معرفی بهترین کتاب‌های مذاکره؛ معرفی 17 کتاب + بررسی اولیه

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳۰ فروردین, ۱۴۰۱
آخرین بروزرسانی: ۲۴ دی, ۱۴۰۲
معرفی 17 کتاب مذاکره

معرفی بهترین کتاب‌های مذاکره، عنوان این مقاله از آکادمی بازار است، در این مقاله ما به معرفی کتاب‌های مذاکره می‌پردازیم و شما را با بهترین کتاب‌های مذاکره جهان آشنا می‌کنیم. کتاب یار مهربان و قطعا یکی از معجزه‌های زندگی انسان است، خواندن بهترین کتاب‌ مذاکره به معنی رشد مهارت مذاکره شما است.

زمانی که شما یک کتاب مذاکره خوب می‌خوانید، انگار که در برابر یک مذاکره کننده حرفه‌ای (مانند دکتر ظریف) نشسته‌اید و از او فنون مذاکره را یاد می‌گیرید. البته این موضوع را فراموش نکنید که برای یادگیری مهارت‌‌های انجام مذاکره، خواندن کتاب‌های مذاکره و شرکت در دوره‌های مذاکره شرط لازم است اما کافی نیست چرا که مذاکره همیشه بر اساس آنچه شما آموخته‌اید، پیش نمی‌رود.

اگر می‌خواهید به یک مذاکره کننده برجسته تبدیل شوید، باید خلاقیت و مهارت‌های خود را با آموخته‌های خود از دوره‌ها و کتاب‌ها ترکیب کنید. اجازه دهید تا به موضوع اصلی یعنی معرفی بهترین کتاب‌های مذاکره برویم و بحث را با معرفی کتاب فنون مذاکره شروع کنیم.

پخش ویدیو
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

معرفی 17 کتاب مذاکره

وبسایت مدرسه کسب و کار هاروارد در 2022 لیستی از بهترین کتاب های مذاکره را ارائه کرده است. در ادامه 17 کتاب برتر را به شما معرفی می کنیم.

1. کتاب اصول و فنون مذاکره

کتاب گرفتن بله

عنوان انگلیسی کتاب: Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving In

نویسنده کتاب: راج‍ر ف‍ی‍ش‍ر و وی‍ل‍ی‍ام‌ ی‍وری‌

این کتاب آموزشی درباره مهارت های مذاکره در سال 1981 نوشته شده است. کتاب اصول و فنون مذاکره پرفروش ترین کتاب غیرداستانی است که توسط راجر فیشر و ویلیام ال یوری نوشته شده است. از آن زمان تا کنون کتاب بارها بازنگری و تجدید چاپ شده است. این کتاب سال ها در لیست پرفروش ترین های هفته کسب و کار ظاهر شده است.

درباره کتاب اصول و فنون مذاکره

اگر در دنیای مذاکره مبتدی هستید، این کتاب برای شما مناسب است. در این کتاب با مفاهیم مذاکره آشنا می شوید و درک می کنید که مذاکره کنندگان بزرگ چگونه فکر می کنند.

کتاب اصول و فنون مذاکره نمونه هایی واقعی از اشتباهات احتمالی در حین فرآیند مذاکره آورده شده است. از آنجایی که کتاب با ارائه مثال های واقعی این نکات را آموزش می دهد، در ذهن مخاطب ماندگار می شود و باعث می شود که هرگز این اشتباهات را تکرار نکنید و همانند یک دوره اصول مذاکره کامل برایتان است.

بیشتر بخوانید : بایدها و نبایدهای مذاکره

نکات کلیدی کتاب گرفتن بله در زمینه مذاکره

  • این کتاب در مورد تمام اصولی که هر مذاکره کننده بایستی بیاموزد، توضیح می دهد.
  • این کتاب بر مواردی مانند چانه زنی نکردن در برخی موقعیت ها، جدا کردن افراد از مشکلات و موانع مذاکره، تمرکز بر معیارهای عینی و فرصت بازی دادن به طرف مقابل تاکید دارد.
  • همچنین ایده معروف بهترین جایگزین برای توافق یا BATNA (Best Alternative to a Negotiated Agreement) در این کتاب به خوبی توضیح داده شده است.
  • این مفاهیم به قدری ساده در کتاب گفته شده که اگر فقط یک بار آنها را مرور کنید، به درک خوبی از فرایند مذاکره و چگونگی پیش بردن آن می رسید. خواندن این کتاب برای همه افراد ضروری است.

نقل قولی از کتاب:

«مردم اگر احساس کنند که شما آنها را درک کرده اید بهتر به حرف های تان گوش می دهند. آنها دوست دارند فکر کنند انسان هایی که آنها را درک می کنند افرادی باهوش و دلسوز هستند که نظراتشان ارزش شنیدن دارد. بنابراین اگر می خواهید طرف مقابل صحبت های شما را بشنود و درک کند، به صحبت هایشان گوش کنید و نشان دهید که به مسایل مورد علاقه شان توجه می کنید.»

2. کتاب مذاکره برای کسب سود

نام انگلیسی: Bargaining for Advantage: Negotiation Strategies for Reasonable People

نویسنده: جی ریچارد شل

درباره کتاب مذاکره برای کسب سود

نویسنده این کتاب می گوید که شیوه پیش برد مذاکره به میزان آمادگی مذاکره کنندگان بستگی دارد. تصورات غلط زیادی در مورد مفهوم مذاکره و چانه زنی وجود دارد که او سعی کرده است در این کتاب با ارائه داستان های مختلف و بررسی گام به گام فرآیند مذاکره و چانه زنی به آنها بپردازد.

شل نمونه های عینی زیادی را در کتاب خود ارائه کرده است. علاوه بر این، یک استراتژی دقیق و روشمند توسط نویسنده برای بهبود مهارت های مذاکره ارائه شده است. همچنین یک ارزیابی کامل برای تعیین سبک مذاکره در پیوست کتاب آمده است.

نکات کلیدی کتاب

  • نویسنده بر روی کهن الگوهای پنهان، روانشناسی مذاکره و شیوه تاثیر گذاری آن بر مهارت های چانه زنی آنها تاکید می کند.
  • موقعیت های خطرناک گوناگونی مانند موقعیت های گروگان گیری، معاملات تجاری با ریسک بالا و امثال آن به عنوان داستان هایی برای ارائه سناریوی واقعی چانه زنی توضیح داده شده‌ است.
  • فرآیند مذاکره از آماده سازی تا بستن مذاکره در کتاب به طور کامل توضیح داده شده است.
استاد احمد محمدی
نکته ضروری در مذاکره شنیدن چیزی است که گفته نمی شود.
دکتر احمد محمدی

3. کتاب هرگز سازش نکنید

کتاب هرگز سازش نکنید

نام انگلیسی: Never Split the Difference: Negotiating As If Your Life Depended On It

نویسنده: کریستوفر واس

درباره کتاب هرگز سازش نکنید

نویسنده این کتاب زمانی که در اوج حرفه خود به عنوان مذاکره کننده اصلی FBI در موارد آدم ربایی بین المللی بود، این کتاب را نوشت. او اطلاعات قابل توجهی به خوانندگان ارائه کرده است. خواندن این کتاب هوش هیجانی و درک شهودی شما را به سطح بالاتری می برد که یک مزیت رقابتی برجسته در هر بحثی به شما می دهد.

نکات کلیدی کتاب

  • آشکارسازی مهارت هایی که به نویسنده و همکارانش کمک کرده است تا مذاکرات بهتری داشته باشند.
  • تعیین 9 اصل کلیدی، که به شما در متقاعدسازی در مذاکره کمک می کند.

نقل قولی از این کتاب

«کسی که می داند چگونه با مساله ای مخالف باشد، بدون آن که ناسازگار به نظر برسد، ارزشمندترین راز مذاکره را کشف کرده است.»

4. کتاب مذاکره به روش نوابغ

کتاب مذاکره به روش نوابغ

نام انگلیسی: Negotiation Genius: How to Overcome Obstacles and Achieve Brilliant Results at the Bargaining Table and Beyond

نویسنده: دیپاک مالهوترا و مکس اچ. بازرمن

درباره کتاب مذاکره به روش نوابغ

این کتاب از سوی بسیاری از کارشناسان مذاکره توصیه شده است. نویسندگان مذاکره به روش نوابغ درباره جنبه های رفتاری زندگی انسان ها توضیح داده اند و نقش آن را در ارتباطات آنها با شرکای تجاری تحلیل کرده اند. آنها از تجربیات خود برای نشان دادن نقش آماده سازی در رسیدن به یک مذاکره خوب سخن گفته اند.

نکات کلیدی کتاب مذاکره به روش نوابغ

  • این کتاب به نکات دقیقی در مذاکره می پردازد، که در دنیای واقعی کاربرد دارد.
  • خواننده کتاب با یک چک لیست عملیاتی از فرآیندهای مذاکره و چانه زنی آشنا می شود و پس از مطالعه کامل این کتاب، می داند که در مذاکرات باید چه مسیری را طی کند و چگونه واکنش نشان دهد.
  • خواندن این کتاب و به کار بستن نکات آن شما را به یک مذاکره کننده حرفه ای تبدیل می کند!
  • اگر در مذاکره در موضع ضعف قرار دارید، با استفاده از روش های ارائه شده در این کتاب می توانید در چانه زنی بهتر عمل کنید.

نقل قولی از کتاب مذاکره به روش نوابغ:

«مذاکره کنندگان حرفه ای، پیش از مذاکره، فهرستی جامع از آنچه می دانند و آنچه نمی دانند را تهیه می کنند.»

بیشتر بخوانید : آداب مذاکره حرفه‌ای: 9 پیشنهاد کاربردی در آداب مذاکرات حرفه‌ای

5. کتاب پیش – القایی : انقلابی در تاثیرگذاری و متقاعد نمودن

کتاب پیش - القایی : انقلابی در تاثیرگذاری و متقاعد نمودن

نام انگلیسی: Pre-Suasion: A Revolutionary Way to Influence and Persuade

نویسنده: رابرت بی. چیالدینی

درباره کتاب پیش- القایی:

در این کتاب، نویسنده بر اساس مطالعات موردی مختلف، توجه خواننده را به جنبه روانشناختی چانه زنی جلب می کند. نویسنده معتقد است که مهارت های متقاعدسازی و مذاکره پیوند عمیقی با جنبه روانشناختی رفتارهای انسان ها دارند.

بیشتر بخوانید : اصول متقاعدسازی مشتری در کسب و کار از دیدگاه چیالدینی

نکات کلیدی کتاب

  • مطالعات موردی و داستان‌های مختلف کتاب به خواننده کمک می کند تا در جایگاه ناظر قرار بگیرد و فرایند مذاکرات را از بیرون بنگرد.
  • در لابلای کتاب خواهید دید که چگونه جنبه روانشناختی روابط قبل، حین و بعد از مذاکره تغییر می کند.
  • افراد متقاعد کننده تنها به خاطر آنچه می گویند یا واکنشی که نشان می دهند، در مذاکرات موفق نمی شوند، بلکه به دلیل آماده سازی های خود قبل از مذاکره موفق می شوند.

6. کتاب پاسخ در پرسش است

کتاب پاسخ در پرسش است

نام انگلیسی: Ask for More: 10 Questions to Negotiate Anything

نویسنده: الکساندرا کارتر

درباره کتاب پاسخ در پرسش است

این کتاب به طور ویژه به مساله میانجی گری در مذاکرات می پردازد. همانطور که از عنوان کتاب پیدا است، کتاب ده نوع سوال را که به مذاکره کنندگان کمک می کند تا به توافق برسند، معرفی می کند. الکساندرا کارتر از تخصص خود به عنوان استاد حقوق دانشگاه کلمبیا و مذاکره کننده حرفه ای استفاده می کند و حکایت ها و مطالعات موردی را برای نشان دادن تاثیر روش هایش بیان می کند.

کتاب “پاسخ در پرسش است” به خوانندگان نشان می دهد که چگونه می توانند مشکل اصلی در مذاکره و عوامل مؤثر بر آن را شناسایی کنند، نیازها و علایق طرفین را مشخص کنند، احساسات و واکنش ها را درک کنند و بحث ها را به گونه ای هدایت کنند که مذاکره با نظر مثبت طرفین ادامه پیدا کند.

این کتاب رویکردی دو جانبه دارد که مذاکره کنندگان را تشویق می کند تا خودشان و طرف مقابل را بهتر بشناسند و مدیریت کنند.

نقل قولی از کتاب

«درست است که اکثر افراد در مذاکره به اندازه کافی سؤال نمی پرسند. اما حتی وقتی این کار را انجام می‌دهند، سؤالاتشان بیشتر آنها را از هدف شان دور می کند، نه نزدیک تر!»

7. کتاب مذاکره روی مسائل غیر قابل مذاکره

کتاب مذاکره روی مسائل غیر قابل مذاکره

نام انگلیسی: Negotiating the Nonnegotiable: How to Resolve Your Most Emotionally Charged Conflicts

نویسنده: دنیل شپیرو

درباره کتاب مذاکره روی مسائل غیر قابل مذاکره

این کتاب یکی از مفیدترین کتاب ها در زمینه حل تعارض در مذاکره است. این کتاب تاکتیک هایی را برای یافتن زمینه های مشترک و سازش در موقعیت های پر فشار ارائه می دهد. نویسنده به موانع مشترک مذاکرات صلح آمیز اشاره می‌کند و به خوانندگان کمک می کند تا نسبت به واکنش های ناخودآگاه خود بیشتر توجه کنند.

این کتاب راهبردهایی را برای حفظ خونسردی، مواجهه با توهین، اجتناب از حملات هویتی و احترام به ارزش های طرف مقابل علیرغم اختلاف نظر بیان می کند.

کتاب “مذاکره روی مسائل غیر قابل مذاکره” دلایل متداول داغ شدن و بالا گرفتن بحث و گفتگو را توضیح می دهد. همچنین راهکارهایی ارائه می دهد تا مذاکره کنندگان از افتادن در دام احساسات جلوگیری کنند. این کتاب به خوانندگان نشان می دهد که چگونه می توان در مورد موضوعات حساس به شیوه ای سازنده صحبت کرد و دیدگاه های مخالف را با ذهنی باز شنید.

نقل قولی از کتاب:

«شما نمی توانید چنین تضادهایی را حل کنید، مگر اینکه ریشه آنها را بشناسید. آنها زیر پرده عقلانیت، حتی زیر احساسات شما پنهان شده اند، دقیقا همان جایی که هویت شما امتداد دارد.»

8- مذاکره در کارآفرینی: درک و موفقیت مذاکراتی که کارآفرینی شما را تضمین می‌کند

مذاکره در کارآفرینی: درک و موفقیت مذاکراتی که کارآفرینی شما را تضمین می‌کند

(امتیاز گودریدز:  4.3)

Entrepreneurial Negotiation: Understanding and Managing the Relationships That Determine Your Entrepreneurial Success

بسیاری از استارت‌آپ‌ها شکست می‌خورند. تعداد زیادی از کارآفرینانی که موفق شده‌اند، ناگهان مجبور می‌شوند از مسیر‌های اشتباه خود بازگردند.

گاهی کارآفرینان مسیر‌های اشتباه زیادی را می‌روند. مسئله این است که آن‌ها نمی‌دانند چگونه مذاکره کنند. مردم فکر می‌کنند مذاکرات در کسب و کار تنها در مورد پول است در حالی که چنین نیست.

ساسکایند و دینر (Samuel Dinnar and Lawrence Susskind) در این کتاب کار آفرینی را به عنوان مذاکراتی بین طرف تجاری، شرکا، سرمایه‌گذاران و دیگران از ابتدا تا انتها بررسی می‌کنند. انگار کسب و کار چون بذری است که قرار است به درخت بزرگی تبدیل شود. پس باید بدانیم چه روند و مذاکراتی لازم است.

آنها نشان می‌دهند یادگیری کنترل احساسات، مدیریت عدم اطمینان، کنار آمدن با پیچیدگی‌های فنی و ایجاد روابط بلند مدت در اصول مذاکره مهم هستند.

آن‌ها در مورد مسائل فرهنگی و جنسیتی در کشور‌ها صحبت می‌کنند. کسی که می‌خواهد کارآفرین موفقی باشد باید به اشتباهات مذاکره‌ای کارآفرینان موفق توجه کند.

9- استعداد شورش: چرا شکستن قوانین در کار و زندگی به صرفه است

استعداد شورش: چرا شکستن قوانین در کار و زندگی به صرفه است

(امتیاز گودریدز:  3.8)

Rebel Talent: Why It Pays to Break the Rules at Work and in Life

شورشیان شهرت بدی دارند. ما آن‌ها را مشکل ساز می‌دانیم. کسانی که همیشه‌ سازی برای مخالفت دارند. آن‌ها تصمیمات ساده، راحت و بدون پیچیدگی همکاران، دوستان و اعضای خانواده را کاملاً به هم می‌ریزند.

دقیقاً زمانی که همه موافق هستند به عنوان مخالف از جا بلند می‌شوند. همان موقع که اوضاع به درستی پیش می‌رود روند را دچار اختلال می‌کنند. در واقع آن‌ها کسانی هستند که با دیدگاه نامتعارف خود دنیا را به سمت بهتر شدن سوق می‌دهند.

شورشیان به جای چسبیدن به جایی که امن و نا آشناست قدم خود را فراتر از مرز‌های امنیت می‌گذارند. جینو ده سال تمام وقت صرف کرده است تا در کسب و کار‌های مختلف شورشیان را شناسایی کند.

  • آن‌ها چه کسانی هستند؟
  • چه نقشی در سازمان دارند؟

از یک پیتزا فروشی ساده تا یک صنعت بزرگ در این تحقیق مورد توجه قرار گرفته است.

خانم جینو (Francesca Gino) نویسنده کتاب می‌گوید دنیا متعلق به شورشیان است. در این تلاطم روزگار آن‌ها هستند که افرادی قوی هستند تا در جزر و مد دنیا تسلیم نباشند و راه حل را پیدا کنند.

10- مذاکره در محل کار، تبدیل برد‌های کوچک به موفقیت‌های بزرگ

مذاکره در محل کار، تبدیل برد‌های کوچک به موفقیت‌های بزرگ

(امتیاز گودریدز:  3.8)

Negotiating at Work: Turn Small Wins into Big Gains

این کتاب یکی از کتاب‌های برگزیده سال 2015 در زمینه مذاکرات است که توصیه‌هایی عملی برای مذاکرات در محل کار فراهم می‌کند. چگونگی فرصت‌ها، تبلیغات، انعطاف‌پذیری، خرید، پشتیبانی و اعتبار را برای وضعیت‌های شغلی مختلف توضیح می‌دهد.

شاید تفاوت مذاکرات کنونی با گذشته این باشد که ما در دنیایی هستیم که زمان بسیار مهم است و مدیران از برگزارکنندگان مذاکرات می‌خواهند که کار را سریع پیش ببرند.

در سال‌های گذشته روند مذاکرات به طریق خاصی و در چهارچوب‌های تکراری پیگیری می‌شده است. اینکه چه کسی برای چه تیمی و به چه صورتی مذاکره انجام دهد؟ پاسخ این سؤال اگر در موقعیت‌های جدید بخواهیم موفق باشیم این است که باید روندهای قبلی را به چالش بکشیم.

به این ترتیب کولب و پورتر (Deborah M. Kolb and Jessica L. Porter) نویسندگان این کتاب به شما نشان می‌دهند مذاکره می‌تواند برد‌های کوچکی داشته باشد که نهایتاً منجر به موفقیت‌های عظیمی می‌شود.

11- مذاکره سه بعدی: ابزار‌های قدرتمند برای تغییر بازی در مهم‌ترین معاملات شما

مذاکره سه بعدی: ابزار‌های قدرتمند برای تغییر بازی در مهم‌ترین معاملات شما

(امتیاز گودریدز:  3.8)

3D Negotiation: Powerful Tools to Change the Game in Your Most Important Deals

اکثر کتاب‌های مذاکره بر بحث برد – برد در مقابل برد – باخت تمرکز می‌کنند. رویکرد سه بعدی، بعد مهمی به نام راه‌اندازی دارد. مذاکره‌کنندگان قبل از اینکه در یک جلسه سه بعدی حاضر شوند، باید از روندی اطمینان حاصل کنند که طرف مناسب، توالی درست، منافع مشخص، انتظارات معقول، پیامد‌های درست از آن جمله هستند.

به این ترتیب در صورت عدم توافق و خروج از مذاکره، به طرف مقابل نزدیک شده‌اند.

لاکس و سبنیوس (David A. Lax and James K. Sebenius) می‌گویند مذاکره سرشار از مراحلی است که به شما می‌گوید چگونه و از چه طریقی می‌توانید مذاکره را به سمت سود بیشتر خود پیش ببرید.

12- اولین گام: یار یک مذاکره‌کننده

مذاکره در محل کار، تبدیل برد‌های کوچک به موفقیت‌های بزرگ

(امتیاز گودریدز:  4.5)

The First Move: A Negotiator’s Companion

این کتاب بر اساس بهترین پژوهش‌های اروپایی و آمریکایی، از جمله تحقیقات خود نویسندگان نوشته شده است. شما چه در زمینه سیاسی احتیاج به مذاکره دارید چه حوزه کاری شما تجاری باشد این کتاب به دردتان می‌خورد.

شما در خانواده، در حوزه بین‌الملل، در حوزه تجارت، دائم در حال مذاکره هستید.

  • آیا قبل از اقدام فکر می‌کنید؟
  • آیا قبل از صحبت گوش می‌کنید؟
  • آیا قبل از بحث در مورد قیمت گذاری ارزش را برای خود تعریف کرده‌اید؟

با خواندن کتاب لمپرور و کولسون (Alain Lempereur and Aurélien Colson) اگر ذاتاً یک مذاکره‌کننده خوب نیستید به مذاکره‌کننده‌ای عالی تبدیل می‌شوید.

13- هنر مذاکره، چگونگی شفاف‌سازی مذاکره در دنیای آشفته

 هنر مذاکره، چگونگی شفاف‌سازی مذاکره در دنیای آشفته

(امتیاز گودریدز: 3.9)

The Art of Negotiation: How to Improvise Agreement in a Chaotic World

مایکل ویلر (Michael Wheeler) عضو هیئت علمی دانشکده ی اقتصاد دانشگاه هاروارد است. او یک رویکرد جدید و نسل بعدی را برای شما بازگو می‌کند. ویلر می‌گوید بهترین مذاکره‌کنندگان در مدیریت هرج و مرج و عدم اطمینان مهارت دارند و به ندرت خود را در دام‌های سخت می‌اندازند.

این نکته باید مورد توجه قرار بگیرد که مذاکره کردن فرایندی از جستجوی راه حل مشترک است که مستلزم یادگیری مداوم، سازگاری و مهارت‌های اجتماعی بالا است.

درک این مفاهیم به یک مذاکره‌کننده‌ی با مهارت بالا این امکان را می‌دهد که جایی که دیگران به بن بست برخورد می‌کنند او راه حلی عالی در ذهن دارد.

14- روش آتش مطمئن برای قدم برداشتن رو به‌ جلو و برنده‌شدن

روش آتش مطمئن برای قدم برداشتن رو به‌ جلو و برنده‌شدن

(امتیاز گودریدز: 4.6)

 Negotiate Like YOU M. A. T. T. E. R. : The Sure Fire Method to Step Up and Win

آیا می‌دانید می‌توانید در مذاکره به جایی که می‌خواهید برسید؟ آیا می‌دانید می‌توانید در کل طول مذاکره احساس قدرت و اعتماد به نفس خود را حفظ کنید؟ این کتاب گام‌های مؤثر و قدرتمندی را ارائه می‌دهد که می‌تواند شما را به شخص قدرتمندی تبدیل کند که روند مذاکرات خود را به نتیجه مطلوب برساند.

80 درصد برنده شدن در مذاکره قبل از وارد شدن شما به اتاق مذاکرات، اتفاق افتاده است. شما باید از درون به بیرون حرکت کنید. یعنی شما باید از پرداختن به خود آغاز کنید.

این به معنای انجام تحقیق، آماده‌سازی استدلال‌ها، ایجاد اهرم، کشف نقاط دردناک در درون خود، تعیین بهترین و بدترین سناریو‌های ممکن، انجام تجزیه و تحلیل ریسک، تصمیم‌گیری در مورد اینکه مذاکرات باید کجا باشد، چه چیزی بپوشید، و اولین پیشنهاد شما چه خواهد بود، است و مرحله بعد ورود شما به مذاکره است.

15- طراحی سیستم‌ها و فرایندها برای مدیریت اختلافات

طراحی سیستم‌ها و فرایندها برای مدیریت اختلافات

(امتیاز گودریدز: 4)

Designing Systems and Processes for Managing Disputes

طراحی سیستم‌ها و فرایندها برای مدیریت اختلاف اولین کتاب در نوع خود است که برای دانش‌آموزان مفید است. این کتاب به دانش‌آموزان در حل اختلافات بسیار پیچیده کمک می‌کند.

خانم پروفسور راجرز (Nancy H. Rogers) در این کتاب متن نمونه‌های مختلفی از اختلافات پیچیده را ارائه می‌دهد که در موقعیت‌های متفاوتی رخ داده است. نویسنده پیوست جداگانه‌ای برای حل اختلافات دانش آموزان ارائه کرده است. این کتاب می‌تواند برای دانشجویان رشته‌ی حقوق نیز مفید، مؤثر و کمک‌کننده باشد.

16- زندگی مذاکره؛ رازهایی برای دیپلماسی و معامله هر روزه

زندگی مذاکره؛ رازهایی برای دیپلماسی و معامله هر روزه

(امتیاز گودریدز: 4.2)

Negotiating Life: Secrets for Everyday Diplomacy and Deal Making

این کتاب نگاهی جامع و کامل به مذاکره در زندگی روزمره است. پروفسور سالاکوس (Jeswald W. Salacuse) نمونه‌هایی از درگیری‌های اعراب و اسرائیل و مسائل بین آنها را مثال می‌زند. در مورد برلین و مشکلات آن سخن می‌گوید و نشان می‌دهد تمام این مسائل می‌تواند به صورتی مشابه در زندگی روزمره ما وجود داشته باشد و احتیاج به مذاکره دارد.

این کتاب حتی زمانی که در فکر و اندیشه با خودتان در حال مذاکره هستید، می‌تواند برایتان راهگشا باشد.

17- بهتر، نه کامل؛ حقیقی‌ترین راهنما برای حداکثر پایداری مطلوب

بهتر، نه کامل؛ حقیقی‌ترین راهنما برای حداکثر پایداری مطلوب

(امتیاز گودریدز: 3.65)

Better, Not Perfect: A Realist’s Guide to Maximum Sustainable Goodness

مکس بازرمن (Max H. Bazerman) کارشناس مذاکره و تصمیم‌گیری، به ما می‌گوید که چگونه می‌توانیم در جهت کامل‌تر شدن و بهتر شدن قدم برداریم.

شما روزانه صد‌ها تصمیم می‌گیرید و با افراد مختلفی وارد بحث و گفتگو می‌شوید این کتاب به شما کمک می‌کند، در کنار تصمیم گیری، اصول اخلاقی را نیز رعایت کنید. چهار چوبی به شما ارائه می‌شود که باهوش‌تر، کارآمدتر، صادق‌تر و آگاه‌تر در مذاکرات حاضر شوید.

در قسمت دوم کتاب نویسنده چهار مهارت را با شما اشتراک می‌گذارد.

  • چگونه در مورد خانواده‌ی خود فکر می‌کنید
  • ضایعات از زباله تا مازاد شرکت
  • نحوه‌ی گذراندن زمان
  • دیدگاه شما به پول و یا توجه

قسمت سوم کتاب به شما آموزش می‌دهد که چگونه می‌توانید آموزه‌های خود را گسترش دهید و بر دیگران تأثیر بگذارید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - مذاکره

بهترین کتاب مذاکره به توصیه دکتر محمدی:

  • مذاکره‌کننده یک دقیقه ای نویسنده دان هاتسون (Don Hutson)
مذاکره‌کننده یک دقیقه ای نویسنده دان هاتسون
  • هنر مذاکره نویسنده هاروکی مک کی (Harvey Mackay)
هنر مذاکره  نویسنده هاروکی مک کی
  • اصول مذاکره نویسنده سی.دونالدسون (Michael C. Donaldson)
اصول مذاکره نویسنده سی.دونالدسون
  • مذاکره درباره مسائل غیر قابل مذاکره نویسنده دنیل شپیرو (Daniel Shapiro)
مذاکر درباره مسائل غیر قابل مذاکره نویسنده دنیل شپیرو
  • مذاکره نویسنده برایان تریسی
مذاکره نویسنده برایان تریسی
  • هرگز سازش نکنید نویسنده کریس واس (Christopher Cross)
هرگز سازش نکنید نویسنده کریس واس
  • مذاکره چریکی و تکنیکهای کاربردی چانه زنی نویسنده اورول ویلسون (Orvel Ray Wilson)
مذاکره چریکی و تکنیکهای کاربردی چانه زنی نویسنده اورول ویلسون

سخن آخر

در این مقاله، به معرفی بهترین کتاب های مذاکره پرداختیم که به عنوان مرجعی ارزشمند برای توسعه مهارت مذاکره شناخته می‌شوند. خواندن این کتاب ها، به انگیزه و اطلاعات شما برای تبدیل شدن به یک مذاکره کننده حرفه‌ای می‌افزاید.

هر یک از این اثرات، با ارائه راهنمایی جامع و تجربیات مستند، به خواننده این امکان را می‌دهند که در مواجهه با موقعیت‌های مختلف مذاکره‌ای، بهترین تصمیمات را بگیرد. البته، توجه داشته باشید که خواندن بهترین کتاب‌ مذاکره به تنهایی کافی نیست و برای تبدیل شدن به یک مذاکره کننده برجسته، لازم است تا مهارت‌های خود را ارتقا دهید. 

5/5 - (14 امتیاز)
درسنامه مذاکره

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی