کتاب ” مدیریت مالی موفق ” نوشته رابرت کیوساکی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۷ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ آذر, ۱۴۰۱
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

کتاب مدیریت مالی موفق اثری بسیار موفق از رابرت کیوساکی و همکارش است. همان طور که از عنوان کتاب نیز مشخص است، شامل راهکارهایی درباره حرکت به سوی موفقیت است. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که حساب درآمد و هزینه ماهانه خود را از دست داده ‌اید، می ‌توانید از کتاب  مدیریت مالی موفق به ‌عنوان راهنما و برای به دست گرفتن کنترل درآمد و هزینه ماهانه خود بهره ببرید.

به یاد داشته باشید که مجبور به طی کردن این مراحلی که در این کتاب بیان می شود نیستید اما اگر اقدامی نکنید، در وضعیت شما تغییری به وجود نخواهد آمد و در این تلاش بیهوده و صرف حقوق ماهیانه برای پرداخت صورت‌ حساب ‌هایی که هیچگاه تمام نمی ‌شوند، گرفتار باقی خواهید ماند. با آکادمی بازار همراه باشید تا با کتاب مدیریت مالی موفق بیشتر آشنا شوید.

درباره کتاب مدیریت مالی موفق

رابرت کیوساکی در کتاب مدیریت مالی موفق بیان می کند که مشکل اصلی بسیاری از جوامع این است که با وجود اینکه بسیاری از افراد سال‌ های بسیار زیادی از عمر خود را در مدرسه سپری می کنند، اما هیچگاه به آن ‌ها پول درآوردن  یاد نمی ‌دهند. آن‌ ها فقط یاد می‌گیرند که چگونه می ‌بایست برای دستیابی به پول کار کنند، در حالی‌ که این پول است که باید در خدمت افراد باشد.

رابرت کیوساکی در طول سال ‌های فعالیت حرفه‌ ای خود، کلاس‌ هایی در خصوص مدیریت مالی تشکیل داده است و محتویات این کتاب نیز دربردارنده آموزش ‌های ارائه شده در این کلاس ‌ها است. از جمله موضوعاتی که در این کلاس ‌ها و در این کتاب به آن‌ اشاره ‌شده است، عبارت ‌اند از: سرمایه ‌گذاری با بالاترین بهره و کمترین ریسک،‌ چگونه به فرزندانمان بیاموزیم که پولدار شوند، تأسیس شرکت ‌ها و واگذاری آن ‌ها و از طرفی قابل ‌ذکر است که هدف نویسنده از نگارش کتاب مدیریت مالی موفق این است تا به مخاطبان خود یاد دهد چگونه نبوغ و استعداد نهادینه شده در خود را در جهت رسیدن به درآمد بیشتر به کار گیرند.

رابرت کیوساکی نویسنده مدیریت مالی موفق
رابرت کیوساکی نویسنده مدیریت مالی موفق

کتاب مدیریت مالی موفق از 7 فصل با عناوین زیر تشکیل شده است:

  • فصل اول: بهای خساست کردن چیست؟
  • فصل دوم: بهای یک اشتباه چیست؟
  • فصل سوم: بهای تحصیلات چیست؟
  • فصل چهارم: بهای از بین بردن کارت‌ های اعتباری چیست؟
  • فصل پنجم: بهای خلاص شدن از بدهی بد چیست؟
  • فصل ششم: بهای تغییر چیست؟
  • فصل هفتم: بهای رفع مشکل کارنامه مالی چیست؟

 

قسمتی از کتاب مدیریت مالی موفق

بسیاری از مردم برنامه تلویزیونی چه کسی می ‌خواهد میلیونر شود را می شناسند. این برنامه خیلی سریع در آمریکا معروف شد و طولی نکشید بینندگان زیادی را در سراسر جهان به خود جذب کرد. تنها کاری که شرکت‌ کنندگان می‌ بایست انجام می‌ دادند این بود که به یک سری از پرسش های اطلاعات عمومی جواب دهند. با هر جواب درست، پول بیشتری نصیب شرکت‌کنندگان می ‌شد و جایزه بزرگ آن‌ هم حداکثر مبلغ یک‌ میلیون دلار بود
طولی نکشید که سوال «چه کسی می‌خواهد میلیونر شود؟» در همه ‌جا به تکیه‌ کلام مردم تبدیل شده بود. با آن ‌همه علاقه‌ مندی که به پول، پولدار شدن و جایزه ‌های بزرگ قرعه‌ کشی وجود دارد، سوال بدیهی‌ تر این است که چه کسی نمی‌خواهد میلیونر شود؟
او لبخندی زد و پرسید: پس کتاب شما درباره چیست؟
من با تبسم در جواب گفتم: کتاب من درباره هزینه پولدار شدن است.
خانم مجری پرسید: هزینه؟ منظور شما از هزینه چیست؟
زمانی که او داشت این سوال را می ‌پرسید، تهیه ‌کننده به او اشاره کرد که وقت برنامه رو به اتمام است. در این هنگام مجری از من خواست پاسخ را هر چه زودتر بدهم و من با گفتن این جمله مصاحبه را به اتمام رساندم: اکثر مردم تمایل دارند پولدار شوند، ولی اشکال کار در این است که فقط تعداد کمی از آن ‌ها تمایل به پرداخت هزینه آن هستند.

وقتی جوان بودم، من و پدر پولدارم با اتومبیل از مقابـل خانه‌ ی یکی از هم‌ کلاسی ‌هایم که در محله‌ ای اعیانی نشین قرار داشـت رد شـدیم. مـن از پدر پولدارم پرسیدم که آیا پدر همکلاسی ‌ام پولدار است؟ پدرم با خنده جواب داد: یک شغل پردرآمد، خانه‌ ی بزرگ، اتومبیل‌ های قشنگ و تعطیلات پرهزینه به معنای ثروتمند بـودن نیـست. در حقیقـت، این‌ ها می‌تواند دقیقا به معنای عکس آن باشـد. سـبک زنـدگی اسـراف آمیز بـه معنای با هوش بودن یا دارای تحصیلات عالیه بودن نیست، بلکه دقیقا برعکس آن است.

ما اکثرا با حکمای عاقل کـه کم ‌خرجی و امـساک را توصـیه می‌کردند موافق هستیم، ولی خیلی از ما، از ته دل ترجیح می‌دهیم کـه یـک کـارت اعتبار طلایی بدون محدودیت خرج کردن داشته باشیم. از آن کارت ‌هایی که توسط یک عموی پولداری که پولش از همه‌ ی شیخ ‌های نفتـی عربی، بانک ‌های خـصوصی سـوئیس و بیل گیتس، مجموعا بیش ‌تر اسـت، خریداری شده باشد.

درباره رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی نویسنده مدیریت مالی موفق

رابرت کیوساکی؛ نویسنده دو رگه ژاپنی آمریکایی در تاریخ 8 آوریل 1947 در هاوایی متولد شد. او در خانواده‌ ای فرهنگی رشد پیدا کرد، به طور‌ی‌که پدر و مادر او از جمله برجسته‌ ترین مدرسان کشور بودند.

رابرت کیوساکی پس از اتمام تحصیلات خود در دوره متوسطه برای ادامه درس به نیویورک رفته و تحصیلات عالیه خود را در آن جا سپری کرد. بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه به نیروی تفنگداران دریایی آمریکا پیوست و به‌ عنوان افسر به مملکت خود خدمت کرد. از جمله آثار رابرت کیوساکی می توان به کتاب پدر پولدار _ پدر بی‌پول، آی‌کیو مالی خود را افزایش دهید، چهارراه پول‌سازی، بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری، تیم سرمایه‌گذاری مهم‌تر از پول، چرا ثروتمندان ثروتمندتر می‌شوند اشاره کرد….

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - کتاب

به یاد داشته باشید این شما هستید که باید با فراگیری مهارت های لازم کنترل امور مالی خود را در دست بگیرید و به جای اینکه خود را برده پول ‌کنید، اختیار پول‌ های خود را در دست گرفته و به عبارتی خود را ارباب پول‌ ها نشان دهید.

آکادمی بازار به شما پیشنهاد می کند برای یادگیری دیگر مهارت های مورد نیاز برای تبدیل شدن به فردی موفق از محصولات کتاب صوتی که نوشته افراد مشهور و موفق جهان است بهره ببرید. اگر مایل به استفاده از این محصولات بسیار کاربردی و مفید هستید بر روی لینک زیر کلیک کنید:

کتاب صوتی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی