آرامش در فیلم فارست گامپ Forrest Gump 1994

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۳ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۸ مرداد, ۱۴۰۰

فهرست مطالب

آرامش در فیلم فارست گامپ Forrest Gump 1994 را مشاهده کنید.

آرامش مهمترین مسئله در زندگی است. لذت از زندگی و آرامش در زندگی هدف نهایی هر فرد برای زندگی کردن است. میزان این آرامش بسته به رضایت هر فرد متفاوت است. شما چقدر در زندگی آرامش دارید؟ آیا شما برای رسیدن به آرامش تلاش کرده اید؟

Forrest Gump 1994: فیلم فارست گامپ با ۶ اسکار و ۴۰ جایزه و ۶۸ نامزدی با بودجه گذاری ۵۵ میلیون دلاری توانست درآمد ۶۸۰ میلیون دلاری داشته و در لیست ۱۰ فیلم برتر دنیا قرار بگیرد.

فارست گامپ (تام هنکس)، مرد ساده‌ دلی است که در ایستگاه اتوبوس با آرامش نشسته‌ است. با آمدن خانمی، خود را معرفی می‌کند و داستان زندگیش را تعریف می‌کند. فارست کودکی با هوشی پایین تر از همسالانش است و تمام دنیایش مادرش (سالی فیلد) است که حوادث اطرافش را با زبانی ساده برایش توصیف می‌کند. او در کودکی برای راه رفتن مجبور به استفاده از اسکلت و داربست فلزی بود که به پایش بسته می‌شد. بچه‌های همسالش او را دوست نداشتند. اما یکی با او همبازی شد به نام جنی. طی حادثه‌ ای، آن اسکلت مزاحم فلزی در هم می‌شکند و توانایی فارست در دویدن پدیدار می‌شود.

فارست گامپ

فارست که حالا بالغ شده در راگبی به افتخار می‌رسد. جنی جوان (رابین رایت پن) که هرگز از مهر پدر الکلی‌اش بهره‌ ای نداشته، آرزو دارد خواننده کانتری شود. او دختر سر به راهی نیست و حتی در یک بار نامناسب خوانندگی می‌کنند. در روز های جنگ با ویتنام، فارست به ارتش می‌پیوندد. در زمان خداحافظی، جنی از فارست می‌خواهد شجاع نباشد و هر وقت خطری بود فقط فرار کند. فارست در دوره آموزشی ارتش، دوستی به نام بوبا (میکلتی ویلیامسون) پیدا می‌کند. او جوان سیاه پوست ساده‌ دلی است که آرزو دارد خانواده فقیرش را با صید میگو به وضع بهتری برساند.

آن‌ها به ویتنام اعزام می‌شوند و زیر فرماندهی سرگرد دن تیلور (گری سینایس) قرار می‌گیرند. در یکی از حملات، نیروهای آمریکا بدون آرامش به شدت بمباران می‌شوند. با فرمان فرماندهش، فارست شروع به دویدن می‌کند و ناگهان به یاد بوبا می‌افتد.

فارست گامپ

او باز می‌گردد تا بوبا را پیدا کند اما هر بار یک مجروح دیگر را می‌یابد و او را تا کرانه رودخانه می‌رساند، از جمله سرگرد دن را. بالاخره بوبا را در حالیکه بشدت زخمی است می‌یابد. بوبا می‌میرد و فارست زخمی کوچک برداشته ولی سرگرد دن هر دو پایش را از دست می‌دهد. دن بخاطر آنکه تا آخر عمر فلج است و با افتخار در آرامش نمرده و گمان می‌برد فارست نگذاشته به سرنوشتش برسد از او خشمگین است. فارست مدال افتخار می‌گیرد و در دوران نقاهت استعدادش در پینگ‌ پنگ شکوفا می‌شود.

در حالیکه او با آرامش به مسابقات جهانی می‌رود و یکی یکی پله‌های افتخار را طی می‌کند زندگی جنی هر روز در سراشیبی است. اعتیاد و روابط ناسالم، جوانی و زندگی جنی را می‌رباید. فارست سرگرد دن را با خود همراه می‌کند تا به آرزوی بوبا جامه عمل پوشاند. او اسم قایقش را جنی می‌گذارد و موفق می‌شود یکی از بی‌نظیر ترین صیدهای میگو را انجام دهد، چنانکه عکسش بر جلد مجله‌ها برود. در حالی که او فقط دنیای کوچک خودش و آرامش خودش را می‌خواهد دنیایی که تمام وسعتش آغوش مادر و داشتن جنی است.

فیلم فارست گامپ از لحاظ موضوعی فیلمی کامل است و تمامی بخش های یک سناریو را پوشش می دهد. در این نوع فیلم ها که مانند سریال بازی تاج و تخت تمامی ژانر های سینمایی را دارد کارگردانی بسیار دشواری را دارا ست. بازیگری مانند تام هنکس به ندرت پیدا می شود که بتواند قبل از شروع فیلم برداری فروش فیلم را تضمین کند. تام هنکس در نقش فارست گامپ به طور کامل جنبه های این شخصیت فیلم را نمایان می کند. به زیبایی معلولیت را نشان می دهد، به زیبایی مانند یک کند ذهن سخن می گوید، به زیبایی مانند یک فرماندار رفتار می کند و به زیبایی مانند یک عاشق دل می بازد. گزینه ای وجود نداشت که کسی بتواند این فیلم را با آرامش مانند تام هنکس جذاب کند.

جدا از این ها اگر بخواهیم به خود شخص فارست گامپ در زندگی واقعی فکر کنیم قطعا زندگی با این همه تجربه کاری دشوار و جذاب است. البته که این همه تجربه اگر فارست گامپ کند ذهن نبود اتفاق نمی افتاد. فیلم به زیبایی برای بیان و راوی از خود فارست استفاده می کند به گونه ای که ریتم فیلم برهم نمی خورد و خود فارست گامپ بر روی یک صندلی با آرامش زندگی خود را تعریف می کند.

با دیدن این فیلم شما هم تجربه هایی از نجبه های مختلف که هیچ گاه شاید در زندگیتان رخ ندهد را لمس خواهید کرد. فیلم طولانی تر از فیلم های معمول است اما شما از دیدن فیلم خسته نخواهید شد. بهترین فیلمی که بر پایه ی یک زندگی نامه واقعی است شناخته شده است. لحن شیرین و ناقص صحبت کردن فارست گامپ در یاد می ماند و چیز دیگری که در فیلم تا سال ها در ذهن بیننده می ماند موسیقی متن بسیار زیبای فیلم است. با اینکه این موسیقی بی کلام است اما احساس زندگی فارست گامپ در آن پیدا است و با شنیدن آن آرامش عجیبی محیط را فرا میگیرد.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی