آموزش جامع بیمه های زندگی با بررسی مزایا و معایب آن

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۱ اسفند, ۱۳۹۹
آخرین بروزرسانی: ۱۷ آبان, ۱۴۰۱
آموزش جامع بیمه های زندگی

برخی از تحلیلگران صنعت فروش بیمه، گزارش می‌دهند که بیمه عمر از مهم‌ترین خدماتی است که مردم باید با آن آشنا شوند.

بازاریابی بیمه و فروش بیمه نیازمند داشتن اعتماد به نفس کافی و تلاش روزانه با آموزش جامع بیمه های زندگی است.

پس از آموزش جامع، اطمینان از اینکه تمام نمایندگان بیمه به طور مرتب در مورد تغییرات این صنعت، اضافات، حذف یا تحولاتی که می‌تواند بر آن‌ها و مشتریانشان تاثیر بگذارد به‌روز می‌شوند، بسیار مهم است. همراه ما باشید.

پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

آموزش جامع بیمه‌های زندگی

فروش بیمه عمر راهی دشوار برای فروشندگان خدمات بیمه است. افراد علاقمند به یادگیری آموزش جامع بیمه های زندگی می‌توانند دوره آموزش بیمه را بگذرانند. اما اگر پیدا کردن کلاس‌های آنلاین و حضوری با وجود همه‌‌گیری ویروس کرونا و محدودیت‌های موجود کار دشواریست، در ادامه با آموزش مفید و مختصر بیمه‌‌های زندگی با ما همراه شوید.

آموزش جامع بیمه های زندگی و بررسی تفاوت‌ها و مزایا

مشکلات پیش روی نمایندگان برای فروش خدمات بیمه زندگی از نظر تعداد زیاد است. دستمزد آن‌ها معمولا کارمزد مستقیم است. یافتن مشتریانی که واجد شرایط باشند، بسیار دشوار است و معدود هدایتی که شرکت شما به شما می‌دهد، در صورت وجود، معمولا در اختیار دیگر نمایندگان نیز هست.

برای موفقیت در فروش بیمه عمر به زمان و پشتکار نیاز دارید.

استاد احمد محمدی
موفقیت‌ها در ذهن آغاز و با تلاش به‌ثمر می‌رسند.
استاد احمد محمدی

نمایندگان بیمه عمر حق کمیسیون می‌گیرند و باید مشتری‌های خود را در یک بازار رقابتی پیدا کنند. یافتن مشاغل فروش بیمه عمر نسبتا آسان است.

فروش بیمه عمر می‌تواند به درآمد جاری افزوده شود، زیرا هنگامی که بیمه‌نامه‌‌ای را می‌فروشید، در ازای آن کمیسیون دریافت می‌‌کنید به شرط پرداخت حق بیمه ماهانه صاحب بیمه نامه این کار امکان پذیر است.

مزایای فروش بیمه‌های زندگی

آموزش جامع بیمه های زندگی - آکادمی بازار

فروش بیمه زندگی چند مزیت دارد که در مشاغل دیگر یافتن آن دشوار است.

اول، مشاغل فروش بیمه عمر بسیار زیاد است و یافتن آن‌ها آسان است. دوم، درصد کارمزد در مقایسه با سایر فروش‌های بیمه، مانند بیمه درمانی، بسیار زیاد است.

از همه بهتر، نمایندگان فروش بیمه زندگی تا زمانی که بیمه نامه فروش اجرا شود، حق تمدید کارمزد را دریافت می‌کنند. این یک جریان درآمد بیشتر ایجاد می‌کند. با این حال، حتی زمانی که مشتریان خوبی پیدا کنید، فروش بیمه زندگی سخت است.

مردم از بحث و گفتگو یا حتی مرگ‌ومیر خودشان ابراز انزجار می‌کنند. علاوه بر این، بر خلاف اتومبیل یا تلفن همراه جدید، بیمه زندگی هیچ یک از رضایت‌های فوری را فراهم نمی‌کند که مردم را به سمت خرید ضروری سوق می‌دهد. اکثر شرکت‌ها حتی هزینه اخذ مجوز شما را پس از فروش مقدار مشخصی حق بیمه پس می‌گیرند.

اکثر شرکت‌های بیمه‌های زندگی نمایندگان خود را به عنوان پیمانکاران مستقل طبقه بندی می‌کنند. نکته مثبت در طبقه بندی نشدن فروشندگان بیمه زندگی این است که شرکت نمی‌تواند شما را مجبور به کار کردن در ساعات تعیین شده کند، شما برنامه خود را تعیین می‌کنید.

همانطور که گفته شد در زمینه فروش بیمه‌‌های زندگی با پشتکار فراوان می‌توانید درآمد بسیار بالایی داشته باشید.

مشکلات آموزش جامع بیمه های زندگی

آموزش جامع بیمه های زندگی - استاد احمد محمدی

یافتن مشتری مناسب و واجد شرایط برای بیمه زندگی دشوار است. حتی با بهره‌گیری از قدرت اینترنت، دسترسی به لیدهای خوب باید از روش‌های مختلفی کمک بگیرید. فروشندگان بیمه نامه‌های زندگی که به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند، بسیار زیاد هستند و با کمک گرفتن از شبکه‌های اجتماعی و سایت جذب مشتری بالایی دارند.

خدمات بیمه زندگی هیچگونه رضایت فوری را به فرد بیمه شونده ارائه نمی‌دهد و عدم هماهنگی برای تعیین وقت ملاقات و بدون مدارک امضا شده متقاضی تقریبا همیشه بدان معنی است که شما این مشتری را برای همیشه از دست داده‌اید.

مشتری ممکن است صادقانه بگوید به آن فکر خواهد کرد، اما به احتمال زیاد بعد از بیرون آمدن از در، پنج دقیقه هم به آن فکر نمی‌کند. بنابراین، بسیار مهم است که پس از جلب رضایت مشتری از طریق تماس تلفنی یا به صورت آنلاین فورا قرار ملاقاتی ترتیب دهید و مدارک مورد نیاز را از پیش آماده کنید تا در جلسه حضوری فروش را ببندید.

اما با وجود جنب و جوش و تمام این مشکلات، مزایایی نیز در فروش بیمه‌های زندگی برای فروشندگان وجود دارد.

مزایا و چشم اندازهای شغلی

 مزایا و چشم اندازهای شغلی

در مقایسه با بیشتر مشاغل مالی، تبدیل شدن به یک نماینده بیمه زندگی آسان است. حداکثر هیچ مدرک تحصیلی فراتر از مدرک دبیرستان نیاز ندارد.

همه چیز به کسب تجربه و مهارت و تقویت اعتماد به نفس بستگی دارد. چنانچه مایل به گذراندن دوره‌های مرتبط باشید، دوره‌ها بسیار ساده و قابل فهم است. پس به هیچ وجه نگران نباشید.

آموزش مداوم و طولانی مدت برای یادگیری و عملکرد بهتر بسیار مهم است و کیفیت خدمات، کاهش ریسک و ارتقا سطح را به همراه دارد. برگزاری یک دوره عملیاتی اولیه یا کنفرانس سالانه می‌‌تواند در روند فروش بازاریابان بیمه‌های زندگی بسیار تاثیر گذار باشد.

پادکست - فروش بیمه عمر در 11 مرحله استثنایی

با تلفیق سه کلید نوع درستی از برنامه‌های آموزشی ایجاد کنید. عناصر یا عامل مشترکی که همه برنامه‌های موفق آموزشی دارند:

  1. یادگیری مداوم و به کارگیری آموخته‌ها برای ایجاد مهارت و ظرفیت در طول زمان
  2. یادگیری درست در زمان بر اساس تقاضا
  3. یادگیری متناسب با اهداف عامل و نمایندگی ارائه دهنده بیمه زندگی

سخن پایانی آموزش جامع بیمه های زندگی

اکثر قریب به اتفاق شرکت‌های بیمه که با مقررات دقیق‌تری فعالیت می‌کنند، تمرکز زیادی بر چارچوب‌های دقیق بیمه نامه‌ها، موارد استثنا، ویژگی‌ها و مزایا دارند.

پس از آموزش جامع، اطمینان از اینکه تمام نمایندگان بیمه به طور مرتب در مورد تغییرات این صنعت، اضافات، حذف یا تحولاتی که می‌تواند بر آن‌ها و مشتریانشان تاثیر بگذارد به‌روز می‌شوند، بسیار مهم است.

اطمینان حاصل کنید که نمایندگان فروش بیمه زندگی با هرگونه تغییر در بیمه نامه‌ها یا پیشنهادات، با آموزش منظم و آشنایی مجدد با موارد و نکته‌های مورد نیاز، به‌روز می‌شوند. بسته به شرایط تیم فروش هر نمایندگی و موقعیت مکانی این به‌روزرسانی‌ها می‌تواند از راه دور یا به صورت حضوری ارائه شود.
 

5/5 - (7 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی