آشنایی با 4 راهکار ذهنی موثر برای بهبود مدیریت زمان

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۵ فروردین, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

نقطه‌ ی آغاز تصمیم‌ گیری، برای غلبه بر عادات برنامه‌ ریزی گذشته‌ ی شما و حذف موانع مدیریت زمان، این است که بتوانید تصمیمی واضح بگیرید که درمورد استفاده از زمان، تبدیل به فردی عالی، بشوید. تمامِ مسائل دیگر، بعد از این مرحله، قرار دارند. دقیقا همین جا و همین حالا، باید تصمیم بگیرید که قرار است به یک متخصص مدیریت زمان، تبدیل بشوید، تا کیفیت زندگی‌ خود را بهبود ببخشید. هدف‌ شما، باید این باشد که زمانتان را به اندازه ای خوب، مدیریت کنید، که مردم، از عاداتِ شغلی‌ِ شما، الگوبرداری کنند. با آکادمی بازار همراه باشید. در اینجا چهار راهکار مدیریت زمان را بیان می کنیم تا بتوانید به شکلی برنامه ریزی کنید که حداکثر استفاده از زمان را ببرید تا زندگیتان بهتر بشود.

1. از جملات مثبت و تاکیدی استفاده کنید

این یکی از اولین روش ها برای برنامه ریزی ذهن ناخودآگاه شما است، که به آن گفتگوی درونی یا استفاده از جملات مثبت و تاکیدی می گویند. این ها رمان هایی هستند که شما از ذهن آگاه به ذهن ناخودآگاه خود منتقل می کنید. جملات تاکیدی مثبت جملاتی هستند که آنها را بلند با خودتان میگویید یا اینکه با احساس و اشتیاق آنها را زیر لب تکرار می کنید. طوری که باعث می شود این جملات مانند یک سیستم اطلاعات جدید از ذهن آگاهتان به ذهن ناخودآگاهتان برود. این کار را با تکرار مداوم جملات مثبت با خودتان شروع کنید. مثلا به خودتان بگویید که من در مدیریت زمان عالی هستم یا اینکه من زمانم را به خوبی مدیریت می کنم. تکرار یک جمله مثبت و تاکیدی همراه با باور عمیق و پذیرش باعث می شود که ذهن ناخودآگاه شما آنها را مثل یک فرمان بپذیرد و بعد شما شروع به زندگی کردن در راستای همین فرمان و با هماهنگی آن می کنید. وقتی که ذهن ناخوآگاه شما این فرمان ها را بپذیرد می بینید که رفتارهای بیرونی شما هم شروع به بازتاب برنامه ریزی درونی شما می کند. این کار تعادل در زندگی کاری و البته تعادل در زندگی شما را بهبود میبخشد.

یکی از بزرگترین معجزات روانشناسی موفقیت این است که شما به همان چیزی تبدیل می شوید که مدام بارها و بارها با خودتان تکرار می کنید.

2. تجسم کردن

تصویرهای ذهنی به سرعت روی ذهن ناخودآگاه شما تاثیر می گذارد. در روانشناسی تصویری، تصویری که در ذهنتان می بینید همان کسی است که در بیرون توسط جملات تاکیدی مثبت می توانید به آن تبدیل شوید.

شروع کنید به تصور کردن خودتان به عنوان فردی منظم، مفید و موثر. خاطراتی که در آنها عملکرد خوبی داشتید را به یاد بیاورید و دوباره آنها را بازسازی کنید. به زمانی فکر کنید که خیلی موثر و مفید کار می کردید و می توانستید خیلی راحت از پس بسیاری از کار ها بربیایید. این تصویر ذهنی از خودتان را بارها و بارها در ذهنتان پخش کنید تا اینکه ذهنتان این واقعیت جدید را بپذیرد.

3. خودتان را در حال گذراندن یک تجربه تصور کنید

خودتان را در حال یه سخنرانی، مذاکره و یا اصلا یک قرار رمانتیک تصور کنید. این کار باعث ایجاد تعادل در کار و یا بهبود زندگی شما می شود. همانطور که کاملا در آرامش نشستید و یا دراز کشیدید یک تصویر ذهنی از رویداد پیش رو بسازید و کم کم تمام جوانب آن را باز کنید. خودتان را ببینید که آرام، خوشحال و مثبت هستید و بقیه افراد را تصور کنید که در بهترین حالت و در آن شرایط دقیقا همان کاری را انجام می دهند که شما از آنها انتظار دارید.

4. خودتان را در مدیریت زمان عالی تصور کنید

به این صورت که فکر کنید برای ایفای نقش در یک فیلم و یا سخنرانی بر روی صحنه انتخاب شدید. توی این نقش قراره کسی باشید که در تمامی جوانب فوق العاده منظم است. همانطور که در حال زندگی روزمره هستید. تصور کنید بازیگری هستید که در حال بازی کردن این بخش است. کسی که حسابی در مدیریت زمان ماهر است. به گونه ای نقش بازی کنید که انگار دارید از زمانتان به بهترین شکل ممکن بهره می برید. اصلا تصور کنید که متخصص بهرهدوری شخصی و مدیریت زمان هستید. وقتی بازی کردن نقش کسی که در مدیریت زمان عالی است را شروع می کنید سرانجام آن نقش که تحت کنترل مستقیم شما است ذهنیت یک فرد مفید را در ذهن ناخودآگاهتان ایجاد می کند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
مدیریت زمان

مدیریت زمان عالی یک منبع برای انرژی، اشتیاق و مثبت گرایی ذهن است.رفتارهای مدیریت زمان، تا میزان زیادی، اختیاری و انتخابی هستند. خود شما، انتخاب میکنید که کاراییِ خوبی داشته باشید یا اینکه بی‌نظم باشید، خودتان، انتخاب میکنید که روی کارهای مهمی که باید انجام بدهید متمرکز باشید یا اینکه انتخاب میکنید زمانتان را برای فعالیت‌ های کم‌ اهمیت‌ ترِ زندگی‌، صرف کنید. خودتان، انتخاب میکنید که مثبت‌ اندیش باشید یا منفی‌نگر، و همیشه خودتان هستید که کیفیتِ زندگی‌ خود را انتخاب میکنید. مدیریت زمان یکی از مهم‌ترین درس‌هایی است که باید بیاموزید. برای اینکه برنامه ریزی درستی در این زمینه داشته باشید و به اهداف خود به راحتی دست یابید پیشنهاد آکادمی بازار به شما استفاده از محصولات معجزه ذهن قدرتمند است. در صورت تمایل به استفاده از این محصولات بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دوره آموزشی غیر حضوری «معجزه قدرت ذهن»

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی