بازاریابی و فروشمقالات

راه های جذب مشتریان وفادار برای کسب و کار

اکثر استارتاپ ها در پیدا کردن مشتری جدید عملکرد خوبی دارند اما در جذب مشتریان وفادار موفق نیستند، از این رو این سوال مطرح می گردد که راهکار این مشکل چیست؟

در دنیای کسب و کار ها، جذب مشتریان جدید به خودی خود نیز کار سخت و پیچیده ای است.

به دلیل آنکه که فضای حاکم بر بازار بسیار رقابتی بوده و چنانچه روش های گوناگون بازاریابی و تبلیغات را هم به آن اضافه کنیم، دشوارتر و پیچیده تر نیز خواهد شد.

بسیاری از صاحبان مشاغل آن‌ قدر درگیر انجام امور روزمره می‌شوند که فراموش می کنند، تماماً کسب وکار شان به مشتریان‌ آنها بستگی دارد. بدون مشتری، کسب و کاری هم وجود نخواهد داشت.

مشتریان افرادی هستند که نه تنها بر مبنای محصولات و قیمت آنها، بلکه بر مبنای کیفیت خدماتی که دریافت می‌کنند، به شرکت‌ ها اعتماد می‌کنند.

پس تعجبی ندارد که در کسب و کارها باید بسیار تلاش شود تا به جذب مشتریان وفادار پرداخته شود.

برای یادگیری برخی از مهارت های جذب مشتریان وفادار با آکادمی بازار همراه باشید.

برای جذب مشتریان وفادار باید دقیقا چه کنیم؟

مشتری را بشناسید. مهم نیست که شرکت شما چه محصولات یا خدماتی را ارائه کند. چون کلید موفقیت شما، شناخت مشتری است.

هر چه بهتر مشتریان خود را بشناسید، شانس‌ های رشد شرکتتان افزایش می یابد. این روزها حتی شرکت‌ های متخصص وجود دارند که پایگاه داده‌ های مشتریان‌ هدف‌ گذاری شده یا مورد نظر را به صورت برخط برای انواع کسب و کار ارائه می کنند.

با توجه به وجود منابع این‌ چنینی، دسترسی صاحبان مشاغل به علایق، نفرت‌ ها، شخصیت‌ ها، عادات خرید و خرج کردن مشتریان‌ در بازار مورد نظر بسیار آسان‌ تر شده است.

مشتری می تواند بهترین مشوق‌ تان باشد

در جهان امروزی، بازاریابی “شفاهی” یا “دهان به دهان” ارزش بسیاری دارد و می‌تواند کمک شایانی به یک شرکت برای جذب مشتریان وفادار کند.

بسیاری از بازاریابی های مثبت توسط با ارزش‌ترین و وفادارترین مشتریان‌ شما صورت می گیرد.

رسیدن به افزایش درآمد با کمک جملات تاکیدی مثبت
بخوانید

تلاش‌ کنید تا به خواست مشتریان‌ خود گوش فرا دهید و مشتریان‌ وفادار و دائمی را برای خود پرورش دهید.

how to gain loyal customers
جذب مشتریان وفادار

مشتریان‌ خوب پرورش یافته، از بسیاری جهات تاثیر مثبتی بر کسب و کار دارند: آنان مجددا و این بار بیشتر از شما خرید خواهند کرد، به دوستان و همکاران خود در مورد شرکت شما خواهند گفت، بازخورد سازنده‌ای برای شما خواهند داشت، برای کمک به شما در جهت بهبود شرکت وقت خواهند گذاشت و اگر مرتکب اشتباه شوید، شما را آسان‌تر خواهند بخشید.

چگونگی رفتار با مشتری شما را از دیگران متمایز می کند

نه قیمت و نه طیف وسیع خدمات موجب جذب مشتریان وفادار نمی‌شود.

آنچه در مسیر طولانی ایجاد اعتماد میان مصرف‌ کنندگان و فروشنده لازم است، تجربه‌ ی مشتری از کیفیت محصولات و نحوه ی ارائه ی خدمات است.

با توجه به این‌ که بسیاری از شرکت‌ ها محصولات با کیفیت مشابه را با قیمت‌ های رقابتی عرضه می کنند، آنچه موجب تمایز در سبک کسب و کار شما می شود، توانایی شما در ارائه‌ ی خدمات به مشتریان‌ با ثبات و با کیفیت و انجام معاملات شخصی با آنها است.

برای این کار، باید نیاز های مشتری خود را بشناسید و سپس در هر زمانی راهی را برای پاسخگویی به آنها بیابید.

جا خوردید؟ بله اگر شما نیاز ها و تمایلات مشتری را فراهم نکنید، بازار مورد نظر شما، کسب و کار را در جاهای دیگری خواهد یافت.

از بازخورد مشتریان به نفع خود بهره‌مند شوید

بازخورد مشتری – مثبت یا منفی – می تواند به شما کمک کند تا روابط مصرف‌ کنندگان با شرکت را تقویت کنید.

بازخورد منفی به شما کمک می کند تا حوزه هایی را که در آن ضعف دارید، شناسایی کنید. بازخورد مثبت کارهای درست‌ تان را به شما نشان می دهد.

با مشتریان غیر فعال یا قدیمی تان تماس بگیرید

آیا شما تا به حال تلاش کرده‌اید تا با مشتریان‌ سابق یا غیر فعال خود تماس بگیرید؟ به سخنان آنان گوش کنید و دیدگاه‌ های آنان را درباره‌ ی این‌ که چرا کسب‌ و کار با شما را متوقف کرده‌اند، جویا شوید.

احساس ارزشمندی ما چگونه تقویت یا تخریب می شود؟
بخوانید

این اطلاعات به شما کمک می کند تا به نیازهای مشتریان‌ پس از انتخاب یک محصول یا درخواست وی برای ارائه‌ ی خدمات پی ببرید.

این می تواند فرصتی برای بازگرداندن مشتریان‌ سابق به چرخه‌ ی تجارت باشد و در عین حال استراتژی ای را به شما برای جذب مشتریان وفادار  ارائه کند.

هرگز فراموش نکنید که مشتری، ارزشمندترین دارایی هر کسب و کار و شرکتی است، و ارائه‌ ی خدمات شخصی به مشتریان‌ نه تنها آن ها را به مشتریانی وفادار و خوب بلکه به مبلغان و سفیرانی برای معرفی نام تجاری محصولات و خدمات‌ تان تبدیل می کند. 

نتیجه آن افزایش بازدهی و میزان فروش و همچنین کسب سودهای بالا می باشد. 

همچنین اگر مدیریت مناسبی داشته باشید و از شخصیت والایی برخوردار باشید می توانید مشتریان بیشتر و وفادارتری جذب نمایید.

اگر می خواهید که بدانید افراد ثروتمند و موفق دنیا چگونه مشتریان خود را وفادار ساخته اند و با چه خصوصیاتی توانسته اند مؤثر واقع شوند، کافی است در «سمینار موفقیت» که به زودی توسط آکادمی بازار برگزار می گردد، شرکت نمایید

. در این سمینار استاد احمد محمدی مدرس و مشاور در زمینه فروش و بازاریابی، مهارت ها و عادت های مثبت و سازنده افراد موفق و ثروتمند دنیا را به شما تدریس می نمایند، تا با الگو قرار دادن آنان کسب و کاری موفق و زندگی شادی برای خود بسازید.

جهت حضور یافتن در محیط مثبت و پرنشاط این سمینار به آدرس اینترنتی زیر مراجعه نمایید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

 

به رشد فردی و کاری تون اهمیت میدین؟
در خبرنامه آکادمی بازار عضو بشین!
با عضویت در خبرنامه می تونید بهترین مطالب، پادکست ها و ویدئوهای سایت را از دست ندید
دنبال موفقیتم
یه امتحانی بکنید! هر وقت بخواهید می تونید اشتراکتون را لغو کنید 🙂

مطالب مرتبط

چگونه می‌توانیم با انجام کارهای ساده در مسیر موفقیت قرار بگیریم؟
دوره آموزشی اصول و فنون مذاکره فروش موفق در مشهد برگزار شد
دوره آموزشی اصول و فنون مذاکره فروش موفق برگزار شد
دوره مربیگری در فروش برای نمایندگان بیمه ایران در اهواز برگزار شد
دوره آموزشی مربیگری در فروش برای نمایندگان بیمه ایران برگزار شد
برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
به رشد فردی و کاری تون اهمیت میدین؟
در خبرنامه آکادمی بازار عضو بشین!
با عضویت در خبرنامه می تونید بهترین مطالب، پادکست ها و ویدئوهای سایت را از دست ندید
دنبال موفقیتم
یه امتحانی بکنید! هر وقت بخواهید می تونید اشتراکتون را لغو کنید :)
close-link
بستن