تأثیرگذاری اولیه (سخنرانی آسانسوری) دکتر تاد دووت را از دست ندهید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳۰ مهر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

برای همۀ کسانی که به دنبال کسب موفقیت‌های شغلی هستند، تهیه پکیج آموزشی آکادمی بازار با عنوان «تاثیرگذاری اولیه» امری ضروری است. این پکیج به شما کمک می‌کند خودتان را سریع، دقیق و درست معرفی کنید.

زمان برای همۀ افرادی که درگیر کار و مشغله‌های زندگی امروزی هستند، بسیار با ارزش است. فکر کنید در مصاحبۀ شغلی به شما زمان اندکی می‌دهند تا خودتان را کامل معرفی کنید. معرفی کامل در زمان کم، قطعا کار ساده‌ای نیست. در وهلۀ اول شما باید مجهز به تکنیک فن بیان بوده و اعتماد به نفس بالایی داشته باشید.

همچنین می‌توانید در قسمت بلاگ آکادمی بازار، آخرین مقاله‌های مربوط به بازاریابی و فروش، موفقیت، ذهن قدرتمند و …را مطالعه کنید و درجریان آخرین گزارش دوره‌های آموزشی آکادمی بازار قرار بگیرید.

با پکیج آموزشی آکادمی بازار با عنوان «تاثیرگذاری اولیه» بدرخشید

حتی اگر شما فردی با تکنیک و مهارت کاری بالا بوده، دانش و تجربه خوب کاری داشته باشید ولی نتوانید خودتان را خوب معرفی کنید، توضیح دادنتان عبث و بیهوده است. شاید فرد خوش صحبتی باشید و بگویید از پس این کار برمی‌آیید، اما داشتن این مهارت لازم است، اما کافی نیست. شما در زمانی قرار دارید که ثانیه‌ها هم ارزش بالایی برای شما خواهند داشت. پس چطور مختصر و مفید صحبت کنید تا چیزی هم از قلم نیفتاده باشد؟

منظور از سخنرانی آسانسوری چیست؟

فرض کنید شما در آسانسور هستید، از قضا کسی را می‌بینید که مدیر یا مسئول شرکتی است که شما دوست دارید در آن مشغول به کار شوید. او فرد شلوغی است و شاید دیگر چنین فرصتی برای ملاقات به شما پیش نیاید. چطور باید قبل از رسیدن به مقصد بگویید که هستید، چه می‌کنید و چه می‌خواهید.

قطعا از قبل چنین متنی را تهیه نکرده‌اید. خب باید چه چیز را بگویید و چه مواردی را نگویید. کدام را بگویید بهتر و تاثیرگذارتر است. حواستان باشد، تاثیرگذاری اولیه به قدری مهم است که شاید هیچگاه از ذهن طرف مقابل‌تان پاک نشود.

برای کسب این مهارت بهتر است از قبل خودتان اقدام کنید. اینگونه موقعیت‌ها یکباره و بسیار اتفاقی برایتان رقم می‌خورد. پکیج آموزشی آکادمی بازار که اثری از تاد دووت است، شما را برای دست یافتن به این مهارت یاری می‌کند. اگر از قبل بدانید برای تاثیرگذاری اولیه باید چه مطالبی را عنوان کنید، به موفقیت چندین قدم نزدیکتر خواهید شد.

دوره آموزشی

متن سخنرانی آسانسوری باید چگونه باشد؟

از آنجایی که در سخنرانی آسانسوری قرار است نمایی کلی از یک ایده، پروژه، محصول، یا یک راه‌حل بهتر را ارئه دهید باید مطالبتان را گلچین کنید. معرفی آسانسوری یا معرفی سریع، برای جلب توجه سریع مخاطب طراحی می‌شود تا او را متقاعد کنید که به حرف شما توجه کرده و بخواهد بیشتر در موردش بشنود. غالبا زمان برای یک سخنرانی آسانسوری بین ۳۰ ثانیه تا ۲ دقیقه است.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
اثرگذاری بر زندگی دیگران

قطعا باید به کلیات بپردازید و پاسخ و توضیح مربوط به جزئیات را به بعد موکول نمایید. البته طوری از کلیات بگویید تا مخاطب مشتاق شنیدن جزئیات هم باشد. اگر فرد مقابل جذب گفته‌های شما شود حتما ملاقات بعدی را خودش با شما هماهنگ خواهد کرد.

البته باید موقعیت شناسی باشید. اگر مخاطب را در وضعیت مناسبی نیافتید هرگز سر صحبت را با او باز نکنید. تاثیرگذاری اولیه باید در زمانی مناسب صورت گیرد تا مثبت و مثمرثمر باشد. در این پکیج آموزشی آکادمی بازار که از نامش هم پیداست، شما می‌خواهید تاثیرگذاری اولیه را داشته باشید و مخاطب علاقه‌مند شود که بیشتر در مورد صحبت‌های شما بشنود.

اولین حرفتان صحبت از مهارت و شایستگی‌هایتان باشد. موارد مهمی که برای آن شرکت ارزش است گلچین کرده و آنها را عنوان کنید. از تجربه‌های کاری مرتبط که در هر رزومه‌ای ارزش محسوب می‌شود صحبت کنید. خودتان را مشتاق همکاری نشان دهید. اعتماد به نفش داشته باشید و خودتان را کوچک نکنید.

اگر شما برای خودتان ارزش و اهمیت قائل نشوید دیگران هم نمی‌شوند و خیلی راحت به شما توهین و بی‌احترامی می‌کنند. اعتماد به نفس‌تان را حفظ کنید و با صدایی شفاف و بدون لرزش و کاملا مسلط صحبت کنید. توصیه آکادمی بازار این است که برای کسب این مهارت به شکل کامل پکیج آموزشی «تاثیرگذاری اولیه» از محصولات آکادمی بازار را تهیه کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی