خلاصه کتاب ” نشکن ” نوشته نسیم طالب

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲ خرداد, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۲ دی, ۱۴۰۱
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

کتاب نشکن از آثار بسیار مفید از نسیم طالب است. او با تکیه بر تجربیات خود در کتاب نشکن توضیح می دهد که منظور از سختی کشیدن و کسب تجربه و مفاهیمی از این دست که در فرهنگ ما نیز بسیار زیاد ستوده شده است و مورد توجه بوده است چیست؟ و چطور می تواند منجر به رشد و توسعه فردی شود؟

با آکادمی بازار همراه باشید تا قسمت هایی از کتاب نشکن را مطالعه کنید.

ضربه بیشتر الماس بهتر

یک جعبه را تصور کنید که بر روی آن نوشته شده است” شکستنی”، حتما درون آن چیزی وجود دارد که اگه پرتاب شود می شکند، مثلا میتواند شیشه باشد. اگه از آدم های مختلف بپرسید متضاد شکستنی چیست؟ جواب هایی مانند، مقاوم یا محکم میشنوید. مثلا چیزی مانند یک تکه شیشه ی سخت تر که وقتی پرتاب می شود نمی شکند. مثل اینکه بگوییم متضاد منفی، خنثی می شود. در حالی که در اصل متضاد شکستنی، محکم نیست بلکه نشکن است یعنی ساختاری که از بی نظمی بهره می برد، از مخالفت نیز بهره می برد.

من دوست دارم به این شکل فکر کنم که هرگاه به جعبه نشکن ضربه می زنید، شیشه داخل آن نمی شکند، مقاومت هم نمی کند اما کمی بیشتر به الماس تبدیل می شود. هر چقدر بیشتر ضربه بخورد الماس قوی تری می شود.

قدرتمند بودن

قوی بودن در برابر شکست

در دوسال اول تحصیل من در نیروی هوایی، اجازه نداشتم که ماشین شخصی داشته باشم و تنها راهی که داشتم این بود که سال بالایی ها اجازه دهند از ماشین آنها استفاده کنم.

به خاطر دارم در آخر هفته ای به دوستان خود گفتم بیایید ماشینی قرض بگیریم و به بیرون برویم. آنها چیزهایی مانند این گفتند که الان همه رفته اند، نمی توانیم ماشین گیر بیاوریم، هیچکس به ما ماشین نمی دهد. تا مدتی من هم اینگونه فکر می کردم اما گفتم همه ی درها را می زنم و از آنها درخواست می کنم که ماشین خود را به من قرض بدهند. آخر شب من یک ماشین داشتم و به این نتیجه رسیدم که منطق بقیه برای در دسترس نبودن حتی یک ماشین چه بوده است.

هر بار که دری را می زدم موقعیت عجیبی بود. بیشتر جواب هایی که می شنیدم بی ادبانه و گستاخانه بود اما هرچه بیشتر در می زدم، بیشتر در موقعیت عجیب قرار می گرفتم، هرچه پاسخ ها گستاخانه تر می شد، هرچه بیشتر تمسخر می شدم برای من اهمیت کمتری پیدا می کرد و همیشه یک ماشین پیدا می کردم.

من شیشه ای نبودم که بشکند، من در مقابل شکستن مقاومت نمی کردم بلک با هر دری که می زدم بیشتر و بیشتر به یک الماس تبدیل می شدم.

قوی بودن در برابر شکست

برای ضربه خوردن اشتیاق داشته باشید

نشکن بودن یعنی زنده بودن. باید برای ضربه خوردن اشتیاق داشته باشیم. اشتیاق دارید چون می دانید هرچقدر بیشتر ضربه بخورید بیشتر در حال تبدیل شدن به الماس هستید.

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که مگر مازوخیست داری که اشتیاق داری آسیب ببینی؟ خب سوال من هم همینجاست، وقتی در باشگاه در حال زدن پرس سینه هستید و رسیده اید به هشتمین تکرار و چهار تای دیگر تا اتمام باقی مانده است، آیا تمرین را رها می کنید و می گویید من مازوخیست نیستم، من دیگر وزنه نمی زنم چون احساس ناراحتی می کنم؟ امیدوارم جواب منفی باشد. پس چرا برای یک جنبه از زندگی خود این کار را می کنید؟

در واقع از زیر ورزش در رفتن بسیار راحت تر از این است که خانه به خانه بروید و محصولی را بفروشید یا به عنوان کارآفرین تلفن زیادی بزنید و یا به طور مکرر با انسان های جدید ارتباط برقرار کنید.

این ها را می دانم زیرا دوستان زیادی دارم که به باشگاه می روند. مشکلی ندارند حتی سه برابر من اسکات می زنند اما حاضر نیستند هیچگاه در به در به دنبال ماشین بروند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - امید

نشکن بودن در تمام جنبه ها

سعی کنید نشکن بودن را برای تمامی جنبه های زندگی بکار ببرید نسبت به بی نظمی اطراف خود اشتیاق نشان بدهید.

دریافت هزاران نظر منفی از جانب دیگران از بهترین اتفاق هایی است که تا به حال برای من افتاده است. من بعداز دریافت صد ها کامنت منفی دیدم دیگر هیچ تاثیری روی من ندارند، فقط می خندم و به کاری که می خواهم ادامه می دهم. برای رسیدن به این سطح باید بخواهید که زنده باشید، نشکن باشید که حسابی ضربه بخورید. هرچه بیشتر خودتان را در معرض ضربه قرار بدهید، آن شیشه شکستنی بیشتر به یک الماس زیبا تبدیل می شود.

معرفی نسیم طالب

نسیم طالب

نسیم طالب نویسنده، دانشور، آماردان و تحلیلگر ریسک لبنانی-آمریکایی است که در آثارش به مسائل تصادفی بودن و احتمال و عدم قطعیت توجه دارد. او نویسنده آثاری پرفروش است و استاد دانشگاه‌ های بسیاری بوده‌ است.

او هم چنین در زمینه فاینانس ریاضی، تجارت در وال استریت، مشاوره سرمایه‌ گذاری فعالیت کرده‌ است. او شاغل در زمینهٔ مالیه ریاضیاتی، مدیر صندوق پوشش ریسک، مدیر دادوستدگر با ابزار مشتقه نیز بوده، و هم‌ اکنون به عنوان مشاور علمی یونیورسا اینویستمنتس فعالیت می‌کند.

او لیسانس و فوق لیسانس خود را از دانشگاه پاریس، ام بی ای از مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا، و دکترای علوم مدیریت را از دانشگاه پاریس اخذ کرده است. او به انگلیسی، فرانسوی، عربی کلاسیک مسلط است و از لحاظ محاوره‌ ای به ایتالیایی و اسپانیایی مسلط است و می‌تواند متون کلاسیک به یونانی، لاتین، آرامی و عبری باستان را علاوه بر کنعانی بخواند.

 
 

زمانی که فردی قوی باشد و از شکستن نهراسد، مشکلات زندگی به چشم او کوچک تر می‌ آیند، اعتماد به‌ نفس او بالا رفته و بسیار قوی تر به راه خود ادامه می دهد. به همین دلیل  شما می توانید از کتاب نشکن برای آگاهی از اینکه چطور می‌ توانید در زندگی واقعاً قوی باشید بهره ببرید.

آکادمی بازار به شما پیشنهاد می کند جهت فراگیری مهارت های بیشتر در زمینه قوی بودن و دستیابی به موفقیت از محصولات کتاب صوتی استفاده کنید و با عملی کردن آموزه های آن در زندگی خود، شاهد پیشرفتی روز افزون در زندگی خود باشید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

یک پاسخ

  1. درود بر شما
    بواقع نقطه ای را مورد بررسی قراردادند که به ظاهر دیده شده و‌کمتر کسی عمل نموده است . بواقع اینکه همه انسان‌ها نمی توانند در این مسیر قرار بگیرند همان تفاوت افراد بشر در جهان بینی است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی