اهمیت داشتن تمرکز برای رسیدن به موفقیت

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۶ آذر, ۱۴۰۰
اهمیت داشتن تمرکز برای رسیدن به موفقیت

تمرکز روی هدف‌هایی که در زندگی داریم می‌تواند ما را به سرمنزل مقصد برساند تا به موفقیت و کامیابی برسیم. برای دستیابی به خواسته‌ها یکی از مهم‌ترین‌‌ها، داشتن تمرکز است. در انجام هرکاری باید روی آن متمرکز شد تا به نتیجه مطلوب رسید.

هر انسانی در زندگی آرزو، خواسته، هدف و رویاهایی دارد. وقتی به زندگی خودمان نگاه می‌کنیم می‌بینیم در دل همه فراز و فرودها، خواسته‌هایی داریم که بسیار مشتاقیم به آن‌ها برسیم. گاهی آرزوها محقق نمی‌شوند و به خواسته‌هایمان نمی‌رسیم. مشکل کجاست؟ چگونه می‌توانیم به اهداف خودمان نزدیک‌تر شویم؟

تمرکز یا توجه به معنی آن است که از توان عملکرد مغز خودمان بهترین بهره را می‌بریم. مغز انسان توانمندی‌ها و قابلیت‌های بسیاری دارد و وقتی مغز با تمرکز روی موضوعاتی توجه می‌کند، با قدرت بالایی که دارد می‌تواند آن مسئله را حل کرده یا به نقطه طلایی و خوبی برساند.

کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

داشتن تمرکز

در انیمیشن «توربو» علی‌رغم اینکه حلزون داستان از اطرافیان فعل نشدن را می‌شنود با داشتن اعتماد به نفس و البته داشتن تمرکز روی هدف و خواسته‌اش تمام تلاش خود را به کار می‌بندد تا به آرزوی همیشگی‌اش برسد. گاهی در زندگی شخصی و کاری رقیب‌های ما به قدری قدرتمند هستند که ایستادن در کنارشان خوف و وحشت در دلمان می‌اندازد اما اگر به خودتان و توانایی‌هایتان ایمان داشته باشید افق روشن رسیدن به هدف را خواهید دید.

زمانی که روی هدفمان متمرکز نشویم نتیجه‌هایی که در نهایت دریافت می‌کنیم قطعا فاصله زیادی با انتظارات ما خواهد داشت. عدم تمرکز ما را از رسیدن به خواسته‌هایمان دور می‌کند.

در ادامه این مقاله چند راهکار ساده برای داشتن تمرکز خواهیم آموخت. به گفته ذِن: « وقتی صحبت می‌کنی صحبت کن، هنگام راه رفتن قدم بردار، و وقتی می‌میری بمیر.»

چند گام ساده و مهم برای داشتن تمرکز در زندگی

چند گام ساده و مهم برای داشتن تمرکز در زندگی

تمرکز شامل توانایی توجه به مواردی است که به شما کمک می‌کند و از حواس پرتی‌هایی که به تلاش‌های کار شما آسیب برساند، جلوگیری می‌کند.

تمرکز برای توانایی شما در باروری بسیار مهم است. اگر نمی‌توانید به طور موثر تمرکز کنید، نمی‌توانید به طور موثر فکر کنید. چند نفر از ما واقعا در مورد مسائل مربوط به کار به طور کامل متمرکز هستیم؟

آیا شما در حال انجام وظایف کاری فیسبوک و اینستاگرام‌تان را چک می‌کنید و در حال چت کردن با دوستان خود در صفحه‌های مجازی هستید؟ آنگاه انتظار دارید خطا و اشتباهی نداشته باشید!؟

هر وقت ذهن ما از کارهایی که انجام می‌دهیم دور می‌شود، وقت گرانبها را هدر می‌دهیم. کاری که ما تولید می‌کنیم نه تنها از کیفیت پایین‌تری برخوردار خواهد بود بلکه زمان تولید آن را نیز طولانی می‌کند.

۱. ذهن خود را مرتب کنید

بعضی اوقات احساس می‌کنیم لیست کارها یا بحران‌های شخصی ما بیش از حد احساس ناخشنودی ایجاد کرده و احساس می‌کنیم خودمان قادر به تمرکز روی هیچ چیز دیگری نیستیم. گذراندن وظایف و اولویت بندی آن‌ها می‌تواند مفید باشد. مواردی وجود دارد که می‌توانید برای یک روز دیگر به تعویق بیاندازید یا به شخص دیگری واگذار کنید.

استاد احمد محمدی
تمرکز قدرت است. آینده تو محصول چیزهایی است که در حال حاضر به آن‌ها توجه می‌کنی.
استاد احمد محمدی

اگر یک مشکل شخصی در جریان است، ممکن است برای شما مفید باشد که افکار خود را از روی سر بر کاغذ خارج کنید، بنابراین می‌توانید احساس آزادتری کنید تا به آنچه نیاز دارید توجه کنید. یا ممکن است بخواهید تمام ایده‌های خود را برای یک پروژه خاص بنویسید تا تصمیم بگیرید کدام مسیر را طی کنید.

۲. فضای کاری خود را مرتب کنید

فضای کاری خود را مرتب کنید

فضای کاری پر از آشفتگی به معنای ذهن پر از حواس پرتی است. برای کمک به شما در تمرکز بهتر، با از بین بردن درهم و برهمی غیر ضروری دفتر خود را ساده کنید و مطمئن شوید که می‌توانید آنچه را که برای انجام کارهای خود لازم دارید، پیدا کنید.

۳. به تکنولوژی های خود مسلط شوید

اگر دائما هشدارها و اعلان‌ها را از طریق رایانه یا تلفن دریافت می‌کنید، دیگر نمی‌توانید تمرکز کنید. ساده‌ترین کاری که می‌توانید برای پرداختن به آن انجام دهید این است که وقتی می‌خواهید تمرکز داشته باشید، اعلان‌های خود را خاموش کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
روش‌ های افزایش و تقویت تمرکز

تلفن خود را روی «مزاحم نشوید» قرار دهید یا اعلان‌های دریافت شده از برنامه‌ها را در تنظیمات خود غیرفعال کنید. همین کار را برای رایانه خود انجام دهید. اگر مجبور هستید در اطراف محیط‌هایی باشید که دائما حواس شما را پرت می‌کنند، مرزها را تعیین کنید یا از آن‌ها دور شوید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی