اولین قدم موفقیت را محکم بردارید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۹ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۹ مهر, ۱۴۰۰
اولین قدم موفقیت را محکم بردارید

موفقیت در کار، موفقیت در زندگی و در واقع موفقیت در کار و زندگی همه جنبه‌‌های زندگی؛ به‌نظر شما چقدر طول می‌کشد تا فردی بتواند در کار، حرفه، زندگی، روابط یا … به موفقیت برسد؟ برخی تصور می‌کنند مسیر موفقیت و خصوصا موفقیت در کار و در واقع موفقیت در کار و زندگی مسیری سخت و صعب‌العبور دارد که تنها عده‌ای خاص می‌توانند از آن عبور موفقی داشته باشند.

با همین طرز فکر هیچ وقت پا در مسیر موفقیت نمی‌گذارند. اما عده‌ای دیگر هر روز را فرصتی برای حرکت در مسیر موفقی می‌دانند و قدر زمان را خوب می‌دانند. درنظر داشته باشید که تفکرات و باورهای محدودکننده، مانع اصلی موفقیت ما هستند. اما همه می‌توانند به موفقیت در کار خود برسند.

شما جزو کدام دسته هستید؟ اگر حرکت در مسیر موفقیت و موفق شدن برای شما آرزویی دست نیافتنی است که خواندن ادامه این مطلب را به شما توصیه نمی‌کنیم. اما اگر جزو افرادی هستید که می‌خواهید در این دنیا، وضعیت بهتری را برای خود رقم بزنید، حتما ادامه این متن را بخوانید.

کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

مسیر موفقیت

قدم اول در هر کاری یکی از مهم‌ترین قدم‌های آن کار است. در مسیر موفقیت قدم اول را محکم و قدرتمند بردارید. شنیده‌اید که می‌گویند خشت اول چون نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج. این مطلب به چه معنی است؟ در مسیر موفقیت، در انجام هر کاری، قدم اول را محکم و قوی بردارید. اگر از شما بپرسند در مسیر موفقیت چه قسمت‌‌هایی اهمیت بیشتری دارد، باید بگوییم قدم اول از اهمیت بالاتری برخوردار است.

وقتی می‌خواهیم کاری را شروع کنیم، معمولا در ابتدای کار لازم است انرژی بیشتری برای آن صرف کنیم. در ابتدای هر کاری تا مسائل و چالش‌های آن مشخص شود، ممکن است لازم شود زمان و انرژی بیشتری صرف کنیم.

همیشه درنظر داشته باشید که ابتدای کار، گاهی روزهای سختی در پیش روی شما قرار دارد ولی بعد از مدتی تلاش و پیگیری، اوضاع بهتر خواهد شد.

روزهای نخست و اولین قدم‌ها در آغاز هر کاری تعیین‌کننده ادامه مسیر و وضعیت شما خواهد بود. اگر روزهای نخست بتوانید با جدیت هر چه تمام‌تر پیش بروید، امید آن می‌رود که موفق‌تر عمل کنید و پیش بروید.

قدم اول هر کاری را محکم بردار

قدم اول هر کاری را محکم بردار

برخی افراد در همان روزهای نخستن هر کاری، آن را رها می‌کنند و به‌اصطلاح کم می‌آورند. کودک نوپایی را درنظر بگیرید که در آینده قرار است به دونده‌ای ماهر تبدیل شود. روزهای اول بلند می‌شود و حتی بارها و بارها به زمین می‌خورد. تصور کنید همه کودکان نوپا به این نتیجه برسند که زمین خوردن درد دارد.

تصور کنید همه کودکان نوپا از زمین خوردن بترسند و نخواهند روی پا ایستادن را تجربه کنند. در این صورت چه اتفاقی می‌افتد؟ با شهری از آدم‌هایی که نمی‌توانند راه بروند روبه‌رو خواهیم بود.

هر زمان کاری را آغاز کردید که روزهای اول به شما فشار بیشتری وارد شد، تصویر آن کودک نوپا را به یاد بیاورید. کودک نوپا هم اگر بخواهد میدان را خالی کند، همه چیز به هم می‌ریزد و در آینده شبیه به افراد معلول خواهد شد.

چگونه می توانم قدم اول را محکم بردارم؟

وقتی صحبت از شروع کارها به میان می‌آید، این سوال مطرح می‌شود که چگونه باید شروع قوی برای کارهایم داشته باشم؟ شروع قوی، انسان قوی و مصمم می‌خواهد.

استاد احمد محمدی
موفقیت‌ها در ذهن آغاز و با تلاش به‌ثمر می‌رسند.
استاد احمد محمدی

قبل از شروع هر کاری، نام خداوند را فراموش نکنید. افراد بسیاری را دیده‌ام که درونا و قلبا قبل از شروع هر کاری نام خداوند را بر زبان می‌آورند. خداوند را همراه کار خود قرار می‌دهند. خداوند منشا قدرت و قوت است و نامش می‌تواند به هر کاری برکت بدهد. پس قبل از شروع هر کاری یادمان باشد که قول و قرارهای خودمان را در مورد آن کار با خداوند مطرح کنیم.

1. کارها را مصمم و با انرژی آغاز کنید

مصصم بودن، جدی بودن، مسئولانه عمل کردن لازمه موفقیت در هر کاری است. این موضوعات را جدی بگیرید و پیش بروید.

2. قبل از ورود به هر کاری، همه جوانب را بسنجید

 قبل از ورود به هر کاری، همه جوانب را بسنجید

سعی کنید قبل از آنکه به هر کاری وارد شوید، ابتدا همه چیز را بسنجید و بالا و پایین کنید. افرادی را دیده‌ام که نسنجیده وارد هر کاری می‌‌شوند و خیلی زود انگیزه‌های خود را در آن کار از دست می‌دهند. وقتی سنجیده و بررسی شده وارد کارها شوید، احتمال به انتها رساندن آن کار بالا می‌رود.

3. برای هر مرحله کار طرح و برنامه داشته باشید

وقتی قدم اول را محکم بردارید، می‌توانید امید داشته باشید که در مراحل بعدی نیز می‌توانید قدم به قدم موفق‌تر عمل کنید. پروژه‌های بزرگ را به پروژه‌‌های کوچکتر تبدیل کرده و برای هر پروژه کوچک‌تر، نقطه آغاز و پایان درنظر بگیرید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
3 دشمن موفقیت

4. تصویر کودک نوپا را در ذهن داشته باشید

در ابتدای هر کاری، تصویری از کودک نوپا در ذهن خود داشته باشید که همیشه تلاش می‌‌کند و خسته نمی‌شود. قدم اول هر کاری را جدی بگیرید. روز اول هر کاری، روز مهمی است و عملکرد شما در آن روز نشان می‌دهد در ادامه چگونه عمل خواهید کرد. تجربیات خود را در مورد قدم اول و نقطه شروع کارها برای ما بفرستید. فرمول‌ موفقیت به شما می‌گوید چه کارهایی را باید انجام دهید تا به موفقیت برسید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی