مقالاتموفقیت / انگیزشی

کاربردی ترین روش ها برای رفع خجالت زدگی

یکی از احساساتی که معمولا در برخی موارد باعث برهم ریختگی تمرکز افراد می شود، خجالت و کمرویی است. خجالت زدگی یک حس طبیعی و نرمال انسان است که در برخی موقعیت ها بروز پیدا می کند. نیازی نیست نگران این احساس باشید چون بیش از نیمی از مردم دنیا در طول روز این احساس را تجربه می کنند. اما برای زندگی آسوده تر نیاز است که این احساس را کنترل کنیم و با شرایط بهتری بتوانیم از آن عبور کنیم. در این مقاله روش های موثر و مفیدی به همراه تست های روانشناسی ارائه شده است تا شرایط رفتاری افراد بررسی شود.

نگرانی های خود را بر طرف کنید

خجالت و کمرویی دارای تعاریف متعددی است که هر کدام ریشه ای مختلف دارند. همانطور که در مقالات قبل به آن اشاره شد برای کنترل و رفع این احساس نیاز است که عوامل اثر گذار بر روی این احساس کشف شود. این موضوع نیاز به تحقیق و توجه گسترده به مجموعه رفتار های شما در اجتماع دارد. یکی از عوامل مهمی که معمولا باعث تشدید احساس خجالت در افراد می شود، وجود نگرانی و ترس از مسائل مختلف است. این مسائل می تواند ترس از اجتماع، جنس مخالف و یا گفتگو باشد. برای هر کدام از این موارد راهکار هایی وجود دارد. تنها موردی که برای رفع خجالت در افراد وجود دارد، بر طرف کردن نگرانی های آن ها است تا بتوانند رفتاری متناسب تر داشته باشند.

نگرانی هایی که شما در ذهن دارید می تواند اعتماد به نفس شما را به شدت پایین بیاورد. از ارائه نظرات خود در اجتماع نهراسید و تلاش کنید اعتماد به نفس خود را براساس راهکار هایی که در مقالات قبلی به آن اشاره شده است بازیابید.

تست های روانشناسی برای رفع خجالت زدگی

برای تشخیص مسائل فکری خود سعی کنید از خودتان سوالاتی کلیدی بپرسید. این پرسش ها در واقع منبع داده های روانشناسی شخصی می باشد. این سوالات کمک می کند برای رفع نگرانی های خود با تمرکز بیشتری رو موضوع مد نظر داشته باشید. یکی از سوالاتی که به این موضوع کمک می کند، شناخت عکس العمل های ذهنی است. در واقع این موضوع به میزان شناخت شخصی افراد بر می گردد. شما باید توانایی بر طرف کردن احساسات منفی خود را داشته باشید و تا جای ممکن تلاش کنید احساسات مثبت خود را افزایش دهید. روحیه مثبت می تواند به کاهش استرس و افزایش اعتماد به نفس افراد کمک کند.

انجام امور کوچک و پیش پا افتاده می تواند شامل یک لبخند یا احوال پرسی کوتاه با افراد غریبه باشد. این موضوع می تواند به افزایش اعتماد به نفس شما کمک کند و باعث شود که اعتماد به نفس از دست رفته شما بازگردد. پیدا کردن روش های مختلف برای شروع یک گفتگو می تواند به رفع این مشکل کمک کند.

کم حرف نباشید

یکی از موارد مثبتی که به توسعه فکری افراد کمک می کند و باعث گسترش روابط اجتماعی می شود، توانایی گفتگو است. کم حرف بودن یکی ار موارد اصلی خجالتی بودن افراد است. نبود مکالمه و گفتگو میان افراد از جمله عواملی است که باعث بروز احساس خجالت در افراد می شود. سعی کنید موضوعات مشترک زیادی را برای ایجاد یک گفتگو مثبت پیدا کنید. کم حرفی یک نشانه منفی برای ایجاد ارتباط و توسعه روابط اجتماعی است. تمرکز به این موضوعات مشترک می تواند به ایجاد یک مکالمه طولانی مدت و در نهایت ایجاد رابطه ای مناسب منتهی شود.

از جمله نکات مهم دیگر توانایی گوش دادن و ایجاد ارتباط چشمی است که باعث رفع خجالت و کمرویی می شود. گفتگو از جمله مواردی که به بازیابی اعتماد به نفس در افراد نیز کمک می کند.

مخاطب خود باشید

برای رفع خجالت و کمرویی سعی کنید ابتدا خود را مخاطب قرار دهید. مکالمه های خود را هدفمند و موثر برنامه ریزی کنید. از جمله روش هایی که برای تمرین این مهارت وجود دارد، صحبت کردن رو به رو آینه است. این تمرین باعث می شود که افراد با آرامش خاطر بیشتری روی گفتگو خود متمرکز شوند. این تمرین را به صورت مداوم اجرایی کنید تا از حضور در اجتماع نهراسید و از خجالت زدگی خود فاصله بگیرید. داوطلب بودن برای انجام کار ها یکی از راهکار هایی است که باعث کم شدن احساس خجالت و کمرویی در افراد می شود.

مطالب مرتبط

احساس خجالت زدگی را چگونه بر طرف کنیم ؟
روش های کاربردی درمان خجالت زدگی
روش های طلایی برای از بین بردن خجالت زدگی
بر طرف کردن احساس کمرویی
برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
Open

دوره آموزشی معجزه ذهن قدرتمند

Close
بستن