‌آورید، دقت و تمرکز دارید؟ آیا از کلام مثبت استفاده می‌کنید یا کلام منفی؟ چطور می‌توانم شادی را در زندگی تجربه کنم؟

وقتی به اطراف خودتان نگاه کنید افراد مختلفی را می‌بینید که با شخصیت‌های مختلف و روحیات متفاوت زندگی می‌کنند، یکی غمگین است و دیگری شاد. حتی از روی مدل لباس پوشیدن، رنگ لباس، چیدمان اتاق کار و منزل و از روی ادبیات حرف زدن و کلماتی که فرد به کار می‌برد، می‌توانیم متوجه بشویم که طرف مقابل ما فردی مثبت اندیش، خلاق و با انرژی است یا فردی منفی‌باف، عبوس، بی‌انژری و غیر خلاق. می‌توانید مقاله‌ی موثرترین کتاب‌ها در زمینه شادی و خوشبختی در سال ۲۰۱۹ را مطالعه کنید.

حالا کدام حالت بهتر است، غمگین بودن یا شاد بودن؟ مثبت بودن یا منفی بودن؟ فردی با افکار خلاق یا غیر خلاق؟ ترجیح می‌دهید با فردی با انرژی مثبت برخورد کنید یا با فردی با انرژی منفی؟ همیشه یادتان باشد که تاثیر نگرش مثبت و نگاه خوب در زندگی را دست کم نگیر.

شما جزو کدام دسته هستید، مثبت اندیش یا منفی باف؟ 

قبل از خواندن ادامه‌ی مقاله ابتدا بیایید وضعیت خودتان را معلوم کنید. اول مشخص کنید که شما جزو کدام گروه هستید تا بتوانیم با هم پیش برویم. برخی افراد مثبت اندیش هستند و برخی منفی باف و برخی دیگر وضعیتی بینابینی دارند. یعنی در برخی موارد مثبت اندیشی می‌کنند و برخی موارد منفی بافی می‌کنند.

باید برای خودتان دقیقا مشخص کنید در چه حوزه‌هایی جزو کدام دسته هستید. وقتی این وضعیت را روشن کنید، به شما کمک می‌کند کلیدی برای حل مسایل خودتان پیدا کنید. یعنی در واقع، مثبت اندیشی و منفی بافی، هر کدام باعث بروز مسایل و مشکلاتی برای افراد می‌شوند. ۲۰ عبارت تاکیدی قانون جذب که شادی و نشاط  را به شما می بخشد را حتما مطالعه کنید.

مثلا وقتی منفی بافی می‌کنیم، مستعد جذب وقایع و اتفاقات بد و منفی هستیم و دائما در حل سر و کله زدن به مشکلات خواهیم بود. در عوض وقتی مثبت اندیش هستیم، هستی هم به ما کمک می‌کند و مطابق به آنچه بدان باور و اعتقاد داریم برایمان در زندگی پیش می‌آید. به شما توصیه می‌کنم مقاله‌ی «جری مگوایر» مردی که با تغییرات مثبت زندگیش دگرگون شد را حتما بخوانید.

پس باید روی کاغذی تمیز، با دقت وضعیت خودتان را مشخص کنید. دقیقا معلوم کنید در چه حوزه‌هایی مثبت اندیشی می‌‌کنید و در چه حوزه‌هایی منفی بافی دارید. درنظر داشته باشید که باید با خودتان صادق باشید و دقیقا معلوم کنید در چه وضعیتی هستید.

اگر می‌خواهید واقعا برای خودتان کار مثبت و مفیدی انجام دهید، مشخص کردن این وضعیت‌ها بسیار اهمیت دارد. وقتی چنین موضوعاتی را مطرح می‌کنم، بسیاری از افراد  در ابتدا با خودشان فکر می کنند الان می‌روم و همه این کارها را انجام می‌دهم و مسایل خودم را حل می‌کنم. ولی بعد از فاصله‌ی کوتاهی آن چنان غرق مسایل زندگی می‌شوند که فراموش می‌کنند قرار بود چه کار کنند.

شما جزو این دسته افراد نباشید. اگر قرار است کاری را انجام دهید، واقعا بروید و انجام بدهید تا نتایج و اثرات آن را ببینید. می‌‌توانید مقاله‌ی تاثیر تفکر مثبت بر سرنوشت ما در ویدئو انگیزشی را مطالعه کنید. پس روی کاغذ دقیقا معلوم کنید در کدام حوزه‌های زندگی مثبت اندیش و در کدام حوزه‌ها منفی‌باف هستید. وقتی دقیقا این موضوعات را مشخص کردید، نوبت به گام بعدی می‌رسد. اما قبل از ورود به گام بعدی چند نکته‌ی مهم را مطرح می‌کنم. راهکارهای مختلفی برای شاد بودن وجود دارد، ۶ راهکار ساده برای خلق شادی و آرامش در زندگی را مطالعه کنید.

ویژگی‌های افراد مثبت اندیش 

افراد مثبت اندیش ویژگی‌هایی دارند که آنها را از افراد منفی باف متمایز می‌کند. برای آنکه بتوانید تشخیص بدهید شما جزو کدام دسته هستید، ابتدا باید با ویژگی‌های آنها آشنا شوید تا متوجه شوید خودتان جزو کدام دسته هستید یا چند درصد مثبت اندیش و چند درصد منفی باف هستید.

افراد مثبت اندیش در انتخاب دوستان خود دقت می‌‌کنند

دقت کنید ببینید با چه افرادی دوستی و معاشرت می‌کنید. افراد مثبت اندیش در انتخاب دوستان خود دقت می‌کنند. هر کسی را به دوستی نمی‌گیرند و با هر کسی معاشرت نمی‌کنند. از آنجایی که شما به پنج نفری که بیشترین ارتباط را با آنها دارید، شبیه‌تر می‌شوید، انتخاب دوست و همنشین بسیار اهمیت دارد.

در انتخاب دوستان خود دقت کنید. همیشه سعی کنید بر اساس ارزش‌هایی که برای خود تعریف کرده‌اید کسی را به دوستی بگیرید. دقت کنید فردی که با وی دوستی می‌کنید دارای افکار منفی نباشد. تنهایی بهتر از آن است که با هر کسی دوستی کنیم.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
افراد مثبت

افراد مثبت اندیش از اشتباهات خود درس می‌گیرند و خود خوری نمی‌کنند

افراد منفی باف، فقط مشکلات و مسایل را می‌بینند، ولی مثبت اندیش‌ها در پس هر مشکلی، به فرصت‌های پیش روی خود فکر می‌‌کنند. افراد مثبت اندیش وقتی اشتباهی می‌کنند، کشتی‌های خود را غرق شده نمی‌پندارند، بلکه از موضوع درس‌هایش را می‌گیرند و به اصلاح امور می‌پردازند.

در نقطه‌ی مقابل منفی باف‌ها ممکن است بعد از هر اشتباهی چند روزی از خودشان و دنیا بریده و حتی گریه و زاری راه بیندازند. گاهی گریه کردن به تخلیه‌ی روانی کمک می‌کند ولی اگر قرار باشد گریه کردن ما را از کار و زندگی بیندازد، این رفتار صدمه زننده بوده و نمی‌تواند کمک خاصی به ما بکند.

مثبت اندیش‌ها واقع بینانه به زندگی نگاه می‌کنند

افراد مثبت اندیش واقعیت‌های زندگی را می‌بینند و در پس هر مساله و مشکلی به راهکارها و راه حل ها فکر می‌کنند. خوش بین بودن خوب است ولی خیالبافی و زندگی در توهم می‌تواند تاثیرات جبران ناپذیری برای ما داشته باشد.

باید به زندگی نگاهی واقع بینانه و واقعی داشته باشیم. اتفاقا مثبت اندیش‌ها هم جنبه‌های مثبت و هم جنبه‌های منفی را می‌بینند، ولی روی مثبت‌ها تمرکز کرده و با قوت و قدرت به پیش می‌روند. نه اینکه غرق در نکات منفی بشوند. هر اشتباهی هم مرتکب بشوند از آن اشتباه برای خود کوهی عظیم نمی‌سازند و سعی می‌کنند با واقعیت‌ها رو به رو شوند و به حل مسایل بپردازند.

هر کسی در زندگی ممکن است اشتباه کند. دیکته نانوشته غلطی هم ندارد. هر کودک نوپایی برای آنکه راه رفتن بیاموزد، ممکن است بارها و بارها زمین بخورد. پس به صرف اینکه اشتباهاتی در زندگی‌ ما پیش می‌آید نباید خودمان را سرزنش و نکوهش کنیم.

مثبت اندیش‌ها خودشان را با دیگران مقایسه نمی‌کنند

اگر دیدید در حال مقایسه کردن خودتان با دیگران هستید، بدانید از فضای مثبت اندیشی فاصله گرفته‌اید. الگو برداری از افراد موفق کار درست و به جایی است ولی مقایسه‌ی خودمان به دیگران و افسوس خوردن کار درستی نیست و فقط باعث می‌شود انرژی ما هدر برود.

پس اگر می‌خواهید بدانید چقدر مثبت اندیش و چقدر منفی باف هستید، ببینید در طی روز چقدر خودتان را با بقیه مقایسه می‌کنید. یکی از ویژگی‌های افراد منفی باف آن است که خود را با همه و همه مقایسه می‌کنند و درنهایت هم از این مقایسه ها چیزی عایدشان نمی‌شود. دست از مقایسه کردن خودتان با بقیه بردارید و در عوض الگوهای خوب و موفقی در زندگی انتخاب کنید با آنها به پیش بروید.

افراد مثبت اندیش مدیریت خوبی بر افکار منفی خود دارند

افکار منفی ممکن است گهگاه به سراغ ما بیاید. ذهن گاهی به دلایل مختلف ممکن است رفتارهایی از خود نشان بدهد که برایش مناسب نباشد. افرادی که به رشد و شکوفایی خودشان اهمیت می‌دهند، نمی‌گذارند افکار منفی در ذهنشان پادشاهی کند.

به شما توصیه می‌کنم مقاله‌ی مطالعه اخبار منفی و داشتن تفکرات منفی چه تاثیری در زندگی ما دارد؟ را حتما مطالعه کنید. هچنین مقاله‌ی  سه راهکار ساده برای داشتن تفکر مثبت در مواجهه با شرایط منفی می‌تواند برای شما حاوی اطلاعات مفیدی باشد. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه در موقعیت‌های منفی فکر مثبت داشته باشیم؟ می‌توانید با مطالعه‌ی مقاله‌ی تاثیر تفکر مثبت بر سرنوشت ما در ویدئو انگیزشی، پاسخی برای برخی سوالات خود پیدا کنید.

افراد مثبت اندیش به راحتی دیگران را می‌بخشند

شاید شما با افرادی برخورد کرده باشید که خیلی زود از دست دیگران رنجیده می‌شوند و وقتی مشکلی پیش می‌آید نمی‌توانند دیگران را ببخشند. اما افراد مثبت اندیش روحیه‌ی خاص و عجیبی دارند. وقتی مشکلی از سوی دیگران رخ می‌دهد، می‌دانند و متوجه هستند که ممکن است هر کسی اشتباه کند و به همین دلیل اشتباه دیگران را می‌پذیرند و سعی می‌کنند به دیگران کمک کنند.

وقتی قرار است کسی را ببخشند، این کار را با دل و جان انجام می‌دهند و در بخشیدن دیگران کوتاهی نمی‌کنند. وقتی دیگران را می‌بخشیم کینه‌ای از آنها به دل نمی‌گیریم و به همین دلیل، دلایلی کمتری برای غم و غصه خوردن داریم. آیا می‌دانستید، بخشش، راز رسیدن به پول و خوشبختی بیشتر است. پس به راحتی ببخشید و رها کنید. وقتی شما دیگران را می‌بخشید، دیگر انرژی منفی با خودتان حمل نمی‌کنید و می‌توانید با انرژی بیشتری پیش بروید.

افراد مثبت اندیش عادت‌های خوب خود را تقویت می‌کنند

افراد مثبت اندیش، روی عادت‌های خوب خود تمرکز کرده و سعی می‌‌کنند عادت‌های بد خود را کنار بگذارند. برای ترک عادت‌های بد برنامه ریزی دارند و می‌دانند هیچ تغییری یک شبه و ناگهانی رخ نمی‌دهد بلکه به مدیریت زمان نیاز دارد. اعتیاد به غم و اندوه هم یکی از عادت‌های بدی است که باید کنار گذاشته شود.

به شما پیشنهاد می‌کنم سه تا پنج عادت بد خودتان را یادداشت کنید و برای ترک آنها برنامه‌ای مشخص داشته باشید.

عادت

بدترین عادت‌ها و نحوه ترک اعتیاد 

هر یک از ما عادت‌های مثبت و منفی داریم. ازطریق عادت‌های مثبت خودمان در مسیر رشد و شکوفایی قرار می‌گیریم و از طریق عادت‌های بد خودمان در مسیر غلط و اشتباه می‌افتیم. سعی کنید عادت‌های خوب را در خود نهادینه کنید و دست از عادت‌های بد و ناپسند بردارید.

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چگونه از شر عادت‌های بد خلاص شویم؟ و بخواهید برای همیشه خود را از شر عادت‌های بد خلاص کنید. مثلا برخی افراد کارهای خود را به تعویق می‌اندازند، باید یاد بگیرید با عادت‌ به تعویق انداختن کارها برای همیشه خداحافظی کنید. همچنین می‌توانیم با عادت‌ های خوب افراد موفق آشنا شویم. خلاصه کتاب « قدرت عادت‌ » نوشته چارلز داهیگ را مطالعه کنید که حاوی اطلاعات خوبی برای شما خواهد بود.

برخی عادت‌ها را باید ترک کرد. ۱۰ عادتی که باید ترک کنید تا فردی موفق شوید، در این مقاله توضیح داده شده است.

عادت به غصه خوردن، عادتی که باید برای همیشه کنار گذاشته شود

یکی از عادت‌های بدی که ممکن است برخی افراد به آن دچار شده باشند و خودشان هم از وجود چنین عادتی بی خبر باشند، عادت به غصه خوردن و غمگین بودن است. چنین افرادی اکثر اوقات غم و غصه دارند و تحت هر شرایطی از زندگی لدت نمی‌برند. به سفر که می‌روند دلشان برای خانواده‌ی خود و خانواده‌شان تنگ می‌شود. وقتی کنار خانواده هستند، دلشان می‌خواهد به سفر بروند و گله و شکایت می‌کنند که چرا نتوانسته‌اند به سفرهای مورد علاقه‌ی زندگی خود بروند.

افرادی که به بیماری غمگین بودن دچار هستند، هر لحظه دلیلی برای غضه خوردن پیدا می‌کنند و نمی‌توانند شاد باشند. شادی را به درستی نمی‌شناسند ولی به سرعت جستجو می‌کنند تا غم و غصه‌ای برای خود پیدا کنند.

اغلب این افراد، از سطح انرژی پایینی برخوردار هستند و حتی زمانی که زندگی روی خوش خودش را به آنها نشان می‌دهد، چنین عبارت‌هایی را به زبان می‌آورند و می‌گویند:

  • این خوشحالی و شادمانی برای همیشه ماندگار نخواهد ماند.
  • من می‌دانم هر زمانی که خوشی می‌آید قرار است بعدش اتفاقی بدی بیفتد.
  • خوشی به ما نیامده است.
  • ناف من را با بدبختی بریده‌اند.
  • من از لحظ‌ه‌ای که به دنیا آمدم بدبخت بودم.
  • شانس مال آدم‌های مثل ما نیست.

گاهی اوقات هم از اینکه مساله‌ای برای غصه خوردن دارند، به خودشان افتخار می‌کنند. مثلا گاهی می‌بینیم که بدبختی‌های خود را به رخ یکدیگر می‌کشند. گویی بدبخت بودن هنر است و هر کسی بدبختی بیشتری داشته باشد، بهتر است. یک بار در محیطی قرار گرفتم که هر کسی از بدبختی‌های خودش می‌گفت و دیگری سعی می‌کرد از بدبختی‌ها و مسایل بیشتری و بزرگ‌تری بگوید و نشان بدهد از همه بدبخت‌تر است.

چنین شرایطی گاهی ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد و ببینیم افراد به صورت ناخودآگاه چنین رفتاری را از خود نشان می‌دهند. آنچه مسلم است، هر کسی ممکن است مسایلی در زندگی داشته باشد و این مسایل تنها و تنها به ما کمک می‌کنند تا رشد کنیم.

در نتیجه نباید به مسایل به چشم مصیبت و بدبختی نگاه کنیم. بلکه این مسایل می‌توانند به ما کمک کنند تا نقاط قوت خود را بهتر بشناسیم و آنها را تقویت کنیم.

10 عادت صبحگاهی برای ساختن یک روز فوق العاده
عادت

غمگین بودن و عادت به غمگین بودن را کنار بگذارید

اعتیاد به غم موضوع مهمی است که گاهی اصلا به آن توجه نمی‌کنیم، بسیاری اوقات پیش آمده که بدون آنکه خودمان متوجه باشیم، غمگین هستیم و درونا دنبال موضوعی برای غصه خوردن می‌گردیم. سعی داریم راهکارهایی به شما پیشنهاد بدهیم که کمک می‌کند از غم و غصه خوردن رها شوید.

هوشیارتر باشید

زمان‌هایی که دچار چنین وضعیتی می‌شوید را شناسایی کنید. سعی کنید نسبت به حالت‌های خودتان هوشیاری بالاتری داشته باشید. مثلا وقتی غمگین هستید، یا می‌خواهید دچار غم و اندوه شوید، سعی کنید، ببینید چرا دچار چنین حالتی شدید؟ چه کسی یا چه عاملی باعث بروز چنین وضعیتی شده است؟

هوشیاری و هوشیار بودن همیشه خوب و پسندیده است و وقتی غم و افسوس به سراغ ما می‌آید، هوشیاری از اهمیت بالاتری برخوردار خواهد بود. پس از این به بعد باید نسبت به وضعیت‌های روحی و روانی خودتان، دقت و توجه بیشتری داشته باشید. حتی می‌توانید وضعیت‌های خودتان را مکتوب کنید. مثلا هر زمان احساس کردید دلتان گرفته یا بی حوصله هستید یا دست و دلتان به انجام کاری نمی‌رود، حتما ساعت‌های بروز چنین وضعیتی را به همراه حال و هوایی که دارید و حتی دلایل بروز این وضعیت یادداشت کنید.

باید خودتان به این کشف برسید که چه زمان‌هایی حالتان بی‌جهت بد می‌شود و چه زمان‌هایی خیلی سر حال هستید؟ به چه دلیل حالتان خراب شد و عامل بروز این وضعیت چه بود؟ وقتی همه چیز مستند شود، به نتایج خوبی خواهید رسید.

رفتارهای بد و عادت‌های اشتباه را برای همیشه کنار بگذارید

هر کسی ممکن است رفتارها و عادت‌های بدی داشته باشد که هم برای خودش و هم برای بقیه آزار دهنده باشد. رفتارها و عادت‌های بد را باید بکنار بگذارید. روش‌های مختلفی برای ترک عادت پیشنهاد می‌شود. برای نهادینه‌ کردن عادت‌های خوب هم روش‌های بسیاری وجود دارد. باید بتوانید از بین روش‌های موجود، متناسب‌ترین را انتخاب کنید.

مثلا براساس دیدگاهی اگر فردی ۲۱ روز عادت بدی را ترک کند و بتواند ۲۱ رو وفادارانه روی تصمیم خود جدی باشد، اتفاقات خوبی در انتظارش خواهند بود و می‌تواند برای همیشه از شر عادت بد خلاص شود. برخی عادت‌های بد خود را یادداشت کنید و در صدر آنها عادت به غصه خوردن را قرار دهید. اگر بتوانید 21 روز این عادت را ترک کنید، به موفقیت‌های خوبی خواهید رسید.

مدیریت بر افکار را بیاموزید

اگر به غم و غصه خوردن اعتیاد دارید، سعی کنید مدیریت بر افکار خودتان را یاد بگیرید. هر یک از ما در طی روز افکار مثبت و منفی بسیاری در سر می‌پرورانیم. باید بتوانیم افکار منفی را به شکل درستی راهبرد کرده و به سمت مثبت اندیشی حرکت کنیم . یکی از دلایل و ریشه‌های اصلی غم خوردن، افکار منفی هستند. پس مدیریت بر افکار می‌تواند کمک بزرگی به ما کند.

مدیریت بر افکار شامل راهبرد افکار مثبت و افکار منفی می‌شود. افکار منفی را دور بریزید و به جای آن کلمات مثبت و افکار مثبت را جایگزین کنید. نترسید. افراد بسیاری این مسیر را پیموده‌اند، پس شما نیز می‌توانید همین مسیر را طی کنید.

تعصب ‌های اشتباه را برای همیشه ترک کنید

گاهی اوقات تعصب‌های بی دلیل باعث غمگین شدن ما می‌شوند، اگر بتوانید تعصب‌های بی دلیل را کنار بگذارید، بخشی از غم و ناراحتی شما کاهش می‌یابد. باید ببینید روی چه چیزهایی تعصب بی‌مورد دارید و موارد را شناسایی کنید. گاهی اوقات اطرافیان ما می‌توانند به خوبی به ما نشان بدهند که چه تعصباتی داریم.

افراد متعصب، معمولا برای خودشان همه چیز را سخت و غیر ممکن می‌کنند. از هر کاهی، کوه می‌سازند و همین حالت مشکلات زیادی برایشان به وجود می‌آورد.

توقعات بی‌مورد را کنار بگذارید

برای آنکه آرامش بیشتری داشته باشید و بتوانید اعتیاد به غم و اندوه را برای همیشه ترک کنید، باید بتوانید توقعات بی‌مورد و بی دلیل را نیز کنار بگذارید. وقتی همیشه از دیگران متوقع هستید و انتطارهای بی جا و بی مورد دارید، آرامش را از زندگی خودتان دور می‌کنید و وقتی دیگران توجهی به توقعات شما ندارند، ناخودآگاه غم و اندوه بر زندگی شما سایه خواهد افکند.

تغییر در زندگی
تغییر

مطالعه کتاب‌های انگیزشی و دیدن ویدئوهای انگیزشی را در برنامه خود قرار دهید

سعی کنید بخشی از زمان خود را صرف اموزش مهارت‌های جدیدتان کنید. کتاب‌های انگیزشی بخوانید و ویدئوهای انگیزشی ببینید. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید روحیه‌ی بهتری داشته باشید و به نگاه‌های جدیدی آشنا شوید. برای ترک اعتیاد به غم حوردن باید روی نقاط مثبت وجودی خودتان تمرکز بیشتری کنید.

با نگاه جدیدی به زندگی نگاه کنید

وقتی نگاه شما تغییر کند، زندگی شما تغییر خواهد کرد. تغییر نگاه هم با تغییر طرز فکر شما و ذهنیات شما میسر خواهد شد. اگر به غم خوردن اعتیاد دارید، تا دیر نشده باید برای خودتان آستین بالا بزنید و کاری کنید. یادتان باشد تغییر باورها : مهم‌ترین تغییرات زندگی با تغییر نگاه رخ می‌دهد.

خوش بین باشید

یادتان باشد خوش بینی اهمیت زیادی در زندگی ما دارد. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که  آیا خوش بینی می‌تواند در موفقیت و سلامت ما تاثیری داشته باشد؟ به شما توصیه می‌کنم که مقاله‌ی معرفی هفت روشی که شما را به فردی خوش بین تبدیل می کند را از دست ندهید. چون خوش بینی می‌‌تواند تغییرات زیادی در زندگی شما ایجاد کند. برخی افراد اصلا به خوش بین بودن یا بدبین بودن خودشان فکر هم نمی‌کنند. کتاب ” خوشبینی عالمانه ” نوشته مارتین سلیگمن نیز می‌تواند کمک کننده باشد. همچنین می‌توانید موثرترین کتاب‌ها در زمینه شادی و خوشبختی در سال ۲۰۱۹ را مشاهده کنید.

به آینده خوش امیدوار باشید

افرادی که به آینده امیدوار نیستند، عموما برای خود غم و غصه می‌تراشند. امید به آینده و امید به زندگی در پادکست جدید آکادمی بازار دنبال کنید. هدفگذاری و برنامه ریزی برای سال ۹۹ و همچنین برنامه ریزی برای سال ۹۹ به شما کمک می‌کند تا بتوانید زندگی را از نو بسازید. به شما توصیه می‌‌کنم مقاله‌ی تمرکز روی هدف های زندگی و تاثیر آن در موفقیت و کامیابی را مطالعه کنید.

همچنین راهکارهایی برای افزایش امید به زندگی بسیار به شما کمک خواهد کرد تا امیدواری را به زندگی خودتان بیاورید و از محصولات آن بهره ببرید یا اگر فردی امیدوار هستید، امیدوارتر شوید.

به دنبال مقصر نگردید

بسیاری افراد همیشه در زندگی به دنبال مقصر می‌گردند. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که مقصر اصلی مشکلات زندگی ما چه کسی است؟ این زندگی شما است و نباید برای حل مسایل خودتان، همه چیز را از چشم دیگران ببینید. چنین وضعیت‌‌هایی نمی‌گذارد از زندگی لذت ببرید. کلید حل مشکلات را در دست بگیرید و دیگران را مقصر مسایل و مشکلات خود ندانید.

برخی افراد دائما به فکر پیدا کردن مقصر هستند و دیگران را مقصر همه‌ی مسایل و مشکلات می‌دانند. هر کس زندگی خودش را دارد و باید برای ساختن آن تلاش کند. این خود ما هستیم که با نادانی و ناتوانی، فرصت‌ها را از دست می‌دهیم و به جای آنکه تقصیرها و کاستی‌های خودمان را ببینیم دیگران را مقصر می‌دانیم.

ورزش کنید و تحرک بدنی داشته باشید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بسیاری از افردی که ورزش می‌کنند، کمتر دچار اعتیاد به غم می‌شوند. وقتی ورزش می‌کنیم نشان می‌دهیم که به سلامت جسم خودمان اهمیت می‌دهیم. تحرک بدنی به ما کمک می‌کند جسمی سالم‌تر داشته باشیم.

تعذیه نیز بسیار مهم است. اگر خواهان ذهن و جسمی سالم هستید، تغذیه سالم را فراموش نکنید. در واقع، حفظ تعادل ، لازمۀ داشتن زندگی سالم و رضایت‌بخش است.

خوش رو باشید و بخندید

اگر می‌خواهید از شر اعتیاد به غم رها شوید، بخندید. خندیدن به شما کمک می‌کند حال و هوایتان تغییر کند. پس سعی کنید هر روز بخندید و نگران چیزی نباشید. برخی افراد راحت می‌خندند و شاد می‌شوند ولی برخی افراد هم هستند که به سختی خوشحال می‌شوند.

دل‌خوشی‌های ساده و کوچک می‌تواند موجی از شادی را در ما به جریان بیندازد. سعی کنید شاد باشید و با خوشرویی با دیگران برخورد کنید. همه از مصاحبت با افراد خوشرو خوشحال می‌شوند. سعی کنید به جای ناله کردن و نق زدن، شادی را به خودتان هدیه بدهید. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چطور می‌توانم شادی را در زندگی تجربه کنم؟

برای اینکه شاد باشید، بهانه‌ی خاصی نیاز ندارید. نعمت‌های بسیاری در اطراف شما وجود دارد که می‌توانید برای همه‌ی آنها سپاسگزار باشید. معمولا افرادی که به اعتیاد غم دچار هستند، افراد شادی نیستند و به جای آنکه در شادی و شعف زندگی کنند، در غم و اندوه زمان را سپری می‌کنند.

شکرگزار نعمت‌‌های خداوند باشید

هر زمان خواستید به یاد غم‌ها و ناراحتی‌های خودتان بیفتید، قبل از هر چیز نعمت‌هایی که خداوند به شما عطا کرده به یاد آورید. هر نقطه‌ی زندگی ما نعمت‌های خداوند دیده می‌شود. یک بار این کار را امتحان کنید. دفترچه‌ای بردارید و همه‌ی نعمت‌هایی که خداوند به شما عطا کرده یک به یک یادداشت کنید.

همه‌ی نعمت‌ها را ببینید و یادداشت کنید و برای هر کدام شکرگزار باشید. وقتی فهرستی از نعمت‌های الهی را ببینید دیگر غمگین نخواهید بود و غم برای همیشه از زندگی شما رخت می‌بندد و می‌رود. به شما پیشنهاد می‌کنم سخنرانی جان کانفیلد با موضوع شش عادت شکرگزاری برای جذب کردن فراوانی را بخوانید.

یادتان باشد، شکرگزاری، راهکاری برای پایان همه رنج ها است. باید یاد بگیرید از زمان حال لذت ببرید. سعی کنید در زمان حال زندگی کنید و هر لحظه‌ی زندگی را مغتنم بشمارید.

خداوند همیشه همراه و پشتیبان ما است

هر زمان اعتیاد به غم شدت گرفت، یادتان باشد که شما در این جهان تنها نیستید و خداوند زنده و حاضر هست. خداوند پشتیبان همه‌ی ما است و برای همین حتی اگر بدترین و سخت‌ترین اتفاقات هم بیفتد ما تنها نیستیم. وقتی می‌دانیم خداوند هست، دیگر نگران چیزی نخواهیم بود.

هر زمان اعتیاد به غم به اوج خود رسید، نام‌های خداوند را صدا بزنید و از خداوند کمک بگیرید. خداوند منبع بزرگ انرژی است و شما تنها نخواهید بود و در کنار همه‌ی مشکلات باید بدانید که خداوند در کنار شما، همراه شما و هر لحظه به فریادتان خواهد رسید.

آکادمی بازار به شما توصیه می‌کند، دوره ثروت را تهیه کرده و هر روز تمرینات کاربردی و عملی آن را اجرا کنید. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا تغییراتی اساسی در زندگی خود داشته باشید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی