ایستادگی و امید در فیلم پیانیست The Pianist

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۸ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۸ مرداد, ۱۴۰۰
فیلم پیانیست The Pianist
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

آکادمی بازار در این مقاله به معرفی فیلم پیانیست ( The Pianist ) برای نمایش ایستادگی و امید می پردازد. با ما همراه باشید.

در فیلم پیانیست میبینیم که ایستادگی و زندگی در شرایط سخت خاطره ایست که هر کسی دارد اما شرایط سخت هر کس با کس دیگر متفاوت است. حتی سرزمین هایی که امروزه از نظر شما بهشت روی زمین است روزی بدترین مکان بوده و با تلاش و ایستادگی مردمش اکنون به بهترین تبدیل شده.

آیا فکر میکنید شما در سخت ترین شرایط زندگی میکنید؟  شما چقدر میتوانید سختی را تحمل کنید؟ شما تا کجا توانایی ماندن و ایستادگی را دارید؟

فیلم پیانیست

فیلمی از یک واقعه ای هولناک و ایستادگی بزرگ و اثری ماندگار از پولانسکی و بازی  که در این جا نشان داد بازیگری در بعضی فیلم ها جز سخترین کار های دنیاست و برای بازی در سکانس های پایانی وزن بسیاری کم کرده بود. این فیلم با درآمد بیش از ۱۲۰ میلیون دلار و برنده ۳ اسکار و ۵۹ جایزه و ۷۳ نامزدی در رتبه ۳۹ بهترین فیلم های دنیا قرار دارد.

ولادیسوف اسپیپمن، پیانیست یهودی کانال رادیویی لهستان است که در این حین ورشو به دلیل جنگ جهانی دوم به تدریج  شروع به تغییر می کند. وی بعد از زمان عملیات راینهارد از خانواده اش جدا شده است وتا زمانی که زندانیان اردوگاه کار اجباری آزاد شوند، با ایستادگی و امید در نقاط مختلف در میان ویرانه های ورشو پنهان می شود.

فیلم پیانیست

محتوای فیلم پیانیست

در این فیلم مردی هنرمند و سرشار از احساس را میبینیم و در نقطه مقابل آن دنیایی بی رحم است. این تضاد جز ترسناک ترین اتفاقات در ذهن ما است. زمانی که همه چی خوب و آرام است و ناگهان با بمبی وحشی تمام امنیت و آرامش روی سر همه خراب می شود. تصویری متعجب از فرد که برای اولین بار است که تجربه ی تلخی می کند. در چند صحنه با شانس خوب و ایستادگی زنده می ماند.

از خانواده اش جدا می شود و بعد ها می فهمد که خانواده اش درگیر هولوکاست شده اند. فردی که روزی همه او را تقدیر می کردند به زیر پاهای افسران نازی افتاده و برای آن ها بردگی می کند. عشق او یک فردی با مذهبی دیگر است اما وی چون یهودی است اجازه ی دسترسی به او را ندارد و از روی ترس فقط از دور هم را تماشا میکنند.

در آخرین لحظه های لهستان که زیر سلطه ی نازی است. این فرد در ویرانه های شهر پنهان می شود. با بدترین نوع زندگی ایستادگی می کند. دراین بین ما شاهد یک انسانیت از یک افسر نازی هستیم که او را پیدا می کند اما جای اینکه او را بکشد به او غذا میدهد. اما بی رحمی دنیا این بار به سراغ او می آید و بعد از اینکه شوروی لهستان را فتح میکند این افسر را هم با خود به اسارت می برد که بعد ها کشته میشود. اما یاد فداکاری افسر بعد ها در یاد مرد پیانیست در حال زدن موسیقی در رادیو تا ابد خواهد ماند.

The Pianist

انسانیت در فیلم The Pianist

در این جا ما شاهد زیر پا گذاشتن ضرب المثل ” من مامورم و معذور” هستیم. در هیچ دینی چه اسلام چه مسیحیت چه یهودیت گفته نشده که انسانیت خود را زیر پا بگذار و حرف مافوق خودت را گوش بده. استفاده از تفکر در این نقطه باعث بخشیدن چندین زندگی شد.

این کار در اولویت کارها قرار دارد و ارزش آن از هر چیزی بیشتر است. داستان فیلم پیانیست برگرفته از رمانی است که از  خود اشپیلمن  به صورت زندگی‌ نامه روایت شده است. رومن پولانسکی که خود یهودی است و تجربه‌ ی تلخ جنگ جهانی دوم و ایستادگی در آن شرایط را از نزدیک درک کرده است، در کودکی مادر خود را طی جنگ جهانی از دست داده است و به کمک پدرش با ایستادگی موفق به نجات جانش شده است.

دلیل ساخت فیلم پیانیست

دلیل ساخت فیلم پیانیست

دلیل ساخت فیلم The Pianist توسط پولانسکی همین تشابهی است که با زندگی و خاطرات کودکی او دارد که توانسته از تجربیات او به عنوان کارگردان فیلم پیانیست در طول روایت فیلم پیانیست استفاده بسیاری داشته باشد. ‌ از ویژگی‌های هنری و دیداری بالایی برخوردار است و پولانسکی به زیبایی فضای جنگ وایستادگی را به تصویر کشیده است.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
امید و نقش آن در موفقیت زندگی

موفقیت‌های فیلم پیانیست را ناشی از ویژگی‌ هایی  می‌دانند  که می‌توان به موضوع عدم قهرمان سازی اشاره کرد یا وجود شخصیت منفی منفعت‌ طلب در میان یهودیان و همین‌ طور شخصیت مثبت در بین سربازان نازی از مواردی است که نشان می‌دهد از سفید و سیاه کردن شخصیت‌ ها اجتناب شده و سعی بر راستی حین  روایت داستان فیلم پیانیست حفظ شده است.

آهنگ‌ سازی فیلم به عهده وویچک کیلار  یک آهنگساز لهستانیست که به دلیل روایت فیلم پیانیست که در آن شخصیت اصلی مشغول نواختن قطعه‌ای از  شوپن در یک ایستگاه رادیویی به تصویر کشیده می‌شود. از این قطعه شوپن استادانه استفاده کرده و فضای سراسر غم انگیز همراه با ایستادگی در داستان را برای تماشاگر ملموس کرده است. در واقع قطعه‌های شوپن و نوع تنظیم، شاهرگ حیاتی موسیقی متن این فیلم است.

شما در صورت تمایل به آشنایی با سایر افراد موفق می توانید به صفحه زندگینامه افراد موفق مراجعه کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی