تاثیر تفکر مثبت بر سرنوشت ما در ویدئو انگیزشی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳۰ آبان, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۵ آبان, ۱۴۰۰
تاثیر تفکر مثبت بر سرنوشت ما در ویدئو انگیزشی

قدرت مثبت اندیشیدن در ایجاد رفتارهای مثبت دو مورد بسیار مهم از ویژگی‌هایی است که افراد می‌توانند آن را داشته باشند تا بتوانند زندگی خود را تغییر بدهند. وقتی که شما در مورد آنچه که می‌خواهید و روش به دست آوردن آن فکر می‌کنید و صحبت می‌کنید احساس شادی و کنترل بهتر و بیشتر بر زندگی دارید.

زمانی که در مورد چیزی فکر می‌کنید، مغز شما آندورفین آزاد می‌کند که به شما احساس خوب بودن را می‌دهد و در نتیجه شما یک رفتار مثبت را در ذهن پرورش می‌دهید و بیشتر اوقات شاد هستید براساس بسیاری از آزمایش‌های روانشناسی انسان‌های شاد به نظر می‌رسد که دارای خصوصیت‌های خاصی‌اند که آ‌ن‌ها را قادر می‌سازد که نسبت به عموم مردم بهتر زندگی کنند.

رفتار مثبت داشتن و خوش رو بودن وقتی همه چیز درست است، بسیار ساده است. ولی وقتی که به یک مشکل غیر منتظره‌ای برخورد می‌کنید، به خودتان و به دنیای اطراف خود نشان می‌دهید که واقعا چه رفتاری دارید، پس سعی کنید که رفتار مثبتی باشد. قدرت تلقین و داشتن تفکرات مثبت یا منفی به قدری در زندگی هر فرد تاثیرگذار است که شاید باورش برای همه سخت باشد. در این ویدئوی انگیزشی از میزان این تاثیرگذاری شگفت زده خواهید شد.

همیشه شنیده‌اید که انرژی و تفکرات مثبت داشته باش تا کائنات برای رسیدن به آرزو و اهدافت همراهت شوند. البته شاید شما هم مانند بسیاری این جمله را در حد حرف و سخن زیبا قبول داشته باشید و زیاد به آن باور و ایمان نداشته باشید. به راستی آیا داشتن تفکرات مثبت روی زندگی و سرنوشت تاثیرگذار است، اگر چنین است برای رسیدن به چنین تفکری چه باید کرد. این ویدئوی انگیزشی از آکادمی بازار پرده از این راز برداشته و به شما خواهد گفت چقدر این موضوع روی امروز و فردای همه تاثیر می‌گذارد و چطور باید به این طور زندگی کردن رسید. تماشای این ویدئوی جالب را از دست ندهید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

در این ویدئوی انگیزشی به قدرت تفکرات مثبت ایمان می آورید

قدرت تفکرات مثبت یک مفهوم عامه پسند است و گاهی اوقات می‌تواند کلیشه‌ای هم باشد. اما مطالعات علمی نشان داده تاثیر روحی تفکر مثبت در زندگی افراد امری انکار ناپذیر است. داشتن ذهنیت مثبت می‌تواند اعتماد به نفس بیشتری به شما بدهد، روحیه شما را بهبود بخشد و حتی احتمال بروز شرایطی مانند فشار خون بالا، افسردگی و سایر اختلالات مرتبط با استرس را کاهش دهد.

“قدرت تفکر مثبت” واقعا چیست؟ شما می‌توانید تفکر مثبت را به عنوان تصاویر مثبت، گفتگوی مثبت یا خوش بینی کلی تعریف کنید، اما این‌ها همه مفاهیم کلی و مبهم هستند. اگر می‌خواهید دارای تفکرات مثبت باشید، به نمونه‌های مشخصی نیاز دارید تا بتوانید در طی این فرآیند به شما کمک کنند. داشتن یک زندگی سرشار از انرژی مثبت غیرممکن نیست.

۱. برای تفکرات مثبت روزتان را مثبت شروع کنید

برای تفکرات مثبت روزتان را مثبت شروع کنید

نحوه شروع صبح، شما را برای بقیه روز تنظیم می‌کند. آیا تا به حال دیر از خواب بیدار شده‌اید، وحشت کرده‌اید و احساس کرده‌اید که هیچ چیز خوبی در بقیه روز رخ نداده است؟

به احتمال زیاد به این دلیل است که شما روز را با احساسات منفی و یک نگاه بدبینانه شروع کرده و باقی روز تحت تاثیر شروع بد شما شده است. به جای این که اجازه دهید این امر بر شما حاکم شود، روز خود را با تایید مثبت شروع کنید.

با خودتان در آینه صحبت کنید، حتی اگر احساس احمقانه‌ای کنید، با جمله‌هایی مانند «امروز روز خوبی خواهد بود» یا «من امروز عالی خواهم بود.» باور نمی‌کنید که چقدر روزتان با این انرژی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

۲. روی چیزهای خوب متمرکز شوید، هرچند اندک باشد

در مقاله ?What Is Positive Thinking از سایت webmd.com آمده؛ تقریبا همیشه، شما در طول روز با موانعی روبرو خواهید شد، هیچ چیز به عنوان یک روز عالی وجود ندارد. هنگامی که با چنین چالشی روبرو می‌شوید، روی نکات خوب متمرکز شوید، هر چقدر هم که اندک یا بی اهمیت به نظر برسد.

به عنوان مثال، اگر در ترافیک گیر افتادید، به این فکر کنید که اکنون وقت دارید که به بقیه پادکست‌های مورد علاقه خود گوش دهید. تفکرات مثبت را در خودتان پرورش دهید.

۳. برای تفکرات مثبت در شرایط بد روحیه طنز داشته باشید

برای تفکرات مثبت در شرایط بد روحیه طنز داشته باشید

به خودتان اجازه دهید تا حتی در تاریک‌ترین یا پرتحرک‌ترین شرایط، طنز را تجربه کنید. به خود یادآوری کنید که این وضعیت احتمالا بعدا داستان خوبی را رقم خواهد زد و سعی کنید یک شوخی در مورد آن تخیل کنید.

۴. شکست را به درس تبدیل کنید

شما کامل نیستید شما می‌خواهید در چندین زمینه در مشاغل مختلف و با چندین نفر کار کنید و شکست را تجربه کنید.

استاد احمد محمدی
برای تغییر باورهای ناتوان‌کننده و منفی، در افکار مثبت و توانمند ساز غوطه‌ور شو.
استاد احمد محمدی

به جای اینکه به این مسئله توجه کنید که چگونه شکست خوردید، به این فکر کنید که دفعه بعد چه کاری انجام خواهید داد. شکست خود را به یک درس تبدیل کنید. این را در قوانین مشخص مفهوم سازی کنید.

۵. برای تفکرات مثبت گفتگوی منفی را به گفتگوی مثبت تبدیل کنید

صحبت کردن منفی می‌تواند به راحتی در وجودتان رخنه کند و اغلب به تاثیر آن توجه نمی‌شود. ممکن است فکر کنید که من در این مورد خیلی بد هستم یا نباید آن را امتحان کردم.

اما این افکار به احساسات درونی تبدیل می‌شوند و ممکن است برداشت‌های شما از خودتان را تقویت کنند. وقتی خودتان را به این کار وادار می‌کنید، پیام‌های منفی را متوقف کنید و آن‌ها را با پیام‌‌های مثبت جایگزین کنید. تاثیر نگرش مثبت و نگاه خوب در زندگی را دست کم نگیر.

۶. بر زمان حال متمرکز شوید

 بر زمان حال متمرکز شوید

من در مورد حالا صحبت می‌کنم نه امروز، نه در این ساعت، فقط در این لحظه دقیق. شما ممکن است توسط رئیس خود رنجیده شوید، اما چه چیزی در این لحظه دقیق اتفاق می‌افتد که خیلی بد است؟

اینکه پنج دقیقه پیش چه اتافی بدی افتاد را فراموش کنید. حرف‌های او را از حالا فراموش کنید که پنج دقیقه است. تمرکز خود را روی این لحظه قرار دهید.

در بیشتر مواقع، متوجه می‌شوید که آنقدرها هم که تصور می‌کنید بد نیست. بیشتر منابع منفی ناشی از خاطره یک رویداد اخیر یا تخیل اغراق آمیز از یک رویداد احتمالی آینده است. در لحظه حاضر بمانید.

۷. دوستان، مربیان و همکاران مثبت را پیدا کنید

وقتی خود را با افراد مثبت محاصره می‌کنید، دیدگاه‌های مثبت، داستان‌های مثبت و تاییدات مثبت می‌شنوید. سخنان مثبت آن‌ها درون خط تفکر شما غرق خواهد شد و تاثیر می‌گذارد، که در ادامه کلمات شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به همین ترتیب در آرامش شما نقش دارد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
افراد مثبت

یافتن افراد مثبت برای پر کردن زندگی شما می‌تواند دشوار باشد. آنچه در توان دارید برای بهبود مثبت دیگران انجام دهید و بگذارید مثبت بودن آن‌ها روی شما هم تاثیر بگذارد.

در بخش ویدئوهای آموزشی دکتر احمد محمدی می‌توانید ویدئوهای دیگری با موضوع نردبان موفقیت، قانون کمی تلاش بیشتر افراد موفق، نقش آمیگدال‌ها (بادامه مغز) در فروش و ویدئوهای آموزشی بیشتر را مشاهده کنید.

5/5 - (14 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی