آیا از تحت فشار قرار گرفتن می‌ترسید؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۹ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

آیا جزو افرادی هستید که از تحت فشار قرار گرفتن می‌ترسید؟ آیا در شرایط استرس و فشار می‌توانید کارها را به پایان برسانید؟

زندگی فراز و فروهای خودش را دارد. اگر کمی دقت کنیم، می‌بینیم همه‌ی ما شرایط بالا و پایین زندگی را کمابیش تجربه کرده‌ایم. در این بالا و پایین‌ها، آنچه اهمیت دارد آن است که برخورد ما با شرایط مختلف چگونه است؟ برخی افراد تا حجم کارهایشان بیشتر می‌شود، سریع جا می‌زنند و میدان را خالی می‌کنند.

برخی دیگر در شرایط پرفشار، دقیق‌تر و حساب‌شده‌تر عمل می‌‌کنند. آنچه اهمیت دارد آن است که برخورد ما در شرایط مختلف چگونه است. زندگی ما پروژه‌ای است که مدیر اصلی آن خودمان هستیم. می‌توانیم در این پروژه مدیری لایق و موفق باشیم و می‌توانیم نقش مدیری بی‌کفایت را بازی کنیم.

مدیران موفق قدر زمان را می‌دانند. پس برای لحظه‌ به لحظه‌ی زندگی خود برنامه ریزی می‌کنند. اگر شما نیز می‌خواهید مدیری موفق برای زندگی خودتان باشید باید برای لحظه‌ به لحظه‌ی عمرتان دوره برنامه ریزی داشته و هدف‌گذاری کنید.

در شرایط پر فشار چه اتفاقی برای ما می‌افتد؟ 

زندگی ما را می‌سازد. فراز و فرودها از ما فردی قوی‌تر و محکم‌تر می‌سازد. شرایط پرفشار، زمان‌هایی است که در حال ساخته‌ شدن، قوی‌تر شدن و توانمندتر شدن هستیم.

اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که در شرایط پرفشار، افراد سعی می‌کنند از تمام توانمندی‌ها و پتانسیل‌های خود به‌ خوبی استفاده کنند. در شرایط پرفشار حتی ذهن شما نیز به‌صورت متمرکزتری روی موضوعات دقت می‌کند. در شرایط پرفشار گاهی دیده‌ایم که سرعت عملکرد ما بالاتر می‌رود.

شرایط پرفشار، شرایطی است که مثلا مجبور هستیم در زمانی کوتاه پروژه‌ای را تحویل بدهیم. در این شرایط مجبور می‌شویم برنامه‌ریزی کنیم. قدر و ارزش زمان را بیشتر می‌دانیم. از اضافه کاری و کارهای بیهوده دوری می‌کنیم. منابع را به درستی تخصیص می‌دهیم.

نتیجه‌ی کارها برایمان مهم می‌شود. کارهای ضروری را فقط انجام می‌دهیم و غیر ضروریات رنگ خود را برای ما از دست می‌دهند. وقتی می‌گوییم در شرایط پرفشار فرد ساخته می‌شود، چون مجبور می‌شود از تمامی پتانسیل‌های خود به‌خوبی استفاده کند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
ترس‌های زندگی

ازشرایط پرفشار استقبال کنید

نباید از فشارها، بالا و پایین‌های زندگی ترسید. وقتی بدانید در این شرایط در حال رشد کردن هستید، همه چیز تغییر می‌کند. شرایط پرفشار را برای خودتان معنا کنید. مثلا برای فردی وارد شدن حجم بالایی از کارها می‌تواند شرایط پرفشار محسوب شود. برای مادری، مدیریت خانه به ‌تنهایی و در شرایطی که همسر در سفر کاری است، می‌تواند چنین شرایطی پرفشار قلمداد شود.

برای دانشجویی که باید هم کار کند و هم درس بخواند و کارهای پروژه را به انجام برساند، شاید این شرایط پرفشار به‌حساب بیاید. شرایط پرفشار برای هر فرد از فردی دیگر متفاوت است. مثلا فردی که تا به حال در خانه‌ی روستایی زندگی نکرده اگر بخواهد خودش در تنور نان بپزد و ظرف‌ها را با آب سرد بشوید، چنین شرایطی پرفشار محسوب شود. شرایط پرفشار می‌تواند به شرایط مالی هم نسبت داده شود. مثلا فردی که باید در پایان ماه کلی قبض و کرایه و قسط بپردازد، چنین شرایطی برایش از نظر مالی پرفشار است.

اما از همه‌ی این شرایط نباید ترسید. پیش از هر چیزی باید بدانیم که ما تنها در این دنیا رها نشده‌ایم و خداوند پشتیبان ما است. در قدم دوم باید راهکارهای مدیریت بر شرایط پرفشار را یاد بگیریم. برای هر کاری در این دنیا فرمولی وجود دارد. مثلا اگر قرار است پروژه‌ی کاری تا پایان ماه تحویل داده شود، برنامه ریزی دقیق، الویت‌بندی و برخی کارهای دیگر می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

باید مهارت‌های لازم را فرا بگیریم. بدون فراگرفتن مهارت‌های لازم نمی‌توانیم از شرایط پرفشار پیروز بیرون بیاییم.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی