بازاریاب حرفه‌ ای در فیلم فهرست شیندلر

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳ بهمن, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۸ فروردین, ۱۴۰۱
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

فیلم سینمایی «فهرست شیندلر» که بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است شاهکاری در عرصه سینمای آمریکا است. قصه فیلم در مورد تاجری عضو حزب نازی است که با ایجاد ارتباط دوستی با افراد درجه اول ارتش کارخانه‌ای را خریده و از یهودیان برای راه‌اندازی آن استفاده ‌می‌کند. به مرور زمان این موضوع راهی می‌شود برای نجات یهودیانی که در قرنطیه مانده‌اند و اینطور جان بسیاری از آنها در امان می‌ماند.

برای اینکه بتوانید در عرصه فروش موفق باشید و در بازار سری توی سرها در بیاورید ابتدا باید تبدیل به یک بازاریاب حرفه‌ای شوید. داشتن خصوصیات شخصیتی بارزی چون اجتماعی بودن، سخنور بودن، مرتب و شیک بودن و … از جمله مواردی است که به شما در این عرصه کمک می‌کند. اما غیر از موارد اولیه باید تکنیک و تاکتیک‌هایی هم بلد بود تا بتوان از دیگران متمایز شد و در بازار رقابتی کم نیاورد. در ادامه این مقاله چند مورد از مهم‌ترین این مهارت‌ها را خواهیم گفت.

بازاریاب حرفه‌ ای باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

بیشتر سازمان‌ها و شرکت‌هایی که در بازار فروش فعالیت دارند با تلاش برای بازاریابی و جذب مشتری هستند. مثلاً شرکت پوشاکی که به دنبال راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی است یا شرکت مشاور‌ه‌ای که نیازمند تحقیق در مورد انگیزه خریداران برای خرید یک محصول خاص است یا سازمان خیریه‌ای که برای ارتقاء سطح آگاهی خیرین و عموم مردم، به شخصی نیاز دارد تا کار تبلیغات را انجام دهد. تمام این نیازها توسط افرادی انجام می‌شود که نام‌شان بازاریاب است. البته همه ترجبح می‌دهند کارشان را به یک بازاریاب حرفه‌ای بسپارند.

۱. مدرک تحصیلی

معمولاً برای بازاریابی نیاز به مدرک تحصیلی خاصی ندارید اما ترجیح شرکت‌ها داشتن مدرک لیسانس است و برخی از آنها نیاز به مدرک تحصیلات تکمیلی دارند. این مهم نیست چون می‌توانید از همان مدرک دیپلم برای تبدیل شدن به یک بازاریاب حرفه‌ای استفاده کنید. در حالی که اکثر دوره‌های دبیرستان ارتباط مستقیمی با بازاریابی ندارند، اما خیلی عالی می‌شود اگر زبان انگلیسی و ریاضی را خوب بلد باشید. علاوه بر این اگر در مدرسه یا محله‌تان امکان این وجود دارد که مهارت تجارت یا ارتباطات را ارتقا می‌بخشد، حتما در آنها شرکت کنید و این مهارت‌ها را بیاموزید که بسیار کارآمد هستند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
بازاریابی و فروش تلفنی

۲. دوره کارآموزی

کارآموزی گام مهمی جهت یافتن برخی تکنیک‌های بازاریابی است. کارآموزی نه تنها تجربه‌ای ارزشمند و واقعی را در محیط کاری به ارمغان می‌آورد، بلکه به کارآموزان کمک می‌کند تا پای خود را جای پای کارفرمایان خود بگذرانند و ارتباطات حرفه‌ای برقرار کنند، شبکه‌ای از ارتباطات را تشکیل دهند که بعدها بسیار به کارشان می‌آید.

بازاریاب حرفه‌ ای
بازاریاب حرفه‌ ای

۳. تجربه کسب کنید

شاید بهترین مهارت برای یک بازاریاب حرفه‌ای کسب تجربه باشد. در ابتدای کار سعی کنید به عنوان تحلیل‌گر ساده یا دستیار بازاریاب، دوره‌ای را در شرکت یا سازمانی بگذرانید و تا می‌توانید از تجربه دیگران بیاموزید، ببنید و یاد بگیرید. همه چیز را تحت نظر داشته باشید و از آموخته‌هایتان یادداشت بردارید.

۴. کسب مدرک درجۀ یک در صورت لزوم

بسته به اهداف شغلی و جاه طلبی شما، ممکن است به کسب مدرک معتبری نیاز داشته باشید. این امر به ویژه در مورد افرادی که در رده‌های مدیریتی و رهبری سطح بالا هستند، مانند کارشناسان ارشد بازاریابی یا معاون فروش، صادق است. در هر حوزه‌ای که می‌خواهید در آن مشغول به کار شوید داشتن مدرک معتبر بسیار اوضاع را برایتان متفاوت می‌کند. هم از نظر سطح علمی و مهارت فردی و هم از نظر جایگاه شغلی و حقوقی.

حتی زمانی که وضعیت اقتصاد در نوسان است، معمولا بازار کار برای چنین شغلی همیشه داغ است. شرکت‌ها نیازهای مستمر به کارشناسان بازاریابی دارند که می‌توانند استراتژی‌های فروش و تبلیغات را توسعه دهند، مشکلات پیچیده را حل کنند و ایده‌های جدیدی را برای تبلیغ محصولات و خدمات ایجاد کنند. اگر دوست دارید در این حوزه فعالیت کنید بهتر است قبل از آن دوره و مهارت‌های لازم را ببینید تا بتوانید پایتان را در جای محکمی قرار دهید و از موضع بالایی وارد کار شوید. مبتدی بودن را فراموش کنید، با کسب تجربه در دوره‌های آموزشی و کارآموزی در کنار افراد خبره سطح خودتان را ارتقاء ببخشید و به یک بازاریاب حرفه‌ای تبدیل شوید.

5/5 - (6 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی