با داشتن این 7 عادت ثابت می شود که شما یک کارآفرین ذاتی هستید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۸ مرداد, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

جنت میلر متخصص بهداشت و درمان، مادر چهار فرزند، مربی شخصی و یکی از بنیان گذاران مجله Jen Reviews است. او تا به حال برای بسیاری از رسانه‌ها مطالب زیادی نوشته است و با  Mind Body Green، The Huffington Post و Fast Company همکاری داشته است.

کارآفرینان موفق ممکن است در زمینه‌های مختلف کسب‌وکار و ارائه‌ی انواع محصولات و خدمات متفاوت فعالیت داشته باشند، اما بسیاری از آن‌ها عادات مشترکی دارند. در اینجا هفت عادت وجود دارد که نشان می‌دهد شما یک کارآفرین ذاتی هستید.

 

1. مقاوم باشید

داشتن ثبات و عزم و اراده قوی، عواملی حیاتی برای یک کارافرین موفق هستند. اگر می‌خواهید موفق باشید، باید ذات و ماهیت پروژه را کشف کنید، که ممکن است نیازمند زمان زیادی باشد. همچنین می‌توانید از تمام داده‌های خود استفاده کنید. اما نگران نباشید، همین تلاش بیشتر چیزی است که کارهای بزرگ را از کارهای معمولی ، جدا می‌کند. هرچقدر تلاشتان بیشتر باشد، نتیجه بهتر خواهد شد.

حتی کمدین جری ساینفلد از این اصل پیروی میکند. او یک تمرین شگفت‌انگیز اختراع کرده است که هر روزی را که در آن کار انجام می‌دهید، روی تقویم خط بزنید. کیفیت و کمیت کار مهم نیست، مهم این است که شما هر روز کار می‌کنید. این تبدیل به یک استخری بزرگ از کارهای گذشته می شوند و ایده‌هایی می‌دهد که می‌توانید برای پروژه‌های آینده از آنها استفاده کنید. همچنین، شما را در مسیر رسیدن به اهدافتان حفظ میکند.

بسیاری از بزرگترین اختراعات و اکتشاف ها، حاصل سختکوشی است. توماس ادیسون بیش از 1000 بار برای کامل کردن لامپ تلاش کرد. اگر او تسلیم می‌شد ما الان کجا بودیم؟ اگر می‌خواهید موفق‌تر شوید، باید همین ذهنیت را در خود نهادینه کنید.

2. هرگز نگویید ” کافی است”

بلندپروازی، خصوصیتی است که تمام افراد موفق دارند. آنها از جایگاهی که در زندگی داشتند راضی و خوشحال نبودند و احساس می کردند که جای پیشرفت دارند، و می توانند کارهای بیشتری انجام بدهند. احساس می کردند که می‌توانند بیشتر از خود فعلی‌شان باشند.این می‌تواند به معنای کسب درآمد بیشتر، گسترش فعالیت کاری یا حتی چیزی به سادگی تنظیم ساعات زندگی شخصی باشد . همه‌ی این تحولات نیاز دارند که در جهت رسیدن به اهداف تنظیم شوند.

کارآفرینان موفق به سختی کار می‌کنند. شما همیشه باید رو به جلو حرکت کنید. این تنها راه برای بالا رفتن از این تپه کارآفرینی است و بازگشت به عقب جزو این راه ها نیست.

3. هر روز زمانی را برای یادگیری یک چیز تازه اختصاص دهید

شما در حال حاضر مشغول تمرین کردن این عادت هستید! در راه رسیدن به یک زندگی خوب، شما باید همیشه برای یاد گرفتن یک چیز جدید وقت بگذارید؛ حتی اگر هیچ ارتباطی با کسب و کار شما نداشته باشد.

شاید چیزی که زمانی آموخته‌اید، بعدا در زندگی به شما کمک کند. جمله‌ی معروفی از آلبرت انیشتین نقل شده که می‌گوید : “هنگامی که یادگیری را رها کنید، شروع به مردن می‌کنید.”

تلاش برای کسب دانش بیشتر، همیشه شما را به کارآفرینی موثرتر و فردی بهتر تبدیل خواهدکرد؛ و می‌تواند برای عبور از محدودیت‌های فعلی کسب و کارتان مفید باشد. آموزش حتی می‌تواند در پروسه‌ی رقابت به شما کمک کند. مارک کوبان می‌نویسد: اکثر مردم، تلاشی برای رسیدن به برتری نمی‌کنند. شما می‌توانید از این خلا به نفع خودتان استفاده کنید. اگر چیزی را می‌دانید که  رقیبتان نمی‌داند، مزیتی برای شماست که بتوانید اوضاع را به سود خودتان تغییر دهید.

7 Habits That Prove You Were Born To Be An Entrepreneur

4. تیم مناسبی برای خودتان تشکیل بدهید

می‌گویند: اگر می خواهید سریع حرکت کنید، به تنهایی حرکت کنید. اگر می‌خواهید مسافت طولانی را بپیمایید، دوستانتان را همراه خود ببرید. این به آن معناست که با کار تیمی دستاورد های بیشتری نسبت به موقعی که انفرادی کار میکنید کسب می کنید. تیم شما می‌تواند در کم کردن تنش و تقسیم  کار کمک کند. اعضای یک تیم خوب می‌توانند ضعف‌های یکدیگر را پوشش دهند و نقاط قوت شخصی خود را تقویت کنند. به طور کلی، همراهی یک تیم خوب، می‌تواند کمک بزرگی برای کسب و کار باشد.

تذکر:اگر با افراد نامناسب تیم تشکیل دهید، تمام اعضای تیم رنج می‌برند، و ممکن است منابع و نتایج حاصل از تلاش و سختکوشی شما را از بین ببرند. این یکی از دلایلی است که افراد موفق، تنها با افراد موفق دیگر ارتباط دارند.

5. در نظر داشته‌باشید که ثبات یک اصل است

موفقیت به ساختار و استحکام بستگی دارد. قضیه این نیست که چه کسی بهترین محصول یا کمترین قیمت را ارائه می‌کند، گاهی موفقیت، از آن پایدارترین کسب و کار است. اگر شما نتوانید محصول یکنواختی تولید کنید، مصرف‌کنندگان چگونه می‌توانند مطمئن باشند که محصولات یا خدمات مشابهی از شما دریافت می کنند و چه طور می‌توانند اعتماد کنند؟ رستوران‌های زنجیره ای، بهترین مثال در این باب هستند. اگر شما در رستوران McDonalds آمریکا یک همبرگر سفارش بدهید، از نظر کیفی با همبرگری که در McDonalds هلند تولید می شود یکی خواهد بود.

یک قطار را در نظر بگیرید؛ ممکن است در آغاز بسیار آرام حرکت کند، اما با فشار ثابت موتورها به مرور زمان می‌تواند به سرعتی حیرت آور برسد و حتی غیرقابل توقف باشد. همیشه مانند یک قطار باشید.

6. بدن سالم، ذهن سالم را می‌سازد

همه می‌دانند که سلامت جسمی مهم است. رژیم غذایی درست و ورزش کردن به طور مرتب می‌تواند برای یک کارآفرین بسیار سودمند باشد. یک برنامه‌ی خواب خوب در یک محیط مناسب می‌تواند مانع از خستگی شما در طول روز شود. می‌توانید یک تصفیه‌کننده‌ی هوا برای اتاق خواب خود تهیه کنید؛ که به افزایش بازدهی شما در هنگام کار هم کمک می‌کند. عادات غذایی خوب می‌تواند مانع از ابتلا به بیماری شود و انرژی لازم را برای یک روز شلوغ فراهم کند. ​ورزش در یک حد متعادل با روش‌ها و تمرینات کارآمد می‌تواند بدن شما را برای مدت طولانی‌تری در وضعیت متناسب نگه دارد.

تمام این موارد با هم می‌توانند به شما کمک کنند تا زندگی طولانی‌تر و کارآمدتری داشته باشید. با رعایت این نکات، نه تنها در محل کار بازدهی بیشتری دارید ، بلکه در زندگی روزمره نیز احساس بهتری خواهید داشت. شما باید با بدن خود که به عنوان یک محور اصلی برای کسب و کار و موفقیتتان است به درستی رفتار کنید. بدون یک پایه و اساس درست شما یکپارچگی ساختاری نخواهید داشت.

 7.  نباید اجازه دهید که انتقادات، جلوی پیشرفتتان را بگیرند

ترس از انتقاد می تواند بسیاری را از دستیابی به اهداف خود باز دارد، و حتی بعضی از افراد را از تلاش کردن نیز منصرف کند. اما این مشکلی نیست که در کار یک کارآفرین موفق خللی ایجاد کند. آنها به انتقادات منفی عادت دارند و حتی از آنها چیزی می‌آموزند. من چه اشتباهی کردم؟ این چطور می‌تواند بهتر باشد؟ آیا نقصی وجود دارد که من باید بدانم؟ تمام این‌ها را می توان با انتقاد و نقد و بررسی پاسخ داد. این یک راه برای یافتن یک ایده‌ی مناسب برای حل مشکلات است. فقط به خاطر داشته‌باشید هرکاری که انجام بدهید، منتقدانی هم خواهد داشت. دوستی به باربارا کرکوران گفته بود که بدون او، راهی برای موفقیتش وجود ندارد.  این باعث شد تا باربارا پیشتر برود و ثابت کند که دوستش اشتباه کرده است. گاهی اوقات بدترین منتقدان هم می‌توانند شما را تحت فشار گذاشته و به موفقیت برسانند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
عادت‌ های خوب و عادت‌ های بد (قسمت دوم)

تفاوت انسان های موفق با سایر انسان ها عادت های آنهاست. انسان های موفق عادت هایی مثبت و سازنده دارند که سبب موفقیت آن ها در زندگی شان گردیده است. کارآفرینان هم عادت هایی خاص دارند که در مقاله ی فوق به آن ها اشاره شده است. اگر قصد کارآفرینی دارید می توانید با تغییر افکار خود و تمرین و مدامت این عادات را در خود ایجاد نمایید تا نهایتاً تبدیل یه یک کارآفرین عالی گردید.

برای شناخت بیشتر انسان های موفق و کارآفرین می توانید در سمینار موفقیت که توسط آکادمی بازار در آینده ای نزدیک برگزار می گردد، شرکت نمایید. در این سمینار شاد و انگیزشی، استاد احمد محمدی با سخنرانی گیرای خود مطالب و نکاتی بسیار جالب و کاربردی را در مورد ویژگی های منحصر به فرد انسان های موفق و کارآفرین از جمله شجاعت، پشتکار و قدرت ریسک پذیری بالا به شما ارائه خواهند داد. بعد از شرکت در این سمینار در خواهید یافت که همه می توانند کارآفرین گردند، تنها کافی است مهارت هایی از جمله شجاعت و ریسک پذیری را در خود پرورش داد و با پشتکار به یک کارآفرین واقعی تبدیل گردید. جهت شرکت در این سمینار شاد و انگیزشی و آشنایی با محتوای آموزشی آن می توانید روی لینک زیر کلیک نمایید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی