خلاصه کتاب ” دانش ثروتمند شدن ” نوشته والاس واتلز

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۵ خرداد, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۲ دی, ۱۴۰۱
خلاصه کتاب " دانش ثروتمند شدن " نوشته والاس واتلز

کتاب دانش ثروتمند شدن اثر والاس والتز برای افرادی است که زمان، وسیله و امکان مطالعه عمیق درباره‌ ماوراءالطبیعه را ندارند، ولی می‌خواهند بدون پرداختن به این دانش پیچیده، از نتایج عملی آن استفاده کنند. حق انسان از زندگی؛ یعنی حق استفاده آزاد و نامحدود از تمام چیزهایی که برای تعالی ذهنی، روحی و جسمانی‌اش لازم است؛ به‌عبارت دیگر، حق ثروتمند بودن.

میل به ثروتمند شدن هیچ ایرادی ندارد. میل به ثروت، تمایلی حقیقی، ارزشمند و ستوده شده به زندگی ثروتمند‌تر، کامل‌تر و پرنعمت‌تر است. کسی که میل به زندگی با نعمت‌ فراوان ندارد یا نمی‌خواهد پول کافی برای خرید آنچه می‌خواهد داشته باشد،‌ فردی غیرطبیعی است.

این کتاب همان کلید کامیابی و موفقیتی است که همیشه منتظرش بوده‌اید و زندگی شما را دگرگون خواهد کرد. در هنگام مطالعه‌ این کتاب در نظر داشته باشید که متن آن متعلق به حدود یکصد سال پیش است و بعضی از عبارات آن منسوخ شده‌ است.

 

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

فواید ثروتمند بودن

کتاب “دانش ثروتمند شدن” اثر “والاس والتز” برای افرادی است که زمان، وسیله و امکان مطالعه عمیق درباره ماوراءالطبیعه را ندارند، ولی می‌خواهند بدون پرداختن به این دانش پیچیده، از نتایج عملی آن استفاده کنند. کتاب دانش ثروتمند شدن همان کلید کامیابی و موفقیتی است که همیشه منتظرش بوده‌اید و زندگی شما را دگرگون خواهد کرد. با آکادمی بازار برای مطالعه بخش‌هایی از کتاب دانش ثروتمند شدن همراه باشید.

هر چه در ستایش فقر گفته شود، حقیقتی که باز باقی می‌ماند این است که غیرممکن است یک فرد دارای زندگی کامل و موفقی باشد مگر اینکه ثروتمند شود. هیچ کسی نمی‌تواند به بالاترین مرتبه ارتقای استعدادها و کمال روحی برسد مگر اینکه مقداری پول داشته باشد.

هر کسی برای کمال روحی و شکوفایی استعدادهای خود نیازمند استفاده از ابزارهایی است که بدون داشتن پول نمی‌تواند آن‌ها را خریداری کند. یک فرد وقتی از نظر ذهنی، روحی و جسمی به شکوفایی می‌رسد که یک سری ابزار را بکار بگیرد و جامعه به گونه‌ای سازمان یافته است که فرد برای بدست آوردن ابزار خود شکوفایی باید پول داشته باشد.

علم ثروتمند شدن

علم ثروتمند شدن

پایه همه پیشرفت‌ها برای هر فرد باید علم ثروتمند شدن باشد. هدف همه زندگی‌ها پیشرفت است و هر موجود زنده‌ای حق دارد که به همه پیشرفتی که قادر است دست یابد. داشتن حق زندگی برای بشر بدین معنی است که او می‌تواند از همه ابزاری که برای شکوفایی ذهنی، روحی و جسمی او مورد نیاز است، به شکلی آزادانه و بدون هیچگونه محدودیتی استفاده کند و به عبارت دیگر او حق دارد که ثروتمند شود.

در کتاب دانش ثروتمند شدن نباید در مورد ثروتمند شدن به صورتی تلویحی حرف زد. ثروتمندی واقعی به معنای این نیست که انسان در حد پایینی راضی شود. هیچ کسی نباید به کم قانع باشد در صورتی که بتواند بیشتر استفاده کند و لذت ببرد. هدف طبیعت پیشرفت و ترقی زندگی است و هر انسانی باید همه آن چیزهایی را که برای قدرت، زیبایی و ثروت در زندگی لازم دارد، کسب کند. رضایت به کم گناهکاری است.

بنابراین یادگیری علم ثروتمند شدن، ضروری‌ترین دانش‌هاست. هیچ چیز غلطی در نیاز به ثروتمند شدن وجود ندارد. علاقه به ثروتمند شدن در واقع علاقه به زندگی با رفاه بیشتر و کامل‌تر است و این علاقه دارای ارزش زیادی است. کسی که به دنبال زندگی مرفه‌تری نیست، فردی غیر عادی است و بنابراین فردی که علاقه‌ای به داشتن پول کافی برای خرید آنچه در زندگی می‌خواهد، ندارد نیز فردی غیر عادی است.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - قانون جذب

فرد ثروتمند

کسی که همه چیزهایی را که برای زندگی در طول عمرش نیاز دارد داشته باشد، ثروتمند است و هیچ کسی بدون داشتن پول نمی‌تواند همه چیزهایی را که می‌خواهد داشته باشد. زندگی خیلی پیچیده است که بیشتر مردان و زنان معمولی برای به دست آوردن یک زندگی کامل به ثروت زیادی نیازمند است. هر شخصی به طور طبیعی تمایل دارد که به آنچه که توانایی‌اش را دارد برسد. علاقه به شکوفایی استعدادها جزئی از ذات بشر است.

موفقیت در زندگی به معنی این است که شما آنچه بشوید که دوست دارید باشید. شما فقط با استفاده از ابزار و اشیا می‌توانید آنچه بشوید که می‌خواهید و وقتی می‌توانید از این ابزار به صورت آزادانه بهره ببرید که به حد کافی ثروتمند شده باشید که آن‌ها را خریداری کنید.

سه انگیزه مهم زندگی

سه انگیزه مهم زندگی

ما برای بدن، ذهن و روح خود زندگی می‌کنیم. هیچ یک از این سه انگیزه از دیگری برتر و مقدس‌تر نیست. همه آن‌ها به یک اندازه مهم هستند و هیچ کدام نمی‌تواند بدون کامل شدن دو انگیزه دیگر تکامل پیدا کند. هیچ کسی حق ندارد که فقط برای روح خود زندگی کند و ذهن و جسم را از یاد ببرد. همچنین فرد نباید فقط برای عقل خود کار کند و بدن و روح خود را از خاطر می‌برد.

همه ما آثار سوء ناشی از زندگی برای جسم و انکار ذهن و روح را می‌شناسیم و همه می‌دانیم که زندگی واقعی به معنای تجلی و بروز همه چیزهایی است که فرد می‌تواند از طریق جسم، ذهن و روح آشکار کند. هیچ فردی نمی‌تواند واقعا خوشحال و راضی باشد مگر اینکه بدنش بتواند همه کارکردهایش را به خوبی عملی کند و ذهن و روح او نیز همینطور باشد.

استاد احمد محمدی
آدم‌ها فقیر بی‌پول نیستند، بلکه بدون رویا هستند.
استاد احمد محمدی

تا وقتی که برخی استعدادها شکوفا نشده و برخی کارکردها به خوبی انجام نمی‌شود، علایق ارضا نشده وجود دارد. این علایق به دنبال بروز پیدا کردن هستند و کارکردها نیز در جستجوی انجام‌اند.

دانش ثروتمند شدن با ذهن پربار

انسان قادر نیست بدون غذای مناسب، لباس راحت، مسکن گرم و آزادی برای فعالیت اضافی، در طول زندگی خود جسم سالمی داشته باشد. استراحت و سرگرمی نیز برای زندگی فیزیکی بسیار واجب است. به همین دلیل انسان نمی‌تواند بدون کتاب‌ها و مطالعه آن‌ها، بدون فرصتی برای مسافرت و مشاهده و بدون همنشینی دانشمندان، ذهن پرباری داشته باشد.

برای داشتن ذهن پربار، انسان باید تفریحات ذهنی داشته باشد و نیز بتواند خود را با همه زیبایی‌ها و هنرهایی که می‌تواند از آن‌ها بهره ببرد مشغول کند. به منظور تکامل روح، انسان باید بتواند عشق بورزد و فقر از بروز عشق جلوگیری می‌کند.

بزرگترین شادی برای هر انسان زمانی شکوفا می‌شود که بتواند منافعی را به افرادی که به آن‌ها عشق می‌ورزد، برساند. انسانی که چیزی برای بخشیدن «عطا کردن» ارزانی دارد. تجلی طبیعی و خودبخودی عشق در ندارد نمی‌تواند جایگاه خود را به عنوان یک شوهر، پدر، شهروند یا انسان پر کند. با استفاده از اشیای مادی است که انسان می‌تواند جسم سالمی داشته باشد، ذهن خود را توسعه دهد و روحش را تکامل بخشد.

معرفی والاس واتلز نویسنده دانش ثروتمند شدن

معرفی والاس واتلز نویسنده دانش ثروتمند شدن

والاس واتلز یک نویسنده آمریکایی بود که در سال ۱۸۶۰ به دنیا آمد. واتلز دیدگاه‌‌ها و افکاری جدید داشت که در آن زمان، فاکتوری ارزشمند برای او به حساب می‌آمد. اگرچه از نوشته‌‌های او فقط مقدار کمی باقی مانده است اما نویسندگان زیادی از او نقل قول‌هایی ارزشمند ثبت کرده‌اند.

در سال ۱۹۱۰، یکی از مشهور‌ترین کتاب‌‌های آن دوره به دست والاس واتلز منتشر شد. این کتاب که «راهی برای تفکر و عمل در جهت دستیابی به موفقیت» نام داشت، آمار فروش فوق العاده‌ای به دست آورد. این کتاب به طرز شگفت انگیزی باعث تغییر طرز فکر نسبت به زندگی و موفقیت در جهت مثبت می‌‌شد؛ به صورتی که در آن زمان، مدرسان زیادی از مطالب این کتاب استفاده کرده و به دیگران آموزش می‌‌دادند. برخی از آثار این نویسنده عبارت است از: مسیح جدید، نامه‌ای به شوهر زن، چگونه آنچه را می‌خواهید به دست آورید.

بنابراین ثروتمند شدن برای هر انسان ارزش بسیار زیادی دارد. اینکه شما باید به ثروتمند شدن علاقه داشته باشید، حرف کاملا صحیحی است. اگر شما یک مرد یا زن نرمال باشید نمی‌توانید اینگونه نباشید. بنابراین باید توجه زیادی به علم ثروتمند شدن داشته باشید زیرا این علم با اهمیت‌ترین و ضروری‌ترین دانش‌هاست. اگر این دانش را نادیده بگیرید، در وظیفه خود نسبت به خودتان، خدا و بشریت کوتاهی کرده‌اید.

کتاب دانش ثروتمند شدن راه‌های و اصول زیادی را در زمینه ثروتمند شدن در اختیارتان قرار می‌دهد. بنابراین شما می‌توانید با تهیه و مطالعه کتاب استفاده زیادی از آن بکنید. همچنین آکادمی بازار پیشنهاد می‌کند از محصولات بسیار مفید و کاربردی کتاب صوتی نیز در این زمینه بهره ببرید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی