چگونه می‌توانم کار را با قدرت آغاز و با قدرت به پایان برسانم؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۳ آذر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

چرا برخی کارها را با انرژی آغاز می‌کنیم ولی نمی‌‌توانیم تا به انتها به سرانجام برسانیم؟ راهکار تمام کردن موفق کارها چیست؟

ممکن است شما نیز افرادی را دیده باشید که وقتی کاری به آنها پیشنهاد می‌شود، وقتی می‌خواهند کاری را آغاز کنند، وقتی تصمیم به انجام کاری جدید می‌گیرند، با انرژی وارد ان موضوع می‌شوند و وقتی دیگران با چنین افرادی برخورد می‌کنند، با خودشان می‌گویند این فرد دست به هر کاری بزند طلا می‌شود.

این چنین افرادی آغازکنندگان خوبی هستند، ولی تنها آغاز قوی و پرقدرت کارها مهم نیست. یعنی اگر کسی کاری را با انرژی و قدرت آغاز کرد، لزوما بدین معنی نیست که قرار است آن کار را با انرژی نیز به پایان برساند.

بگذارید مثالی بزنم. برخی افرادی که تصمیم می‌گیرند رژیم غذایی گرفته و تناسب اندام داشته باشند یا ورزش کردن و مطالعه را در برنامه‌ی زندگی خود قرار دهند، در ابتدا بسیار پرانرژی هستند. بسیار قوی وارد کار می‌شوند ولی پس از گذشت مدت زمانی کوتاه انرژی و قدرت اولیه را ندارند و می‌بینیم انگیزه‌های خود را از دست داده‌اند. برخی اوقات می‌بینیم فرد آن تصمیم را نیمه رها می‌کند و اصلا دیگر خبری از آن همه انرژی اولیه نیست. چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟ اشکال کار کجاست؟

مسیر موفقیت

افرادی را می‌بینیم که تصمیم می‌گیرند هر شب پیاده‌روی کنند، هر شب مطالعه کنند، شب‌ها سالاد بخورند، هر روز تمرین ورزشی انجام بدهند، هر روز راس ساعت مشخصی از خواب بیدار شوند، هر شب به موقع بخوابند و خیلی کارهای دیگری را با قدرت تصمیم می‌گیرند به انجام برسانند ولی پس از گذشت چند روز شبیه بادکنکی که بادش خالی می‌شود، رمق انجام هیچ کاری را ندارند.

چنین افرادی آغازکنندگان خوبی هستند ولی نمی‌توانند کارها را به پایان رسانده و پایان دهندگان خوبی نیستند. ابتد شما جزو کدام دسته هستید؟ آیا جزو افرادی هستید که وقتی کاری را آغاز می‌کنید، آن را تمام می‌کنید یا جز افرادی هستید که کاری را آغاز کرده ولی به سرانجام نمی‌رسانید؟

چگونه می‌توانم در تصمیم‌گیری مصمم به پیش بروم؟ 

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
آغاز کنندگان

یکی از سوالات مهمی که مطرح می‌شود آن است که چگونه می‌توانیم با قدرت تصمیم بگیریم و با قدرت کار را تا انتها به پیش ببریم؟ وقتی کاری را آغاز می‌کنیم معمولا سطح انرژی بالایی داریم ولی در میانه‌ی راه و گاها در انتهای مسیر احساس ضعف به ما دست می‌دهد. برای انجام هر کاری باید انرژی صرف کنیم.

تصور کنید تصمیم گرفته‌اید هر شب مطالعه کنید. باز کردن زمان برای مطالعه، استفاده از قدرت فکر برای فکر کردن در مورد محتوای کتاب و همچنین چشم‌ها و حواس ما به نوعی مصرف کننده‌ی انرژی هستند. وقتی مطالعه می‌کنیم چیزهای جدیدی یاد می‌گیریم و همین موضوع باعث می‌شود مطالعه کردن برایمان لذا بخش شود.

برخی از افراد در ابتدای هر پروژه‌ای تمام انرژی لازم برای به‌انجام رساندن آن کار را مصرف می کنند و دیگر انرژی برای ادامه‌ی مسیر ندارند. این افراد تخصیص منابع انرژی را بلد نیستند. برخی دیگر برای به‌انجام رساندن پروژه برنامه‌ریزی درستی ندارند. مثلا فردی که در تمام عمرش کتاب نخوانده یک شبه تبدیل به فیلسوف نخواهد شد. این فرد باید به تدریج و با مطالعه‌ی کم و مطالعه‌ی کتاب‌های سبک‌تر کار را شروع کند. این افراد آغازکنندگان قوی ولی پایان دهنده‌ی خوبی نیستند.

قاطعیت در مسیر موفقیت

باید جسم و ذهن خودتان را بهتر بشناسید. باید اطلاع دقیقی از عادت‌های خودتان داشته باشید. اگر عادت‌های خودتان را خوب نشناسید نمی‌توانید پایان دهنده‌ی خوبی برای پروژه‌های مختلف باشید.

با یک مثال عملی موضوع را روشن ‌تر می‌کنم. تصور کنید می‌خواهید مطالعه کردن را در برنامه‌ی روزانه‌ی خود قرار دهید. برای این کار باید ابتدا تصویری روشن از وضعیت زندگی خود داشته باشید. مثلا تصور کنید شما فردی هستید که روزی دو ساعت در مسیر رفت و برگشت به محل کار هستید و این زمان مرده بهترین زمان برای گوش دادن به کتاب‌های صوتی خواهد بود. وقتی صحبت از مطالعه می‌شود، شاید تصور کنید باید حتما پشت میز و صندلی نشسته و روزی دو ساعت کتاب‌های فلسفی بخوانید. نه، اصلا اینطور نیست. هر کسی به مقتضای شرایط زندگی‌اش باید دوره برنامه ریزی کند.

در همین مثال مطالعه کردن، اگر فردی در تمام زندگیش کتاب نخوانده باشد، باید از کتاب‌های سبک‌تر و متناسب‌تر با شرایط زندگی خودش کار را آغاز کند.

یکی از پیشنهادهای خوبی که می‌توان به افرادی که نمی‌توانند کاری را به انتها برسانند آن است که از حضور یک دوست و همراه استفاده کنند. وقتی کسی با شما در پروژه‌ای همره می‌شود، می‌توانید با هم تبادل انرژی داشته باشید و همدیگر را در کار هل بدهید. پس درنظر داشته باشید همکاری می‌تواند برای پیشبرد کار مفید باشد.

اهداف خود را مکتوب کنید. وقتی اهداف خودتان را مکتوب می‌کنید، هر زمان انگیزه‌تان را از دست دادید می‌توانید به سراغ برگه‌های کاری تان بروید و انرژی بگیرید. آغاز کننده خوب باید پایان دهنده خوب هم باشد. دکتر احمد محمدی توضیحاتی در مورد این دو گروه در ویدئوی انگیزشی ارائه داده‌اند.

آکادمی بازار با مدیریت دکتر احمد محمدی، مجموعه‌ای از ویدئوهای آموزشی و انگیزشی منتشر کرده است که می‌تواند پاسخگوی برخی دغدغه‌های ذهنی کاربران باشد. عناوین برخی از این ویدئوهای آموزشی عبارتند از: منتظر معجزه بمانم یا قوانین موفقیت را یاد بگیرم؟، از کجا بفهمیم در آینده موفق خواهیم شد یا خیر؟ ، چگونه می‌توانیم زندگی را طور دیگری ببینیم؟، نقش مشکلات در زندگی ما چیست؟، چه زمان به موفقیت می‌رسیم؟ و بسیاری از ویدئوهای آموزشی که می‌تواند راهگشا باشد.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی