مسیر موفقیت هموار نیست؛ با موانع رسیدن به موفقیت آشنا شوید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱ مرداد, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۲ آبان, ۱۴۰۱

قطعا می‌دانید که برای موفق شدن در هر کاری باید تلاش زیادی داشته باشید و به عبارت دیگر مسیر موفقیت هموار نیست با موانعی رو به رو است که برای رفع آن‌ها باید با این موانع آشنا شوید.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

موانع مسیر موفقیت

همه می‌خواهند موفق باشند؛ اما باید بدانید که مسیر موفقیت، یک مسیر راحت و بی دغدغه نیست. مسیر موفقیت با درد و رنج‌هایی همراه است و موانع رسیدن به موفقیت بسیار است.

«راحتی» و «رشد» هیچ گاه همزمان با هم وجود نخواهند داشت؛ اما نکته زیبایی در رابطه با موفقیت وجود دارد

این است که در دنیا جا برای موفقیت همه به اندازه کافی وجود دارد همه می‌توانند موفق شوند اما هرکسی نمی‌تواند پا به مسیر موفقیت بگذارد

مصمم نبودن در رسیدن به خواسته

زمانی که می‌خواهید موفق شوید، به رویاها و اهداف‌تان دست یابید و موانع رسیدن به موفقیت را کنار بزنید زندگی شما را می‌آزماید زندگی باید مطمئن شود که شما برای رسیدن به خواسته‌های‌تان تا چه اندازه مصمم هستید.

بنابراین اولین کاری که در این آزمون انجام می‌دهد، این است که شما را با یک سری از رنج‌ها و سختی‌ها مواجه می‌سازد. 

این سختی‌ها آن‌قدر رنج‌آور هستند که گاها ممکن است گریه کنید گریه‌هایی که به هق هق می‌انجامند این اتفاقی است که به هر حال رخ می‌دهد اما هیچ اشکالی ندارد محکم باشید و آن را تحمل کنید این بخشی از برنامه موفقیت است.

مدیریت نکردن سختی‌ها

اگر نتوانید «درد و سختی» را مدیریت کنید و از پس آن برآیید، پس یعنی واقعا «موفقیت» را نمی‌خواهید اگر نمی‌توانید «نا امیدی» و «رنج» را تحمل کنید

بهتر است همین حالا تسویه حساب کنید و کنار بکشید درست مانند زمانی که از کاری می‌ترسید و هیچ وقت آن را تجربه نمی‌کنید

  اهمیتی ندارد که این درد و رنج چقدر شدید باشد؛ چیزی که مهم است، این است که شما بالاخره پاداش آن را می‌گیرید و به آنچه می‌خواهید، می‌رسید.

خالی کردن میدان در مسیر موفقیت

شما می‌توانید هرآن چه می‌خواهید باشید، داشته باشید یا انجام دهید!  همه ما در مسیر موفقیت و رسیدن به خواسته‌های‌مان، با درد و رنج‌هایی مواجه می‌شویم

اما نکته‌ای که مهم است، این است که آیا از آن‌ها عبور می‌کنیم یا در همان جا می‌مانیم؟

استاد احمد محمدی
نخواه که مشکلات آسان‌تر شوند، بخواه که خودت بزرگ‌تر از مشکلات شوی و قوی تر از آن‌ها.
دکتر احمد محمدی

بسیاری از افراد، نمی‌توانند از مرحله سختی‌ها عبور کنند! آن‌ها میدان را خالی می‌کنند و عقب می‌کشند؛ اما فقط تعداد کمی از افراد هستند که بلند می‌شوند و با قدرت بیشتری ادامه می‌دهند!

عدم آگاهی به قدرت نامحدود خود در رفع موانع موفقیت

اگر بتوانید مشکلاتی را که با آن‌ها روبرو می‌شوید پشت سر بگذارید، به قدرت نامحدودی دست خواهید یافت که توسط آن می‌توانید هر کاری را انجام دهید

از آن پس با مسائل زندگی راحت‌تر کنار می‌آیید زیرا یاد گرفته‌اید که از پس سختی‌ها برآیید و موانع رسیدن به موفقیت را کنار بزنید.

بنابراین اتفاقات غیر منتظره، کمتر شما را می‌آزارند و کمتر غافلگیر می‌شوید. برای موفق شدن، مدیر شدن، پدر و مادر شدن، کار آفرین شدن یا یک رهبر خوب بودن، دستورالعملی به شما داده نمی‌شود.

از اتفاقات درس بگیرید

اصول هیچ یک از این‌ها را در هیچ کجا به شما نمی‌آموزند، شما این اصول را در مدرسه یا دانشگاه نخواهید آموخت، بلکه خودتان باید آن را از طریق آزمون و خطا، شکست‌های پیاپی، سختی‌ها و تحمل رنج‌ها یاد بگیرید

پس زمانی که اتفاق غیر منتظره‌ای برای‌تان می‌افتد، به جای اینکه غافلگیر یا مایوس شوید، از خود سوال کنید: «چه درسی باید از این اتفاق بگیرم تا مرا یک قدم به مسیر موفقیت و خواسته‌ام نزدیک‌تر کند؟»

اتفاقات بد، به ظاهر بد هستند همه آن‌ها برای هدفی بر سر راه ما ظاهر می‌شوند؛ اگر آن درسی را که باید، از آن‌ها نگیریم، آن اتفاقات آن‌قدر تکرار می‌شوند تا بالأخره پیام آن‌ها را دریابیم.

اتفاقات بد، هرگز ذاتا بد نیستند

اتفاقات بد، هرگز ذاتا بد نیستند؛ فقط به این دلیل که خلاف انتظار ما رخ می‌دهند، ما به آن‌ها بر چسب «اتفاقات بد» را می‌چسبانیم!

پس این بار که اتفاق به ظاهر بدی برای‌تان رخ داد، به جای آنکه به آن واکنش نشان دهید، به آن پاسخ دهید

بدین صورت که آرامش خود را حفظ کنید، درباره آن فکر کنید، سعی کنید پیامی که به همراه دارد را دریابید و سپس بلند شوید و با صدای بلند فریاد بزنید: «من یک قدم به مسیر موفقیت و خواسته‌ام نزدیک‌تر شدم!»

پیمودن مسیر موفقیت

موفقیت، چیزی جز یک تصمیم نیست؛ زمانی که مسیر موفقیت را طی می‌کنید، یعنی به کائنات اعلام می‌کنید که آماده هستید تا مسیر آن را هرچقدر هم سخت باشد تا انتها ادامه دهید.

 پس اگر تصمیم‌تان را گرفته‌اید، با روبرو شدن با سختی‌ها به خود اطمینان دهید که در مسیر درستی قرار دارید.

نیاز به یک مشوق

گاهی تمامی آنچه برای پیمودن مسیر موفقیت باید انجام دهیم را می‎دانیم، اما صرفاً به یک مشوق نیاز داریم و چیزی که انگیزه‌ی ما را دوباره به جریان بیاندازد و اهرمی باشد برای استارت زدن یک پروسه.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
از سکوی موفقیت استفاده کن

شما برای موفقیت در زندگی می‌توانید بسته آموزشی : «موفقیت دست یافتنی است» را تهیه کنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خواسته های خود برسید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی