آنچه می‌خواهی را ابتدا در ذهنت تجسم کن

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۹ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۴ آبان, ۱۴۰۰
آنچه می‌خواهی را ابتدا در ذهنت تجسم کن

اگر بر خواسته خود پافشاری کنید، و تا زمانی به این پافشاری ادامه دهید که احساس داشتن آن تمام وجود شما را در بر بگیرد، دستیابی به آن خواسته قطعی است! بنابراین، ابتدا خواسته خود را تجسم کنید و تجسم خود را با احساس همراه سازید. نکته کلیدی در تجسم خلاق، همین احساس است.

احساس کنید که هم اکنون به خواسته خود دست یافته‌اید و آن را در تجسمات خود مشاهده کنید. تجسم کنید که به آن خواسته رسیده‌اید؛ در این صورت چکار می‌کنید؟ همه کارهایی که پس از رسیدن به خواسته‌تان قرار است انجام دهید را تجسم کنید.

به آنچه دیگران در مورد شما می‌گویند، اهمیت ندهید. به آنچه در اینترنت گفته می‌شود توجه نکنید. به تحقیقات انجام شده، اهمیتی ندهید. اجازه ندهید هیچ کس و هیچ چیز، درباره ممکن بودن یا غیر ممکن بودن رویای شما، نظر بدهد!

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

جهان مادی، منشاء انرژی است

جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم، تماما از انرژی و تجسم تشکیل شده است. شاید ما سطوح مختلف اشیاء را با حواس فیزیکی خود، ظاهرا جدا از هم فرض کنیم، اما در واقع تمام اشیاء، از بزرگترین آن‌ها گرفته تا کوچکترین ذره که شامل اتم و کوچک‌تر از آن می‌باشد، به انرژی محض ختم می‌شود.

فکر ما دارای یک انرژی نسبتا خوب است؛ بنابراین خیلی سریع تغییر می‌کند. ماده از انرژی نسبتا غلیظ‌تر و متراکم‌تری تشکیل شده و به همین خاطر آهسته‌تر تغییر می‌کند.

انرژی، دارای خواص مغناطیسی است

انرژی، دارای خواص مغناطیسی است

بر اساس قوانین فیزیکی، نیروهای دارای کیفیت و ارتعاش مشابه، یکدیگر را جذب می‌کنند. همچنین احساسات نیز از انرژی مغناطیسی برخوردارند که این انرژی را از طبیعت مشابه خود جذب می‌کنند.

ما می‌توانیم این اصل را در کارهای روزانه‌مان مشاهده کنیم؛ برای مثال زمانی را در نظر بگیرید که به طور اتفاقی کسی را ملاقات می‌کنید که در همان حال، در حال فکر کردن به او بودید!

فرم، تابع افکار است

بر خلاف صورت‌های غلیظ‌تر انرژی (مانند اشیا) که ارتعاشات آن‌ها از سرعت و تحرک بالاتری برخوردار اند، سرعت ارتعاش افکار بسیار آهسته‌تر می‌باشد. بنابراین فکر انجام دادن یک کار، بر فعالیت فیزیکی برای آن ارجح می‌باشد. یعنی انجام هر کاری ابتدا به صورت یک فکر یا تصور ایجاد می‌شود.

تجسم، همانند نقشه‌ای است که ابتدا تصویر یک چیز را برای ما شکل می‌دهد و سپس انرژی را در یک میدان مغناطیسی جذب کرده و آن را به طرف تشکیل آن شکل راهنمایی می‌کند.

بر اساس قانون سوم نیوتون هر عمل عکس العملی دارد مساوی و در جهت خلاف آن. منظور این است که با توجه به باورها و افکارمان، آنچه که انتظار وقوعش را داریم و به طور قوی و واضح آن را تجسم می‌کنیم، به زندگی‌مان جذب می‌کنیم. تجسم خلاق، کمک می‌کند تا ارتعاشات فکری خود را متمرکز بر خواسته‌هایمان کرده و در نتیجه آن‌ها را به زندگی‌مان جذب کنیم.

تجسم خلاق چیست؟

تجسم خلاق چیست؟

اگر خواهان بدست آوردن چیزی در زندگی خود هستید یا می‌خواهید به شخصیت به خصوصی تبدیل شوید، قطعا باید ابتدا آن را در ذهن خود تجسم و تصور کنید. قدرت تجسم شما (متناسب با شدت توجه و جدیت شما نسبت به خواسته‌تان)، می‌تواند هرآنچه می‌خواهید را برای شما فراهم آورد. پس به راستی چه خواسته‌ای در زندگی بیشتر توجه شما را به خود جلب کرده است؟

یکی از بهترین جملات و دیدگاه‌های انیشتین این است که: قدرت تخیل و تجسم، بسیار مهم‌تر از علم است؛ معلومات محدوداند اما تخیلات نا محدود! تخیل و قدرت تجسم، جهان را در بر می‌گیرد. منطق شما را از نقطه «الف» به نقطه «ب» می‌رساند؛ اما تخیل و تجسم، شما را به همه جا خواهد رساند.

رویایی را که در سر دارید، به عنوان یک واقعیت فعلی در نظر بگیرید و به طور فرضی احساس کنید که آن رویا برآورده شده است. این کار باعث می‌شود شما احساس کنید که هم اکنون به خواسته خود رسیده‌اید. بدین ترتیب، آن رویا به شما داده خواهد شد، چرا که لایق آن بوده‌اید.

استاد احمد محمدی
مغز سیستمی ساده دارد، هرخوراکی را به آن بدهیم، همان را پس خواهد داد، مراقب باش ذهنت را با چه افکاری تغذیه می‌کنی.
استاد احمد محمدی

بنابراین، اگر رویای داشتن چیزی را دارید، ابتدا احساس کنید که آن خواسته اکنون تحقق یافته است؛ در این صورت، رویای شما حتما محقق خواهد شد! پس همواره با این احساس که خواسته شما محقق شده است، زندگی کنید. دیری نمی‌گذرد که رویای خود را محقق شده خواهید یافت!

اگر با اعتماد به نفس در مسیر رسیدن به اهدافتان گام بردارید و برای آنچه تجسم کرده‌اید تلاش کنید، به چنان موفقیتی دست خواهید یافت، که رسیدن به آن در مدت زمان معمول، ممکن نخواهد بود! تنها زمانی رویاها و خواسته‌های شما به دنبال‌تان می‌آیند، که ابتدا بتوانید آن‌ها را در ذهن خود تجسم کنید و آن را با تمام وجود احساس کنید.

آنچه می خواهی را ابتدا در ذهنت تجسم کن

باید شروع به برنامه‌ریزی مجدد ذهن ناخودآگاه خود کنید؛ ذهن ناخودآگاه شما، تنها به چیزهایی واکنش نشان می‌دهد که شما برای آن تعریف می‌کنید. ذهن ناخودآگاه شما بر کل زندگی شما تسلط دارد و تمام زندگی شما را از پیش می‌برد.

حدود 96 تا 97 درصد از کارهایی را که انجام می‌دهید، تحت کنترل ذهن ناخودآگاه شماست؛ این یعنی شما تنها قادر به کنترل 3 یا 4 درصد از اعمال خود هستید! تجسم کردن، یکی از روش‌های برنامه‌ریزی مجدد ذهن ناخودآگاه می‌باشد. شما با تجسم کردن، به ذهن ناخودآگاه خود فرمان می‌دهید که به جای توجه و تمرکز روی چیزهایی که نمی‌خواهید، بر چیزهایی که می‌خواهید تمرکز کند.

با این کار، شما به صورت ارادی و آگاهانه، ضمیر یا ذهن ناخودآگاه خود را برنامه‌ریزی می‌کنید و از آنجایی که تمام زندگی شما تحت سلطه ضمیر ناخودآگاهتان می‌باشد، در این صورت زندگی شما به شیوه‌ای که شما دوست دارید، پیش خواهد رفت.

در حقیقت، شما خالق زندگی خود هستید و این یک راز است! این همان رازی است که پیامبران، پیشگویان و عارفان، در تمامی اعصار آن را می‌دانستند. این راز، یک حقیقت است؛ حقیقتی که هیچگاه با ذهن منطقی خود به آن نخواهید رسید!

چطور می توان تجسم خلاق انجام داد؟

چطور می توان تجسم خلاق انجام داد؟

قدرت تخیل، توانایی ایجاد یک فکر، یک تصویر ذهنی یا یک احساس است. باید با انرژی مثبت روی فکر، احساس، یا تصویری روشن و واضح آنقدر تمرکز کنید تا به واقعیت تبدیل شود و به هدف مورد نظرتان یعنی همان چیزی که تصور می‌کردید برسید. سعی کنید در حالت مدیتیشن، یعنی در وضعیتی ساکت و آرام و متفکرانه و هوشیار قرار بگیرید.

پس از رسیدن به این آرامش، تصور کنید در محیط دلخواهتان قرار گرفتید؛ از این وضعیت لذت می‌برید و رضایت کامل دارید و هماهنگ و تاثیرگذار بر سایرین کار می‌کنید. این وضعیت را با تمام جزئیات تجسم کنید. پرداختن به جزئیات، احساس قوی‌تری را در شما ایجاد می‌کند.

این احساس را طوری در خود تقویت کنید که انگار این وضعیت را با تمام جزئیات آن، قبلا تجربه کرده‌اید. این تمرین ساده و کوتاه را روزی ۲ بار انجام دهید و در مورد آن فکر کنید و شانس خود را برای رسیدن به موفقیت و کسب هدف ایده‌آل‌تان افزایش دهید. توجه داشته باشید که با این روش نمی‌توان رفتار دیگران را کنترل کرد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
از ذهنت درست استفاده کن

تجسم خلاق راز موفقیت است

هر لحظه از زندگیتان پر از خلاقیت است و نعمت‌های بیشماری در عالم هستی وجود دارد. باید اهداف‌تان را واضح و روشن مشخص کنید و برای رسیدن به آن‌ها رغبت داشته باشید تا به سوی شما بیایند.

تجسم خلاق، موثرترین روش برای به دست آوردن آنچه در زندگی‌تان می‌خواهید، از سلامتی گرفته تا لذت دوست داشتن، موفقیت در روابط زناشویی و کسب ثروت و موفقیت در کار و زندگی، می‌باشد.

راه‌های زیادی برای بهتر کردن کیفیت سطح زندگی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها را نمی‌دانیم، یا به شکلی دیگر، روش‌هایی برای بهتر زندگی کردن وجود دارد که برخی از آن‌ها را می‌دانیم، اما یا آن‌ها را بکار نمی‌گیریم، یا مشغله‌هایی که داریم، باعث کم‌رنگ‌تر شدن استفاده از آن شده است. زندگی رویایی خود را داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی