کنترل خشم در محل کار

خشم در محل کار
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on linkedin
خشم و عصبانیت در محل کار موجب ایجاد دردسر برای شما می‌شود‌. علاوه بر دیگران خودتان نیز به سلامت‌تان آسیب می‌زنید‌. با چند راهکار مانند نفس عمیق کشیدن می‌توانید سطح خشم خود را به طور چشم‌گیری پایین بیاورید.

کنترل خشم

ارتباطی بین کنترل خشم و استرس وجود دارد. محل کار یکی از مکان‌هایی است که معمولا افراد تحت استرس و تنش شدیدی قرار دارند. کنترل خشم و تسلط بر عصبانیت می‌تواند کمک زیادی به پیشرفت کاری افراد کند. در برخی موارد به دلیل فشار بالای کاری بروز خشونت و بحث امری غیر قابل اجتناب است.

در این مواقع کافیست همکار یا مدیر شرکت کمی بدخلقی کند، در این موقعیت‌ها میزان توانایی افراد در کنترل خشم تعیین می‌شود. بروز احساس خشم و عصبانیت در برخی شرایط اجتناب ناپذیر است.

متناسب با فشار کاری احتمال بروز خشونت از افراد در محیط‌های کاری افزایش می‌یابد. روش‌های مدیریت و کنترل خشم را یاد بگیرید. در این مقاله به راهکار‌هایی در مورد کنترل خشم در محل کار اشاره می‌شود.

بیشتر بخوانید: کنترل خشم در کودکان و نوجوانان

تعریف خشم

خشم نیز همانند سایر احساسات طبیعی انسان‌ها می‌تواند در موقعیت‌های تنش‌زا رخ دهد. خشم شرایط فیزیکی افراد را دچار تغییر می‌کند. از جمله تغییراتی که در هنگام بروز خشونت شکل می‌گیرد، افزایش ضربان قلب، فشار خون و تعریق شدید می‌باشد. این علائم می‌تواند در برخی افراد متفاوت جلوه کند.

استاد احمد محمدی

مغز سیستمی ساده دارد، هرخوراکی را به آن بدهیم ، همان را پس خواهد داد، مراقب باش ذهنت را با چه افکاری تغذیه می‌کنی.

استاد احمد محمدی

مشکلات و فشار کاری از جمله مهم‌ترین مواردی است که باعث بروز خشونت می‌شود. کنترل آن امکان کاهش این علائم را فراهم می‌کند. برای کنترل خشم راهکار‌ها و شیوه‌های مناسبی ارائه شده است. کنترل خشم را در فیلم «بازی تقلید» بیاموزید. در اینجا به تعدادی دیگر از آن‌ها که می‌توان در محل کار از آن استفاده کرد اشاره می‌شود.

کنترل خشم با نفس عمیق و شمارش

یکی از روش‌های مناسب برای کنترل عصبانیت در محیط کاری شمارش و تنفس عمیق است. برای شناخت بهتر احساس خشم افراد باید بتوان عامل اصلی بروز آن را کشف کرد. پیدا کردن عامل خشونت کمک زیادی به کاهش اثرات آن می‌کند.

در کنار این موارد برای جلوگیری از رشد عصبانیت در محیط کار می‌توانید چند نفس عمیق بکشید. چشمان خود را ببندید و دم و بازدم‌های عمیقی داشته باشید. این موضوع علاوه بر مدیریت آن به تمرکز بیشتر نیز کمک می‌کند. اهمیت داشتن تمرکز برای رسیدن به موفقیت را جدی بگیرید.

در کنار این مورد، شمارش اعداد نیز در کنترل آن مناسب است. این موضوع نیز باعث می‌شود ذهن انسان به موضوعی دیگر معطوف شده و برای چند لحظه‌ای از فشار کاری دور شود. در صورتی که می‌توانید با تمرکز بر روی موضوع دیگر، خود را از زیر بار فشار کاری و تنش شدید جدا کنید، این مورد را هم می‌توانید امتحان کنید.

توجه به این توانایی که من می‌توانم خشم خودم را کنترل کنم برای رشد و پیشرفت بسیار موثر می‌باشد. استفاده از جملات آرامش بخش و با انرژی مثبت کمک زیادی به مدیریت حواس و کنترل خشم می‌شود. مجموعه‌ای از عبارت تاکیدی و جملات تاکیدی مثبت را به خاطر بسپارید.

کنترل خشم با کاهش فشار کاری

عصبانیت و خشم - کنترل خشم با کاهش فشار کاری

تکنیک‌های شگفت انگیزی برای حفظ آرامش در هنگام فشار و استرس‌های شدید وجود دارد. در صورتی که می‌توانید برای چند روز با خانواده یا دوستان خود به مسافرت بروید تا از زیر بار فشار شدید کاری دور شوید. رژیم غذایی مناسب و کاربردی برای کنترل عصبانیت را هم رعایت کنید.

کاهش فشار کاری برای یک بازه زمانی کوتاه به افزایش عملکرد شما کمک زیادی می‌کند. هم‌چنین احتمال بروز عصبانیت را نیز در محیط کاری کاهش می‌دهد. این کاهش فشار کاری می‌تواند حتی برای یک روز نیز مناسب باشد. مرخصی‌های روزانه نیز می‌تواند تنش شدید موجود در محیط کاری را از روی افراد برداشته و تمرکز حواس آن‌ها را افزایش دهد.

چگونه از خشم، عصبانیت و احساساتی که جریحه‌دار شده رهایی یابیم؟ از جمله راهکار‌های کلی که در هنگام بروز عصبانیت ارائه می‌شود، توجه به عواقب بروز عصبانیت است. این مورد کمک زیادی به کنترل عصبانیت می‌کند. افراد با در نظر گرفتن شرایط ناراحتی به وجود آمده پس از عصبانیت تلاش می‌کنند، کمتر عصبانی شوند.

کنترل خشم با ترک موقعیت

یکی دیگر از روش‌های کنترل خشم، ترک موقعیت است. در زمان‌هایی که احتمال بروز خشونت افزایش پیدا می‌کند سعی کنید حتی برای چند دقیقه محیط را ترک کنید. با فاصله گرفتن از موقعیت تنش‌زا، کنترل خشم آسان‌تر می‌شود.

پیاده‌روی، نوشیدن چای و یا گوش دادن به موسیقی از جمله بهترین روش‌ها برای کنترل عصبانیت در این مواقع است. این روش‌ها، روش‌های جلوگیری از تشدید استرس نیز هستند.

البته در برخی موارد که امکان دور شدن از موقعیت وجود ندارد، سعی کنید از تکنیک‌های ارائه شده برای کنترل آن استفاده کنید. برای تسلط بر روی روش‌های کنترل عصبانیت، سعی کنید این روش‌ها را تمرین کنید. در مدت زمانی که از موقعیت تنش‌زا دور هستید سعی کنید ذهن خود را معطوف به مسائلی غیر از مسائل کاری کنید.

کنترل خشم از جمله کارهای افراد موفق در زندگی است. برای آشنایی بیشتر و بهتر با زندگی و ویژگی‌های این افراد و قدم گذاشتن در راهی که آن‌ها طی کرده‌اند می‌توانید از بسته آموزشی «زندگی افراد موفق» بهره ببرید.

دیدگاه بگذارید

avatar