موثرترین کتاب‌ها در زمینه شادی و خوشبختی در سال ۲۰۱۹

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۸ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۵ دی, ۱۴۰۱
کتاب های شادی و خوشبختی

پیدا کردن شادی و خوشبختی می‌تواند زندگی ما را تغییر دهد. برای هرکسی شادی و خوشبختی در چیزهای متفاوتی خلاصه می‌شوند. ممکن است بعضی شادی را در پول جستجو کنند یا بعضی داشتن فرزند را شادی تلقی کنند.

مهم نیست که تعریف شما از خوشبختی و شادی چیست، مهم آن است که بتوانید این شادی و آرامش را پیدا کنید تا احساس خوشبختی کنید و زمانیکه احساس خوشبختی می‌کنید عملکرد بهتری در زندگی خواهید داشت و اطرافیانتان را نیز به شکلی مثبت تحت تاثیر این شادی و خوشبختی قرار می‌دهید و همه از شما حس خوبی خواهند گرفت.

برای این منظور و پیدا کردن خوشبختی و شادی به معرفی پنج کتاب در این زمینه می‌پردازیم. این کتاب‌ها از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز هستند که توانسته‌اند زندگی میلیون‌ها نفر را تغییر دهند و بسیار تاثیرگذارند.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

شادی و خوشبختی

احساس شادی و خوشبختی برای هر انسانی قطعا آرزو و رویایی بزرگ است. با برترین کتاب‌های سال ۲۰۱۹ در این زمینه آشنا شوید. برای اینکه بتوانیم به حس رضایت از زندگی داشته باشیم و وجودمان سرشار از شادی و خوشبختی باشد قطعا نیاز به تلاش بسیاری است.

خوشبختی برای هر کس شاید معنای متفاوتی داشته باشد، اما وجود زندگی پرآرامش، خالی از دغدغه، سرشار از سلامتی و داشتن رفاه مالی از جمله معیارهای مهم یک زندگی ایده‌آل است. اگر به دنبال مطالعه کتاب‌های برتر سال ۲۰۱۹ در زمینه خوشبختی و شادی هستید این مقاله را دنبال کنید.

شادی و خوشبختی را در میان ورق‌های کتاب‌های ارزشمند بیابید

نویسندگان مطرح دنیا پیوسته در حال کنکاش و جستجوی منابع معتبر و تحقیق و بررسی دنیای پیرامونشان هستند تا کتاب‌های شایسته به خوانندگان خود ارائه دهند. این نویسندگان در زمینه شادی و خوشبختی در سال ۲۰۱۹ کتاب‌های بی‌نظیری را ارائه کرده‌اند.

۱. مزیت خوشبختی: چطور فکر مثبت باعث موفقیت در کار و زندگی می‌شود

موثرترین کتاب‌ها در زمینه شادی و خوشبختی در سال ۲۰۱۹

کتاب The Happiness Advantage نوشته شاون ایچر می‌خواهد به شما نشان دهد که چگونه داشتن فکر مثبت باعث موفقیت در کار و زندگی می‌شود. رایج ترین فرمول ما برای موفقیت شکسته است.

دانش متعارف معتقد است که اگر سخت کار کنیم موفق‌تر خواهیم بود و اگر موفق‌تر باشیم، خوشحال خواهیم شد. اگر ما فقط بتوانیم آن کار عالی را پیدا کنیم، در تبلیغات بعدی پیروز شویم، آن پنج پوند را از دست بدهیم، خوشبختی محقق خواهد شد. اما اکتشافات اخیر در زمینه روانشناسی مثبت نشان داده‌اند که این فرمول در واقع منقضی شده است: خوشبختی باعث موفقیت می‌شود، نه راه دیگر.

هنگامی که ما مثبت هستیم، مغز ما درگیر کار، خلاقیت، انگیزه، پرانرژی، انعطاف پذیر و پربار می‌شود. این فقط یک ایده خالی نیست. این کشف بارها و بارها توسط تحقیقات دقیق در روانشناسی و علوم اعصاب، مطالعات مدیریتی و سازمان‌های دیگر در سراسر جهان حاصل شده است.

در کتاب Happiness Advantage، شاون ایچر که بیش از یک دهه زندگی و تحقیق و سخنرانی در دانشگاه هاروارد را گذراند، تحقیقات خود را انجام داده است. از جمله یکی از بزرگترین مطالعات شادی و پتانسیل در دانشگاه هاروارد و دیگر شرکت‌ها.

برای رفع این فرمول منقضی شده با استفاده از داستان‌ها و مطالعات موردی از کار او با هزاران مدیر در 42 کشور، ایچر توضیح می‌دهد که چگونه می‌توانیم برای دستیابی به یک مزیت رقابتی در محل کار، دوباره برنامه ریزی کنیم تا فکرمان مثبت‌تر شود. دوره برنامه ریزی فروش یک دوره فوق العاده جذاب انگیزشی و علمی است.

عمل‌های اصلی شادی و خوشبختی

با جداسازی هفت اصل عملی، عملی که در همه جا از کلاس‌های درس گرفته تا اتاق‌ها، از آرژانتین تا زیمبابوه امتحان و آزمایش شده است، وی به ما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم از مزیت خوشبختی سرمایه گذاری کنیم تا عملکرد خود را بهبود بخشیم و از پتانسیل‌های خود حداکثر استفاده را داشته باشیم. در میان اصولی که وی تشریح می‌کند:

  • اثر تتریس: چگونه مغز خود را مجددا مورد استفاده قرار دهیم تا الگوهای امکان را دریابیم، تا هر کجا که نگاه کنیم بتوانیم فرصت‌هایی را ببینیم و از آن‌ها استفاده کنیم.
  • دایره Zorro: چگونه می‌توانیم تلاش‌های خود را بر روی اهداف کوچک و قابل کنترل هدایت کنیم، برای به دست آوردن اهرم برای رسیدن تدریجی به اهداف بزرگتر و بزرگتر.
  • سرمایه گذاری اجتماعی: چگونه می‌توان سود سهام سرمایه گذاری در یکی از بزرگترین پیش بینی کننده‌های موفقیت و خوشبختی را استخراج کرد.
نام کتابنام نویسندهتاریخ انتشارتعداد صفحهانتشارات
Happiness Advantage Shawn AchorJune 5, 2018256Currency; Reprint edition

۲. کتاب شادی: خوشبختی پایدار در دنیای متغیر

 کتاب شادی: خوشبختی پایدار در دنیای متغیر

کتاب The Book Of Joy اثری است از نویسندگان مطرحی چون دالایی لاما، دزموند توتو، داگلاس کارلتون آبرامز است. این کتاب، پرفروش کتاب نیویورک تایمز بوده است.

دالای لاما و اسقف اعظم دزموند توتو بیش از پنجاه سال تبعید و خشونت نفس گیرانه ظلم و ستم برنده جایزه صلح نوبل می‌شوند. علی‌رغم سختی‌هایشان به قول خودشان، آن‌ها دو نفر از خوشحال‌ترین مردم کره زمین هستند.

در آوریل 2015، اسقف اعظم توتو به منزل دالایی لاما در دارامسلا هند سفر کرد تا هشتادمین سالگرد ولادت وی را جشن بگیرد و آنچه را که امیدوار بودند ایجاد شود هدیه‌ای برای دیگران باشد. آن‌ها به زندگی طولانی خود نگاه کردند تا به یک سوال سوزناک پاسخ دهند: چگونه می‌توانیم در مواجهه با رنج‌های اجتناب ناپذیر زندگی، شادی بیابیم؟

آن‌ها داستان‌های صمیمی را معامله می‌کردند، دائما به یکدیگر طعنه می‌زدند و اعمال معنوی خود را با هم در میان می‌گذاشتند. با پایان یک هفته پر از خنده و با اشک ریختن، این دو قهرمان جهانی به ورطه و ناامیدی زمان ما خیره شده بودند و فاش کردند که چگونه می‌توان یک زندگی را با خوشحالی پشت سر گذاشت.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - شادی

موضوع کتاب شادی و خوشبختی

این کتاب فرصتی نادر برای ما فراهم می‌کند تا یک هفته حیرت انگیز و بی‌سابقه خود را با هم تجربه کنیم، از اولین آغوش گرفته تا خداحافظی نهایی. ما باید هنگام گوش دادن به طبیعت لذت واقعی را ببریم و با هر یک از موانع شادی – از ترس، استرس و عصبانیت گرفته تا غم و اندوه، بیماری و مرگ – با آن‌ها روبه‌رو شویم.

آن‌ها سپس هشت ستون شادی را به ما پیشنهاد می‌دهند که پایه و اساس خوشبختی پایدار را فراهم می‌کند. در کل، آن‌ها شامل داستان، خرد و علم هستند. سرانجام، آن‌ها تمرینات روزمره خود را در شادی به اشتراک می‌گذارند که زندگی عاطفی و معنوی خود را بر آن پایه می‌نهانند.

اسقف اعظم هرگز ادعای سنن نکرده است و دالایی لاما خود را راهب ساده‌ای می‌داند. در این همکاری بی‌نظیر، آن‌ها بازتاب زندگی واقعی پر از درد و آشفتگی را در بین ما ارائه می‌دهند که در این میان آن‌ها توانسته‌اند سطح صلح، شجاعت و شادی را کشف کنند که همه ما می‌توانیم در زندگی خود آرزو کنیم.

نام کتابنویسندگانتاریخ انتشارتعداد صفحهانتشارات
The Book of JoyDalai Lama , Desmond Tutu, Douglas Carlton AbramsSeptember 20, 2016384Avery; Later prt. edition

۳. شاید شما باید با کسی صحبت کنید

شاید شما باید با کسی صحبت کنید

کتاب Maybe You Should Talk to Someone نوشته لری گوتلیب است. کتاب جدید پرفروش نیویورک تایمز اکنون به عنوان یک مجموعه تلویزیونی با اوا لونگوریا و ABC در حال توسعه است

  • بهترین کتاب غیرانتفاعی مجله Oprah سال ۲۰۱۹
  • کتاب هفته مجله مردم
  • بهترین کتاب‌های اپل انتخاب شده برای آوریل
  • انتخاب ماه آوریل IndieNext
  • کتاب انتخاب باشگاه ماهانه
  • کتاب Buzz Marketplace Publishers
  • یک خبر روز، iBooks اپل، رشد جهانی، پالایشگاه29 و کتاب Riot پیش بینی شده‌ترین کتاب سال 2019

صحبت افراد بزرگ در مورد کتاب شاید شما باید با کسی صحبت کنید

«کتابی مانند یک تور تفریحی که خواندنش اعتیادآور است»

«به ندرت کتابی خوانده‌ام که مرا به چالش بکشد تا خودم را با یک دید کاملا متفاوت ببینم و در عین حال با صدای خنده بلند می‌خواندم و کاملا جذاب بود.»

«این یک کتاب جسورانه، لذت بخش و تحول آور است.»

استاد احمد محمدی

باید زندگی را از سطحی که تحویل گرفته‌ایم بهتر تحویل دهیم؛ با ساختن خود، با رشد کردن. آنگاه به معنای واقعی زندگی کرده‌ایم.

استاد احمد محمدی

«خردمند، گرم، هوشمند و خنده‌دار. شما باید این کتاب را بخوانید.»

«از یک نویسنده، روان‌درمانگر و پرفروش‌ترین مقاله در نیویورک تایمز، یک کتاب جدید خنده‌دار، فکورانه و شگفت آور که ما را در پشت صحنه دنیای یک درمانگر قرار می‌دهد»

موضوع کتاب، شاید شما باید با کسی صحبت کنید

گوتلیب با حیرت و خرد و شوخ طبعی، ما را به عنوان پزشک و بیمار دعوت می‌کند و با بررسی حقایق و داستان‌های خود و دیگران، در حالی که در میان عشق و میل، مرگ و میر، گناه و رستگاری، ترور و شجاعت و امید و تغییر قرار می‌گیریم، بررسی می‌کنیم.

کتاب «شاید شما باید با کسی صحبت کنید» انقلابی است و به ارائه یک تور عمیقا شخصی و در عین حال جهانی از قلب و ذهن ما می‌پردازد و نادرترین هدایا این را ارائه می‌دهد: پرتره جسورانه آشکار از آنچه به معنای انسان بودن است و یک گزارش خنده دار و خنده‌دار و روشن کننده از زندگی اسرارآمیز خودمان و قدرت ما برای تبدیل آن‌ها.

 نام کتاب نویسندگان تاریخ انتشار تعداد صفحه انتشارات
Maybe You Should Talk to Someone Lori GottliebApril 2, 2019432Houghton Mifflin Harcourt; 1st Edition edition

۴. کوه دوم: تلاش برای یک زندگی اخلاقی

کوه دوم: تلاش برای یک زندگی اخلاقی

کتاب The Second Mountain اثر جدید دیوید بروکس در سال 2019 است. همه به شما می‌گویند که به دنبال یک چیز بزرگتر در وجود خود باشید، اما دقیقا چگونه آن را انجام می‌دهید؟

نویسنده کتاب The Road to Character، آنچه را که برای یک زندگی معنادار در دنیای خودمحور به دنبال دارید، بررسی می‌کند. «عمیقا متحرک، غالب فصیح و فوق العاده مبهم.»

هرچند وقت یکبار، با افرادی برخورد می‌کنید که شادی می‌کنند. که به نظر می‌رسد می‌دانند چرا آن‌ها را بر روی این زمین قرار گرفته‌اند، که با نوعی از نور درونی می‌درخشند. زندگی، برای این افراد، اغلب از آنچه که ما ممکن است به عنوان شکل دو کوه فکر کنیم، پیروی کرده است.

آن‌ها از مدرسه خارج می‌شوند، کار خود را شروع می‌کنند و شروع به کوهنوردی در کوه می‌کنند که فکر می‌کردند منظورشان از کوهنوردی است. اهداف آن‌ها در این کوه اول مواردی است که فرهنگ ما تایید می‌کند: موفق باشید، علامت گذاری کنید، خوشبختی شخصی را تجربه کنید. اما وقتی به بالای آن کوه می‌رسند، اتفاقی می‌افتد.

آن‌ها به اطراف می‌نگرند و منظره را می‌یابند و با حالی ناراضی می‌فهمند: این به هیچ وجه کوه من نبود. آنجا کوه دیگری بزرگتر وجود دارد که واقعا کوه من است.

و بنابراین آن‌ها به یک سفر جدید می‌پردازند. در کوه دوم، زندگی از خودمحوری به سمت مرکزیت دیگر حرکت می‌کند. آن‌ها چیزهایی را می‌طلبند که واقعا ارزشش را دارند، نه چیزهایی که دیگران به آن‌ها می‌گویند بلکه آنچه که می‌خواهند. آن‌ها زندگی وابسته به هم وابستگی را در آغوش می‌گیرند، نه استقلال. آن‌ها تسلیم تعهد در زندگی می‌شوند.

کوه بعدی شادی و خوشبختی

در کوه دوم، دیوید بروکس چهار تعهد را توضیح می‌دهد که زندگی معنا و هدف را تعریف می‌کند: به همسر و خانواده، یک حرفه، یک فلسفه یا ایمان و یک جامعه. تحقق شخصی ما به این بستگی دارد که ما چطور این تعهدات را انتخاب و اجرا کنیم.

بروکس به طیف وسیعی از افرادی نگاه می‌کند که زندگی شاد داشته‌اند، متعهدانه زندگی کرده‌اند و ضرورت و زیبایی وابستگی را پذیرفته‌اند. او دانش خود را در مورد چگونگی انتخاب شریک زندگی، چگونگی انتخاب یک حرفه، چگونگی زندگی در یک فلسفه و چگونه می‌توانیم شروع به ادغام تعهدات خود در یک هدف مهم کنیم.

خلاصه اینکه، این کتاب به ما کمک می‌کند تا همه ما زندگی‌های معنادار‌تری داشته باشیم. اما این یک تفسیر تحریک آمیز اجتماعی است. بروکس معتقد است که ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که جشن آزادی است و این به ما می‌گوید که با خود صادق باشیم، با هزینه تسلیم شدن در برابر یک علت، خودمان را با همبستگی اجتماعی و عشق به دیگران پیوند دهیم.

ما فردگرایی را به شدت سوق داده ایم و در این روند، ساختار اجتماعی را به هزار روش مختلف پاره کرده‌ایم. راه تعمیر از طریق انجام تعهدات عمیق‌تر است. در کوه دوم، بروکس نشان می‌دهد چه اتفاقی می‌تواند رخ دهد وقتی ما تعهد را در مرکز زندگی خود قرار دهیم.

نام کتابنام نویسندنتاریخ انتشارتعداد صفحهانتشارات
The Second MountainDavid BrooksApril 16, 2019384 Random House

۵. شادی و خوشبختی چگونه اتفاق می‌افتد

کتاب خوشبختی چگونه اتفاق می‌افتد

کتاب How Happiness Happens به دنبال یافتن شادی پایدار در دنیای مقایسه، ناامیدی و انتظارات برآورده نشده است که توسط ماکس لوکادو نوشته شده است.

در دنیایی که به دنبال شادی است، ماکس لوکادو، نویسنده پرفروش، برنامه‌ای شخصی را برای زندگی پر از شادی ماندگار و تحقق بخش، فراهم آورده است که توسط آموزش و تحقیقات مدرن پشتیبانی می‌شود.

احساس خوشبختی می‌کنی؟

چه مدت زمانی است که شما احساس کرده‌اید دیگر یک سطح از شادی واقعی در جودتان نبوده است؟ شاید جواب شما این باشد: «همیشه». اگر چنین است، خداوند شما را بیامرزد! (و این کتاب را به کسی که به آن نیاز دارد پیشنهاد دهید.) برای بسیاری از ما جواب این است: «خوب، مدتی شده است. من قبلا خوشحال بودم، اما پس از آن زندگی عواقب خود را تحمیل کرد.»

فقط یک سوم آمریکایی‌های مورد بررسی گفته‌اند که خوشحال هستند. چگونه می‌تواند این باشد؟ آموزش برای بیشتر در دسترس است. ما در همه چیز از پزشکی گرفته تا فناوری پیشرفت‌هایی داشته‌ایم، با این وجود 66 درصد از ما نمی‌توانند دلیل کافی برای بررسی کادر «بله» در پرسشنامه خوشبختی پیدا کنند.

استاد احمد محمدی
زندگی شگفت‌انگیز است، کافی است راهش را پیدا کنی.
استاد احمد محمدی

در سراسر جهان، مردم اعتقاد دارند که خوشبختی گرامی‌ترین هدف آن‌ها است. بازاریاب‌ها می‌پرسند: «می‌خواهید خوشحال باشید؟» در این رستوران غذا بخورید، این ماشین را برانید، این لباس را بپوشید. خوشبختی زمانی اتفاق می‌افتد که وزن خود را کاهش دهید، تاریخ را بدست آورید، همسرتان را پیدا کنید یا سرنوشت خود را کشف کنید.

این روش‌ها برای خوشبختی بی‌شمارند! با این حال، به خاطر همه وعده‌های خود، شادی شکننده را به همراه می‌آورد و اینطور شادی‌های برآورده نشده برای همه بی‌شمار می‌شود.

شادی پایدار

مکس می‌نویسد: «گزینه دیگری وجود دارد. بدون نیاز به کارت اعتباری، وام مسکن ماهانه یا دوره ثروت سن و قومیت دری برای شادی غیر منتظره نیستند.»

در این کتاب مکس مسیر غیرمنتظره‌ای را برای شادی پایدار به اشتراک می‌گذارد، مسیری که در هر فصلی از زندگی، شادی قابل اطمینان ایجاد می‌کند. چگونه بر اساس آموزه‌های عیسی مسیح و پشتوانه تحقیقات مدرن، چگونه شادکامی یک زندگی شگفت آور اما عملی را ارائه می‌دهد که شما را از درون به بیرون تغییر می‌دهد. این کتاب به زبان اسپانیایی نیز موجود است.

نام کتابنام نویسندهتاریخ انتشارتعداد صفحهانتشارات
How Happiness HappensMax LucadoSeptember 17, 2019208Thomas Nelson

اگر به دنبال یافتن شادی و خوشبختی پایدار هستید مطالعه کنید، کتاب‌هایی که ارزش چندین بار خواندن را دارند را از دست ندهید.

5/5 - (13 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

26 پاسخ

  1. سلام. ممنون از تلاش قشنگتون. جامعه ما خیلی نیاز به شادی سالم و پایدار داره. امیدوارم با راه حل های موجود بتونیم جامعه شادی داشته باشیم. شادی برای زندگی مثل اب برای زنده موندنه.

    1. سلام زهرا عزیز
      ما به شما کتاب “خوشبختی چگونه اتفاق می‌افتد” رو برای شروع معرفی میکنیم.

        1. سلام کاربر عزیز
          متاسفانه سایت ما امکان خرید محصولات دیگه ای به جز پکیج های خودمون رو نداره، اما حتما میتونید اینارو از سایت ها و کتاب فروشی ها تهیه کنید.

    1. سلام کاربر عزیز
      متاسفم و امیدوارم بتونید این حس رو با تمام وجود بچشید
      ممنون از دعای خیرتون

  2. گاهی وقتا یسری ادما رو میبینیم که خیلی انرژی خوبی دارن و ادم از مصاحبت باهاشون سیر نمیشه اما به درونشون نگاه کنی کلی غم تو دلشونه اما با این حال بازم شادن من عاشق اینطور ادمام

  3. کتاب های خیلی خوبی رو تو مقاله هاتون معرفی میکنید و این خیلی خوبه و باعث افزایش میزان اطلاعات کاربران میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی