کارگروهی – ده نکته کاربردی برای فروش موفق با فراگیری مهارت کارگروهی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۱ مهر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۷ آبان, ۱۴۰۱
پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

ده نکته مهم در کارگروهی برای داشتن فروش موفق

به نظر شما نکات کلیدی برای مدیران در کار گروهی و تیم سازی چه هستند؟ یکی از تاکتیک‌های مدیران با تجربه برای داشتن فروش موفق، تشکیل تیم فروش و انجام آن به صورت کارگروهی است. آنها با تقسیم وظایف و تعریف مسئولیت افراد با توجه با توانایی‌هایشان، می‌توانند رشد بهتر و سریع‌تری در روند فروش داشته باشند. توصیۀ همه حرفه‌ای‌ها و مشاوران در آکادمی بازار به صاحبان مشاغل، تشکیل تیم فروش است.

این تیم ممکن است از هر تعدادی تشکیل شود. مثلا تیم تنیس دو نفره است و تیم فوتبال را یازده نفر تشکیل می‌دهند. اما اهمیت یک تیم فروش به اهداف استراتژیک گروه و مجموعه ارتباط پیدا می‌‌کند. صرف نظر از تعداد، تیم خوب نیازمند کارمندان باهوش و مشوق‌های کافی است.

دکتر احمد محمدی، موسس، مشاور و مدرس دوره‌های مختلف بازاریابی و فروش از آکادمی بازار در دور‌ه‌های آموزشی و سمینارهای این موسسه، با صاحبان مشاغل کمک می‌کند بتوانند با مهارت آموزی فروش بالاتری را تجربه کنند. حتی می‌توانید مشاوره راه‌اندازی استارتاپ داشته باشید.

کلید اصلی موفقیت برای هر استارتاپ‌، انجام کارها به صورت گروهی‌ است. معنی گروه، یعنی تعدادی افراد برای رسیدن به یک هدف مشترک در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند. هر تیم در کارگروهی باید یک سری نکات را رعایت کند تا تلاش‌هایش جواب دهد و نتیجه درست را دریافت کند.

۱. بازدیدهای مشترک

قرار دادن افراد به صورت جفت، در کار فروش باعث بهبود نقاط قوت و قوی ظاهر شدن در نظر مشتری‌ می‌شود.

۲. پاداش مشترک

مشخص کردن پاداش برای همۀ افراد تیم، تلاش اعضای تیم را برای رسیدن به هدفی که برایشان تعریف شده دوچندان می‌کند.

۳. جوایز تیمی

عددی را به عنوان درصد پاداش برای تیم در نظر بگیرید. برای بالا بردن انگیزه افراد این فاکتور بسیار مهم است. در صورت رسیدن به هدف، چند درصد از درآمد به تیم تعلق بگیرد. البته جریمه هم باید به صورت گروهی تعریف شود تا همه برای جبران خسارت وارد شده به شرکت دخیل باشند.

۴. شناخت دستیارها

در تیم‌های ورزشی زمان تمرین‌ها افراد قابلیت‌هایشان را نشان می‌دهند و اینطور نقش‌ها تعریف می‌شود. مثل نقش پاسور در والیبال. شما هم در تیم فروش این نقش‌ها را بشناسید و از استعداد افراد در جایگاه درست بهره ببرید.

۵. انگیزه‌های سرپرست

در کارگروهی مدیران فروش می‌توانند افراد برتر را در میان تیم شناسایی کنند. ارزیابی درست افراد با معیارهای درست و کارآمد باعث می‌شود از میان افراد گروه یک نفر را به عنوان سرپرست استخراج کنید.

۶. سرگرمی در گروه

یک تیم زمانی در مهارت کارگروهی موفق می‌شود که اعضای آن را افرادی با کارکردهای خاص تشکیل داده باشند. اعطای پاداش تیمی به افراد به صورتی که جنبۀ سرگرمی داشته باشد، برای افراد گروه جذاب است. مثلا مهمانی نهار یا شام به فرد موفق در کار فروش.

۷. رهبری مشترک

مدیران فروش، خود به تنهایی همه چیز را نمی‌دانند. به اشتراک گذاشتن دانش افراد در کارگروهی مزیتی‌ست که تیم از آن بهره برده است. به اشتراک گذاشتن اطلاعات افراد در تیم نقطۀ قوت کار تیمی آنهاست.

۸. باشگاه تیمی

فروش موفق راهی‌ست دنباله‌دار که نتایج مثبت آن همچنان ادامه خواهد داشت. کار تیمی و به اشتراک گذاشتن دانش و استعداد افراد باعث رشد شخصیتی آنها شده و علاقۀ افراد برای انجام کارها به صورت گروهی بیشتر می‌شود و به آنها اعتبار می‌بخشد.

استاد احمد محمدی
وقتی روی هدفمان تمرکز می‌کنیم، کائنات با تمام قدرتش به یاری مان می‌ آید.
استاد احمد محمدی

۹. وظایف نماینده

اگر مدیران فروش وظایف فردی را به هم تیمی‌های مربوطه واگذار می‌کنند، آنها نیز به قالبیت‌های هم تیمی‌هایشان وارد می‌شوند. آنها آگاهانه مسئولیت تصمیم گیری خود را به همراه مسئولیت پاسخگویی، به عملکرد اعضای تیم تغییر می‌دهند.

۱۰. کیفیتِ تمام

میزان فروش و سود، تنها ملاک‌های ارزیابی افراد در کارگروهی نیستند. کیفیت کار قطعا ماندگارتر است. روابط درست با مشتری و نگهداری مشتری، نتیجۀ کار تیمی بوده و قطعا شایسته تقدیر است.

در فروش، هر چیزی قیمت خودش را دارد. قیمت اجناس فروخته شده کاملا مشخص است. اما کارگروهی چیزی‌ است که قیمت ندارد.

تیم‌های تشکیل‌دهنده هزینه‌ها را به‌صورت مؤثر و عالی توزیع می‌کنند، بنابراین پاداش دادن آنها در ازاء بازده، حس خوب تجارت را به وجود می‌آورد.

پادکست - ترفندهای عملی افزایش فروش

نگه داشتن یک تیم فروش درگیر و با انگیزه، کار اصلی مدیر فروش است. تیم‌ها صرفاً یک خوشه یا گروه نیستند. آنها از لحاظ استراتژیک شکل کارگردان را دارند. برای اینکه بتوانید بک تیم فروش خبره را تشکیل دهید شتابزده عمل نکنید. برای این کار بهتر است با مشاور آکادمی بازار تماس بگیرید و از آنها در این مورد راهنمایی بخواهید. تشکیل یک تیم فروش با آگاهی، نتیجه موثرتری برایتان به ارمغان خواهد آورد.

آکادمی بازار دوره‌های آموزشی متنوعی در زمینه‌های موفقیت شغلی و بازاریابی برگزار می‌کند. اول مهرماه ۱۳۹۸، دوره آموزشی «اصول و فنون مذاکره فروش» با حضور دکتر احمد محمدی برگزار شد. برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در دوره‌های آموزشی آکادمی بازار، با ما در تماس باشید. هم‌چنین می‌توانید اینستاگرام دکتر احمد محمدی را دنبال کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

5 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز بله برای آگاهی از اطلاعات مربوط به دوره‌ها و کلاسها و همچنین نحوه مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

  1. متاسفانه تو ایران کارتیمی اصلا معنی نداره، هرکس فقط دوست داره خودش پیشرفت کنه و چشم نداره ترقی بقیه رو ببینه 🙁

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی