بهترین مشاور کسب و کار سال 1400 در خاورمیانه

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱ بهمن, ۱۳۹۹
آخرین بروزرسانی: ۷ آبان, ۱۴۰۱
بهترین مشاور کسب و کار سال 1400 در خاورمیانه

شما برای راه اندازی یک کسب و کار طی چندین مورد قطعا نیاز به مشاوره و راهنمایی‌های یک مشاوره کسب و کار خواهید داشت. یا شما قصد راه‌اندازی یک کسب و کار موفق را دارید و برای دریافت این مشاوره و راهنمایی راه را می‌دانید و دانسته نزد مشاوره کسب و کار می‌روید و در این بین در جست و جوی بهترین مشاوره کسب و کار هستید.

یا نه اصلا اعتقادی به مشاوره ندارید و در جستجوی تجربه هم صنفی‌های خودتان با آنان خود خواسته وارد مذاکره شده و از راه و چاه، آینده کسب و کاری که در پیش گرفته‌اید جویای کار و آینده و برنامه‌های آتی آن می‌شوید.

هر چند به روش دوم به رغم سنتی بودن آن نیز که بعضا برخی از کارفرمایان در پیش می‌گیرند نیز کسب مشاوره و راهنمایی می‌گویند اما هم صنفی شما چقدر حاضر است از تجربه شخصی و روش بهبود و توسعه فضای کسب و کار به شما اطلاعات بدهد و راه را از چاه به شما نشان بدهد؟

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

چرا به مشاوره کسب و کار نیازمندیم؟

فرض کنید قصد دارید کسب و کاری راه اندازی یا بهبود دهید. آیا هم صنفی و رفیق شما حاضر است برای شما بهترین مشاور کسب و کار باشد و در تمام راه و در طول راه در کنار شما باشد و از راه و چاه کسب و کار به شما بگوید آیا او حاضر است به راحتی از تجربه‌های تلخ شکست و راه پیروزی به شما در بازار کار آمار و اطلاعات بدهد؟

طبیعی است که در طول راه بازار کار و رقابت بازار و مسائل مربوط به فروش تا بازاریابی و غیره، جایی و زمانی راه او را از شما جدا خواهد کرد و باز همان مسئله همیشگی پیش خواهد آمد که شما تجربه کافی را در این حرفه یا کسب و کار ندارید و نیاز به مشورت و راهنمایی کاملا محسوس است.

اما چه کسی می‌تواند به شما راهکار ارائه دهد و از قضا دلسوزانه به شما کمک کرده و از تجارب شکست و پیروزی در این کسب و کار اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد؟

بهترین مشاور کسب و کار کیست و چه کمکی به ما می کند؟

مشاور کسب و کار کیست و چه کمکی به ما می کند؟

مشاور کسب و کار چیست؟ همانطور که در وبسایت businessnewsdaily.com اشاره و از نامش پیداست قرار است بهترین مشاور کسب و کار، بهترین مشاور شما در تداوم و استمرار و موفقیت کسب و کار شما باشد.

با بسیاری از سایت‌های کارآفرینی و کسب و کار آشنا شده‌ایم که هر روزه با هزاران سوال و جواب به‌دنبال ارائه راهکار به افرادی هستند که یا جویای کسب و کار هستند یا در بین راه دچار مشکل شده‌اند و بعضا برای فروش بهتر یا حتی بازاریابی و توسعه فضای کسب و کارشان نیاز به مشاوره دارند.

اگر از مشاورین کسب و کار بپرسید که آیا همگی این افراد به رغم اعلام مبلغ وجه مالی یا سرمایه مالی که دارند واجد شرایط راه اندازی یک کسب و کار هستند یا خیر؟ قطعا در پاسخ به برخی سوالات دیگر پیرامون راه اندازی یک کسب و کار و حتی تداوم آن اشاره خواهند کرد.

بهترین مشاور کسب و کار کسی است که به شما و با شما صادق باشد. او کسی است که دلسوزانه قرار است در این راه که همانا کسب و کار شما است تجربیات و تخصصش را در اختیار شما قرار دهد.

چرا که شما با این هدف به مشاوره کسب و کار مراجعه کرده‌اید که الزاما مجبور به تجربه کلیه شکست‌های شغلی یا تجربه تلخی شکست سایرین در کسب و کارتان نباشید.

بهترین مشاوره کسب و کار چه ویژگی باید داشته باشد؟

باید یادآور شویم که بسیاری از مشاوره‌های کسب و کار خودشان یا از کارآفرینان موفق تلقی می‌شوند یا بنا به تجربه و تخصصی که دارند مشاوره‌های فراوانی به افراد مشابه شما ارائه داده‌اند.

چه بسا در صنف و کسب و کار شما افراد مشابه شما بسیاری بوده باشند که به آنان یا برای شروع کار و چگونگی شروع کار مراجعه کرده است یا افراد مشابه شما در بین هم صنفی‌های شما برای ارائه راهکار یا حل مشکلات نزد آنان رفته و از آنان کمک خواسته باشد.

استاد احمد محمدی
«پایان سندروم سطل‌های عرق»، به جای بیشتر کار کردن، هوشمندانه کار کن.
استاد احمد محمدی

از این‌روی معمولا بهترین مشاوره کسب و کار خودش علاوه بر آنکه از نظر تحصیلات آکادمیک دارای تجارب است.

از حیث تجارب کاری نیز دارای تجارب ارزشمند و چه بسا درخشانی است که بسته به تجاربی که دارد دارای روابط کاری و حرفه‌ای بی‌شماری نیز هست و این روابط کاری به او اجازه کمک و راهنمایی بیشتری به شما می‌دهد. پس؛

  • بهترین مشاوره کسب و کار دارای تجاربی بیشتر از شما است.
  • بهترین مشاوره کسب و کار دارای تحصیلات آکادمیک موفق و تجارب شغلی موفق‌تر است.
  • بهترین مشاور کسب و کار دارای روابط شغلی گسترده‌ای است که این روابط در توسعه کسب و کار شما به شما قطعا کمک خواهد کرد.

فراموش نکنید برای شروع یک کسب و کار صرف به داشتن پس‌انداز مالی یا وجه مالی برای راه‌اندازی یک کسب و کار کافی نیست شاید پس انداز مالی مناسب ضروری باشد اما کافی نیست.

بهترین مشاور کسب و کار چه برنامه ای برای ما دارد؟

بهترین مشاور کسب و کار چه برنامه ای برای ما دارد؟

بهترین مشاور کسب و کار برای شما برنامه‌های کوتاه یا بلند مدت خواهد داشت، او نخست یک ارزیابی اولیه از شما خواهد داشت و سپس سراغ برنامه ریزی جهت تداوم کسب و کارتان خواهد رفت.

و در مرحله آخر از شیوه تامین منابع مالی و البته منابع مالی موجود و آتی بحث خواهد کرد. برای نوشتن همین مقاله سری به برخی سایت‌های بهترین مشاوره کسب و کار زدم.

بسیاری از جوانان از 25 سال سن گرفته تا 40 و بیشتر حتی 60 سال سن وقتی در این سایت‌های مشاوره کسب و کار از آینده مشاغل و میزان وجه مالی که برای راه اندازی کسب و کار دارند صحبت می‌کردند همگی به‌دنبال یک هدف واحد بودند.

که آیا با مجموع پس انداز مالی به همراه تخصص یا توانایی که بعضا برخوردار بودند و بعضا هم توانایی و تخصص خاصی هم نداشتند آیا می‌توانند برای آینده یک کسب و کار داشته باشند یا خیر؟

یکی در خطاب به دفتر مشاور کسب و کار نوشته بود؛ 25 سال سن دارد و تنها سرمایه مالی‌اش 100 میلیون تومان است و از هیچ توانایی و تخصص خاصی هم برخوردار نیست و صرفا می‌خواهد یک کسب و کار برای خودش راه اندازی بکند آیا می‌تواند یا خیر؟

دیگری جوان 40 ساله‌ای بود که با 200 میلیون تومان سرمایه تنها تخصص‌اش در آشپزی بود و می‌خواست بداند اگر از کانکس یک اتوبوس برای خودش به عنوان رستوران استفاده کند می‌تواند آینده خوب شغلی داشته باشد یا خیر؟ و آیا از این مدل رستوران استقبالی خواهد شد یا خیر؟

و هزاران مورد مشابه دیگری که با تخصص و مهارت و بعضا بدون تخصص و مهارت در پی راه اندازی یک کسب و کار به سایت‌های مشاوره کسب و کار مراجعه کرده بودند تا از آنان در راستای راه اندازی یک شغل و یک حرفه راهنمایی بگیرند.

توانایی ها و تخصص بهترین مشاور کسب و کار

آیا تمام توانایی و تجربه یک مشاور کسب و کار ارائه برنامه جهت راه اندازی یک کسب و کار است. بهترین مشاور کسب و کار علاوه بر تخصص و مهارت در ارائه یک برنامه کوتاه یا بلند مدت جهت راه اندازی یک کسب و کار از این مهارت و تخصص نیز برخوردار است تا بتواند؛

اول، داشتن پلن

بهترین مشاوره کسب و کار می‌تواند به شما یک پلن کسب و کار ارائه دهد.

دوم، داشتن برنامه

بهترین مشاور کسب و کار می‌تواند به شما در راستای راه اندازی یک کسب و کار برنامه‌های کوتاه و بلند مدت ارائه دهد.

سوم، اجرای روش های بازاریابی

بهترین مشاور کسب و کار می‌تواند به شما در راستای تامین نیازهای اولیه حضور و رقابت در بازار کسب و کار علاوه بر ارائه پلن کار از صفر تا صد اجرای انواع روش‌های بازاریابی تا فروش همراه شما باشد.

چهارم، تشخیص ریسک از ویژگی های بهترین مشاور کسب و کار

چهارم، تشخیص ریسک

بهترین مشاوره کسب و کار نه یک فرد بلکه یک تیم است این تیم می‌تواند به شما از ارزیابی میزان ریسک در کسب و کار تا معرفی انواع کسب و کارهایی که با توجه به توانایی و مهارت و تخصص شما است برنامه ارائه داده و در اجرای صفر تا صد کار کنار شما باشد.

پنجم، داشتن تیم متخصص

بهترین مشاور کسب و کار که می‌تواند یک تیم باشد این تیم ارزیابی کلی از شخص شما، شخصیت و توانایی‌های شما در کار مدیریت خواهد داشت و به شما و تیم شما در خصوص کاستی‌های موجود در کسب و کار که می‌تواند استخدام نیرو تا به کارگیری از تخصص افراد در سازمان تا آموزش امورات مختلف کسب و کار به نیروها و حتی شخص شما باشد کنار شما و تیم شما باشد.

ششم، توانایی شناخت نقاط قوت و ضعف

بهترین مشاور کسب و کار توانایی کشف نقاط قوت و ضعف شخص شما و کسب و کار شما را دارد و می‌تواند با شناسایی این نقاط ضعف و قوت به شما در پیشبرد اهداف‌تان کمک کند.

استاد احمد محمدی

افراد موفق، جهش ناگهانی نکرده‌اند، بلکه بهبود کوچک ولی مستمر داشته‌اند. «هر روز یک قدم، رو به جلو و به سمت هدف بردار.»

استاد احمد محمدی

همچنین بهترین مشاور کسب و کار از این تجربه و آگاهی برخوردار است که در صورت ورشکستگی کسب و کار شما با کشف مشکلات و تجزیه و تحلیل کسب و کار شما از دلایل ورشکست شما و چگونگی حل مشکلات به شما و تیم شما برنامه ارائه داده و حتی تا حل مشکل و اجرای کلیه برنامه‌ها کنار شما و تیم شما باشد.

هفتم، ارائه طرح کسب و کار

بهترین مشاور کسب و کار به شما طرح کسب و کار ارائه می‌دهد. او از سازمان دهی منابع و امکانات و همچنین از چگونگی مراحل توسعه کسب و کارتان به شما طرح و برنامه خواهد داد و در اجرای آن همراه شما و تیم شما خواهد بود.

بهترین مشاور کسب و کار علاوه بر ارائه برنامه عملیاتی به شما می‌تواند در تقسیم بندی برنامه بازاریابی و برنامه توسعه در طرح کسب و کار، برنامه سازمان دهی در کسب و کار، ارزیابی میزان ریسک شما در این طرح کسب و کار و ارائه برنامه مالی در کسب و کارتان و همچنین تجزیه و تحلیل برنامه مالی کسب و کاری که راه اندازی کرده‌اید یا قصد راه اندازی آن را دارید کمک کرده و از تجربیات خودش و سایرین در اختیار شما قرار دهد.

ارائه برنامه توسعه توسط بهترین مشاور کسب و کار

ارائه برنامه توسعه توسط بهترین مشاور کسب و کار

فراموش نکنید یکی از عمده وظایف مشاور کسب و کار که در این مقاله بهترین مشاور کسب و کار موضوع ما است ارائه برنامه توسعه در کسب و کار است.

بهترین مشاور کسب و کار در خصوص طرح کسب و کار شما قطعا مطالعات لازم را انجام داده و تحقیقات لازم را در خصوص وضعیت تجاری و تولید و شیوه مناسب ارائه خدمات و انواع و اقسام روش‌های بازاریابی تا فروش را به شما ارائه می‌دهد.

او همچنین در ارائه طرح‌های توسعه مربوط به محصول که می‌تواند کالا یا خدمات باشد و همچنین نیاز مخاطب که می‌تواند مشتری باشد یا حتی در شیوه ارائه محصول و شیوه پاسخگویی به مشتری یا مخاطب کلیه راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه خواهد داد.

او حتی در خصوص «جانشین‌های احتمالی محصول» شما و «مکمل‌های محصول یا خدماتی» که توسط شما و کسب و کار شما تولید یا عرضه خواهد شد نیز در خصوص توقعات بازار، نیاز بازار و چگونگی وفادارسازی مشتری و نیاز مشتری کلیه اطلاعات را به شما ارائه خواهد داد و در صورت نیاز جهت تحقیق بازار با تیم بازاریابی یا فروش نیز همراه خواهد شد.

وظایف و چگونگی کار بهترین مشاور کسب و کار

آنچه که در این مقاله در خصوص وظایف یا چگونگی ارائه کار توسط بهترین مشاور کسب و کار گفته شد صرفا مختصری از وظایف بهترین مشاور کسب و کار بود.

فراموش نکنید دفاتر مشاور کسب و کار در غالب شرکت یا دفاتر بزرگ و کوچک مجموعه‌ای از مشاورین کسب و کار هستند که هر کدام دارای تجربه و تخصص و مهارت‌های لازم در بخش‌های مختلف فکری هستند.

بلیت برنده شما - مشاوره کسب و کار

می‌خواهد بخشی از این مشاور کسب و کار در خصوص شیوه بازاریابی و فروش به شما نسبت به ارائه برنامه بپردازد یا نه یک مشاور کسب و کار نسبت به ارائه برنامه‌های کلی مدیریت تا مدیریت بازاریابی و فروش و بازرگانی و شیوه درست گردآوری مجموعه و همکاران و حتی چگونگی تامین نیروی مالی و انسانی به شما مشاوره‌های لازم را ارائه بدهد.

 در هر شکل آنچه که مطرح کردن آن در این مقاله بیش از همه ضروری است این مهم است که کلیه افرادی که در غالب شرکت یا دفاتر مشاوره کسب و کار کنار یکدیگر جمع شده‌اند خودشان چه بسا از کارآفرینان موفق عرضه فعالیتی باشند که شما تازه می‌خواهید به آن عرضه ورود کنید.

آنان در این زمینه دارای تحصیلات آکادمیک قوی و تجربه شغلی به مراتب قوی‌تری هستند. که اگر از هیچ کدام از برنامه‌های آنان یعنی مشاور کسب و کار هم خوشتان نیاید از روابط کاری این تیم و تیم‌های مشابه با عنوان مشاوره کسب و کار می‌توانید استفاده لازم را داشته باشید. چه در بخش روابط و توسعه روابط شغلی و چه در بخش انتقال تجربیات و ممانعت از تکرار شکست.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی