راه‌هایی ساده و کارآمد برای ایجاد انگیزه در زندگی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۷ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۸ فروردین, ۱۴۰۱
انجمن شاعران مرده
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

فیلم سینمایی «انجمن شاعران مرده» برندهٔ جایزه اسکار در بخش بهترین فیلم نامه در سال ۱۹۸۹ است. در این فیلم که رابین ویلیامز در آن نقش معلم ادبیات را دارد و سبک تدریسی متفاوت را در پیش گرفته تمام تلاشش را می‌کند تا به شاگردانش بیاموزد که در زندگی‌شان هدف و رویا داشته باشند و برای رسیدن به آنها تلاش کنند. در این بین کسانی هم هستند که با غر زدن از نداشتن انگیزه در زندگی حرف می‌زنند، این بزرگترین بلایی است که ممکن است کسی گرفتارش شود. اما راه‌حل‌های موثری برای ایجاد انگیزه در زندگی وجود دارد که با پیروی از آنها اوضاع‌مان به کلی فرق می‌کند.

اگر حس می‌کنید که امروز به اندازه کافی خوب عمل نکرده‌اید، خب پیش می‌آید و اصلا ایرادی ندارد. اما اگر این حس ادامه‌دار باشد، قطعا با مشکل بزرگی روبرو هستید. چه چیزی باعث شده اینطور باشید؟ چه موضوعی اینچنین شما را بی‌انگیزه کرده؟ باید دلایلش را پیدا کنید و در پی رفع آنها اقدام جدی کنید. هرگز به این بهانه دست از تعقیب رویاهایتان برندارید.

راه‌حل‌هایی که برای ایجاد انگیزه معجزه می‌کنند

انگیزه همانند نیروی محرکۀ هر فرد است. آنجا که عزم و اراده‌ای وجود ندارد، راهی وجود ندارد. یکی از بهترین راهها برای بهبود کارآیی شخصی، تسلط بر انگیزه و یافتن آن است.

اگر انگیزه واقعی‌تان را پیدا کنید، می‌توانید با مشکلات زندگی روبرو شوید و همچنین به خودتان الهام ببخشید که همیشه راهی برای پیشبرد کارها پیدا کنید و تجربیات جدیدی را برای خود ایجاد کرده و شاهد رشدتان باشید.

۱. به ارزش‌ها و توانایی‌هایتان متکی شوید

این یک راز بزرگ است. اگر بتوانید برای انجام کارهایتان از توانایی و استعدادهایتان کمک بگیرید، حتی شده به مقادیر کوچک، می‌توانید بازی را به نفع خودتان تغییر دهید. به عنوان مثال یکی از ارزش‌های من یادگیری و رشد است. من در هر موقعیتی روش‌هایی برای رشد مهارت‌های خود می‌یابم. کارها را به شیوه‌های مختلف انجام دهید و بهترین را انتخاب کنید.

۲. «چرای» خود را پیدا کنید.

یک هدف قانع کننده را برای خودتان بیابید. «چرای» وجودتان را کشف کنید و از آن یک هدف برای خودتان بسازید. مثلا من چرا باید در کارم بهترین باشم؟ برای رشد و ارتقای شغلی، برای درآمد بیشتر، برای کسب رفاه در زندگی، برای شادی خانواده و اطرافیانم و…

۳. «چرای» خود را تغییر دهید.

بعضی اوقات ممکن است «چرای» وجودتان اشتباه باشد و همین موضوع مانع موفقیت شما شود. مثلا من تلاش میکنم که در کار بهتر باشم چون حرص فلانی در بیاورم یا برای اینکه بقیه از من راضی باشند و مرتبا از من تعریف کنند. این یک هدف اشتباه است و باید آن را تغییر دهید.

ایجاد انگیزه
انگیزه

۴. «چطور» را تغییر بده

شما می توانید فوراً با جابجایی نحوه انجام کارها، از روش غلط به روش درست کارهای خود را لذت بخش‌تر کنید و همین موجب ایجاد انگیزه در شما می‌شود. شاید گاهی تنها با انجام دادن کارها با سرعت کمتر یا بیشتر راندمان کاری شما کاملا تغییر کند و مثبت شود. یا گاهی با دقت بیشتر آن را انجام دهید. باید بررسی کنید که ایراد کارتان برای انجام کارها چیست؟

۵. احساساتت را به خاطر بسپار

همیشه سعی کن احساس‌های خوب زندگیت را به خاطر بسپاری. حسی که بعد از تشویق به خاطر کارت داشتی، حسی که از کلام محبت آمیز عزیزانت به تو دست داد، حسی که بعد از کسب موفقیت تجربه‌اش کردی. یادآوری این احساسات باعث ایجاد انگیزه تازه در وجودت می‌شود.

۶. تغییر به گذشته، حال یا آینده.

زندگی همه ما دستخوش تغییرات بسیاری می‌شود. روزهای تلخ و شیرین سهم همۀ ما از زندگی است. برای ایجاد انگیزه و تقویت آن بهتر است اگر در زمان حال به مشکلی برخوردید به آینده روشن خودتان فکر کنید و از آن عبور کنید، یا اگر کارها بر وفق مراد نمی‌گذرد روزهای شیرین گذشته را به یاد بیاورید و با تحمل اوضاع به فردایی بهتر بیاندیشید و اینطور هرگز انگیزه‌تان را از دست ندهید.

۷. اقدام کنید

گامی که قبل از ایجاد انگیزه باید برداشته شود، شروع کردن است. هر وقت شما شروع به انجام کاری کردید، سپس انگیزه و اشتیاق شما برای انجام دادن آن به نحو احسن در شما رشد پیدا می‌کند. پس بیکار نشستن دردی از شما دوا نمی‌کند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
تغییر باورهای ذهنی و در دست گرفتن سرنوشت خودمان

۸. آن را با احساسات خوب پیوند بدهید

هرگاه مشغول به انجام کاری شدید که به آن علاقه‌ای ندارید حس و حالتان را با چیزی که به شما انگیزه می‌دهد تغییر دهید. چیزی که حالتان را خوب می‌کند مثل گوش کردن به موسیقی مورد علاقه‌تان، یا به خودتان وعده دهید که فلان غذای خوشمزه و مورد علاقه‌تان را پس از پایان کار جایزه خواهید گرفت و اقدامهای این چنینی.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی