همچون رابی در فیلم «نفس بکش» برای زندگی تلاش کن

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۵ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

فیلم «نفس بکش» محصول سال ۲۰۱۷ آمریکاست و بر اساس داستان واقعی زندگی  رابین کاوندیش ساخته شده است. داستان تاجر جوان و ثروتمندی که بعد از عاشق شدن و ازدواج با دختر مورد علاقه‌اش بر اثر بیماری فلج می‌شود و زندگی‌اش دگرگون می‌شود.

همه ما در زندگی برای مقابله با مشکلات و سختی‌ها شب و روز در تلاش هستیم، قطعا برای تحمل مصائب و از دست ندادن انگیزه‎‌هایمان اهدافی داریم که برایمان ارزشمند هستند. قرار نیست ما در زندگی بهترین باشیم، اما بهتر است سعی کنیم در زمینه‌هایی که می‌توانیم تغییر کنیم، تغییری مثبت داشته باشیم و دنیا را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کنیم.

به استعدادها و توانایی‌هایمان عمیق‌تر بنگریم و در پی رشد در زندگی از آنها استفاده کنیم. طوری نشود که نلاش کردن در زندگی به یک عادت تبدیل شود و یادمان برود هدف ما از این همه تلاش و دویدن در زندگی چیست؟ قرار است به کجا برسیم و آخر کار چه خواهد شد؟ کاش مدام این سوال‌ها را از خودمان بپرسیم قبل از اینکه دیر شود.

راه‌هایی که باعث می‌شوند از تلاش برای زندگی دست نکشید

تلاش برای زندگی، برای عزیرانمان و ساختن یک زندگی آرام و پر رفاه برای آنها قطعا بی پاسخ نخواهد بود. تلاش‌های شما پاداش خواهند داشت و خداوند این پاداش‌ها را در همین دنیا پرداخت خواهد کرد. اگر به دنبال دلایلی هستید که بتوانید با تکیه بر آنها تلاش‌تان را مضاعف کنید ادامه این مقاله را حتما بخوانید.

ارزش‌های خود را مشخص کنید

برای ایجاد انتخابهای درست در زندگی، باید بدانید که واقعاً برای شما چه اهمیتی دارد. لیستی از ارزش های اصلی خود را تهیه کنید و مشاهدات خود را در مورد چگونگی زندگی شما و دیگران مطابق با این مقادیر بنویسید. به لیست خود بارها و بارها مراجعه کنید تا انرژی خود را بر آنچه که در زندگی بیشترین ارزش را دارند متمرکز کنید.

برای یک دلیل بایستید

بعضی اوقات اخباری را می‌شنویم که به نظر می‌رسد نوری را در دلمان روشن می‌کند، احساس می‌کنیم که این علت خاص واقعاً ارزش این را دارد که برای آن مبارزه کنیم.در گروه یا محفلی فعال شوید. مثلا این که آیا از حقوق حیوانات محافظت می‌کند، مبارزه با آزار و اذیت خیابانی یا پایان دادن به تخریب جنگل‌ها، آنچه را واقعاً باعث می‌شود شما را به میدان نبرد بکشاند بیابید.

احساسات خود را بیان کنید

از پنهان کردن احساسات خود در زیر یک پتوی بزرگ دست بردارید و چهره تقلبی-شاد و خنثی خود را کنار بزنید. از کودکانی یاد بگیرید که در طی کمتر از یک ساعت ناراحت، خوشحال، هیجان زده و خسته هستند. به همین دلیل احساسات منفی بد نیستند تنها باید بتوانید آنها را میدیرت کنید. احساس کنید که واقعاً در درونتان چه می‌گذرد، و به سادگی آن را بپذیرید.

یک چرخه باشید

جاری شدن و جاری شدن، چرخش و چرخه‌ها – این ریتم، هم ریتم سیاره ما و هم زندگی ماست. با این حال، به نظر می‌رسد جامعه فکر می‌کند که زندگی نردبان است که ما باید قدم به قدم به آن صعود کنیم. به جای تلاش برای بالا رفتن، یاد بگیرید که با چرخه ماه و فصول زندگی کنید و انرژی‌های

مدیتیشن کنید

مراقبه قدرتمندترین ابزار توسعه شخصی است، بنابراین روزانه آن را تمرین کنید. وقتی اوقات فراغت می‌رسد و خسته هستید به تمرین مراقبه خود بپردازید. این لحظه‌هایی است که شما به آن احتیاج بیشتری دارید.

باورهای محدود خود را تعریف کنید

چه چیزی شما رو عقب نگاه داشته؟ چه چیزی شما را از رفتن در جمع‌ها بازمی‌دارد؟ آیا فکر می‌کنید نمی‌توانید این کار را انجام دهید زیرا خیلی پیر هستید، زیرا به دانشگاه نرفتید یا به دلیل اینکه زن هستید؟ اعتقادات محدودکننده خود را تعریف کنید، و سپس آنها را به صورت گسترده باز کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
قانون یکم بیشتر

تمرین قدردانی

یاد بگیرید که از تمام تجربیات مثبتی که در یک روز معین در مسیر شما قرار دارند سپاسگزار باشید. هر روز لیستی از 10 موردی را که از آنها سپاسگزار هستید، نگه دارید. وقتی روزهای تاریک به سر شما می آید، از سلامتی خود، برای زندگی، برای خانواده خود سپاسگزار باشید. هر چیزی که می‌تواند یک جرقه به شما بدهد.

لبخند

صورت و قلب فرد دیگر را با لبخند روشن کنید. لبخند زدن فواید زیادی دارد. متأسفانه، لبخندهای امروزی را می‌توان به عنوان تلاشی برای اغوای کسی، بیان ساده لوحانه یا حتی گنگ، به اشتباه تفسیر کرد. لبخند را به جایی که شایسته آن است برگردانید: بیان شادی و احساسات مثبت و راهی برای ارتباط با دیگر انسانها.

شفقت نشان دهید

وقتی اشتباه می‌کنند یا به شما آسیب می‌رسانند، از قضاوت دیگران دست بکشید. در عوض، سعی کنید با کفش‌های آنها راه بروید و فکر کنید: «من آنجا میروم، بی ادب و بی احتیاط و غیره هستم.» با فکر کردن در امتداد این سطوح، می‌فهمید که چگونه همه انسانها یکسان هستند. چگونه همه ما دارای نقص و لحظه‌های بدی هستیم که می‌توان بخشید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی