کتاب‌ پرفروش در موضوع مهارت حل مسئله

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۷ بهمن, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۸ آبان, ۱۴۰۲
کتاب‌ پرفروش در موضوع مهارت حل مسئله

آیا شما در تلاش هستید تا بتوانید مهارت‌های تحلیلی و فکری‌تان را عمیق‌تر کنید؟ آیا تاکنون تصمیمی را بر اساس غریزه خود اتخاذ کرده‌اید و یک دقیقه پس از آن پشیمان شده‌اید؟ آیا می‌خواهید درک کنید که چگونه مشکلات دشوار را حل کنید و تصمیم‌های بهتری بگیرید، به رهبری عالی تبدیل شوید؟ آیا شما آماده هستید تا کیفیت تفکر و نتیجه انتخاب‌های خود را در زندگی روزمره بهبود بخشید و موفق‌تر باشید؟

مهارت حل مسئله یک تکنیک است که با داشتن آن افراد می‌توانند در شرایط بحرانی بهترین تصمیم‌ها را بگیرند. موهبتی که همه خواهان آنند. مهارت حل مسئله چیزی است که همه خواهان داشتن آن هستند، با وجود چنین مهارتی شما می‌توانید در شرایط حاد که تصمیم گیری سخت و حساس است، بتوانید با تسلط به خودتان اوضاع را کنترل کرده و درست‌ترین تصمیم را بگیرید.

مطالعه بهترین کتاب‌ها در زمینه مهارت حل مسئله به هرکس کمک می‌کند تا بتواند با تجزیه و تحلیل شرایط پیرامون بر اوضاع مسط شود. اگر به دنبال بهترین کتاب‌ها و البته کتاب پرفروش در زمینه مهارت حل مسئله هستید تا پایان این مقاله با ما باشید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

با بهترین کتاب ها در زمینه مهارت حل مسئله آشنا شوید

اگر مبحث مهارت حل مسئله برایتان جذاب است در ادامه قصد داریم 5 کتاب مطرح را به شما معرفی کنیم، اگر به دنبال بهترین کتاب‌ها و البته کتاب پرفروش در زمینه مهارت حل مساله هستید تا پایان این مقاله با ما باشید.

۱. آن را خراب کرد: نحوه حل مشکلات بزرگ و ارائه راهکار همانند مشاوران برتر

آن را خراب کرد: نحوه حل مشکلات بزرگ و ارائه راهکار همانند مشاوران برتر Cracked it

برنارد گارت، کوری فلپس و اولیویه سیبونی در اقدامی شگفت انگیز دست به تحریر کتابی زده‌اند که بسیار مورد استقبال عموم قرار گرفته است. نام این کتاب پرفروش «Cracked it» است. یکی از بهترین کتاب‌ها در زمینه مهارت حل مسئله شاید همین کتاب باشد.

حل مشکلات پیچیده و ارائه راهکار آن‌ها برای موفقیت شخصی و سازمانی بسیار مهم است. گرچه برای اکثر ما این موضوعی عادی نیست و در موردش آموزش ندیده‌ایم که چگونه این کار را به خوبی انجام دهیم. تحقیقات نشان می‌دهد بسیاری از مشکلات باعث می‌شود ما به سوی خودمان بازگردیم همیشه سعی می‌کنیم که به خودمان بقبولانیم که موقعیت را درک می‌کنیم و معمولا هم عجولانه به سمت راه حلی ناقص و خام می‌رویم.

ما به دنبال تایید فرضیه‌های خود و نادیده گرفتن شواهد متناقض هستیم. ما چالش‌های ناقص را از طریق چارچوب‌هایی که می‌شناسیم سعی می‌کنیم جور دیگری به آن نگاه کنیم و هنگامی که توصیه‌های خود را ابلاغ می‌کنیم، فراموش می‌کنیم استدلال ما برای مخاطبان ما آشکار نیست.

چگونه می توانیم تکنیک مهارت حل مسئله را بهتر انجام دهیم؟

در برنامه کتاب پرفروش «Cracked It»، اساتید و مشاوران استراتژی، برنارد گارت، کوری فلپس و الیویه سیبونی رویکردی سخت و عملی چهار مرحله‌ای برای غلبه بر این مشکلات را ارائه می‌دهند.

با تکیه بر روش‌های آزمایش شده و تست شده مشاوران استراتژی برتر، تحقیق در روانشناسی شناختی و جدیدترین پیشرفت‌های تفکر در طراحی، آن‌ها فرآیند و ابزار گام به گام را ارائه می‌دهند که به خوانندگان کمک می‌کند تا از هرگونه تجارت چالش برانگیز مقابله کنند.

نویسندگان با استفاده از داستان‌های قانع کننده و مثال‌های مفصل، مخاطب را در هر مرحله از فرآیند خواندن راهنمایی می‌کنند: از نحوه بیان، ساختار و سپس حل مشکلات تا نحوه ارائه راه حل‌ها.

این کتاب پرفروش به سبک جذاب توسط سه نفر از متخصصان با چندین دهه تجربه تحقیق، آموزش و مشاوره در مورد مشکلات پیچیده تجارت نوشته شده است، این کتاب مهارت حل مساله کتابچه راهنمای ضروری برای هر کسی است که علاقمند به ایجاد ارزش باشد با کمک به سازمان‌های خود برای رفع مشکلات مهم‌تر از همه خواهد بود.

نام کتابنویسندگانتاریخ انتشارتعداد صفحهانتشارات
Cracked it!Bernard Garrette, Corey Phelps, Olivier Sibony June 10, 2018284Palgrave Macmillan

۲. هوشمندانه تفکر کنید: تفکر انتقادی برای بهبود مهارت های حل مسئله و تصمیم گیری

هوشمندانه تفکر کنید: تفکر انتقادی برای بهبود مهارت های حل مسئله و تصمیم گیری Think Smarter

مایکل کلت نویسنده کتاب پرفروش «Think Smarter» است. یکی از بهترین کتاب‌ها که برای مهارت حل مساله راه حل‌های بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. برای تصمیم گیری بهتر، حل مسئله و نوآوری، تکنیک‌های تفکر انتقادی را بیاموزید.

کتاب هوشمندانه تفکر کنید تفکر انتقادی برای بهبود مهارت‌های حل مسئله و تصمیم گیری، راهنمای جامع آموزش مغزتان جهت انجام کارهای بیشتر برای شما است. این کتاب که توسط مربی تفکر انتقادی نوشته شده است، چارچوبی عملی و مجموعه ابزارهایی را برای استفاده از تکنیک‌های تفکر انتقادی در موضوعات روزمره کسب و کار ارائه می‌دهد.

کتاب پرفروش مملو از مثال‌های دنیای واقعی است که نشان می‌دهد چگونه این ابزارها در عمل کار می‌کنند، علاوه بر ده‌ها تمرین عملی که در صنعت و کارکردها به کار می‌رود، کتاب حاضر یک منبع همه کاره برای افراد، مدیران، دانشجویان و برنامه‌های آموزشی شرکتی است.

فکر کردن از اهمیت زیادی برخوردار است

فکر کردن پایه و اساس هر کاری است که شما انجام می‌دهید، اما ما برای پردازش اطلاعات، بیشتر به فکر خودکار و غریضی متکی هستیم، که اغلب منجر به سوء تفاهم‌ها و خطاها می‌شود.

استاد احمد محمدی
نخواه که مشکلات آسان‌تر شوند، بخواه که خودت بزرگ‌تر از مشکلات شوی و قوی‌تر از آن‌ها.
استاد احمد محمدی

انتقال به تفکر انتقادی به معنای تفکر هدفمند با استفاده از چارچوب و ابزار فعال کردن فرآیندهای فکری است که منجر به تصمیم گیری بهتر و سریع‌تر حل مسئله و نوآوری خلاقانه می‌شود. این کتاب گام‌های واضح و عملی را در جهت بهبود مهارت‌های تفکر انتقادی شما فراهم می‌کند، به علاوه تمریناتی که مفاهیم پیچیده را با عملی کردن روشن می‌کنند. این امکانات شامل:

  • چارچوب جامع تفکر انتقادی
  • بیش از بیست و پنج ابزار برای کمک به شما در تفکر انتقادی‌تر
  • اجرای تفکر انتقادی برای کارکردها و فعالیت‌ها
  • نمونه‌هایی از کاربرد واقعی هر ابزار

بیاموزید که چه سوالاتی را باید بپرسید، چگونه مشکل واقعی را برای حل کردن کشف کنید و از اشتباهات خودداری کنید. فرضیاتی را که احتمالا اشتباه هستند را تشخیص دهید و مغز خود را آموزش دهید تا از طریق جعبه ابزار ذهنی خود این موارد را تیک بزند تا به راه حل‌های خلاقانه‌تر برسید.

تفکر انتقادی، مهارت برتر ذهن شماست که می‌تواند تاثیرات عمیقی در تمام جنبه‌های زندگی داشته باشد. Think Smarter تفکر انتقادی برای بهبود مهارت‌های حل مسئله و تصمیم گیری، نقشه راه را برای تفکر موثرتر و درست‌تر فراهم می‌کند.

نام کتابنویسندهتاریخ انتشارتعداد صفحهانتشارات
Think Smarte Michael KalletApril 7, 2014240Wiley

۳. راهنمای عملی برای تجزیه و تحلیل سیاست ها: مسیر هشتم برای حل موثرتر مسئله

راهنمای عملی برای تجزیه و تحلیل سیاست ها: مسیر هشتم برای حل موثرتر مسئله A Practical Guide for Policy Analysis

یوجین س. برداک و اریک م. پاتاشنیک نویسندگان کتاب پیش روی شما هستند. «A Practical Guide for Policy Analysis» این کتاب پرفروش است که نتیجه سال‌ها تجربه این دو نفر است.

با بیش از ۴۰ سال تجربه در زمینه تحلیل سیاست، نویسندگان پرفروش یوجین و اریک ام پاتاشنیک از مثال‌هایی در دنیای واقعی استفاده می‌کنند تا به شما بیاموزند که چگونه تحلیلگران موثر سیاست، دقیق و متقاعد کننده باشید. ویرایش ششم «راهنمای عملی برای تجزیه و تحلیل سیاست»، ده‌ها نکته مشخص، مطالعات موارد جدید و راهکارهای گام به گام را برای تحلیل‌گران جوان و همچنین متخصصان فصلی ارائه می‌دهد.

برداک و پاتاشنیک یک چارچوب تحلیلی قوی برای راهنمایی هر دانش آموز تازه کار ارائه می‌دهند که علاقمند به کاوش در مسئله‌های سیاسی است. مطالب این کتاب از نظر مفهومی برای همه قابل دسترس است و پلی را بین نظریه و عمل فراهم می‌کند که هم برای دانشجویان کارشناسی ارشد و هم برای فارغ التحصیلان سیاست عمومی معنی‌دار است.

کتاب پرفروش «راهنمای عملی برای تجزیه و تحلیل سیاست‌ها» به منبعی واقعی برای این منظور تبدیل شده است زیرا چارچوب همه کاره‌ای برای مقابله با مسائل مربوط به سیاست از هر نوعی ارائه می‌دهد، از مشکلات پایدار و دیرپا تا چالش‌های جدید و نوظهور.

مانند هر اثر کلاسیک، دارای لایه‌های مختلف دیدگاه‌ها برای خوانندگان متفاوت است. تحلیلگران نوپا می‌توانند از هشت عنصر اساسی به عنوان آغازگر استفاده کنند. تحلیلگران واسطه می‌توانند اصول طراحی را اضافه کنند. تحلیلگران باتجربه می‌توانند با اعمال مسیر هشتگانه به سمت مشکلات فوق پیچیده، تحلیل خود را صحیح‌تر انجام دهند.

نام کتابنویسندگانتاریخ انتشارتعداد صفحهانتشارات
A Practical Guide for Policy Analysisy Eugene S. Bardach, Eric M. PatashnikAugust 22, 2019216CQ Press

۴. روش طراحی استودیو: حل مسئله خلاق با طراحی UX

روش طراحی استودیو: حل مسئله خلاق با طراحی UX The Design Studio Method

کتاب پرفروش «The Design Studio Method» توسط برایان کی سالیوان نوشته شده است. روش این استراتژی با متعادل کردن محصولات خلاق و مبتکرانه، فنی و مقرون به صرفه از لحاظ اقتصادی این است که طراحان و متخصصان وب هر روز از آن عبور می‌کنند.

روش طراحی استودیو، فرآیندی برای حل مسئله خلاق است که به شما امکان می‌دهد تا به سرعت ایده‌ها را تولید کنید، آن‌ها را ارزیابی کنید و به اجماع برسید و به آن عمل متعادل برسید. برایان سالیوان در یکی از بهترین کتاب‌ها روش استودیوی طراحی جواب‌هایی را که جستجو کرده‌اید به شما می‌دهد و نشان می‌دهد چگونه می‌توانید بدون فدا کردن کیفیت، مبتکر و کارآمد باشید.

  • روش طراحی استودیو روش‌های مرحله به مرحله را برای اطمینان از موفقیت شما فراهم می‌کند. این کتاب نقشه راه مورد نیاز برای شروع تولید نوآوری را ارائه می‌دهد.
  • به شما نشان می‌دهد که چگونه همه اعضای فرآیند خلاق را شامل می‌شوید، از مشتری تا کارگردان، به طوری که همه مشارکت کنند، نقد کنند و نوآوری کنند.
  • نمونه‌هایی از دنیای واقعی پروژه‌های طراحی استودیو را ارائه می‌دهد، که موفقیت‌های این روش و راه‌های سازگاری آن با نیازهای شما را نشان می‌دهد.
  • شامل وب سایتی است که ویدئوهای مربوط به هر مرحله از روش و سایر روش‌هایی که در طول مسیر برداشت می‌شوند را به نمایش می‌گذارد.

درباره نویسنده The Design Studio Method

برایان سالیوان مدیر آزمایش و تحقیق UX برای Tonic3 است. در تمرین خود از برایان خواسته شده است تا کارگاه‌های طراحی استودیو، جلسات طوفان ذهنی، طراحی پیاده‌روی، بازرسی UX و تست قابلیت استفاده را تسهیل کند.

برایان بنیانگذار کنفرانس Big Design است، که در آن کارشناسان در مورد طراحی، قابلیت استفاده و استراتژی صحبت می‌کنند. او مجموعه کارگاه‌های آموزشی Big Design را در سال ۲۰۰۹ بنیانگذاری کرد و در آنجا مباحث UX را آموزش می‌دهد، مانند همکاری طراحی با استودیوی طراحی، UX Inspections و قابلیت استفاده از Boot Camp.

برایان رئیس سازمان مشاورین کاربر دالاس است که ماهانه در دالاس برگزار می‌شود. او رهبر فکری است، که به طور مکرر در رویدادهای صنعت مانند SxSW Interactive ،UXPA International ،Summit IA ،Boston UXPA و کنفرانس Big Design صحبت می‌کند.

نام کتابنویسندهتاریخ انتشارتعداد صفحهانتشارات
The Design Studio MethodBrian K Sullivan August 26, 2015200Routledge

۵. کتاب صوتی تفکر انتقادی

کتاب صوتی تفکر انتقادی  Critical Thinking

کتاب «Critical Thinking» راهنمای مبتدی و موثر برای خطاهای منطقی است که با استفاده از رویکردی علمی و ارتقاء مهارت‌های تفکر عقلانی شما با ابزار مهارت حل مسئله برای تصمیم‌گیری بهتر است که توسط گروه نویسندگان تعطیلات تراویس، کوین هالینز، ریوری جوان، تراویس تعطیلات و کوین هالینز نوشته شده است.

آیا شما در تلاش هستید تا بتوانید مهارت‌های تحلیلی و فکری‌تان را عمیق‌تر کنید؟ آیا تاکنون تصمیمی را بر اساس غریزه خود اتخاذ کرده‌اید و یک دقیقه پس از آن پشیمان شده‌اید؟ آیا می‌خواهید درک کنید که چگونه مشکلات دشوار را حل کنید و تصمیم‌های بهتری بگیرید، به رهبری عالی تبدیل شوید؟ آیا شما آماده هستید تا کیفیت تفکر و نتیجه انتخاب‌های خود را در زندگی روزمره بهبود بخشید و موفق‌تر باشید؟

استاد احمد محمدی

وقتی چالش‌های زندگی‌ات را حل می‌کنی، نتایج اهمیت ندارند؛ مهم قدرتی‌ست که به دست آورده‌ای.

استاد احمد محمدی

اگر پاسخ شما به همه این سوالات بله است، یکی از این بهترین کتاب‌ها را از دست ندهید. «تفکر انتقادی» توانایی داشتن تفکری منطقی و تحلیلی در مورد موقعیت‌ها و مشکلات است.

دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم هر روز پیچیده‌تر می‌شود. شما فقط می‌توانید با یادگیری چگونگی کنترل افکار خود و تبدیل شدن به یک متفکر منتقد، با این دنیای پیچیده کنار بیایید.

وقتی می‌توانید به طور موثر فکر کنید، می‌فهمید که می‌توانید همه جوانب زندگی خود را بهتر کنترل کنید و بهتر می‌توانید با هرگونه مشکلات یا مسائلی که زندگی ممکن است سر راهتان قرار دهد مقابله کنید. هنگامی که به یک متفکر انتقادی تبدیل می‌شوید، متحیر می‌شوید که چگونه می‌توانید آرزوهای خود را به واقعیت تبدیل کنید.

راهنمای Critical Thinking

این کتاب راهنمای گام به گام است که باعث می‌شود شما شروع به فکر کردن برای خود و ایجاد الگوهای عینی و محکمی از افکار کنید. شما یاد می‌گیرید که فردی ذهنی‌تر و تامل برانگیز تر باشید، به این معنی که یاد خواهید گرفت که فرآیندهای ذهنی خود را از جمله افکار، احساسات و خواسته‌های خود بررسی کرده و در نظر بگیرید.

بنابراین، اگر می‌خواهید به تفکر انتقادی تسلط داشته باشید و به یک تصمیم گیرنده بی نظیر تبدیل شوید و مهارت حل مسئله را یاد بگیرید، زود تصمیم نگیرید. این راهنما چگونگی به دست آوردن بهترین نتیجه را در تفکر شما بررسی می‌کند و حاوی اطلاعاتی با ارزش است مانند:

  • تفکر انتقادی چیست؟
  • ویژگی‌های متفکران منتقد
  • چگونه می‌توان تفکر انتقادی را توسعه داد؟
  • مزایای تفکر انتقادی
  • چک لیست برای تجزیه و تحلیل فکر خود
  • ایجاد ذهنیت مثبت
  • تفکر انتقادی برای حل مسئله
  • تفکر انتقادی برای تصمیم گیری بهتر
  • مغزتان را احیا کنید و دیدگاه خود را تغییر دهید.
  • تفکر انتقادی و تعیین هدف
  • تفکر انتقادی و بهبود خود
  • تفکر انتقادی و رهبری
  • استراتژی‌های قدرتمند برای بهبود تفکر انتقادی شما

از طریق این کتاب، نویسندگان می‌توانند هم از توصیه‌های الهام بخش و هم تکنیک‌های عملی را که برای یادگیری و ورزش کردن تفکر انتقادی قابل استفاده است، به اشتراک بگذارند. زندگی شما شامل یک سری تصمیمات بی پایان است و این راهنما می‌تواند شما را با اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری بهتر در زندگی‌تان تجهیز کند.

نظرات در مورد این کتاب در زمینه مهارت حل مسئله

جنت تومپا: «کلا این کتاب رو دوست دارم. بسیار کاربردی است و هر آنچه در کتاب ذکر شده است برای کار روزمره من قابل استفاده است. این کتاب به من در بهبود توانایی تفکر کمک می‌کند و برای من بسیار مفید بود. علاوه بر این، من روشی را که نویسنده با کلمات ساده توضیح می‌دهد را دوست دارم و دنبال کردن آن بسیار آسان است.»

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - موفقیت

رابرت سان: «من واقعا از این کتاب قدردانی می‌کنم و کتابی که بسیار آموزنده است. داده‌های عملی آن بسیار دقیق و درست است و خرید و خواندن آن را به همه پیشنهاد می‌کنم.»

پس منتظر چه چیز هستید؟ وقت آن است که اقدام کنید. این کتاب را بخوانید تا به استاد «تفکر انتقادی» تبدیل شوید.

نام کتابنویسندگانتاریخ انتشارمدت زمانانتشارات
Critical ThinkingTravis Holiday, Kevin HollinsOctober 09, 201937 ساعتTravis Holiday, Kevin Hollins

با کمک این کتاب‌ها مهارت حل مسئله را یاد خواهید گرفت و می‌توانید در شرایط سخت مانند یک حرفه‌ای عمل کنید.

5/5 - (5 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی