چگونه صبح خود را با انرژی و نشاط شروع کنیم؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۷ آذر, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۷ شهریور, ۱۴۰۰
چگونه صبح خود را با انرژی و نشاط شروع کنیم؟

آیا شما نیز بعد از بیدار شدن احساس خمودگی و بی‌حالی می‌کنید؟ به دنبال علت خستگی خود در طول روز هستید؟ چگونه بعضی افراد در تمام روز با نشاط و پرانرژی هستند؟ صبح مهم‌ترین قسمت یک روز است. اگر شما صبح خوبی را تجربه کنید، یقینا ادامه روز خوبی را برای خود رقم خواهید زد.

برعکس این قضیه نیز وجود دارد. اگر روز خود را درست آغاز نکنید باعث می‌شود تا در ادامه روز عملکردتان کاهش پیدا کرده و همه چیز به شکل بدی پیش برود. پس صبح خوب از اهمیت زیادی برخوردار است. برای اینکه یک صبح با نشاط را شروع کنید، خودتان باید دست به کار شوید و همه چیز در دستان خودتان است.

در این مقاله ما راه‌های استثنایی داشتن یک صبح بی‌نظیر را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم. استفاده از راه‌های پیشنهادی ما بسیار مطمئن است و با کمک آن می‌توانید بهترین صبح ممکن را برای خود رقم بزنید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

بیدار شدن هنگام صبح

اولین کاری که بعد از برخاستن از خواب در صبح‌ انجام می‌دهید چیست؟ آیا پتو را روی سر خود می‌کشید تا صدای زنگ ساعت که برای صبح گذاشته‌اید را نشنوید و دوباره می‌خوابید؟

شاید اولین کاری که صبح انجام می‌دهید این باشد که گوشی همراه‌تان را دست بگیرید و ایمیل و پیام‌هایتان را چک کنید یا اخبارها رو مرور کنید؟ آیا می‌توانید یک روز را بدون گوشی همراه خود سپری کنید؟

اغلب افراد زمانیکه صبح از خواب برمی‌خیزند تمرکز و هوشیاری کاملی ندارند. برخی افراد زودتر از این حالت خارج می‌شوند و بعضی کمی طول می‌کشد.

اما پس از آن چه می کنید؟

اما پس از آن چه می کنید؟

چگونه مانند افراد موفق عادات صبحگاهی مفیدی داشته باشیم؟ هرکسی کار خاصی اول صبح انجام می‌دهد. شاید روز خود را با دوش گرفتن، آماده شدن برای سر کار، با تمیز کردن خانه یا آشپزی شروع کنید.

همیشه وقت سریع می‌گذرد و ما نه وقت داریم و نه صبر و حوصله و وقتی به محل کار می‌رسیم خسته‌ایم. برخی اول صبح را زمان خوبی برای رفع نیازهای اساسی‌شان می‌دانند.

برخی هم اول صبح به حالت ذهنیشان توجه می‌کنند یا برای شروع یک روز به طرز متفاوتی فکر می‌کنند. آنچه می‌خواهید را ابتدا در ذهن‌تان تجسم کنید.

نحوه تفکر و احساس شما در اول صبح بر کل روزتان تاثیر می‌گذارد. آیا شما به کارهای سخت و مشکلاتی که امروز با آن روبرو هستید، فکر می‌کنید یا راجع به کارهایی که می‌خواهید انجام دهید، فکر می‌کنید؟

چرا روز خود را با شیوه متفاوت و مثبت شروع نمی‌کنید؟ تنها با انجام چند کار فقط برای مدت کمی می‌توانید روز متفاوتی داشته باشید.

۱. روز فوق‌العاده ای را برای خود پیش بینی کنید

ممکن است که بگویید این کار غیرممکن است و من مشکلات زیادی دارم. بله! این درست است. اما این‌که پیش‌بینی خوبی درمورد روزتان داشته باشید، هزینه‌بر نیست و با این طرز فکر چیزی را از دست نمی‌دهید. اگر امروز آخرین روز زندگی‌تان بود چه کار می‌کردید؟

استاد احمد محمدی
قدر نعمت‌ها و منابع زندگیت (مانند: سلامتی، جوانی، خانواده و ...) را بدان، بسیاری از آن‌ها برای دیگران آرزوست.
استاد احمد محمدی

برای چند دقیقه فکر کنید که امروز روز خاص و فوق‌العاده‌ای برای شماست. حتی اگر شده وانمود کنید که این‌گونه است و به خود امید دهید که امروز روز شگفت‌انگیزی برای شماست. سعی کنید که جلوی افکار منفی خود را بگیرید و انتظارات مثبت را در خود بیدار کنید.

۲. اندکی زودتر از خواب برخیزید

صبح کمی زودتر از خواب برخیزید تا حداقل ۱۰ دقیقه وقت داشته باشید تا کارهای زیر را انجام دهید:

  • بنشینید و مدتی آرام باشید.
  • سعی کنید به هیچ چیزی فکر نکنید. اگر ذهن‌تان مشغول است سعی نکنید که دنبال افکارتان را بگیرید.
  • یک یا دو صفحه از یک کتاب انگیزشی را بخوانید. مجموعه‌ای از عبارت تاکیدی و جملات تاکیدی مثبت را به خاطر بسپارید.

این کارها ذهن و جسم‌تان را آرام می‌کند و شما را آماده می‌کند تا در طول روز با آرامش و به طور کارآمد از عهده کارهای روزانه بربیایید.

۳. حتما صبحانه بخورید

حتما صبحانه بخورید

صبحانه سوخت بدن و مغزتان را بعد از خواب شبانه در طول روز فراهم می‌کند. صبحانه به معنای شکستن سریع پس از خوابیدن است. تغذیه‌شناسان توصیه می‌کنند که باید بعد از دو ساعت از بیدار شدن از خواب صبحانه خورده شود. آیا شما به خاطر کمبود وقت یا اشتها نداشتن صبحانه نمی‌خورید؟

اگر خواهان ذهن و جسمی سالم هستید، تغذیه سالم را فراموش نکنید. با صبحانه خوردن احساس آرامش بیشتری می‌کنید، ذهن‌تان سریع‌تر پردازش می‌کند و در کل روز پرانرژی و با اعتماد به نفس‌تر خواهید بود.

۴. شکرگزار باشید و ارزش داشته هایتان را بدانید

با برشمردن نعمت‌هایتان در آغاز روز احساس رضایت می‌کنید. اهمیتی ندارد که زندگی‌تان چقدر به سختی پیش می‌رود اگر اندکی فکر کنید می‌توانید نعمت‌های خود را ببینید. شکرگزاری، راهکاری برای پایان همه رنج‌ها است.

برای چند دقیقه به نعمت‌هایتان از جمله خانواده، فرزندان و دوستان صمیمی‌ خود فکر کنید. صرف نظر از اینکه شغل‌تان چیست به مزیت‌های آن از جمله فراهم ساختن غذا و لباس‌ و تامین کردن خانواده‌تان فکر کنید.

به هوش و استعداد خود یا هرچیزی که برایتان مفید و خوشایند است، فکر کنید. تمرکز کردن بر چنین افکاری باعث می‌شود شما احساس سبکی، آرامش و شادی بیشتری داشته باشید.

۵. نقل قول الهام بخش بخوانید

من با توجه به تجربه شخصی می‌گویم که بعد از بیدار شدن نقل‌قول‌های الهام‌بخش بسیار مفید هستند. زمانی‌که من به سرکار می‌‌رفتم عادت داشتم که قبل از رفتن به محل کار چند نقل‌قول انگیزشی بخوانم و این کار را الان هم انجام می‌دهم.

این کار احساس خوب و انگیزه‌بخشی را به من می‌دهد و به مدت طولانی این حالت ادامه دارد. دلایلی که نشان می‌دهد خواندن نقل‌قول‌های انگیزشی مفید است را بخوانید.

۶. راهی پیدا کنید تا بتوانید امروزتان را از دیروز بهتر کنید

چند دقیقه وقت بگذارید و فکر کنید که چطور می‌توان اشتباهات گذشته را تکرار نکرد و چه کارهایی می‌توان انجام داد که امروز را بهتر از دیروز کنید. اگر فکرهایتان را بنویسید کار خوبی است و بهتر این است که آنچه را که می‌نویسید، انجام دهید. راز موفقیت در زندگی در عدم تمرکز بر لحظات و جلوگیری از حفظ اتفاقات گذشته است.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
صبح های شاد

حال بگذارید من این سوال را از شما بپرسم: روزتان را چگونه شروع می‌کنید؟ مثبت یا منفی؟ برای مثبت شدن روزتان بعد از بیدار شدن چه کارهایی انجام می‌دهید؟ لیستی از آن‌ها را فراهم کنید و درمورد آن‌ها فکر کنید.

عملکرد شما در روز

عملکرد شما در روز

این‌که شما هنگامی که صبح چشم‌هایتان را باز می‌کنید چه احساسی دارید نقش بسیار بسزایی در نحوه عملکرد شما در طول روز دارد. بی دلیل نیست که ضرب المثل “از دنده چپ بیدار شده” وجود دارد.

انسان‌های موفق، برای تمام زندگی خود برنامه دارند و از همان صبح که بر می‌خیزند با انرژی مثبت و با انگیزه هستند و به قول معروف از دنده راست بلند می‌شوند. افراد موفق دیگر چه ویژگی‌هایی دارند که سبب تمایز آنان از سایر افراد گردیده است؟ بسته آموزشی «زندگی افراد موفق» تمام ویژگی‌های منحصر به فرد افراد موفق، ابزارهای موفقیت و روش‌های دست یافتن به اهداف را به شما خواهد آموخت.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

20 پاسخ

  1. من همیشه شبا قبل از خواب به کارایی که در طول روز انجام دادم فکر میکنم و تلاش میکنم در روز بعد کارای خوبمو بیشتر کنم

    1. سلام کاربر عزیز
      به نظرم میتونید این عادتتون رو تغییر بدید و به انجام کارهای مفیدتری بپردازید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی