اثر موجی چگونه می‌تواند زندگی ما را متحول کند؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۳ آذر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

اثر موجی چیست و چگونه می‌تواند زندگی شما و اطرافیان شما را دستخوش تغییراتی اساسی قرار دهد؟

یک حرکت ظاهرا کوچک می‌تواند مسیر زندگی ما را تغییر دهد. یک تصمیم ظاهرا کوچک گاهی می‌‌تواند سرنوشت فردی را تا پایان عمرش دستخوش تغییراتی اساسی قرار دهد.

اثر موجی می‌گوید، یک کار ظاهرا کوچک می‌تواند وضعیت فرد را دستخوش تحولاتی بزرگ قرار دهد. گاهی اوقات تصور می‌کنیم که برخی تصمیم‌ها در زندگی ما بسیار ساده و کوچک هستند و چندان اهمیتی ندارند. اثرموجی می‌گوید، گاهی یک تصمیم ظاهرا کوچک می‌تواند موج‌های عظیمی از تغییرات را در زندگی شما ایجاد کند.

تصور کنید سنگ کوچکی را در آب انداخته‌اید. سنگ ظاهرا کوچک است، اما با افتادن سنگ کوچک در آب، موج‌هایی بزرگ‌تر از ابعاد سنگ روی آب ایجاد می‌شود. در زندگی ما هم همین اتفاق می‌افتد. گاهی یک تصمیم ظاهرا کوچک می‌تواند موج‌هایی از تغییرات بزرگ را در زندگی ما و اطرافیان‌مان ایجاد کند.

اثرموجی یکی از موضوعات مهمی است که باید ابتدا به فهم درستی از آن برسیم تا بتوانیم از اثرموجی بهترین بهره‌برداری را در زندگی مان داشته باشیم.

تغییر

اثر موجی با زندگی ما چه می‌کند؟

تصور کنید با فردی دوست می‌شوید که اهل مطالعه است. ظاهرا دوست شدن با فردی که اهل کتاب و مطالعه است، کار کوچکی به حساب می‌آید، اما همین دوستی می‌تواند مسیر زندگی شما را تغییر داده و موج‌های جدیدی از تحول و تغییر را در زندگی شما ایجاد کند.

معمولا اتفاقات بزرگ زندگی ما به‌ همین شکل رخ می‌‌دهند. تصمیمی ظاهرا کوچک می‌گیریم و بعد موج‌های بزرگ بعدی به‌تبع همین تصمیم در زندگی‌مان نمایان می‌شوند.

مثلا تصمیم می‌گیرم خوردن فست فود را به حداقل برسانیم. این تصمیم ظاهرا کوچک است ولی در دراز مدت می‌تواند برای سلامت ما تاثیرات بسیار بسیار زیادی به همراه داشته باشد. اثر موجی به ما می‌گوید مراقب تصمیم‌های بزرگ و کوچک خودمان باشیم. پس هر زمان تصمیم کوچکی می‌گیرید، کاری ظاهرا ساده و بی اهمیت انجام می‌دهید، یاد آن سنگ ریزه‌ای که در آب افتاد بیفتید. ببینید چه موج‌هایی بعدی قرار است در زندگی شما ایجاد شود.

می‌توانید روی دیوار اتاق خودتان بنویسید: اثر موجی را فراموش نکن.

این جمله به شما یادآور می‌شود، هر تصمیمی می‌گیرد عواقبی چند برابر دارد. پس مراقب تصمیم‌های کوچک خودتان خواهید بود. اثر موجی هم می‌تواند نتایج مثبت و هم می‌تواند نتایج منفی به همراه داشته باشد.

تغییر

اثر موجی چگونه می‌تواند بر زندگی اطرافیان مان تاثیر بگذارد؟

اثر موجی نه تنها در زندگی ما، بلکه در زندگی اطرافیان مان نیز تاثیر گذار است. وقتی شما کاری مثبت و نیکو، هرچند کوچک برای دیگران انجام می‌دهید، نتیجه و اثر آن را در زندگی خودتان مشاهده خواهید کرد. بهترین کاری که می‌توان برای دیگران کرد، آگاهی بخشیدن است. وقتی کسی با مشکلی روبرو است می‌توانید بروید و مشکل او را حل کنید. خب این کار خوب است. ولی اگر بتوانید به وی یاد بدهید چگونه باید خودش با مشکلاتش روبرو شده و آنها را حل کند، کار بزرگ‌تری انجام داده‌اید. در واقع به جای آنکه به فرد ماهی بدهید، به او ماهیگری را یاد داده‌اید.

شاید با خودتان بگویید آگاهی بخشیدن چه تاثیری در زندگی من خواهد داشت؟ و وقتی من خودم آگاهی لازم را ندارم چگونه می‌توانم به دیگران چیزی آموزش بدهم؟

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
اثر خوش بینی در موفقیت

وقتی به دیگران آگاهی می‌بخشیم همان دانه‌ی سنگ را در آب انداخته‌ایم که موج‌هایی از برکت و روزی و گشایش برای خودمان و در زندگی‌مان ایجاد می‌کند. اثر موجی می‌گوید وقتی تو کار نیکی در حق دیگران انجام می‌دهی، مستحق دریافت نیکویی‌های بیشتری از هستی و کائنات خواهی شد. وقتی کارهای نیک انجام می‌دهیم، با قانون اثر موجی باید منتظر دریافت‌های نیکوی چند برابری در زندگی مان باشیم.

و اما سوال دوم این است که وقتی خودم آگاهی ندارم چگونه به دیگران کمک کنم. پاسخ این سوال روشن است. ما باید تلاش کنیم هر روز آگاه تر و داناتر از قبل شویم. دنیا به آدم‌های دانا و آگاه نیاز دارد و به آنها توجه نشان می‌دهد. از طرفی به هر حال به عنوان یک موجود زنده، هر کسی اطلاعاتی هرچند جزئی دارد. وقتی همان اندک را به جریان می‌اندازیم جای را برای دریافت‌های بیشتر باز می‌کنیم.

اثر موجی را در زندگی شخصی خودتان و برای دیگران اجرا کنید. معجزه‌ی آن را خواهید دید. هر شب ببینید از این قانون چقدر و چگونه استفاده کرده‌اید. آیا توانستید امروز کاری هر چند کوچک ولی مثبت برای خودتان انجام دهید؟ آیا توانستید کاری هرچند کوچک برای دیگران انجام دهید؟

شما با اثر موجی وارد معامله‌ی بزرگی با هستی می‌شوید. شبیه به این می‌ماند که در حال سرمایه‌گذاری بزرگی هستید. پس درست سرمایه‌گذاری کنید.

اثر موجی می‌تواند موج‌های جدیدی از خوشبختی، لذت، شادی، رفاه، امنیت و آرامش و دوره ثروت را برای شما به ارمغان بیاورد. البته در صورتی که بدانید و آگاه باشید چه موجی را ایجاد می‌کنید.

آکادمی بازار با مدیریت دکتر احمد محمدی، مجموعه‌ای از ویدئوهای آموزشی و انگیزشی منتشر کرده است که می‌تواند پاسخگوی برخی دغدغه‌های ذهنی کاربران باشد. عناوین برخی از این ویدئوهای آموزشی عبارتند از: منتظر معجزه بمانم یا قوانین موفقیت را یاد بگیرم؟، از کجا بفهمیم در آینده موفق خواهیم شد یا خیر؟ ، چگونه می‌توانیم زندگی را طور دیگری ببینیم؟، نقش مشکلات در زندگی ما چیست؟، چه زمان به موفقیت می‌رسیم؟ و بسیاری از ویدئوهای آموزشی که می‌تواند راهگشا باشد.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی