۱۰ راهکار موثر برای شروع روز خود به بهترین شکل

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۶ آبان, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۸ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

روز خود را چگونه شروع می‌کنید؟ آیا احساس شادی می‌کنید و پرانرژی هستید یا غمگین و رنگ‌پریده؟ آیا انتظار یک روز خوب را دارید یا به مشکلاتتان فکر می‌کنید؟ نحوۀ شروع روز تان بر روحیه و رفتار شما و همچنین برخورد مردم با شما تأثیر می‌گذارد. نحوۀ شروع روز تان می‌تواند کل روزتان را خراب کند یا اینکه روزتان را زیبا سازد.

کارهایی برای شروع یک روز خوب وجود دارند که می‌توانید آنها را انجام دهید. نوع تفکر، نگرش و عملکرد شما بلافاصله پس از برخاستن از خواب صبحگاهی کل روزتان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در اینجا به ۱۰ راهکار جهت داشتن یک روز خوب ارائه می‌شود. شما مجبور نیستید که تمام ۱۰ راهکار را یکباره انجام دهید. در ابتدا تنها یک یا دو مورد از آن را انتخاب کنید و به مرور زمان تعداد آن را بیشتر کنید. سعی کردن برای اجرایی تمام ۱۰ مورد ممکن است شما را با مقاومت درونی روبرو سازد که امری مفید نیست.  

1. از قبل تدارکات لازم برای روز خود را شروع کنید. در ساعت مناسبی بخوابید و خواب کافی داشته باشید.

2. پس از دراز کشیدن در رختخواب دیگر تلویزیون را روشن نکنید. چشمانتان را ببندید و بدنتان را در حالت آرامش قرار دهید و چند بار این جملات تأکیدی را تکرار کنید:

” من خواب شبانۀ خوبی خواهم داشت و با شادی، پرانرژی و سرحال از خواب برمی‌خیزم. “

سپس به افکارتان اجازه بدهید که در ذهن تان بچرخند و بدون اینکه به چیزی فکر کنید به خصوص درمورد افکاری که دوست ندارید، آرام باقی بمانید.

3. به محض بیدار شدن از خواب صبحگاهی این عبارت تأکیدی را چند بار تکرار کنید:

”  امروز شگفت‌انگیزترین، شادترین و مفیدترین روز را دارم.”

4. به اندازه کافی نیروی خود را جمع کنید و بیدار شوید، برای چند ثانیه با لبخندی بر لب‌ها روی تختخوابتان بنشینید و آنگاه از جای خود بلند شوید.

HOW TO START YOUR DAY

5. پس از شستن دست و صورتتان به مدت ۱۰-۵ دقیقه بنشینید و مدیتیشن کنید. اگر تا به حال این کار را نکرده‌اید بر روی یک صندلی بنشینید و با چشمانی باز یا بسته کمر خود را صاف نگه دارید. در حالتی آرام قرار گیرید و همانطور که افکار در ذهنتان در حال رفت و آمد هستند، آنگاه به تماشای افکار خود بپردازید. فقط با بی‌توجهی به آنها نگاه کنید گویی که آنها متعلق به شما نیستند. سعی بر دنبال کردن و درگیر شدن آنها نکنید.

6. اگر شما فرصتی برای ورزش یا پیاده‌روی در صبح دارید این عالی است. اما اگر این فرصت را ندارید برای چند دقیقه هم که شده هر ورزشی را که دوست دارید، انجام دهید. این کار باعث اکسیژن رسانی به ریه‌هایتان و جریان خون در رگ‌هایتان می‌شود.

7. گفته می‌شود صبحانه مهم‌ترین وعدۀ غذایی در روز است. برای شروع روز صبحانه به شما انرژی می‌دهد. بنابراین خودتان را با خوردن چیزی آماده کنید. اگر وقت ندارید چند دقیقه زودتر از خواب برخیزید تا یک وعده غذایی سالم را برای خود آماده کنید. صبحانه خوردن باعث می‌شود شما انرژی بگیرید و مغزتان بهتر کار کند.

8. قبل از رفتن به سرکار چند نقل‌قول الهام‌بخش را بخوانید. این ایده‌ی خوبی جهت آماده‌سازی شما برای روزتان است. این می‌تواند هر نقل‌قول الهام‌بخش یا انگیزه‌بخشی باشد. می‌توانید نقل‌قول‌های مختلف را بخوانید یا همان نقل‌قول را تکرار کنید.

9. در مسیر محل کار مؤدب باشید و لبخند بر لب داشته باشید و با هر کسی که می‌شناسید، احوالپرسی کنید. سعی کنید که چهرۀ عبوسی نداشته باشید.

10. وقتی به محل کار رسیدید تنها چند دقیقه قبل از شروع کار این عبارات را تکرار کنید:

“امروز شاد و آرام هستم، امروز روز شگفت‌انگیز و مفیدی است.”

این راهکارها به شما احساس بهتر و شادتری می‌دهند و شما را به فردی مثبت‌اندیش‌تر مبدل می‌کند. وقتی شما شاد، مثبت و سرحال هستید، شما این ها را به اطراف خود انتقال می‌دهید و از این رو افراد دیگر و محیط اطرافتان را تحت تأثیر قرار می‌دهید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
صبح های شاد

وقتی شما قصد دارید قدمی به سمت اهدافتان و دستیابی موفقیت بردارید در واقع شما در حال انجام یک اضافه کاری هستید. برای انجام این اضافه کاری شما نیازمند به یکسری فاکتور ها هستید. از مهمترین آن ها می توان به داشتن روحیه بالا اشاره کرد که یکی از راه ها برای حفظ آن در مقاله بالا گفته شد.شروع روز با حال خوب، احساس شادی و آرامش در تمام روز، توانایی حفظ آرامش خود در شرایط بحرانی و بسیاری توانایی های مثبت دیگر به حفظ روحیه شما کمک می کند. روحیه مانند جریان باد از ساکن ماندن شما در یک وضعیت جلوگیری می کند؛ در واقع روحیه بالا یکی از عامل های حرکت شما رو به جلوست. یقین بدارید که وقتی در حرکت هستید برنده خواهید بود و زیرا هر لحظه دارید به مقصدتان نزدیکتر میشود؛ در نتیجه پیشرفت شما حتمی است. کارکردن روی خودتان تا روحیه بالایی داشته باشید برگ برنده شما است. آکادمی بازار راهکارهای مطمئنی در اختیار شما قرار می دهد که می توانید با تکیه برآن ها و صد البته تلاش و استمرار فاکتور های لازم برای رسیدن به موفقیت را برای خودتان مهیا سازید. برای شروع می توانید روی لینک زیر کلیک کرده و در سمینار بزرگ استاد احمد محمدی شرکت کنید:

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

2.5/5 - (31 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی