چگونه خواسته خود را خلق کنید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۳ تیر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۹ آبان, ۱۴۰۰
چگونه خواسته خود را خلق کنید

چه چیزی باعث خلق خواسته در زندگی می‌شود؟ برای خلق خواسته خود و رسیدن به آن باید از چه مراحلی گذر کنیم؟ چگونه نسبت به تجسم خواسته احساس خوب و مثبتی داشته باشیم؟

رویاها، آرزوها و خواسته‌های واقعی ما، بسیار اهمیت دارند. اگر بزرگ‌ترین و مهم‌ترین خواسته خودمان را نشناسیم، در واقع نمی‌توانیم از فرصت‌های زندگی بهره لازم را ببریم. وقتی می‌خواهید بدانید چقدر خودتان را دوست دارید، باید ببینید چقدر در مسیر تحقق رویاها و خواسته‌های واقعی خودتان در حرکت هستید.

ببینید چقدر از زمان خود را در مسیر محقق کردن خواسته‌ها و آرزوهای خود صرف می‌کنید. آرزوها و خواسته‌های شما نشان می‌‌دهند در چه مسیری حرکت می‌کنید و به دنبال چه چیزی هستید. پس مراقب افکار خودتان باشید. مراقب باشید افکار شما چه خط سیری را طی می‌‌کند و به دنبال چه چیزی هستید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

مرحله اول خلق خواسته

چگونه خواسته خود را خلق کنید؟ در این مقاله موضوعات مرتبط با آن را توضیح می‌دهیم. با جدیت تصمیم بگیرید و تمام توان‌تان را برای کاری که می‌خواهید انجام دهید، بگذارید. در واقع، برای انجام آن کار یا بدست آوردن آن چیز خاص، باید به وسواس فکری برسید. یعنی مدام فکرتان درگیر آن باشد. حالا آن چیز می‌تواند رسیدن به یک خانه یا ماشین باشد، یا رسیدن به تناسب اندام یا شغلی خاص.

تمام افراد موفق، به این دلیل موفق شده‌اند که درباره خواسته‌شان تنها به خیال بافی و رویا پردازی اکتفا نکردند. آن‌ها آنقدر به خواسته‌شان احساس مثبت نشان دادند که اکنون آن خواسته بخشی از زندگی واقعی‌شان شده است.

شاید حتی خیلی از شما این را تجربه کرده باشید. شاید اکنون دیگر بابت آن چیز شکرگزار نباشید و آن را فراموش کرده باشید، اما روزی رویای شما بوده است!

مرحله دوم خواسته

مرحله دوم خواسته

احساس مثبت داشته باشید. فکر کردن به خواسته، اگر با احساس همراه نباشد تاثیری نخواهد داشت.

از طرفی، احساس شما باید مثبت باشد. احساس کمبود، فقدان خواسته یا حسرت و ناامیدی و هر احساس منفی دیگری، فقط شما را از خواسته‌تان دورتر می‌کند.

زمانی که شما خواسته خود را تجسم می‌کنید و توجه و احساس مثبت‌تان را روی آن متمرکز می‌کنید، انرژی در آن‌جا جاری می‌شود.

مرحله سوم خواسته

منتظر «چگونگی» بمانید؛ زمانی که تمرکز و توجه‌تان را طولانی مدت معطوف به یک خواسته کنید، معجزه‌ای که فکرش را نمی‌کردید، اتفاق خواهد افتاد؛ به روشن بینی خواهید رسید و راه رسیدن به خواسته خود به طور خود به‌خودی برایتان نمایان خواهد شد.

استاد احمد محمدی
اگر می‌خواهی دانسته‌هایت شگفتی‌ساز شوند، به آن‌ها عمل کن.
استاد احمد محمدی

به عنوان مثال، مکالمه‌ای را به طور اتفاقی می‌شنوید که از آن نکاتی دستگیرتان می‌شود؛ یا هنگام رانندگی، اشتباها وارد کوچه‌ای می‌شوید و به طور ناگهانی با یکی از دوستان قدیمی‌تان برخورد می‌کنید که می‌تواند وسیله‌ای برای رساندن شما به خواسته‌تان باشد. اگر دقیق‌تر نگاه کنید، متوجه می‌شوید که همه این‌ها معجزه هستند.

چطور می توان هنگام تجسم خواسته، نسبت به آن احساس مثبت داشت؟

چطور می توان هنگام تجسم خواسته، نسبت به آن احساس مثبت داشت؟

زمانی که خواسته‌تان را دریافتید و آن را مشخص کردید، تکه کاغذی بردارید و دلایل‌تان را برای خواستن آن چیز، روی کاغذ بنویسید. به عنوان مثال اگر عاشق این هستید که آخرین مدل مرسدس بنز را داشته باشید، دلایل‌تان را بنویسید.

مثلا بنویسید: «من این مرسدس را می‌خواهم به این دلیل که شتاب بالایی دارد، صندلی‌های راحتی دارد، داخل آن زیباست، کلاس اجتماعی دارد یا موتور آن قوی است.»

زمانی که این کار را انجام دهید، ناگهان هیجان و شور و اشتیاقی سوزان را در خود احساس خواهید کرد. این همان احساس مثبت است. سپس هنگام تجسم، به تمام آنچه که نوشته‌اید فکر کنید و آن‌ها را در تجسمات خود دخیل کنید.

معجزه خواسته

معجزه چیز عجیب و غریبی نیست! هر اتفاق ساده و کوچکی که از نظر شما بی‌اهمیت تلقی می‌شود، ممکن است معجزه‌ای باشد از سوی خدا برای رساندن شما به آنچه که می‌خواهید.

افراد بسیار زیادی هستند که رویایی را به شدت می‌خواهند و برای آن گرسنه هستند، اما چون احساس مثبتی به خواسته‌شان ندارند یا احساس فقدان خواسته‌شان را دارند، متوجه نشانه‌ها نمی‌شوند و معجزه از سر راه‌شان کنار می‌رود.

احساس در خلق

احساس در خلق

یادتان باشد که احساس شما، همان ارتعاش شماست و این ارتعاش شماست که زندگی شما را خلق می‌کند. زمانی که احساس مثبتی نسبت به خواسته‌تان داشته باشید، راه رسیدن به آن نمایان خواهد شد.

نیازی نیست نگران «چگونگی» باشید، زیرا دانستن چگونگی، از وظایف شما نیست؛ بلکه از وظایف کائنات است.

چگونگی خلق

تنها کاری که شما باید انجام دهید، این است که خواست خود را بشناسید، نسبت به آن احساس گرسنگی کنید، درباره آن به وسواس فکری برسید و به آن احساس مثبت داشته باشید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
چرا نمی‌توانیم به آرزو و خواسته هایمان برسیم؟

باقی کارها را خداوند برای شما انجام خواهد داد و شما در بهترین زمان، در زمان درست، در مکان درست قرار خواهید گرفت.

داشتن هدف از مهم‌ترین عوامل رسیدن به خواسته‌ها است و در کنار آن این موضوع با انگیزه تکمیل می‌شود و شما می‌توانید محکم‌تر و قاطعانه‌تر قدم بردارید و به سوی آنچه که می‌خواهید حرکت کنید.

برای خلق خواسته و رسیدن به اهداف، راه‌های زیادی وجود دارد. یکی از این راه‌ها استفاده از بسته آموزشی: چگونه به اهداف خود برسیم؟ است.

4.8/5 - (6 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی