چگونه روابطمان را با دیگران بهبود بخشیم؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۵ مرداد, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۷ خرداد, ۱۴۰۰
بهبود روابط با دیگران
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

انسان موجودی اجتماعی است و برای بقایش نیازمند برقراری ارتباط با سایر افراد است. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با چند فاکتور دخیل در ایجاد و حفظ روابط موفق که توسط برایان تریسی معرفی شده اند، آشنا سازیم.

موافق باشید

همه مردم دوست دارند در ارتباطاتشان با سایرین با برخورد گرم و موافق طرف مقابل روبرو شوند؛ آنها دوست دارند با کسانی معاشرت کنند که در کنارشان احساس امنیت می کنند و می توانند آزادانه با آنها تبادل نظر کنند؛ شما هم با لبخند زدن و تکان دادن سر، می توانید این اطمینان و البته احترام را نسبت به آنها ابزار دارید و به آنها نشان دهید که هم خود و هم نظراتشان برای شما اهمیت دارند. حتی در مواردی که طرف مقابلتان اشتباه می کند، سعی کنید با ایجاد کمترین تنش و البته درک موقعیت وی، چه به لحاظ بلوغ فکری و احساسی، با آنها وارد گفتگو شوید.

مجادله دیگر بس است

شاید با خودتان بگویید به هیچ وجه نمی توانید با طرف مقابلتان موافقت و همراهی کنید و وی کاملا در اشتباه است؛ خیلی خب؛ با فرض بر این که حق با شما می باشد، در انتخاب کلماتتان دقت کنید؛ کلماتی را انتخاب کنید که وی را وارد حالت دفاعی در مقابل شما نمی کنند؛ از کلماتی استفاده کنید که بار منفی کمی دارند.

قدردان باشید

همه ما دوست داریم مورد قدردانی قرار بگیریم؛ با این کار، حس ارزشمندی و مفید بودن در ما تقویت می شود. صرفا با بیان متشکرم می توانید عزت نفس طرف مقابلتان را تقویت کنید. قدرت و تاثیر این کلمه را از یاد نبرید؛ شما با این کار، وی را به تکرار آن رفتار تشویق می کنید. این عادت را در خودتان تقویت کنید. شما حتی می توانید برای دیگران یادداشت تشکر آمیز بنویسید.

خوش بین باشید

سعی کنید همیشه نیمه پرلیوان را ببینید؛ شاید اتفاقات و رویداد ها در نگاه اول منفی و مخاطره آمیز به نظر آیند، اما سعی کنید نکته مثبتی که در دل هر رخداد نهفته شده است را بیابید و آن را برجسته سازید. حفظ ارتباطات سازنده با آدم کوچولوی منفی باف داستان گالیور برای هیچ کس آسان و البته مطلوب نخواهد بود.

سایرین را تحسین کنید

تحسین کردن یکی از قدرتمند ترین ابزار آلات در روابط انسان هاست. منظور من از تحسین، چاپلوسی و به اصطلاح پاچه خواری نیست؛ تحسین موقعی سودمند است و اثری ماندگار از خود به جای می گذارد که واقع بینانه و صادقانه باشد و از صمیم قلبتان بر آمده باشد. اگر خصوصیت رفتاری یا ویژگی منحصر به فردی در طرف مقابل دیدید، آن را تحسین کنید.

 

توجه کنید

چه چیزهایی توجه ما انسان ها را به خود جلب می کنند؟ اصولا مواردی که ارزشمند و مهم می باشند. پس اگر به طرف مقابلتان توجه کنید، در واقع، به وی نشان می دهید که برایتان مهم و ارزشمند است. نقطه مقابل توجه چیست؟ بله، بی تفاوتی. ما نسبت به چه چیزهایی بی تفاوت هستیم؟ چیزهایی که برایمان هیچ ارزشی ندارند. امیدوارم متوجه اهمیت این مورد شده باشید. بی توجهی به دیگران، عزت نفس آنها را خدشه دار می سازد و خب، چه کسی دوست دارد با افرادی که عزت نفسش را نشانه گرفته اند،‌ مراوده داشته باشد؟ خب، چه طور می توانیم به سایرین توجه کنیم؟ به آنها گوش دهید. مطمین باشید آن ها هم بیشتر به شما اعتماد کرده و بیشتر مایلند با شما در ارتباط باشند. به حرف هایشان گوش دهید و با رعایت ملاحظات، در آن گفتگو شرکت کنید و با تایید یا مخالفت دوستانه با نظرات مطرح شده، به وی ثابت کنید که به حرف هایش فعالانه گوش کرده اید و وی را درک می کنید.

مکالمات مفید و موثر برقرار کنید

همه مواردی که مطرح شد، ما را به سمت این نقطه رهنمون می سازد؛ برقراری یک مکالمه مفید و ارزشمند یک هنر است. برای موفقیت در این کار، موضوع مکالمه را به دقت انتخاب کنید؛ موضوع، باید مورد علاقه طرفتان باشد؛ مورد بعدی، اینست که به اندازه سهم خودتان در مکالمه شرکت کنید و بقیه را مختص وی بدانید؛ مکالمه، فرایندی است که مستلزم وجود بیش از یک نفر می باشد؛ قرار نیست شما بالای منبر بروید و متکلم وحده باشید. به طرف مقابلتان اجازه صحبت و اظهار نظر دهید؛ اجازه دهید وی در صورت نیاز با شما مخالفت کند و دلایل خود را با شما در میان بگذارد و سپس، با بهره جستن از مواردی که در بالا بدان ها اشاره شد،‌ یعنی عطف توجه و گوش دادن فعالانه، به وی پاسخ بدهید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
ارتباطات اجتماعی و ارتباط موثر

برقراری ارتباط مؤثر با دیگران مهارت بسیار مهمی می باشد. مهارتی که اکتسابی می باشد و تنها با مطالعه و شرکت در دوره ها و سمینارهای مرتبط با آن، می توان آن را یاد گرفت و تمرین نمود تا به نتایج شگرف و باورنکردنی آن دست یافت. در واقع برقراری ارتباط مؤثر با دیگران در هر شغل، مقام و مرتبه ای که باشیم، ضروری است. هر چه در این زمینه مهارت بیشتری داشته باشید و شبکه ی بزرگتری برای خود ایجاد نمایید، به همان میزان به موفقیت بیشتری دست خواهید یافت. می توانید برای تقویت این مهارت در خود از تکنیک هایی که برایان تریسی در مقاله ی فوق پیشنهاد داده است، به کار ببرید. 

یکی از رسالت های مهم آکادمی بازار معرفی و شناساندن مهارت های مورد نیاز موفقیت از جمله مهارت های ارتباطی با دیگران است. از این رو در سمینار موفقیت که توسط آکادمی بازار برگزار می گردد، استاد احمد محمدی مدرس، مشاور و سخنران انگیزشی، نکاتی را در رابطه با ضرورت کسب مهارت برقراری ارتباط مؤثر با دیگران، و به طور کلی تمامی ابزارهای لازم برای موفقیت در شرایط سخت را به شما خواهند آموخت. جهت شرکت در این سمینار شاد و مثبت و همچنین آشنایی با محتوای آموزشی آن، کافی است روی لینک زیر کلیک نمایید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی