چگونه شاد بودن را بیاموزیم و از غم و رنج اجتناب کنیم؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۶ تیر, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۶ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

نوشته رِمِز ساسون

شما می‌توانید هر روز شادی را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از سرخوردگی، عصبانیت و ناامیدی دوری کنید و زندگی‌تان را لذت‌بخش و خوشایند کنید. ممکن است عجیب به نظر برسد اما شما خود مسئول شادی یا ناراحتی خود هستید. خودتان آنچه را می‌خواهید باشید برمی‌گزینید. شما موقعیت و شرایطی فراهم می‌سازید تا باعث غمگین شدن، نارضایتی و بدخلقی شما شود و شما می‌توانید از زندگی لذت ببرید و اجازه ندهید که ذهن شما را تحت تأثیر خود قرار دهد.

هر روز در موقعیت‌های مختلفی قرار می‌گیریم که احساس ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد اما با اندکی تلاش به جای این که عصبانی شویم، رنج ببریم و ناخوش باشیم، می‌توان این موقعیت‌ها را به منفعت تبدیل کرد و از آنها بهره برد. هفته گذشته، من و همسرم روانه سِنت پِترزبورگ در روسیه شدیم که شهر بسیار زیبایی است. وصف آن را زیاد شنیده بودیم. بنابراین تصمیم گرفتیم که به آنجا برویم و و شهر را بگردیم. آپارتمان زیبایی را اجاره کردیم و برای بیش از یک هفته آنجا ماندیم.

گرچه در ماه جولای بودیم اما بیشتر اوقات باران می‌بارید. چیز عجیب و غریب این بود که هر چند ساعت کاملاً آب و هوا تغییر می‌کرد. چند ساعت آفتابی و گرم بود و ناگهان آسمان ابری و بارانی می‌شد. نیم ساعت بعد مثل یک روز تابستانی گرم دوباره هوا آفتابی می‌شد. آپارتمانی که گرفته بودیم در یک محله جدید بود و حدود پانزده دقیقه تا خیابان اصلی سنت پترزبورگ- نِواِسکای پروسپِکت- پیاده‌روی داشت. یک روز صبح وقتی که از آپارتمان بیرون آمدیم دیدیم که آسمان تاریک شد و بارندگی شدیدی همراه با رعد و برق گرفت.

 به جای اینکه ناراحت و عصبی شویم به خاطر اینکه نمی‌توانستیم دیگر بیرون برویم، در ورودی ساختمان ایستادیم و از تماشای بارش باران لذت بردیم. صحنه بسیاری زیبا در عین حال تعجب‌آوری بود که در این موقع سال پالتو پوشیده بودیم. بعد از چند دقیقه به داخل آپارتمان رفتیم و منتظر شدیم تا باران متوقف شود. ما لذت بردن از این شرایط را انتخاب کرده بودیم. در تعطیلات بودیم. وقتمان آزاد بود و برای گشت و گذار عجله نداشتیم. یک فنجان گرم قهوه را برای خودمان آماده کردیم و مقداری شیرینی خریدیم و روی کاناپه جلوی پنجره‌ای بزرگ به تماشای باران نشستیم.

بسیار دلپذیر و آرامش‌ بخش بود. گویی ما در یک قهوه‌خانه زیبا نشسته‌ایم. وقتی قهوه‌مان تمام شد، باران هم متوقف شده بود، ابرها پراکنده شده بودند و ما می‌توانستیم که بیرون برویم. همانطور که دیدید ما لذت بردن از لحظه حال را اختیار کردیم و از بارش باران عصبی نشدیم. یک واقعه ناراحت‌کننده را به یک موقعیت خوشایند تبدیل کردیم. شما هم می‌توانید در مواجه با چنین موقعیت‌هایی در طی روز اینگونه عمل کنید. می‌توانید هر روز شادی را انتخاب کنید. شما باید احساس شادی یا ناراحتی و نارضایتی را انتخاب کنید.

همیشه نمی‌توانیم موقعیت‌های خارجی را کنترل یا تغییر دهیم، اما می‌توانیم کنترل کنیم که چگونه عمل کنیم و چه عکس‌العملی داشته باشیم. به عنوان مثال به هنگام دیدن لینک زیر، روی آن کلیک نمایید تا بتوانید از مزایای شرکت در این سمینار شاد و انگیزشی بهره مند گردید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

زندگی روزمره متشکل از موقعیت و شرایط مختلف است که بر روحیه و حالت ذهن ما تأثیر می‌گذارد. برخلاف آنچه که تصور می‌شود، می‌توان تحت تأثیر آنها قرار نگرفت. خود شما به آنها اجازه می‌دهید که حس بد یا خوشحال‌کننده را به شما انتقال دهند و حتی از آنها بهره ببرید. همانطور که ما هنگام بارش باران رفتار کردیم، شما هم می‌توانید وقایع ناامیدکننده یا ناخوشایند و دشوار را به نفع خود تغییر دهید. می‌توانید انتخاب کنید که عوامل خارجی بر شما تأثیر بگذارند و می‌توانید تصمیم‌ بگیرید که چه احساس و رفتاری داشته باشید. چه چیزی را انتخاب می‌کنید؟

چگونه هر روز باید شادی را برگزید و از غم و غصه دوری کرد؟

1. شما تصمیم به تماشای فیلمی دارید اما زمانی‌که به سینما می‌رسید متوجه می‌شوید که تمام بلیت‌ها فروخته شده است. به جای غصه خوردن چرا بلیت یک فیلم دیگر را نمی‌گیرید. شما حتی بیش از دیدن فیلمی که قادر به دیدنش نبودید، باید از دیدن یک فیلم دیگر لذت ببرید.

2. شما طبق عادت هر روز صبح می‌خواهید غلات صبحانه بخورید اما می‌فهمید که شیر شما تمام شده است. چه کار می‌کنید؟ عصبانی می‌شوید؟ چه شیوه‌ای را باید در پیش بگیرید؟ چرا موقعیت را نمی‌پذیرید،  و خلاق نیستید تا غلات را خالی، با ماست یا با چیز دیگری بخورید؟

3. شما منتظر دوستان خود هستید تا به خانه شما بیایند، خانه را تمیز کرده‌اید، مقداری غذای خوشمزه خریده یا پخته‌اید و بطری نوشیدنی روی میز گذاشته‌اید. وقتی که همه چیز را آماده کردید دوستان شما تماس می‌گیرند که نمی‌توانند امروز به منزل شما بیایند. مطمئناً شرایط سختی است. اما به جای عصبانی شدن می‌توانید تصمیم دیگری بگیرید و همسایه یا دوستان دیگری را دعوت کنید که می‌توانند سریع به منزل شما بیایند. امکان دارد که با همسر خود از خوردن خوراکی‌ها خوش بگذرانید.

4. آیا پیش آمده که به اتوبوس نرسید؟ در این موقع چه احساسی دارید؟ آیا عصبانیت شما کمکی به این وضعیت می‌کند؟ به جای عصبی شدن و ناراحتی اگر مقصدتان نزدیک است چرا پیاده نمی‌روید؟ درصورتی که باید منتظر اتوبوس بعدی باشید، با تماشا کردن مردم و یا ماشین‌های در حال عبور خود را سرگرم کنید. یا مطالعه کنید، به موسیقی گوش دهید یا تفکر کنید تا اینکه اتوبوس بعدی برسد.

5. گاهی در اتوبوس یا کوچه و بازار امکان دارد افراد بد اخلاق، بد دهن و عصبی را ببینید. حتی بعضی اوقات دوستان یا از اعضای خانواده حرفی را می‌گویند که خوشایند شما نیست. در این مواقع چه واکنشی از خود نشان می‌دهید؟ آیا احساس می‌کنید که به شما آسیب وارد شده و عصبی و ناراحت می‌شوید؟ در عین حال می‌توانید به شیوه‌ای متفاوت رفتار کنید. شما می‌توانید آرام باشید و زیاد ناراحت نباشید از چیزی که شنیدید یا دیدید. شما می‌توانید جلوی احساسات خود را بگیرید که براساس رفتار و عملکرد افراد شکل گرفته‌اند. برای بار اول و دوم احتمالاً چندان موفق نمی‌شوید اما اگر ثابت قدم باشید، یاد بگیرید که آرام باشید و نظرات و طعنه‌های دیگران را نادیده بگیرید، به تدریج نظر دیگران تأثیری بر شما نخواهد داشت و شما خوشحال و آرام خواهید ماند. شما می‌فهمید که شاد بودن روزانه مستلزم تمرین درونی است. نگرش و واکنش‌های خود را می‌توانید عوض کنید که در موقعیت‌های دشوار و غمناک به شاد بودن شما کمک خواهد کرد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
ترک اعتیاد از غم

 انسان ها چه بزرگسال چه خردسال، همگی همواره به دنبال شادی و خوشحالی می باشند، و هم کدام به طریقی خوشحال می شوند. اما واقعاً مشکل است که در هر شرایطی شاد باشیم و آرامش خود را حفظ نماییم، اما با مطالعه مقاله فوق مشخص می گردد که این کار امکان پذیر است.  تنها کافی است نگرش مثبت به مسائل داشته باشید و بخواهید که از هر لحظه از زندگی خود لذت ببرید و همواره شاد باشید.

 آکادمی بازار به منظور پاسخگویی به نیاز همگان به شادی و شاد بودن، به زودی سمیناری به نام «موفقیت» برگزار می نماید که در آن استاد احمد محمدی رازهایی را در مورد چگونگی داشتن یک زندگی موفق و شاد به شما خواهند گفت. شرکت در این سمینار به شما این امکان را می دهد که جهت قرارگیری در دسته ی سه درصد افراد موفق و داشتن یک زندگی شاد و موفق اولین قدم های خود را محکم و هوشمندانه بردارید. جهت شرکت در این سمینار شاد و انگیزشی می توانید به آدرس اینترنتی زیر مراجعه نمایید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی