کتاب سنگ کاغذ قیچی نوشته ویلیام پونداستون است. اگر می‌ خواهید یاد بگیرید چطور می‌توانید بازی سنگ، کاغذ، قیچی را ببرید یا در تست چند گزینه‌ ای هوشمندانه عمل کنید، کتاب سنگ کاغذ قیچی ، از همه نوع چیزهای کاربردی استفاده می‌ کند تا تقریباً همه بتوانند حدس بزنند و برنده شوند. با آکادمی بازار برای مطالعه خلاصه ای از کتاب سنگ کاغذ قیچی همراه باشد.

برنده شدن در بازی

سنگ تقریباً 35.4 درصد مواقع انتخاب می‌ شود، در حالی‌که کاغذ 35 درصد اوقات و قیچی فقط 29.6 درصد اوقات اتفاق میافتد. او می گوید به این علت است که سنگ، یک ریشه‌ ی فرهنگی نیز دارد. سنگ، با تستسترون همراه است و عصبانیت و بازی‌ های جنگجویانه معمولاً باعث می شود مردان اغلب سنگ را انتخاب کنند.

زن‌ ها اکثراً تمایل دارند کاغذ را انتخاب کنند. باید به یاد داشته باشید که هیچکس، یک چیز را بیش از دو بار انجام نمی‌ دهد. این به‌ این علت است که آن ها تصور می‌کنند اگر یک چیز را سه بار تکرار کنند دیگر حالت تصادفی اتفاق نمی افتد و طرف مقابل می‌ تواند آن را حدس بزند. در واقع، اگر یک چیز را سه بار پشت سر هم انجام دهید، شانس بهتری برای این وجود دارد که برنده شوید.

همچنین باید بدانید، کسی که سنگ کاغذ قیچی را می بازد، دوست دارد دستش را عوض کند. اکثر آن هایی که عوض می‌ کنند برنده نمی شوند. پس، اگر آن را به کاغذ باختند، دفعه‌ ی بعد کاغذ را انتخاب می‌ کنند تا شاید دفعه‌ ی بعد برنده شوند.

 

حقه‌ ی دیگه این است که اگر می‌ توانید چیزی که قرار است بیاورید را اعلام کنید، و در واقع هم همان را بیاورید چون بیشتر افراد به شما اعتماد ندارند. زیرا تصور می کنند که شما قرار است گولشان بزنید.