فیلم «رکورد بزرگ» و داستان پیروزی انسان‌های جاه‌طلب

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۶ آذر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

فیلم رکورد بزرگ (The Big Short) فیلمی آمریکایی است که سبکی کمدی درام دارد. قصه معامله‌گرهایی به نام «شورت» را نشان می‌دهد که تنها در دوره کوتاه، زمان بالا رفتن قیمت سهام سرمایه‌گذاری می‌کنند و بازار را تا بالاترین حد سوق می‌دهند. در سال ۲۰۱۶ این فیلم نامزد دریافت جایزه گلدن‌گلوب در چهار بخش شد.

رویاپردازی و شکل‌گیری اهداف زندگی از هر سنی ممکن است رقم بخورد. معمولا از کودکی همه ما آرزوهایی داریم که شاید خیلی جدی نباشند اما وقتی به سن جوانی می‌رسیم تمام فکر و ذکرمان می‌شود اهداف زندگی. همه می‌خواهند در زندگی موفق باشند اما اینکه کسب پیروزی و موفقیت برای هرکس چیست، پاسخ‌ها ممکن است بسیار متمایز از هم باشند.

در زندگی شما پیروزی چطور معنا پیدا می‌کند؟ چه زمانی خودتان را فردی موفق می‌دانید؟ برای رسیدن به خواسته‌هایتان تا به امروز چه کرده‌اید؟

چطور در نبرد زندگی به پیروزی برسیم؟

یکی از راه‌های خوب برای خوشبختی این است که به خودتان ایمان داشته باشید و فرد خوبی باشید. اگر به خودت ایمان ندارید، چه کسی خواهد داشت؟  تصویر ضعیف از خود، بزرگترین مانع موفقیت در زندگی است.

لیستی از نقاط قوت و ضعف خود تهیه کنید و به دنبال مشاوره باشید. اطلاعاتی راجع به خودتان پیدا کنید و آن را تغییر دهید. دریابید که چرا از خودتان تصویر ضعیفی دارید. هیچ کس این کار را برای شما انجام ‌نمی‌دهد. تو باید خودت انجامش دهی.

ترحم، خود خطر واقعی موفقیت شما است. در زندگی خود به موارد منفی متوسل نشوید، مگر اینکه بتوانید آنها را تغییر دهید. اما اگر نمی‌توانید، با نگاه کردن به آنها از زوایای مختلف، نگرش خود را تغییر دهید و اجازه ندهید که در کارهایی که می‌توانید در مورد آنها انجام دهید، دخالت کنند.

از آنجا که ما می‌توانیم بدترین دشمن خودمان باشیم، بزرگترین پیروزی‌های زندگی ما وقتی‌ است که بر خودمان پیروز شویم. نقاط قوت خود را بشناسید و تا می‌توانید آنها را تقویت کنید. مشخص کنید چه چیزی برای شما مناسب است و به دنبال آن باشید. فداکاری و پشتکار شما برای موفقیت باید تنها از درون باشد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
انسان در جستجوی معنی

هر پیروزی باعث شور و شوق تازه‌ای می‌شود که شما را محکم‌تر می‌کند. اما وقتی آن را از دست می‌دهید، اشتیاق شما از بین می‌رود. شما کمتر کار می‌کنید زیرا احساس کمبود می‌کنید. به دست آوردن حتی یک اندازه کوچک از موفقیت برای حفظ شوق و اشتیاق برای آنچه می‌خواهید مهم است.

حفظ شور و شوق هنگام برنده شدن آسان است، اما حفظ آن هنگام پایین آمدن بسیار مهم است. راه حل این است که چیز دیگری پیدا کنید تا مجددا علاقه‌مند تلاش شوید. واقعاً غیرممکن است وقتی کاری را انجام می‌دهید که واقعاً دوستش دارید و ناراضی باشید.

خود را با افرادی که عاشق کارشان هستند احاطه کنید. شما شور و شوق آنها را دریافت خواهید کرد، زیرا مسری است. برندگان واقعی همیشه مشتاق هستند. شما می‌توانید آن را انجام دهید!

برای جلوگیری از فرو رفتن در حسرت خود، به این افکار فکر کنید: «من هستم و می توانم» وقتی که احساس پیروزی می‌کنید، برنده هستید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی