خلاصه کتاب ” اصول ” نوشته ری دالیو

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۷ خرداد, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۲ دی, ۱۴۰۱
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

کتاب «اصول» نوشته ری دالیو در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. کتاب به بررسی اصولی می‌پردازد که ری دالیو در طی چهار دهه گذشته، ایجاد، توسعه و به کار برده است تا از موفقیت و کیفیت زندگی و کار لذت ببرد. کتاب اصول به توضیح یکتایی و عملی بودن این اصول می‌ پردازد، که نتیجه تجربه، سر بالایی‌ ها و سر پایینی‌ ها، موفقیت‌ ها و ناکامی‌ ها، و دیگر اتفاقات زندگی فردی و حرفه‌ ای دالیو بوده‌ اند. دالیو رویکردی را بکار می برد که افراد و شرکت‌ ها به آسانی و با شفافیت، اصول را پیگیری می کنند و از این سرمایه در کار و زندگی خود نهایت بهره را ببرند. با آکادمی بازار برای مطالعه ی خلاصه ای از کتاب اصول همراه باشید.

بخش اول

کتاب دارای سه بخش است. بخش اول کتاب حاوی هشت فصل است و پایه و مبنای بقیه کتاب را با تاکید بر کل سفر زندگی دالیو از زمان تولد بنیان می‌ نهد. این بخش، آغاز، کشمکش، ناکامی و موفقیت نهایی شرکت دالیو به نام بریج واتر را بیان می کند. همچنین، بخش اول نشان می‌ دهد که چطور دالیو اصولی را فرا گرفت که زندگی‌ اش، کارش و این کتاب را تشکیل دادند.

بخش دوم

بخش دوم کتاب اصول زندگی را شامل می‌شود و از پنج فصل تشکیل شده است که اصول هدایت کننده هر کدام از بخش‌ های زندگی فرد را معرفی می‌ کند. بخش دوم اصول و روش‌ هایی که می‌توان در زندگی فردی استفاده کرد را ارائه می‌ دهد. یکی از مهم‌ ترین نکات بیان شده در این بخش، قبول واقعیت و حقیقت موجود در اطراف فرد و مدیریت آن است. صداقتِ کامل، واجب است. همچنین، روشنفکری و شفافیت به شدت در هدایت زندگی فرد در مسیر صحیح اهمیت دارند. تکامل هم بسیار مهم است.

فرایند پنج مرحله‌ ای که مبنای خیلی چیزها در زندگی است، به تعریف اهداف شفاف، شناسایی و مدیریت مشکلات، تشخیص مشکلات با هدف یافتن علت ریشه‌ ای آن‌ ها، برنامه‌ ریزی و حرکت به سوی مقصد می‌ باشد. اصل مهم دیگر که باید به یاد داشته باشید درک و پذیرش این مسئله است که مردم کاملا متفاوت از هم هستند. در نهایت، تصمیمات باید به شکل موثری گرفته شوند.

توسعه فردی
توسعه فردی

بخش سوم

بخش سوم دربردارنده اصول کاری است که دالیو برمبنای حضور حرفه‌ ای خودش در شانزده بخش ارائه می‌ دهد. یک سازمان اگر دوست دارد موفق باشد، باید ترکیبی از ارزش‌ ها و اصول قوی را بکار بگیرد. این اصول و ارزش‌ ها باید جوانب، فرهنگ و عملکرد سازمان را مدیریت کنند. «شایسته‌ سالاریِ ایده» بهترین روش برای انجام امور در زمینه سازمانی است.

برخی از اصول کاری که دالیو در طول سال‌ ها شکل داده و در آن‌ ها به مهارت رسیده است عبارت اند از: ایمان داشتن به حقیقت ریشه‌ ای و شفافیت ریشه‌ ای، شکل دادن فرهنگ پذیرای اشتباهات و درس‌ های منتج از آنها، بنیاد نهادن و حفظ کردن هم‌ ترازی با کسانی که فرد با آن‌ ها کار می‌کند، اعتبار سنجی تصمیم‌ گیری‌ های شخص با بهره بردن از نقطه نظر افراد معتبر، پیروز شدن و برون رفت از اختلافات، تمرکز بر افراد و توانایی‌ های آنها، داشتن آموزش‌ های خوب و همیشگی، ارزیابی و دسته‌ بندی افراد و غیره. این بخش، اصول عملی را ارائه می‌دهد تا فرد زندگی کاری خود را هدایت کند و تصمیمات و انتخاب‌های هوشمندانه‌ ای بگیرد.

معرفی ری دالیو

ری دالیو

ری دالیو بنیان گذار و عمده سهام‌ دار شرکت بریج واتر است، یک شرکت سرمایه‌ گذاری که دارایی‌ هایی به ارزش 160 میلیارد دلار را مدیریت می‌ کند. مشتریان شرکت بریج واتر موسسات بزرگ، بانک‌ ها، صندوق‌ های بازنشستگی و… هستند که برای سرمایه‌گذاری پولشان را در اختیار بریج واتر میگذارند. ری دالیو با 14.6 میلیارد دلار ثروت در رده 85 فهرست بلومبرگ قرار دارد.

ری دالیو در دوران کودکی یک بچه معمولی، یک دانش‌ آموز ضعیف‌ تر از حد معمولی امریکایی بود. او در لانگ آیلند پرورش پیدا کرد و نخستین بار زمانی که به عنوان وردست بازیکنان گلف مشغول به کار بود و گفت‌ و گوهایشان را می‌ شنید عاشق بازار بورس شد. حال او یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌ گذاران امریکایی است.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
آموزش اصول و فنون مذاکره موفق (قسمت اول)

بریج واتر برای هدایت سرمایه‌گذاری‌ هایش مجموعه‌ ای از صدها قانون تصمیم‌گیری جمع آوری کرده است. این قوانین اصول مالی دالیو هستند. او قبلا این قوانین را بر روی کاغذ می نوشت و در کلاسوری نگهداری می کرد. امروز این قوانین در سیستم کامپیوتری بریج واترحفظ می شوند. برخی از این شاخص‌ ها بسیار عمومی هستند. شما با تهیه و مطالعه کتاب اصول، بسیاری از این قوانین را می توانید فرا بگیرید.

آکادمی بازار پیشنهاد می کند جهت افزایش مهارت های خود در زمینه موفقیت و کسب و کار از محصولات بسیار موثر و کاربردی کتاب صوتی که آثار افراد موفق و مشهور جهان است بهره ببرید. در صورت تمایل به استفاده از محصولات بر روی لینک زیر کلیک کنید:

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی