15 عادت افراد موفق جهان که باید بدانید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۲ شهریور, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱ اسفند, ۱۴۰۱
با عادت‌‌های خوب افراد موفق آشنا شویم

اگر عادت افراد موفق جهان مانند صادق بودن و منظم بودن را یاد بگیرید و استفاده کنید، زندگی‌ مانند این افراد خواهید داشت. ما در این مقاله به 15 عادت این افراد می‌پردازیم. اگر ما کارهای افراد موفق را مو به مو تکرار کنیم و آن‌ها را الگوی خود قرار دهیم، به همان نتایجی می‌رسیم که آن‌ها رسیده‌اند.

همه افراد موفق مجموعه‌ایی از عادات یکسان دارند که با انجام آن‌ها شما نیز قدم در مسیر موفقیت خواهید گذاشت. پیدا کردن عادت‌های افراد موفق کار مشکل و زمان‌گیری است و نیاز به تحقیق و سال‌ها پژوهش دارد و هرکسی وقت برای انجام این کارها را ندارد.

در همین راستا آکادمی بازار با بهترین تیم مشاوره به کمک شما آمده و بهترین عادات خوب افراد موفق را برای شما جمع‌آوری کرده است. این عادات از برترین افراد تاریخ الگوبرداری شده و انجام آن‌ها تضمینی برای رسیدن به موفقیت است.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

عادت افراد موفق

سوالی که افراد بسیاری مطرح می‌کنند آن است که عادات افراد موفق جهان چیست و هر روز چه رفتاری را تکرار می‌کنند که منجر به قرار گرفتن آن‌ها در بین بیست درصد افراد پردرآمد جامعه می‌شود؟

ارسطو معتقد است: «نود و پنج درصد رفتار شما، ناشی از عادت‌های شما است.»

در جامعه افراد موفق بسیاری هستند که هدف‌شان موفق شدن در زندگی است، اما تاسف‌بار است که درواقع همه آن‌ها به این موفقیت نمی‌رسند. همیشه به یاد داشته باشید رسیدن به موفقیت کار آسانی نیست،‌ مگر آنکه نسبت به آن رویکرد صحیحی داشته باشید.

اگر شور و اشتیاق برای موفق شدن دارید اما سر در گم هستید که برای رسیدن به موفقیت کدام راهکار را باید به کار گیرید باید عادات افراد موفق را بررسی کنید. این عادات مفید به شما کمک زیادی خواهد کرد تا در مسیر موفقیت و رسیدن به اهداف زندگی‌تان باقی بمانید. با عادت‌‌های خوب افراد موفق آشنا شویم.

این را در ذهن داشته باشید که افراد موفق همیشه بر هدف‌شان متمرکز هستند و این توانایی را دارند که با هر شرایط سختی هم کنار بیایند.

اگرچه آن‌ها گاهی در حین دنبال کردن اهداف‌شان ناامید می‌شوند، اما دست از سختکوشی برنمی‌دارند. در ادامه عادات ارزشمندی از افراد موفق ارائه می‌شود. این موارد بسیار مفید هستند بنابراین آن‌ها را یادداشت برداری کنید.

15 عادت مهم افراد موفق جهان

عادت مهم افراد موفق جهان

قانون طلایی وجود دارد که می‌گوید، اگر به جای خوگرفتن به عادت‌های بد، عادت‌های خوب و مثبت را در خود نهادینه‌ کنید و آن‌ها را الگوی اصلی رفتاری خود قرار دهید، براساس آن‌ها رفتار کنید، نتیجه دلخواه را دریافت خواهید کرد. قانون دیگری هست که می‌گوید:

«عادت‌های خوب، به‌ سختی شکل می‌گیرند اما زندگی با آن‌ها آسان است؛ عادت‌های بد، به‌ راحتی شکل می‌گیرند اما زندگی با آن‌ها دشوار خواهد بود.» یکی از نقاط عطفی که برایان تریسی در تحقیقات خود کشف کرد، این بود که هر عادت جدیدی را می‌توان یاد گرفت و هر عادت بدی را می‌توان ترک کرد.

در واقع، شما عادتی را ترک نمی‌کنید؛ بلکه آن را با عادت بهتری که موثرتر و مثبت‌تر است جایگزین می‌کنید.

۱. مانند افراد موفق هر روز اهداف تان را بنویسید

هر شب‌ قبل از خواب مانند افراد موفق جهان، اهداف روز بعدتان را یادداشت کنید. می‌توانید فهرستی از کل اهداف روزانه‌ خود تهیه کرده و در دفتری به‌ صورت منظم آن‌ها را یادداشت کنید.

بیشتر بخوانید: اثر مرکب چیست؛ دستیابی به اهداف با تغییرات روزانه ۱ درصدی

در طول روز، به اهداف خود فکر کنید. زمانی که با افراد مختلف صحبت می‌کنید، به پارک می‌روید، تلویزیون تماشا می‌کنید یا مشغول صرف ناهار هستید، به اهداف خود فکر کنید. زیرا شما به آنچه که اغلب می‌اندیشید، تبدیل خواهید شد. پس همه افراد موفق و ثروتمند، اغلب اوقات در حال فکر کردن به اهداف‌شان هستند.

استاد احمد محمدی
فرق آدم‌های موفق با بقیه این است که آن‌ها کارهای درست را انجام می‌دهند، حتی اگر از آن نفرت داشته باشند.
استاد احمد محمدی

۲. به نتایجی که بدست می آورید، اهمیت بدهید

افرادی که زیاد به نتایج اهمیت می‌دهند، همیشه به این فکر می‌کنند که چه کاری می‌توانند انجام دهند تا منجر به بهترین و مهم‌ترین نتیجه شود. افراد موفق، لیستی از کارهایی که روزانه باید انجام دهند، تهیه می‌کنند و قبل از آنکه مشغول به کار شوند، مهم‌ترین کارهای آن لیست را مشخص می‌کنند.

یکی از راه‌های تبدیل شدن به چنین شخصی، این است که زمانی که کارهای روزانه خود را تعیین کردید، از خود سوال کنید که: «اگر تنها فرصت انجام یک کار را داشته باشم، چه کاری را انجام خواهم داد؟»

سپس دور آن کار را دایره بکشید و آن را بلافاصله انجام دهید. حداقل صد سال است که همین تکنیک ساده، انسان‌ها را در سراسر دنیا به افراد موفق تبدیل کرده است.

۳. مانند افراد موفق با دیگران، رابطه‌ خوبی داشته باشید

 مانند افراد موفق با دیگران، رابطه‌ خوبی داشته باشید

آگاه باشید که تمامی دستاوردهای شما در طول زندگی، با کمک، حمایت و همکاری دیگران بهتر پیش خواهد رفت. پس همواره از خود سوال کنید: «دیگران ممکن است از من چه چیزی بخواهند؟ چگونه می‌توانم به دیگران کمک کنم تا آن‌ها هم به من کمک کنند؟»

اگر در زمینه‌ فروش محصول مشغول به کار هستید، باید بدانید که فروشنده‌ موفق همواره به فکر مشتریان خود است. درواقع فروشندگان برتر و موفق مدام به این فکر می‌کنند که مشتریان آنها چه کسانی هستند، چه می‌خواهند و چگونه می‌توان بیشترین کمک و خدمت‌رسانی را به آن‌ها کرد.

افراد موفق در روابط خود تمرکز بسیار زیادی بر مهم‌ترین افراد دنیای خود دارند؛ هم در زمینه کاری و هم در زمینه شخصی.

۴. بیشتر اوقات به سلامتی خود فکر کنید

به این فکر کنید که بهترین و سالم‌ترین غذای ممکن را بخورید. هر روز ورزش کرده و خوب استراحت کنید.

فراموش نکنید که در دنیای پر رقابت امروز، برای موفق شدن باید انرژی زیادی داشته باشید و برای پر‌انرژی‌ بودن باید غذای سالم مصرف کنید، استراحت کافی داشته باشید و ورزش کنید.

۵. به تقلید از افراد موفق صادق باشید

همیشه و به‌ هر‌ قیمتی، حقیقت را بیان کنید. صداقت، مهم‌ترین ویژگی یک انسان موفق است.

۶. آن‌ها بر خودشان کنترل دارند و منظم‌اند

محمد علی کلی می‌گوید: “من از تک تک دقایقی که تمرین می‌کردم، بدم می‌آمد اما به خودم می‌گفتم اکنون زحمت و سختی می‌کشم اما بقیه عمرم را همانند یک قهرمان زندگی خواهم کرد.”

نظرتان در این‌باره چیست؟ آیا این جمله به شما هم انگیزه تلاش می‌دهد؟ برای من که دقیقا همین‌طور است.

این، یکی از حقه‌هایی است که افراد موفق در مورد خودشان به کار می‌برند و خودشان را متقاعد می‌کنند که به صورت مستمر، روی خودشان کار کنند و قوی و قوی‌تر شوند.

نظم، عادتی پایه و اساسی است که هر چیزی را ممکن می‌سازد. بهترین تعریف برای نظم این است: «نظم، توانایی مقید ساختن خود به انجام کارهایی است که باید در زمانی مشخص انجام شوند، حتی اگر حوصله انجام دادن آن وجود نداشته باشد.»

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
عادت‌ های خوب و عادت‌ های بد

7. افراد موفق اشتیاق فراوانی برای یادگیری دارند

اگر راجع به عادات افراد موفق صحبت ‌کنید، پس شما هم باید آن‌ها را شروع کنید. افراد موفق همیشه آماده تنوع در دانش‌شان هستند و نمی‌توان این حقیقت را انکار کرد. یادگیری از مهارت‌های زندگی برای شاگرد زرنگ بودن در زندگی است.

درواقع آن‌ها هر وقت فرصتی برای یادگیری پیدا می‌کنند، نهایت استفاده را از آن می‌کنند. سعی کنید که این عادت را در خود به وجود آورید. خواهید دید که این عادت چگونه شما را به فردی موفق تبدیل می‌سازد.

8. افراد موفق توانایی حفظ انگیزه در هر شرایطی را دارند

می‌بینید که افراد موفق دارای انگیزه بسیار بالایی هستند. علت از دست ندادن انگیزه آن‌ها این است که فیلم‌های انگیزشی می‌بینند و زندگینامه افراد موفق را مطالعه می‌کنند. انگیزه عامل اصلی برای موفقیت در زندگی است.

انگیزه داشتن در حین تلاش و کوشش برای رسیدن به هدف تمرکز را بیشتر می‌کند و جلوی حواس‌پرتی را می‌گیرد. تلاش همیشه به موفقیت می‌رسد اگر از آن خسته نشوید.

9. خودداری از منفی بافی

زندگی فراز و نشیب دارد و افراد موفق واقعا و به خوبی متوجه این موضوع هستند و به همین علت سعی می‌کنند که خود را از افکار منفی دور کنند. احساسات منفی دشمن درجه یک موفقیت و کمال هستند.

افکار منفی نتایج خطرناکی دارد. این افکار به راحتی شما را در معرض آسیب قرار می‌دهند و علاقه و اشتیاق شما را برای ادامه دادن به کارتان از بین می‌برند. بنابراین این بدان معناست که شما باید از افکار منفی دور بمانید.

10. پذیرش چالش‌های زندگی

پذیرش چالش‌های زندگی کمک بسیار زیادی در موفقیت افراد موفق دارد. هرچه جرات بیشتری در پذیرش چالش‌ها داشته باشید، زودتر به فردی موفق تبدیل می‌شود. کلید حل مشکلات را در دست بگیرید.

پذیرش چالش‌ها نیز شما را قوی‌تر می‌کند و به شما اعتماد به نفس می‌دهد که به طور کارآمدی با شرایط سخت کنار بیایید.

11. تلاش در یافتن راهکارهای هوشمندانه

آن‌ها وقتی به مشکلی برمی‌خورند، دچار استرس و تشویش نمی‌شوند و شروع می‌کنند که راه‌حل‌های هوشمندانه را بیابند. این عادت برای آن‌ها منافعی در زندگی فردی و کاری و در شرایط مختلف زندگی دارد و دیگر حل هر مسئله و مشکل کاری دشوار نخواهد بود.

12. غنیمت شمردن فرصت‌ها

افراد موفق هرگز فرصت‌هایی را که به موفقیت ختم می‌شود، از دست نمی‌دهند. این راهکار مفید دیگری است که شما باید به آن عادت کنید چراکه آن همیشه شما را تشویق می‌کند تا در شرایط مختلف زندگی به بیشترین منفعت‌ها برسید.

این یک حقیقت است که شما در هر لحظه از زندگی شرایط مشابهی ندارید. این بدان معناست که شما نباید فرصت‌ها را از دست بدهید. برای خلق فرصت‌ها منتظر دیگران نباشید و خودتان شروع کنید.

13. مسئولیت پذیری

بله آن‌ها یک عادتی دارند که هرگز از زیر بار مسئولیت شانه خالی نمی‌کنند و این به آن‌ها کمک می‌کند تا موفق شوند. با اشتیاق شدیدی که برای رسیدن به موفقیت دارند، هرگز بی‌مسئولیتی از خود نشان نمی‌دهند. مسئولیت صددرصد مشکلات‌تان را بر عهده بگیرید و از همین امروز شروع کنید!

14. آن‌ها حریص نیستند

آیا شما هم می‌خواهید ثروتمند باشید و در رفاه زندگی کنید؟ در این صورت، باید طمع را از خودتان دور کنید. حرص باعث می‌شود از مسیر درست دور شویم؛ برخی افراد هرچه که می‌خوانند و می‌بینند را باور می‌کنند و مایل‌اند با امید یک شبه پولدار شدن، روی هرچه که دارند قمار کنند.

شاید هم با تبلیغاتی از این دست مواجه شده‌اید: با سرمایه گذاری ۱۰۰ دلار، می‌توانید ظرف دو روز، ۱۰۰۰۰ دلار به دست آورید. نکته خنده‌دار و شاید هم ناراحت کننده ماجرا اینجاست که هنوز هم هستند افرادی که این‌گونه، در دام حرص و طمع خود می‌افتند.

باید بتوانید این احساس را در خود کنترل کنید. پس هر ایده و پیشنهاد تجاری را با دقت خاصی تحلیل کنید و نکات منفی را هم در کنار نکات مثبت آن‌ها در نظر داشته باشید.

سقراط در نفی حرص و طمع می‌گوید: “انسانی که از داشته‌هایش راضی نیست، از داشتن آنچه که مایل است در آینده به دست آورد هم رضایت نخواهد داشت.”

15. برای آن‌ها، موفقیت، به معنی ثروتمند شدن نیست

همه انسان‌ها می‌توانند پول در بیاورند. آیا کسی که با حقه و فریب دادن افراد دیگر، میلیون‌ها دلار به جیب می‌زند و هیچ‌وقت هم گیر نمی‌افتد‌، خودش را موفق می‌داند؟‌

کسی که میلیون‌ها دلار در لاتاری برنده می‌شود اما نمی‌داند با آن پول چه کار می‌تواند بکند و سرانجام آن را حیف و میل می‌کند چطور؟ آیا وی را موفق می‌دانید؟ آیا می‌توان آن‌ها را انسان‌های بزرگ و فوق العاده خطاب کرد؟ البته که نه.

انسان‌های بزرگ، همیشه موفقیت را قبل از به پول رسیدن قرار می‌دهند. یادتان باشد که در پایان روز، مهم نیست که چقدر پول به دست آوریده‌اید بلکه میزان تاثیرگذاری‌تان بر دیگران اهمیت می‌یابد.

چگونه افراد موفق رشد می کنند؟

چگونه افراد موفق رشد می کنند؟

خیلی از افراد هنگامی که خبری از یک فرد موفق می‌شنوند تصویری از یک انسان خارق‌العاده و غیر عادی در ذهنشان به وجود می‌آید. انسانی که هیچ وقت اشتباه نکرده است و حالا دارد در بهترین شرایط ممکن زندگی می‌کند.

در صورتی که در واقعیت اینطور نیست. حتی انسان‌های بسیار موفق هم، شکست‌هایی در زندگی خود داشته‌اند، مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته‌اند و در حال حاضر نیز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

اما تفاوت چنین انسان‌هایی با افراد معمولی در عادات آن‌هاست. اینکه به تلاش عادت کرده‌اند به پذیرش شکست یا حتی به شرایط بسیار سخت و بحرانی عادت کرده‌اند. شاید دقت نکرده باشید اما درصد بسیاری از شخصیت ما را عادات ما تشکیل داده‌اند. پس مدیریت عادت‌های ما بسیار مهم است.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی