مقالاتموفقیت / انگیزشی

کنترل خشم در محل کار

محل کار یکی از مکان هایی است که معمولا افراد تحت استرس و تنش شدیدی قرار دارند. کنترل خشم و تسلط بر عصبانیت می تواند کمک زیادی به پیشرفت کاری افراد کند. در برخی موارد به دلیل فشار بالای کاری بروز خشونت و بحث امری غیر قابل اجتناب است. در این مواقع کافیست همکار یا مدیر شرکت کمی بد خلقی کند، در این موقعیت ها میزان توانایی افراد در کنترل خشم تعیین می شود. بروز احساس خشم و عصبانتی در برخی شرایط اجتناب ناپذیر است. متناسب با فشار کاری احتمال بروز خشونت از افراد در محیط های کاری افزایش می یابد. در این مقاله به راهکار هایی در مورد کنترل خشم در محل کار اشاره می شود.

تعریف خشم

خشم نیز همانند سایر احساسات طبیعی انسان ها می تواند در موقعیت های تنش زا رخ دهد. خشم شرایط فیزیکی افراد را دچار تغییر می کند. از جمله تغییراتی که در هنگام بروز خشونت شکل می گیرد، افزایش ضربان قلب، فشار خون و تعریق شدید می باشد. این علائم می تواند در برخی افراد متفاوت جلوه کند. مشکلات و فشار کاری از جمله مهمترین مواردی است که باعث بروز خشونت می شود. کنترل خشم امکان کاهش این علائم را فراهم می کند. برای کنترل خشم راهکار ها و شیوه های مناسبی ارائه شده است. در اینجا به تعدادی از آن ها که می توان در محل کار از آن استفاده کرد اشاره می شود.

کنترل خشم با نفس عمیق و شمارش

یکی از روش های مناسب برای کنترل خشم در محیط کاری شمارش و تنفس عمیق است. برای شناخت بهتر احساس خشم افراد باید بتوان عامل اصلی بروز آن را کشف کرد. پیدا کردن عامل خشونت کمک زیادی به کاهش اثرات آن می کند. در کنار این موارد برای جلوگیری از رشد عصبانیت در محیط کار می توانید چند نفس عمیق بکشید. چشمان خود را ببندید و دم و بازدم های عمیقی داشته باشید. این موضوع علاوه بر مدیریت خشم به تمرکز بیشتر نیز کمک می کند.

در کنار این مورد، شمارش اعداد نیز در کنترل خشم مناسب است. این موضوع نیز باعث می شود ذهن انسان به موضوعی دیگر معطوف شده و برای چند لحظه ای از فشار کاری دور شود. در صورتی که می توانید با تمرکز بر روی موضوع دیگر، خود را از زیر بار فشار کاری و تنش شدید جدا کنید، این مورد را هم می توانید امتحان کنید. توجه به این توانایی که من می توانم خشم خودم را کنترل کنم برای رشد وپیشرفت بسیار موثر می باشد. استفاده از جملات آرامش بخش و با انرژی مثبت کمک زیادی به مدیریت حواس و کنترل خشم می شود.

کنترل خشم با کاهش فشار کاری

در صورتی که می توانید برای چند روز با خانواده یا دوستان خود به مسافرت بروید تا از زیر بار فشار شدید کاری دور شوید. کاهش فشار کاری برای یک بازه زمانی کوتاه به افزایش عملکرد شما کمک زیادی می کند. همچنین احتمال بروز عصبانیت و خشم را نیز در محیط کاری کاهش می دهد.

این کاهش فشار کاری می تواند حتی برای یک روز نیز مناسب باشد. مرخصی های روزانه نیز می تواند تنش شدید موجود در محیط کاری را از روی افراد برداشته و تمرکز حواس آن ها را افزایش دهد.

از جمله راهکار های کلی که در هنگام بروز عصبانیت ارائه می شود، توجه به عواقب بروز عصبانیت است. این مورد کمک زیادی به کنترل خشم می کند. افراد با در نظر گرفتن شرایط ناراحتی به وجود آمده پس از عصبانیت تلاش می کنند، کمتر عصبانی شوند.

کنترل خشم با ترک موقعیت

یکی دیگر از روش های کنترل خشم، ترک موقعیت است. در زمان هایی که احتمال بروز خشونت افزایش پیدا می کند سعی کنید حتی برای چند دقیقه محیط را ترک کنید. با فاصله گرفتن از موقعیت تنش زا، کنترل خشم آسان تر می شود. پیاده روی، نوشیدن چای و یا گوش دادن به موسیقی از جمله بهترین روش ها برای کنترل خشم در این مواقع است.

البته در برخی موارد که امکان دور شدن از موقعیت وجود ندارد، سعی کنید از تکنیک های ارائه شده برای کنترل خشم استفاده کنید. برای تسلط بر روی روش های کنترل خشم، سعی کنید این روش ها را تمرین کنید. در مدت زمانی که از موقعیت تنش زا دور هستید سعی کنید ذهن خود را معطوف به مسائلی غیر از مسائل کاری کنید.

مطالب مرتبط

ارتباط بین کنترل خشم و استرس
رژیم های غذایی مناسب برای کنترل خشم
کنترل خشم در کودکان و نوجوانان
خشم چیست و چگونه می توان آن را مدیریت کرد ؟
چگونه خشم خود را کنترل کنیم ؟
برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + سه =

دکمه بازگشت به بالا
Open

دوره آموزشی معجزه ذهن قدرتمند

Close
بستن