باور و اعتقاد به خود چه تاثیری در رسیدن به موفقیت دارد؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۶ مهر, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۶ تیر, ۱۴۰۰
باور و اعتقاد به خود چه تاثیری در رسیدن به موفقیت دارد؟

باور می‌تواند زندگی هر شخصی را دگرگون کند. اگر انسان به هرچیزی باور داشته باشد می‌تواند به آن دست پیدا کند. اگر به خودتان باور داشته باشید به هرآنچه که در ذهنتان باشد خواهید رسید. همیشه افرادی هستند که سعی دارند شما را پایین بکشند و در دلتان شک و تردید ایجاد کنند که شما نمی‌توانید و قادر به انجام کاری نیستید.

باور و ایمان به خود باعث می‌شود تا اینگونه افراد هیچ تاثیری روی شما نداشته باشند و به راه خود ادامه دهید. رایان سی لو (Ryan C. Lowe) یک سخنران، مربی و نویسنده است. رایان بنیانگذار سمينارها و محصولات “نگرشتان را تغییر دهید” (Get off Your Attitude) می‌باشد.

او با سازمان‌های مختلف همکاری می‌کند تا باور و نگرش مثبت را به عنوان راهی برای تغییر و رسیدن به موفقیت معرفی کند. در این مقاله یکی از داستان‌های او را می‌خوانیم تا یاد بگیریم که به خودمان باور داشته باشیم.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

سوال من از شما این است: به چه چیز در خودتان ایمان و باور دارید؟

آیا به این باور دارید که می‌توانید کارهای عالی انجام بدهید، یا معتقدید که همه چیز در اطرافتان ناامید کننده است؟ شاید برایتان قابل باور نباشد، طرز تفکر و شیوه‌ای که شما با خودتان حرف می‌زنید و رفتار می‌کنید، نقش بسیار مهم و بزرگی را در کل زندگی‌تان ایفا می‌کند.

افکارتان، پایه هر موفقیت و شکست است و می‌تواند شما را به اوج ببرد یا حتی باعث سقوطتان شود. رمز آن این است که افکارتان را مثبت نگه دارید؛ تفکر مثبت و تلقین افکار مثبت، عامل اصلی موفقیت در زندگی است. یکی از نقل قول‌های مورد علاقه من از برایان تریسی این است که: «هرچیزی که در زندگی به آن اعتقاد دارید، به حقیقت شما تبدیل می‌شود»

شما چگونه با خودتان حرف می‌زنید؟

آیا به خودتان می‌گویید “من می‌توانم آن کار را انجام بدهم” یا “من نمی‌توانم”؟ آیا به خودتان می‌گویید آنچه برای موفقیت در زندگی لازم است را “دارم” یا “ندارم”؟

یک فرد عادی در طول روز، 60000 فکر از ذهنش می‌گذرد و جالب است بدانید که 80% آن‌ها افکار منفی هستند! ما عموما در مورد شکست‌ها و اشتباهات، یا حرف کسانی که به ما می‌گویند به اندازه کافی خوب نیستیم یا نمی‌توانیم کاری را انجام بدهیم فکر می‌کنیم.

ما به دیگران و به باورهای محدود کننده خودمان اجازه می‌دهیم برای ما حدی تعیین کنند که تا کجا می‌توانیم در زندگی جلو برویم. در بیشتر موارد، ما بزرگترین دشمن خودمان هستیم. ما کسی هستیم که حد بسیار پایینی را برای خودمان تعیین کرده‌ایم و سقف آرزوهایمان را کوتاه در نظر گرفته‌ایم.

حقیقت دیگر اینکه، شما قدرت انتخاب دارید، قدرت این را دارید که بین مثبت و منفی بودن، شادی و غم و رضایت و نارضایتی انتخاب کنید و همچنین قدرت این را دارید که به صحبت‌های افراد منفی‌نگر اطرافتان گوش نکنید.

باور داشته باشید که شما، خود شما، کنترل زندگی و سعادت و آسایش‌تان را دارید. چیزی که در ادامه می‌خواهم برایتان تعریف کنم، یکی از بهترین مثال‌هایی است که می‌توانم در زمینه انتخاب نگرش مثبت در زندگی برایتان بگویم.

باور به انتخاب ششم

 یک شبی، من تلویزیون را برای تماشای یک برنامه جالبی روشن کردم و به طور اتفاقی، به برنامه‌ای که از شبکه ورزشی ESPN و با حضور تام برندی (Tom Brady) از تیم فوتبال پاتریوت‌های نیوانگلند (New England Patriots) پخش می‌شد رسیدم.

نام برنامه، The Brady 6 بود، که همه چیز را در مورد تام و حرفه‌ او و شش بازیکن خط حمله‌ای که قبل از او در گزینش NFL در سال 2000 انتخاب شده بودند، توضیح می‌داد. باور می‌کنید که تام برندی، انتخاب ششم برای آن پست بوده باشد؟

استاد احمد محمدی
باور داشته باش که اگر زندگی مشکلاتی پیش رویت گذاشته، توان حل آن‌ها، پیشاپیش به تو داده شده است.
استاد احمد محمدی

اگر شما با تام برندی آشنا نیستید، او دارای سه حلقه Super Bowl با تیم Patriots و احتمالا یکی از بهترین بازیکنان خط حمله در تاریخ این ورزش است. منظورم این است که می‌توانید باور کنید که او در دور ششم و با شماره 199 انتخاب شد و به میدان رفت؟

در آن گزارش، آن‌ها شش فرد دیگر و نقاط قوت آن‌ها را نشان دادند، اما برای تام، تنها چیزی که آن‌ها در طول گزینش در مورد آن صحبت می‌کردند نقاط ضعف او بود!

باور به خود و دوری از افکار منفی

یکی از چیزهایی که من از تام آموختم و در مورد او تحسین می‌کنم، این است که موقعیت و موفقیتش، دو دستی به او تقدیم نشد، نه در دانشگاه و نه در تیم حرفه‌ای؛ تام برای حرفه‌اش، هم در دانشگاه و هم در NFL مبارزه کرد. یکی از مواردی که او در هر دو مورد همیشه به خود می‌گفت، این بود که اعتقاد دارد راه درستی را انتخاب کرده، آدم درستی برای این کار است و این موقعیت برای اوست و باید آن را به دست بیاورد.

این همان چیزی است که او به آن اعتقاد قلبی داشت و فکر می‌کنم به همین دلیل، به چنین موفقیتی دست پیدا کرده است. آنچه من واقعا در مورد این داستان دوست دارم این است که هیچ‌یک از آن مربیان حرفه‌ای، ناظران یا صاحب‌نامان تیم‌های NFL، با تمام تخصص و به اصطلاح تجربه خود، نتوانستند برنده واقعی را تشخیص بدهند و من مطمئنم که یک روز تام به یکی از مشاهیر ماندگار این ورزش تبدیل می‌شود.

تام به هیچ‌کدام از منفی‌بافی‌ها و بدبینی‌ها و کسانی که به او می‌گفتند که چقدر سرعتش پایین و بد هیکل است، گوش نداد. او خودش را باور داشت. این یک نمونه عالی از این نگرش است که اگر ذهنیت درست را داشته باشید و مثبت فکر کنید، می‌توانید هرکاری را که در زندگی می‌خواهید، انجام بدهید.

از شکست نترسید

توصیه‌ من به شما این است و این چیزی است که باید از این داستان بیاموزید. اگر شما فکر می‌کنید که در جایی از زندگی‌تان درجا می‌زنید، باور داشته باشید که می‌توانید بلاخره از آن شرایط خارج شوید.

اگر فکر می‌کنید که یک بازنده هستید، به این فکر کنید و اعتقاد داشته باشید که می‌توانید هرکاری را در زندگی انجام بدهید و شکست، تنها مرحله کوچکی است که باید برای رسیدن به پیروزی طی کنید.

به شکست، به چشم یک پیش‌آمد ساده در زندگی نگاه کنید، نکاتی را از آن بیاموزید و عبور کنید. چالش‌ها و ناگواری‌ها را، با دید دردهایی که باید برای رشد کردن تحمل کنید، ببینید. این‌ها امتحاناتی هستند که شما را به مراحل بعد می‌برند، پس حتما از همین امروز سعی کنید که تفکر مثبت را به عادات خود اضافه کنید.

باور به خود را در خودتان جستجو کنید

تنها 21 روز برای شکل‌گیری یک عادت جدید لازم است، پس برای 3 هفته آینده، من شما را به یک چالش فرا می‌خوانم، که درباره هر فردی، هر شرایطی و هر اتفاقی افکار مثبت داشته باشید و خودتان با چشم خودتان ببینید که چطور زندگی‌تان متحول می‌شود و به یک شرایط عالی و مثبت ارتقا پیدا می‌کند.

این فرمول ساده‌ای است که من سال‌ها پیش آموخته‌ام: افکار مثبت به احساسات مثبت تبدیل می‌شوند و احساسات مثبت، منشا اعمال مثبت هستند.

من هم مثل تام برندی معتقدم که هرکسی یک من بزرگ‌منش درون خود دارد. من معتقدم که همه افراد، ابزار لازم برای موفقیت را از قبل در خودشان دارند و معتقدم که هرگاه مردم با یک دید شفاف، راسخ و محکم به خودشان باور داشته باشند، بدون اینکه شکی در ذهنشان راه پیدا کند، حتما به موفقیت می‌رسند.

من این متن را با بخشی از یکی از مقالات محبوبم از جرج ام. ادامز (George M. Adams) به پایان می‌رسانم: “مهم نیست که دیگران چه فکر می‌کنند! مهم این است شما چه فکری می‌کنید، چه برنامه‌ای دارید و چه رویایی دارید. این را بدانید هر چیزی که شما به آن فکر می‌کنید قابل دستیابی است. هیچ چیز دیگری مهم نیست.” به یاد داشته باشید که همیشه خودتان را باور کنید!

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
تغییر باورهای ذهنی و در دست گرفتن سرنوشت خودمان

کلام پایانی

خودباوری، ایمان به خود و مثبت اندیشی همگی از مواردی هستند، که سبب تمایز افراد موفق از سایرین می‌گردد. افرادی که در سختی‌ها و ناگواری‌های زندگی دست از تلاش برنمی‌دارند و همواره تفکر مثبت خود را حفظ می‌نمایند. آنان به خود ایمان دارند و مطمئن هستند که حتما از عهده کارها بر می‌آیند و به موفقیت دست می‌یابند.

استاد احمد محمدی، سخنران انگیزشی در زمینه موفقیت، در سمینار موفقیت، مثال‌های بسیاری از افراد موفق و همچنین ویژگی‌های منحصر به فرد آنان خواهند آورد، که به شما کمک می‌نماید، که در شرایط سخت امروزی که قرار گرفته‌اید ناامید نگردید و تا لحظه رسیدن به هدف دست از تلاش برندارید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

18 پاسخ

    1. سلام کاربر عزیز
      برای اطلاع از آخرین سمینار و دوره ها با کارشناسان ما تماس بگیرید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی