کتاب ” پایانی بزرگ ” نوشته دارن هاردی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۵ فروردین, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۳ آذر, ۱۴۰۱
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

کتاب پایانی بزرگ: چگونه قطعاً به آرزوهایتان برسید  نوشته دارن هاردی، کارآفرین و سخنران انگیزشی بسیار مشهور آمریکایی و نویسنده‌ ‏ی کتاب پرطرفدار و بسیار پر فروش «اثر مرکب» است. دارن هاردی در کتاب پایانی بزرگ به ما یاد می دهد چگونه می‏‌توانیم بعد از تصمیم‌‏ گیری، راه خود را ادامه دهیم و ثابت‏ قدم باشیم تا به اهداف خود دست یابیم. بنا بر گفته های او در کتاب پایانی بزرگ، همه می‌‏توانند شروع کنند، اما همه نمی‌‏توانند تا انتها ادامه دهند، و این تفاوت موفقیت و عدم موفقیت است. با آکادمی بازار همراه باشید، ما قصد داریم در این مقاله درباره موضوعات و محتوای کتاب پایانی بزرگ بیشتر صحبت کنیم:

درباره کتاب پایانی بزرگ

همه‌‏ی ما آغاز کردن را بسیار خوب بلدیم. معمولاً قسمت سخت کار، ادامه‏ دادن، تسلیم ‏نشدن و ثابت‌‏ قدم ماندن است. همه‏‌ ی ما در برهه زمانی مختلف درصدد کسب عادت ‏‌های خوب مانند برنامه ی‌ ورزشی پایدار، توجه به سلامتی، مطالعه و غیره برمی‏‌آییم؛ ولی بیشتر افراد بعد از مدتی این عادات را رها کرده و به عقب باز می گردند. شروع، مشخص ‏کننده‌ ‏ی موفقیت نیست. موفقیت، نیاز به پایان کار با کیفیت دارد. هر چقدر هم خالی شروع کنید، اگر تا پایان راه ادامه ندهید، به موفقیت نخواهید رسید و حس ناکامی اولیه، شما را نسبت به تلاش دوباره نا امید خواهد کرد. افراد کمی هستند که تا به آخر ادامه می‌‏دهند. آن‏‌ها با موانع مواجه می‏‌شوند، دل‌ سرد می‌‏ شوند، به درِ بسته می‌‏‏خورند و تا مرز نا امیدی جلو می‌‏روند؛ اما هیچگاه تسلیم نمی‌‏شوند و به عقب برنمی گردند. کتاب پایانی بزرگ به ما یاد می دهد که هنگام رو به رو شدن با نا امیدی‌‏ ها، از حرکت بازنایستیم تا به خط پایان برسیم.

 

یاد می گیریم که وقتی با درِ بسته مواجه شدیم، راهی برای عبور از آن پیدا کنیم. آن‏چه فرد موفق را از بقیه جدا می ‏‌سازد، انگیزه و اراده‌‏ ی او در عبور از موانع و مشکلات است. فرد موفق در برخورد با در بسته، عقب نمی کشد؛ در را می ‏‌شکند و عبور می‏‌کند. همان‏طور که همه می‌‏دانیم، «نابرده رنج، گنج میسر نمی‌‏شود».

دارن هاردی

کتاب پایانی بزرگ به ما این نکته را آموزش می دهد تا فقط کمی بیشتر از حد توان‏مان کار کنیم تا توان مند تر شویم. کمی بیشتر تلاش کنیم و دشواری های راه را به جان بخریم. به دلیل اینکه برای رسیدن به اهداف بزرگ و زیبا، باید از راه های دشواری عبور کرد و رنج ‏‌های زیادی را تحمل کرد. با کمک کتاب پایانی بزرگ، می آموزیم تا بعد از آغاز راه، مصمم باشیم. به دلیل این که آغاز راه، آسان‌‏ترین قسمت کار است و در ادامه مشکلات و سختی ‏‌های بسیاری بر سر راه ما خواهند بود. لحظاتی پر از نا امیدی را تجربه می کنیم و روزهای سختی را پشت ‏سر می گذاریم. اما آن‏چه اهمیت دارد، ادامه ‏دادن تا رسیدن به پایانی بزرگ است.

قسمت هایی از کتاب پایانی بزرگ

زمانی که خیلی جوان بودم، آموختم که رنج خوب است. اگر کتاب دیگرم اثر مرکب را مطالعه کرده باشید، می‏‌دانید که پدرم مربی فوتبال آمریکایی دانشگاه بود و در پارکینگ خانه ‏‌مان وسایل تمرین و بدن‏سازی بود. من در مکانی بزرگ شدم که صدای وزنه روی آسفالت پارکینگ به گوش می‌‏رسید و روی پارکینگ نوشته بود «باشگاه سلامتی هاردی» و دورش هم نوشته بود «نابرده رنج، گنج میسّر نمی‌‏شود. پس از همان بچگی در ذهنم حک شد که رنج چیز خوبی است. واقعاً چیز عالی ‏‌ای است. زیرا برای رشد، به رنج و سختی احتیاج است. خب من حتی یک تی‏شرت هم دارم که روی آن نوشته «نابرده رنج، گنج میسر نمی‌‏شود». معمولاً هم همین تی‏شرت را تنم می‏‌کنم.
رنج عامل رشد است. همه ما می‏‌دانیم که اگر می‏‌خواهیم عضله بسازیم، راهش این است که آن را تحت فشار بگذاریم. در حقیقت عضله را پاره می‏‌کنیم تا بتوانیم وزنه را بلند کنیم؛ اما پس از استراحت و ریکاوری، بزرگ‏تر از حالت قبل می‌‏ شود. حالا می‏ توانید اشیاء بزرگ و سنگینی را بلند کنید و گویی توان‏تان افزایش می یابد؛ به دلیل اینکه عضلات‏تان فشار و رنج زیادی را تحمل کرده است. بدون آن رنج، رشدی هم در کار نیست. پس می‏خواهم درد و رنج، راهی باشد تا به موفقیت دست پیدا کنید.

درباره نویسنده

دارن هاردی

دارن هاردی در سال 1971 میلادی در آمریکا چشم به جهان گشود. او در سال 2010 با انتشار کتاب «اثر مرکب» به اوج شهرت و محبوبیت رسید. اثر مرکب یکی از موثر ترین کتاب‌ ‏های موفقیت محسوب می شود. هاردی در این کتاب، به مخاطبانش یاد می دهد که تصمیمات و عادت‌ ‏های روزمره‌ ‏مان هستند که باعث رسیدن و یا نرسیدن به موفقیت می‌‏شوند. به عقیده‌‏ی هاردی، موفقیت اتفاقی نیست و با ترفند های عجیب ‏وغریب هم به دست نمی‌‏آید. بلکه حاصل تلاش است. آنتونی رابینز سخنران انگیزشی و نویسنده ‏‌ی مشهور آمریکایی کتاب هاردی را مورد تشویق قرار داده و مطالعه آن را توصیه می‌‏کند. هاردی نخستین کسب‌‏ و کارش را در 18 سالگی شروع کرد و در 25 سالگی، به درآمد سالیانه‌ ‏ی میلیون‌ ‏دلاری رسید. چندین سال بعد، شرکتی که تأسیس کرده بود، به شرکتی چندین میلیون دلاری تبدیل شد. هاردی در سال 2007 همکاری با مجله‌‏ی «موفقیت» آمریکا را شروع کرد و این همکاری را تا سال 2015 ادامه داد. از جمله آثار هاردی می‏‌توان به «بهترین سال زندگی تو» و «ترن هوایی کارآفرینان» اشاره کرد. اثر مرکب همچنان از دیدگاه کارشناسان بهترین کتاب او محسوب می شود . کتاب‏‌ های هاردی همگی در لیست پرفروش‌‏ترین کتاب‌‏های نیویورک ‏‌تایمز قرار داشته‌ ‏اند.

افراد موفق، موفقیت خود را در مسابقه‏‌ی بخت ‏‌آزمایی برنده نشده‌ ‏اند. همه ‏‌ی ما می‏‌توانیم افراد موفق را ببینیم و حسرت بخوریم. آن‏ کاری که معمولا نمی‏‌توانیم انجام دهیم، تصور و درک میزان رنج و سختی‌ ‏ای است که این افراد تحمل می کنند تا به موفقیت برسند. این افراد در برخورد با مشکلات، استقامت کرده اند، امید خود را از دست نداده‏‌ اند و به حرکت رو به جلو ادامه داده‌‏اند. آکادمی بازار به شما پیشنهاد می کند با استفاده از محصولات کتاب صوتی که آثار افراد موفق و مشهور جهان است، با تجربیات و دانسته های این افراد بیشتر آشنا شوید تا آگاهی شما برای قدم نهادن در مسیر موفقیت کامل شود. درصورت تمایل به استفاده از محصولات بر روی لینک زیر کلیک کنید:

کتاب صوتی

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - اثر مرکب

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی